Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 001
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z planowanych reklamowych form promocji napoju alkoholowego typu piwo jest prawnie zakazana?

A. Plakat reklamowy w pubie z hasłem 'Nowa butelka, ten sam dobry smak'
B. Reklama kinowa, która będzie nadawana przed filmem dla dorosłych, którego projekcja rozpocznie się o godzinie 23:30
C. Reklama telewizyjna, w której kierowca rajdowy na mecie wznosi toast piwem, a następnie delektuje się nim z przyjaciółmi
D. Plakat na tablicy reklamowej browaru (20% powierzchni reklamy zajmuje napis informujący o szkodliwości spożywania alkoholu)
PGF.08 Pytanie 1 002
Zarządzanie kampanią reklamową

Która metoda prezentacji reklamy ilustruje, w jaki sposób dany produkt może pomóc w codziennych problemach przeciętnych ludzi?

A. Sposób życia.
B. Dowcip.
C. Kawałek życia.
D. Dowód naukowy.
PGF.08 Pytanie 1 003
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, którego należy starannie obserwować pod kątem mimiki, gestów oraz stosować adekwatne reakcje, nie być natarczywym, zachęcać do wyrażania swoich myśli i zadawać pytania otwarte, to klient

A. niecierpliwy.
B. milczący.
C. samodzielny.
D. dominujący.
PGF.08 Pytanie 1 004
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy, reklamą jest przekaz

A. zawierający informację mającą na celu zwiększenie zbytu produktów
B. pochodzący od podmiotu, wymagany przez obowiązujące przepisy prawne
C. promujący pożądane społecznie zachowania, niezwiązany z reklamą podmiotu
D. stanowiący element kampanii wyborczej lub referendalnej
PGF.08 Pytanie 1 005
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby dostosować marketing-mix firmy do miejsca zamieszkania klientów, należy wykorzystać

A. B2B marketing.
B. neuromarketing.
C. remarketing.
D. geomarketing.
PGF.08 Pytanie 1 006
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy handlowej według modelu sprzedaży zorientowanego na klienta, bez względu na czas jej trwania, największą ilość uwagi należy skierować na

A. Etap I. Wzbudzenie zaufania
B. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
C. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
D. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
PGF.08 Pytanie 1 007
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony w tabeli fragment dokumentu wykorzystywanego w kampanii reklamowej to

TytułNakład
tys. szt.
FormatLiczba
reklam
Czytelnictwo
%
Cena
GRPStyczeń
Maja550cała strona, P, full color111,00158 000,00111
Kobieta i jej styl350cała strona, P, full color17,96149 000,0081
Polka230cała strona, P, full color16,6083 000,0061
Razem325,56252

A. flow chart.
B. showreel.
C. cash flow.
D. media plan.
PGF.08 Pytanie 1 008
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma

A. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
B. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
C. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
D. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
PGF.08 Pytanie 1 009
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim celu w aplikacjach komputerowych stosuje się technikę morphingu?

A. Zajmowania się analizą danych liczbowych
B. Poprawy dźwięku
C. Zmiany w tekście
D. Produkcji animacji
PGF.08 Pytanie 1 010
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?

A. 4,0%
B. 2,5%
C. 25,0%
D. 40,0%
PGF.08 Pytanie 1 011
Zarządzanie kampanią reklamową

Wybór różnych wariantów reklamy oraz udoskonalenie wybranego wariantu poprzez dodanie elementów istotnych dla odbiorcy to zadanie badań reklamowych typu

A. testy podczas kampanii prasowej
B. testy w trakcie kampanii telewizyjnej
C. pretesty
D. posttesty
PGF.08 Pytanie 1 012
Zarządzanie kampanią reklamową

Kategorii informacji zawartych w dokumentacji księgowej należy przypisać do źródeł informacji?

A. pierwotnych wtórnych
B. wtórnych zewnętrznych
C. pierwotnych zewnętrznych
D. wtórnych wewnętrznych
PGF.08 Pytanie 1 013
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca, przekazując klientowi informacje o promocjach, które mają na celu skłonienie go do zakupu produktu, wykorzystuje formę komunikacji o charakterze

A. emocjonalnym
B. kontrolnym
C. informacyjnym
D. motywacyjnym
PGF.08 Pytanie 1 014
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z przedstawionych wzorców należy użyć, aby zaprojektować ogłoszenie drobne typu "w kontrze"?

W kontrzeW kontrzeW kontrzeW kontrze
A.B.C.D.

A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
PGF.08 Pytanie 1 015
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?

A. Skokową
B. Ciągłą
C. Sezonową
D. Pulsacyjną
PGF.08 Pytanie 1 016
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?

A. o mniej efektywnej kampanii ZELTA
B. o mniej skutecznej kampanii ZELTA
C. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA
D. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA
PGF.08 Pytanie 1 017
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z przepisami prawa reklamowego, nie wolno promować napojów alkoholowych w telewizji?

A. przed godziną 2000
B. poprzez informowanie o wspieraniu wydarzeń masowych
C. zawierających mniej niż 8% alkoholu
D. poprzez ukazywanie w reklamie osób młodszych niż 18 lat
PGF.08 Pytanie 1 018
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przyciągnąć większą liczbę klientek, salon kosmetyczny zamieścił ogłoszenie promocyjne w lokalnej prasie, obejmujące rabat. Całkowity koszt tej kampanii wyniósł 800 zł. Po tygodniu od jej zakończenia salon przyjął 40 nowych klientek z kuponem rabatowym. Oblicz efektywność reklamy, ustalając wartość wskaźnika kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).

A. 4
B. 20
C. 2
D. 40
PGF.08 Pytanie 1 019
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa w miesiącu maju zrealizowała dla swojego klienta następujące zamówienie:

Oblicz podatek VAT, jaki musi zapłacić agencja, zakładając 23% stawkę podatku.



ProduktCena sprzedaży netto, zł
Kubki reklamowe1 500,00
Koszulki z nadrukiem2 500,00
Smycze reklamowe1 000,00
Razem5 000,00

A. 345,00 zł
B. 1 150,00 zł
C. 230,00 zł
D. 575,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 020
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wyników przedstawionych w tabeli wskaż sklep, który ma najdłuższą historię obecności strony na portalu społecznościowym i dominuje nad konkurencją pod względem liczby polubień i aktywności użytkowników na stronie.

CechaSklep 1Sklep 2Sklep 3Sklep 4
Rok powstania strony na portalu społecznościowym2017201920182022
Liczba polubień strony9520714993588796
Charakterystyka grupy odbiorczej (lokalizacja i wiek)Warszawa
25-34 lata
Poznań
25-34 lata
Gdańsk
25-34 lata
Wrocław
25-34 lata
Częstotliwość publikacji postów - średnia z ostatniego roku2 dni3 dni2 dni1 dzień
Średnia liczba polubień postów60535855
Średnia liczba komentarzy postów5354
Średnia liczba udostępnień postów40354038

A. Sklep 2
B. Sklep 1
C. Sklep 4
D. Sklep 3
PGF.08 Pytanie 1 021
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów pozwala na sortowanie oraz filtrowanie bazy danych kontrahentów według określonego kryterium?

A. Publisher
B. Corel Draw
C. Word
D. Excel
PGF.08 Pytanie 1 022
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba zajmująca się cyfrową edycją zdjęć powinna przede wszystkim korzystać z programu graficznego

A. Graphics Interchange Format
B. Joint Photographic Experts Group
C. Adobe Photoshop CS
D. Tagged Image File Format
PGF.08 Pytanie 1 023
Zarządzanie kampanią reklamową

Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii

A. wychowawczej
B. osobowości
C. społecznej
D. ekonomicznej
PGF.08 Pytanie 1 024
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych formatów ulotek zapewnia największą przestrzeń reklamową?

A. A4
B. A6
C. A5
D. DL
PGF.08 Pytanie 1 025
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju dyskryminacja cenowa występuje, gdy ten sam produkt lub usługa jest oferowana po różnych cenach dla różnych grup odbiorców?

A. Różnicowanie cen dla poszczególnych kanałów dystrybucji
B. Różnicowanie cen ze względu na inny wizerunek
C. Różnicowanie cen w zależności od segmentu
D. Różnicowanie cen w zależności od położenia geograficznego
PGF.08 Pytanie 1 026
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych materiałów reklamowych opisuje załączona specyfikacja?

Specyfikacja
MateriałFrontlit powlekany 510 g, semimat/ błysk
Maksymalna szerokośćRolki o szerokościach: 1,2 m, 1,6 m, 3,5 m
DługośćDługość dowolna
WykończenieZawijanie, zgrzewanie po bokach, oczkowanie
WykonanieDruk solwentowy, 4+0
KolorystykaCMYK

A. Baner reklamowy 3 x 5 m, oczkowany, drukowany jednostronnie.
B. Baner reklamowy 1,6 x 4 m, oczkowany, matowy drukowany dwustronnie.
C. Flagę reklamową 1,2 x 3 m, z tunelem bocznym.
D. Flagę reklamową 1,6 x 3 m, oczkowana, półmatowa jednostronna.
PGF.08 Pytanie 1 027
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, dedykowane szerokiemu kręgowi odbiorców, mogące obejmować różnorodne branże, to targi

A. skoncentrowane
B. wertykalne
C. uniwersalne
D. zamknięte
PGF.08 Pytanie 1 028
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z art. 70 ustawy o VAT, z wyjątkiem ust. 3, zwalnia się od podatku import drukowanych materiałów, katalogów, prospektów, cenników oraz plakatów reklamowych, o ile

A. są przeznaczone do nieodpłatnego rozdania
B. są przeznaczone do użytku
C. mają wysoką wartość jednostkową
D. są dopuszczone do obrotu handlowego
PGF.08 Pytanie 1 029
Zarządzanie kampanią reklamową

W którym roku na stronie internetowej pojawił się pierwszy banner reklamowy?

A. 1970
B. 1999
C. 1975
D. 1994
PGF.08 Pytanie 1 030
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując ofertę handlową według modelu AIDA, na początku należy

A. skierować uwagę klienta na przedstawiany towar
B. zainteresować klienta oferowanym produktem
C. zmotywować do zakupu oferowanego towaru
D. wywołać pragnienie posiadania prezentowanego produktu
PGF.08 Pytanie 1 031
Zarządzanie kampanią reklamową

Do promowania produktu, który wymaga pokazania jego działania, należy wykorzystać narzędzie komunikacji marketingowej w formie

A. public relations
B. marketingu bezpośredniego
C. sponsoringu
D. merchandisingu
PGF.08 Pytanie 1 032
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy należy wykorzystać sampling?

A. w promocji sprzedaży
B. w public relations
C. w reklamie
D. w marketingu bezpośrednim
PGF.08 Pytanie 1 033
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?

A. Psychograficznych.
B. Zachowań.
C. Ekonomicznych.
D. Demograficznych.
PGF.08 Pytanie 1 034
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki dokument powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?

A. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
B. Zawiadomienie o wysyłce
C. Fakturę VAT
D. Rachunek uproszczony
PGF.08 Pytanie 1 035
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki model rozliczeń będzie stosowany, gdy Facebook będzie pobierał opłatę od reklamodawcy za każde pojedyncze kliknięcie reklamy przez użytkownika platformy?

A. CPE
B. CPM
C. CPC
D. CPS
PGF.08 Pytanie 1 036
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik dotyczący efektywności reklamy online wskazuje na stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń?

A. TRP
B. OTS
C. CPA
D. CTR
PGF.08 Pytanie 1 037
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który ma silne więzi z firmą i poleca ją innym, jest klientem

A. zaangażowanym ekonomicznie.
B. lojalnym.
C. narzekającym na ceny.
D. stałym.
PGF.08 Pytanie 1 038
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie przepisy prawne powinny być brane pod uwagę przy tworzeniu baz danych oraz ich wykorzystaniu w reklamie?

A. Ustawy o ochronie danych osobowych
B. Ustawy Prawo autorskie
C. Ustawy Prawo własności prywatnej
D. Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
PGF.08 Pytanie 1 039
Zarządzanie kampanią reklamową

Materiał typu mesh produkowany jest

A. z poliwęglanu komorowego
B. z siatki perforowanej
C. z folii ploterowej
D. z płyty kompozytowej
PGF.08 Pytanie 1 040
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak wysoki był wskaźnik efektywności reklamy, na którą firma wydała 1 000,00 zł, a która przyniosła wzrost przychodów w reklamowanej kategorii o 3 600,00 zł?

A. 2 600
B. 0,28
C. 3,6
D. 4 600