Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 041
Zarządzanie kampanią reklamową
A. projektowy
B. emblematowy
C. imienny
D. osobowy
PGF.08 Pytanie 1 042
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument powstający na skutek debriefingu klienta z agencją reklamową to brief?
A. marketingowy
B. kreatywny
C. mediowy
D. reklamowy
PGF.08 Pytanie 1 043
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka będzie łączna kwota brutto materiałów POS, jeśli klient uiścił 15 000 zł netto (VAT 23%)?
A. 12 195,00 zł
B. 18 450,00 zł
C. 11 550,00 zł
D. 15 023,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 044
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach promocji sprzedażowej skierowanej na klientów, mającej na celu zwiększenie obrotów, nie wykorzystuje się
A. próbek produktów
B. broszur informacyjnych
C. konkursów z nagrodami
D. szkoleń dla sprzedawców
PGF.08 Pytanie 1 045
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która należy do kategorii ATL (above the line), to przykład, który nie jest reklamą
A. na stronie społecznościowej
B. w krajowej telewizji
C. w ogólnopolskim tygodniku
D. na ulotkach rozdawanych w punkcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 046
Zarządzanie kampanią reklamową
Na czym polega ekspozycja w modelu 'shop in shop'?
A. Na sprzedaży wyrobów jednej marki w lokalu oferującym produkty innej marki o zbliżonym charakterze, w wyznaczonej przestrzeni handlowej
B. Na prezentowaniu pełnego asortymentu sklepu, co ma na celu stworzenie iluzji obfitości, z pominięciem elementów dekoracyjnych
C. Na dostosowywaniu aranżacji sklepowych do nadchodzących świąt lub wyjątkowych okazji
D. Na selekcji towarów z kilku odmiennych grup asortymentowych na podstawie ich wspólnych właściwości
PGF.08 Pytanie 1 047
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych programów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office jest najskuteczniejszy do przeprowadzania obliczeń oraz tworzenia wykresów?
A. Excel
B. Power Point
C. Access
D. Word
PGF.08 Pytanie 1 048
Zarządzanie kampanią reklamową
W miesiącu lipcu przedsiębiorstwo handlowe BIM zarejestrowało następujące wartości dotyczące VAT:
- VAT należny - 10 000 zł,
- VAT naliczony - 7 000 zł.
Jaką kwotę powinno wpłacić do Urzędu Skarbowego?
A. 10 000 zł
B. 3 000 zł
C. 7 000 zł
D. 17 000 zł
PGF.08 Pytanie 1 049
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile dni reklamowych ma możliwość zakupu firma zajmująca się sprzedażą obuwia w trakcie swojej kampanii promocyjnej, jeśli planuje codziennie emitować 2 spoty po 1 200,00 zł, a całkowity budżet na kampanię wynosi 90 000,00 zł?
A. 45 dni
B. 37 dni
C. 38 dni
D. 75 dni
PGF.08 Pytanie 1 050
Zarządzanie kampanią reklamową
W audycji radiowej zawsze powinno się
A. wykorzystać piosenkę
B. stosować efekty dźwiękowe
C. podawać numery kontaktowe
D. przedstawiać nazwę reklamowanego towaru
PGF.08 Pytanie 1 051
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym z modeli oddziaływania reklam na klientów następuje zwrócenie uwagi na produkt, budowanie zainteresowania jego cechami, wzbudzanie pragnienia posiadania oraz motywowanie do podjęcia działania?
A. AIDA
B. AIDCAS
C. DAGMAR
D. DIPADA
PGF.08 Pytanie 1 052
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z poniższych programów powinien wykorzystać pracownik agencji reklamowej do stworzenia profesjonalnej wielostronicowej publikacji drukowanej, zawierającej setki stron?
A. Microsoft Excel
B. Adobe InDesign
C. Power Point
D. Paint Shop Pro
PGF.08 Pytanie 1 053
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?
A. równoległa
B. pionowa
C. pozioma
D. koncentryczna
PGF.08 Pytanie 1 054
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę badania słuchalności radia stosuje się, aby zadać respondentom pytania o to, jakie stacje i programy słuchali w dniu poprzednim?
A. SLB
B. COW
C. CDT
D. DAR
PGF.08 Pytanie 1 055
Zarządzanie kampanią reklamową
W agencji reklamowej pracuje ponad 50 osób w różnych działach. Tworzenie tekstów reklamowych oraz sloganów jest zadaniem
A. działu kreacji
B. panelu mediowego
C. działu mediów
D. account managera
PGF.08 Pytanie 1 056
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zwrócił się do agencji reklamowej z prośbą o przeprowadzenie redesignu opakowania, czyli
A. stworzenia wizualizacji nowego oraz poprzedniego opakowania
B. zrealizowania testów użytkowników nowego opakowania
C. unowocześnienia wizerunku wcześniejszego opakowania
D. zaplanowania zupełnie innego opakowania
PGF.08 Pytanie 1 057
Zarządzanie kampanią reklamową
Badania fokusowe zostały przeprowadzone osobno wśród klientów, pośredników handlowych oraz ekspertów. W ten sposób podzielono badania według
A. podmiotu badania
B. tematu badania
C. wyników badań
D. narzędzi marketingowych
PGF.08 Pytanie 1 058
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby promować markę w Internecie, klub fitness powinien skupić się na reklamie online w mediach społecznościowych, wybierając głównie rodzaj reklamy
A. plansza reklamowa
B. fanpage
C. watermark
D. baner reklamowy
PGF.08 Pytanie 1 059
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa, starając się osiągnąć maksymalny poziom organizacji norm pracy oraz jej jakości, wydała regulacje adresowane do wszystkich pracowników w celu ich powtarzalnego stosowania. Agencja zastosowała
A. unifikację
B. typizację
C. klasyfikację
D. standaryzację
PGF.08 Pytanie 1 060
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są
A. nabywcami artykułów codziennego użytku
B. nabywcami niewielkich ilości produktów
C. bardzo wrażliwi na ceny
D. mało wrażliwi na ceny
PGF.08 Pytanie 1 061
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik firmy reklamowej, po upadku z drabiny o wysokości 3 m, leży na ziemi i skarży się na intensywny ból nogi, która jest nienaturalnie zniekształcona. Jakie powinno być pierwsze działanie?
A. Przenieść poszkodowanego do samochodu i zawieźć go do najbliższego szpitala
B. Podać poszkodowanemu lek przeciwbólowy w formie tabletki
C. Nie ruszać poszkodowanego i zadzwonić po zespół ratownictwa medycznego
D. Unieść i unieruchomić nogę poszkodowanego przy pomocy deski
PGF.08 Pytanie 1 062
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie analizy powinny zostać dokonane, aby zweryfikować, czy możliwe jest poszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa przez dodanie nowych produktów do oferty?
A. Kreatywne.
B. Kontrolne.
C. Analizujące.
D. Prognostyczne.
PGF.08 Pytanie 1 063
Zarządzanie kampanią reklamową
Najmniej skuteczna metoda negocjacji, oparta na przekonaniu, że druga strona posiada wady i działa nieuczciwie, to strategia typu
A. przegrana - przegrana
B. wygrana - przegrana
C. współpraca
D. przełamanie oporów
PGF.08 Pytanie 1 064
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent wody mineralnej przesłał kilka informacji do agencji reklamowych, które są kluczowe do stworzenia projektu kampanii reklamowej dla nowej wody gazowanej planowanej do wprowadzenia na rynek. Jakiego typu briefy otrzymały te agencje reklamowe?
A. Strategiczny
B. Medialny
C. Marketingowy
D. Twórczy
PGF.08 Pytanie 1 065
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas przedstawiania propozycji sprzedażowej zademonstrowano sposób działania produktu oraz przeprowadzono jego test jakościowy. W związku z tym zastosowano metodę prezentacji nazywaną
A. zalecenie
B. dowód naukowy
C. demonstracja
D. gra słów
PGF.08 Pytanie 1 066
Zarządzanie kampanią reklamową
Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje
A. BTL
B. ATL
C. medialne
D. talentów
PGF.08 Pytanie 1 067
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych programów pozwala na stworzenie bazy danych klientów, w której możliwe jest automatyczne wyszukiwanie kontrahentów?
A. Adobe Reader
B. ABC Amber Text Converter
C. Microsoft Office Publisher
D. Microsoft Office Access
PGF.08 Pytanie 1 068
Zarządzanie kampanią reklamową
Na jaki okres czasu przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania faktury VAT w swojej dokumentacji?
A. 5 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
B. 10 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
C. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
D. 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
PGF.08 Pytanie 1 069
Zarządzanie kampanią reklamową
Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?
A. Rytmiczny
B. Symetryczny
C. Dynamiczny
D. Statyczny
PGF.08 Pytanie 1 070
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?
A. Wybór nowych mediów reklamowych
B. Sezonowa obniżka cen
C. Otworzenie nowych punktów sprzedaży
D. Zmiana opakowania produktów
PGF.08 Pytanie 1 071
Zarządzanie kampanią reklamową
Najbardziej skutecznym narzędziem promocji dla klientów w kontekście biura podróży jest
A. wspólna reklama
B. upominek firmowy
C. próbka towaru
D. kupon rabatowy
PGF.08 Pytanie 1 072
Zarządzanie kampanią reklamową
Do form rozliczeń bezgotówkowych zaliczamy:
A. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, polecenie przelewu
B. czek gotówkowy, polecenie przelewu, weksel
C. czek rozrachunkowy, weksel, przekaz pocztowy
D. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, przekaz pocztowy
PGF.08 Pytanie 1 073
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przygotować projekt ogłoszenia prasowego do druku, najlepiej wybrać format pliku z rozszerzeniem
A. .pdf
B. .psd
C. .jpeg
D. .png
PGF.08 Pytanie 1 074
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę gromadzenia danych ilustruje aranżacja sali widoczna na diagramie?
A. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
B. Delficką
C. Burzy mózgów
D. Ankiecie audytoryjnej
PGF.08 Pytanie 1 075
Zarządzanie kampanią reklamową
Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?
A. popytową
B. rynkową
C. kosztową
D. wiodącą
PGF.08 Pytanie 1 076
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciele lokalnego salonu fryzjerskiego zamierzają zareklamować nową usługę wśród swoich klientek oraz mieszkańców okolicy. Najskuteczniejszym działaniem będzie
A. rozdawanie ulotek klientkom salonu oraz wrzucanie ich do skrzynek pocztowych
B. emisja spotu w ogólnopolskiej telewizji
C. umieszczenie reklamy na billboardach
D. zamieszczenie reklamy na portalu społecznościowym
PGF.08 Pytanie 1 077
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?
A. • Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>• Nadzoruje jakość reklamy.<br>• Współpracuje z działem kreatywnym.<br>• Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
B. • Zajmuje się analizą rynku.<br>• Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>• Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>• Bada narzędzia promocji.
C. • Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>• Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>• Zajmuje się zakupem mediów.<br>• Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
D. • Tworzy reklamy.<br>• Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>• Opracowuje strony internetowe.<br>• Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
PGF.08 Pytanie 1 078
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?
A. owczym pędem
B. budowaniem tożsamości
C. krainą dziecięcości
D. krainą marzeń
PGF.08 Pytanie 1 079
Zarządzanie kampanią reklamową
Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy
A. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
B. praca nad kodeksami etyki reklamy
C. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
D. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
PGF.08 Pytanie 1 080
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji
A. geograficznej
B. psychograficznej
C. demograficznej
D. behawioralnej