Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 961
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Salon biżuterii AGAT zapewnia świetną obsługę i czeka na swoich gości. Przyjdźcie, a nie będziecie żałować. Serdecznie zapraszamy
B. AGAT zaprasza wszystkich do swoich sklepów. Duży wybór produktów zapewnia sukces. Czekamy na Was
C. Firma AGAT zachęca do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. W branży uważa się ją za najlepszą. Oferujemy wiele unikalnych wzorów. Przyjdźcie i przymierzcie, bo jest znakomita
D. Firma AGAT zaprasza Cię do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. Przyjdź, przymierz i sama oceń jej wartość. Pomożemy Ci odkryć i podkreślić Twoją unikalność
PGF.08 Pytanie 962
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby dostarczyć istotne informacje dotyczące konkretnego wydarzenia wąskiej grupie dziennikarzy będących ekspertami w danej dziedzinie, należy wykorzystać
A. informację prasową
B. konferencję prasową
C. briefing prasowy
D. wizytę studyjną
PGF.08 Pytanie 963
Zarządzanie kampanią reklamową
Spotkania, podczas których przedstawiciel agencji reklamowej może wytłumaczyć koncepcję, a klient ma szansę na doprecyzowanie oraz uzupełnienie swoich wymagań, to
A. debriefing
B. brief kreatywny
C. brief marketingowy
D. briefing
PGF.08 Pytanie 964
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby sporządzić plakat reklamowy, zastosowano zestaw czterech podstawowych kolorów farb używanych w druku: magenta, yellow, cyjan, black, co oznacza
A. KYMC
B. MYCB
C. CYMB
D. CMYK
PGF.08 Pytanie 965
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej na rynku o rozproszonej geografii i pragnie, aby jak największa liczba osób z grupy docelowej miała możliwość zetknięcia się przynajmniej raz z promocją. Który z wymienionych czynników wpływających na efektywność kampanii powinno się rozpatrzyć w pierwszej kolejności?
A. Wskaźnik obecności na rynku
B. Koszt dotarcia do jednego klienta
C. Wysokość budżetu reklamowego
D. Zasięg kampanii
PGF.08 Pytanie 966
Zarządzanie kampanią reklamową
Instytucja edukacyjna dwa razy w roku organizuje nabór na studia, a w ramach promocji prowadzi akcję związania z plakatowaniem oraz dystrybucją ulotek. Taki klient może być klasyfikowany jako
A. aktywny
B. lojalny
C. bierny
D. innowator
PGF.08 Pytanie 967
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji
A. intensywnej
B. selektywnej
C. masowej
D. ekskluzywnej
PGF.08 Pytanie 968
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba odpowiedzialna za public relations w firmie ubezpieczeniowej, wchodzącej na polski rynek, powinna zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie
A. konferencji prasowej
B. wycieczki prasowej
C. przyjęcia prasowego
D. briefingu
PGF.08 Pytanie 969
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas negocjacji żadna ze stron nie podjęła prób ustępstw na rzecz drugiej strony. W związku z tym obie strony przyjęły typ negocjacji
A. twardych
B. miękkich
C. opartych na mediacjach
D. opartych na kompromisie
PGF.08 Pytanie 970
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z licencji umożliwia używanie utworu w celach zarobkowych?

A. Licencja 2
B. Licencja 4
C. Licencja 3
D. Licencja 1
PGF.08 Pytanie 971
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z siatką FCB, zamiarem reklamy proszku do prania X, której kluczowym celem jest kształtowanie nawyku wśród konsumentów, jest
A. przypominanie i utrwalanie marki
B. przekazanie szczegółowych informacji o produkcie
C. spełnienie moralnych potrzeb osób odbierających reklamę
D. wywarcie ogromnego wrażenia na kliencie
PGF.08 Pytanie 972
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby dostosować marketing-mix firmy do miejsca zamieszkania klientów, należy wykorzystać
A. remarketing.
B. neuromarketing.
C. geomarketing.
D. B2B marketing.
PGF.08 Pytanie 973
Zarządzanie kampanią reklamową
Dźwiękowy sygnał używany w reklamach radiowych, który jest charakterystyczny dla marki bądź produktu, to
A. pop up
B. dżingiel
C. junior page
D. frontlight
PGF.08 Pytanie 974
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju fakturę powinien uzyskać klient agencji reklamowej po wniesieniu zaliczki na przyszłe zlecenie?
A. Fakturę zaliczkową
B. Fakturę pro-forma
C. Fakturę VAT
D. Fakturę wewnętrzną
PGF.08 Pytanie 975
Zarządzanie kampanią reklamową
Przed rozpoczęciem kluczowych negocjacji warto opracować strategię określaną jako BATNA. Co to oznacza?
A. najlepszą realizację naszych interesów, gdy nie dojdziemy do porozumienia
B. najwyższą propozycję, od której rozpoczniemy rozmowy negocjacyjne
C. najniższą propozycję, na którą możemy się zgodzić w trakcie negocjacji
D. najlepszą ofertę, która umożliwi zrealizowanie interesów obu stron
PGF.08 Pytanie 976
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując materiał reklamowy do druku, należy uwzględnić trzy kolory podstawowe, a są to
A. czerwony, żółty, niebieski
B. żółty, zielony, niebieski
C. biały, zielony, pomarańczowy
D. czarny, czerwony, pomarańczowy
PGF.08 Pytanie 977
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent przypraw do mięs sprzedawanych w całym kraju, planując kampanię promocyjną mającą na celu osiągnięcie jak najszerszego dotarcia do grupy odbiorców, powinien zdecydować się na reklamę w
A. lokalnej stacji radiowej
B. czasopiśmie dla konsumentów
C. poznaniakowym tygodniku opinii
D. ogólnokrajowym dzienniku
PGF.08 Pytanie 978
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak powinna przebiegać rozmowa sprzedażowa pracownika agencji reklamowej z potencjalnym klientem, w jakiej kolejności?
A. dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu
B. identyfikacja problemu, określenie konkretnego rozwiązania, dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych
C. określenie konkretnego rozwiązania, eliminacja barier komunikacyjnych, dostosowanie oferty do wymagań, identyfikacja problemu
D. eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu, dostosowanie oferty do wymagań
PGF.08 Pytanie 979
Zarządzanie kampanią reklamową
Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to
A. metoda projekcyjna
B. wywiad
C. obserwacja
D. eksperyment
PGF.08 Pytanie 980
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj reklamy powinno zastosować przedsiębiorstwo, jeśli jego kampania reklamowa skupia się głównie na budowaniu luksusowego wizerunku produktu wśród bogatych kobiet?
A. Europlakat
B. Internetowy portal społecznościowy
C. Prestiżowy miesięcznik
D. Reklama w liniach lotniczych
PGF.08 Pytanie 981
Zarządzanie kampanią reklamową
Procentowy iloraz liczby kliknięć w reklamę internetową do liczby jej wyświetleń stanowi wskaźnik efektywności reklamy internetowej, który określa się jako
A. CI
B. ROI
C. AI
D. CTR
PGF.08 Pytanie 982
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim typie rywalizacji na rynku można zaobserwować wielu przedsiębiorców z niewielkimi udziałami, którzy nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen na rynku?
A. Rywalizacji doskonałej
B. Monopolu
C. Oligopolu
D. Rywalizacji monopolistycznej
PGF.08 Pytanie 983
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza efektywności reklamy, w której grupa próbna odzwierciedla całą populację w sposób statystyczny, jest analizą
A. incydentalną
B. reprezentacyjną
C. pełną
D. quasi-reprezentacyjną
PGF.08 Pytanie 984
Zarządzanie kampanią reklamową
Efektywność reklamy detergentu do prania nie jest uzależniona od
A. wykorzystanych narzędzi reklamowych
B. zawartości komunikatu reklamowego
C. kwoty przeznaczonej na reklamę
D. wysokości funduszy reklamodawcy
PGF.08 Pytanie 985
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie programu lojalnościowego dla firmy ABC. Posiada bazę aktualnych i potencjalnych klientów. Aby skutecznie chronić dane osobowe, agencja powinna wdrożyć
A. cykliczne skanowanie komputerów.
B. regularną weryfikację danych.
C. elektroniczne systemy ochrony danych
D. aktualizację programów.
PGF.08 Pytanie 986
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, co może być przedmiotem ochrony prawnoautorskiej?
A. prosta informacja prasowa
B. slogan reklamowy
C. opublikowany opis patentowy
D. dokument urzędowy
PGF.08 Pytanie 987
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została zatrudniona do realizacji kampanii promocyjnej dla salonu kosmetycznego. W ramach pracy zespół postanowił zacząć od analizy SWOT. W związku z tym zamierza ona zbadać
A. wyłącznie możliwości i zagrożenia, które pochodzą z rynku i narzucają odpowiednie zasady działania
B. wyłącznie słabe aspekty oraz wszystkie elementy, które mogą negatywnie wpłynąć na osiągnięcie celów salonu
C. zarówno słabe, jak i mocne aspekty, a także możliwości i zagrożenia związane z otoczeniem
D. wyłącznie mocne aspekty, możliwości oraz inne elementy, które będą korzystne dla salonu
PGF.08 Pytanie 988
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim programie telewizyjnym warto umieścić reklamę środka do pielęgnacji skóry, aby trafić do kobiet poszukujących programów oferujących opinie i porady ekspertów?

A. Zrób sobie chwilę przerwy
B. Kobieta o brzasku
C. Pora dla Ciebie
D. Kobieta o wczesnym poranku
PGF.08 Pytanie 989
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowuje kampanię promocyjną dla producenta kombinezonów i kapeluszy dla pszczelarzy. Aby osiągnąć maksymalną efektywność w dotarciu do właściwej grupy odbiorców, powinna wybrać reklamę w
A. lokalnej telewizji
B. środkach transportu miejskiego
C. punkcie sprzedaży
D. czasopiśmie branżowym
PGF.08 Pytanie 990
Zarządzanie kampanią reklamową
Największe możliwości sprzedażowe znajdują się w gorących punktach, które to są
A. narożne miejsca w sklepach
B. początkowe i końcowe sekcje regałów
C. obszary słabiej oświetlone
D. dolne regały
PGF.08 Pytanie 991
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć
A. wspieranie koncepcji
B. zniechęcanie do łączenia koncepcji
C. krytykowanie koncepcji
D. namawianie do udoskonalania koncepcji
PGF.08 Pytanie 992
Zarządzanie kampanią reklamową
Zdolność przystosowania się do zaokrąglonych form karoserii oraz przetłoczeń lub wytłoczeń oklejonego pojazdu to cechy folii
A. wylewanej
B. One Way Vision
C. magnetycznej
D. kasetonowej
PGF.08 Pytanie 993
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik biura obsługi klienta otrzymał zalecenia dotyczące przeprowadzania negocjacji z kluczowym klientem:
– trzymaj się pozycji firmy,
– dąż do znalezienia rozwiązania sprzyjającego firmie,
– żądaj ustępstw jako warunku dalszej rozmowy.
Jakiego stylu negocjacji powinien użyć pracownik?
A. Łagodny
B. Kompromisowy
C. Merytoryczny
D. Twardy
PGF.08 Pytanie 994
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt projektu reklamowego, jeśli netto koszty produkcji wynoszą 2 000,00 zł, marża firmy to 10%, a stawka podatku VAT wynosi 23%.
A. 2 607,00 zł
B. 2 460,00 zł
C. 2 706,00 zł
D. 2 200,00 zł
PGF.08 Pytanie 995
Zarządzanie kampanią reklamową
Osobę, która ma swoje zdanie i potrafi wyrażać emocje oraz postawy w sposób nieprzekraczający granic prawa i dobrych obyczajów, charakteryzuje
A. ostrożność
B. asertywność
C. powściągliwość
D. agresywność
PGF.08 Pytanie 996
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient firmy reklamowej pragnie zrealizować wielkoformatową reklamę zewnętrzną przy użyciu atramentów rozpuszczalnikowych, które cechują się wysoką odpornością na czynniki atmosferyczne, takie jak deszcz oraz promieniowanie UV. Jakiego rodzaju druk powinno się zastosować?
A. Solwentowy
B. Offsetowy
C. Hot-stamping
D. Sitowy
PGF.08 Pytanie 997
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia
A. prestiżowa
B. penetracji
C. skimmingowa
D. dyskontowa
PGF.08 Pytanie 998
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie Fanta - niesamowity smak pomarańczy użyto
A. porównanie
B. oksymoron
C. personifikację
D. aliterację
PGF.08 Pytanie 999
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie wykazu kosztów agencji ustal koszty bezpośrednie produkcji 1 000 szt. ulotek reklamowych.
Koszty ponoszone przez agencję: |
— zużycie papieru 50,00 zł/1000 szt. ulotek — ubezpieczenie samochodu firmowego 350,00 zł/rok — obsługa prawna 500,00 zł/miesiąc — zużycie tonera do drukarki 140,00 zł/1000 szt. ulotek — jednorazowy koszt projektu ulotki 1000,00 zł — czynsz za lokal 3500,00 zł/miesiąc |
A. 2 040,00 zł
B. 1 540,00 zł
C. 5 540,00 zł
D. 1 190,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 000
Zarządzanie kampanią reklamową
W tytule corocznego rajdu rowerowego "Dwa kółka - Sotal s.c." występuje nazwa sponsora, co wskazuje na zastosowanie sponsoringu
A. emblematowy
B. imienny
C. osobowy
D. projektowy