Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 081
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument zawierający wybrane media do kampanii, środki i nośniki, a także informacje o dacie i miejscu emisji oraz kosztach, to

A. brief reklamowy
B. branding
C. media plan
D. job brief
PGF.08 Pytanie 1 082
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z zasadami organizacji percepcji, podczas przeglądania strony w gazecie, człowiek wykonuje ruch gałkami ocznymi, który przypomina literę

A. w
B. o
C. t
D. z
PGF.08 Pytanie 1 083
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie cyklu produkcyjnego reklamy telewizyjnej w fazie przedprodukcyjnej odbędzie się

A. wprowadzanie zmian graficznych
B. casting dla aktorów
C. opracowanie budżetu
D. nagranie demo muzycznego
PGF.08 Pytanie 1 084
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skutecznie opracować strategię marketingową oraz plan medialny, konieczne jest przeprowadzenie analizy sytuacji wyjściowej PEST. W związku z tym decyzje dotyczące wyboru mediów powinny być podjęte po zbadaniu czynników

A. polityczno-prawnych (P), ekonomicznych (E), społeczno-kulturowych (S), oraz technologicznych (T)
B. prawnych (P), ekologicznych (E), społecznych (S), oraz technologicznych (T)
C. prawnych (P), ekonomicznych (E), społecznych (S), oraz technicznych (T)
D. politycznych (P), ekologiczno-środowiskowych (E), społeczno-prawnych (S), oraz technicznych (T)
PGF.08 Pytanie 1 085
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę za zakup 5 roll-upów po 350,00 zł netto za sztukę, pomijając należny klientowi rabat w kwocie 10,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby wprowadzić poprawne dane?

A. Notę korygującą
B. Fakturę korygującą
C. Fakturę zaliczkową
D. Fakturę pro forma
PGF.08 Pytanie 1 086
Zarządzanie kampanią reklamową

Metodę stosowaną w analizach marketingowych, która pozwala uczestnikowi na bezpośrednie wyrażenie swoich myśli oraz emocji, określa się mianem techniki

A. segregacji
B. trójkąta
C. lingwistycznej
D. projekcyjnej
PGF.08 Pytanie 1 087
Zarządzanie kampanią reklamową

Która stacja radiowa odnotowała najwyższy wzrost słuchalności w drugim kwartale 2022 roku?

Ilustracja do pytania 7
A. Stacja radiowa Z
B. Stacja radiowa Q
C. Stacja radiowa X
D. Stacja radiowa Y
PGF.08 Pytanie 1 088
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy najpóźniej należy dokonać zapłaty za fakturę wystawioną w dniu 5 stycznia 2017 roku, której termin płatności wynosi 10 dni od daty jej wystawienia, przy założeniu, że w przypadku, gdy termin płatności przypada w dniu wolnym od pracy, płatność powinna nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu?

STYCZEŃ 2017
PON.WT.ŚR.CZW.PT.SOB.NIEDZ.
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

A. 16 stycznia 2017 r.
B. 13 stycznia 2017 r.
C. 14 stycznia 2017 r.
D. 15 stycznia 2017 r.
PGF.08 Pytanie 1 089
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonych danych określ, w którym z wymienionych periodyków firma powinna zamieścić reklamę, przy założeniu, że ma to być czasopismo, które osiągnęło największy wzrost sprzedaży w roku badanym w stosunku do roku poprzedniego.

Tytuł periodykówRok 2015Rok 2014
Procent respondentów
Piękny styl8,40%6,65%
Piękny dom9,65%7,60%
Piękny ogród5,30%5,45%
Piękne mieszkanie4,20%2,35%

A. Piękny dom.
B. Piękny ogród.
C. Piękne mieszkanie.
D. Piękny styl.
PGF.08 Pytanie 1 090
Zarządzanie kampanią reklamową

Kluczowym elementem skutecznej kampanii promocyjnej jest

A. brak nowości
B. skuteczna strategia
C. jakościowy towar
D. wysoki nakład finansowy
PGF.08 Pytanie 1 091
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy otrzymał zadanie zebraniu danych pierwotnych, które są niezbędne do realizacji kampanii reklamowej. Które z wymienionych informacji mają wyłącznie charakter pierwotny?

A. Dane z Głównego Urzędu Statystycznego oraz informacje publikowane w czasopismach
B. Wyniki obserwacji przeprowadzonych przez pracownika firmy oraz dane publikowane w prasie codziennej
C. Wyniki indywidualnego wywiadu pogłębionego i dane pozyskane w audytoryjnym badaniu ankietowym przeprowadzonym przez pracownika firmy PRS
D. Dane pochodzące z branżowego portalu internetowego oraz dane zdobyte przez firmę PRS w wyniku przeprowadzonego eksperymentu
PGF.08 Pytanie 1 092
Zarządzanie kampanią reklamową

W haśle "Pora na Polar" użyto

A. epitetu
B. rymu
C. metafory
D. aliteracji
PGF.08 Pytanie 1 093
Zarządzanie kampanią reklamową

W kontekście działań wewnętrznego public relations można zastosować

A. katalog handlowy.
B. wycieczkę prasową.
C. briefing.
D. blog korporacyjny.
PGF.08 Pytanie 1 094
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przekonać klientów do zaakceptowania propozycji firmy poprzez ukazanie jej zalet w stosunku do rywali, należy zastosować reklamę

A. utrwalającą
B. pionierską
C. nakłaniającą
D. informacyjną
PGF.08 Pytanie 1 095
Zarządzanie kampanią reklamową

Które oprogramowanie jest przeznaczone do modyfikacji oraz poprawy zdjęć w wysokiej rozdzielczości?

A. Corel Draw
B. Visual Studio
C. Adobe Photoshop
D. Power Director
PGF.08 Pytanie 1 096
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa posiada papiery o podanych gramaturach. Do drukowania wewnętrznych zestawień tabelarycznych, raportów oraz sprawozdań, agencja powinna zastosować papier o gramaturze

A. 80 g/m2
B. 120 g/m2
C. 30 g/m2
D. 160 g/m2
PGF.08 Pytanie 1 097
Zarządzanie kampanią reklamową

Końcowa wersja materiału wideo promującego sprzedaż odzieży sportowej, przygotowywana dla klienta pragnącego zaistnieć na rynku, to

A. master
B. sampling
C. animatic
D. casting
PGF.08 Pytanie 1 098
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się

A. postnowoczesny
B. włóczęga
C. pełen wyobraźni
D. osoba komunikująca się
PGF.08 Pytanie 1 099
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wysokość ma stawka podatku VAT, gdy cena netto wynajmu powierzchni reklamowej billboardu wynosi
2 800,00 zł, a cena brutto 3 444,00 zł?

A. 3%
B. 23%
C. 8%
D. 5%
PGF.08 Pytanie 1 100
Zarządzanie kampanią reklamową

Hasło reklamowe drukarni, mające na celu zaakcentowanie korzyści płynących z druku przy użyciu nowoczesnych maszyn cyfrowych, powinno zawierać wezwanie

A. racjonalny
B. moralny
C. emocjonalny-pozytywny
D. emocjonalny-negatywny
PGF.08 Pytanie 1 101
Zarządzanie kampanią reklamową

Podział rynku stosowany w tworzeniu kampanii reklamowej nazywamy

A. podział rynku według wskazanych kryteriów na dość jednorodne i rozłączne grupy konsumentów
B. określenie grup konsumentów, które są nieistotne z perspektywy dużego przedsiębiorstwa
C. osiągnięcie indywidualnego klienta za pomocą różnych instrumentów marketingowych
D. wyznaczenie grupy docelowej w jednorodnych działaniach oraz badaniach marketingowych
PGF.08 Pytanie 1 102
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz wartość marży przy zastosowaniu metody "od sta", jeśli koszt zakupu towaru wynosi 60,00 zł, marża kwotowa to 30,00 zł, a cena sprzedaży wynosi 90,00 zł?

A. 30%
B. 50%
C. 100%
D. 60%
PGF.08 Pytanie 1 103
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?

A. Logotyp
B. Patent
C. Licencja
D. Znak towarowy
PGF.08 Pytanie 1 104
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku powinno się wybrać, aby grafik w drukarni mógł zmienić styl i kolor czcionki?

A. .jpeg
B. .gif
C. .tiff
D. .cdr
PGF.08 Pytanie 1 105
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość ma GRP, jeśli zasięg kampanii reklamowej wynosi 60%, a częstotliwość to 5?

A. 300
B. 12
C. 5
D. 60
PGF.08 Pytanie 1 106
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty

A. w ofercie handlowej
B. w briefie
C. w liście przewodnim
D. w strategii
PGF.08 Pytanie 1 107
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką minimalną rozdzielczość powinien mieć plik graficzny z projektem ulotki, aby nadawał się do druku offsetowego?

A. 200 dpi
B. 150 dpi
C. 300 dpi
D. 100 dpi
PGF.08 Pytanie 1 108
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie wydatki może zakwalifikować firma jako koszty reklamy?

A. upominki dla klientów bez logo firmy
B. koszty związane z poczęstunkiem z okazji jubileuszu gości organizowanym w ramach działań public relations
C. wydatki na reklamę w prasie
D. koszt lunchu biznesowego, podczas którego prowadzone są działania wspierające wizerunek przedsiębiorstwa
PGF.08 Pytanie 1 109
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel lokalu gastronomicznego złożył zapytanie o materiały promocyjne, które mogą być uznane za POS/POSM. Oczekuje on katalogu, w którym będą podane ceny

A. reklamy radiowe
B. banery i pop-upy
C. ulotki i broszury
D. stojaki i potykacze
PGF.08 Pytanie 1 110
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała sieć prywatnych instytucji medycznych planuje umieszczenie reklam na bocznych powierzchniach blacharskich oraz szybach bezdrzwiowych miejskich autobusów. Który z wymienionych typów nośników powinien zostać użyty w tej kampanii?

A. Dual busboard
B. Back
C. Busboard
D. Bus standard
PGF.08 Pytanie 1 111
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie banneru internetowego z animacją powinno być przeprowadzone w programie typu

A. InDesign
B. Publisher
C. Flash
D. Corel Draw
PGF.08 Pytanie 1 112
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych tekstów powinien znaleźć się na banerze mającym charakter rozkazujący?

A. "Zapraszamy"
B. "Podaje to, co najlepsze"
C. "Czekamy właśnie na Ciebie"
D. "Wejdź!"
PGF.08 Pytanie 1 113
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie dane zgromadzone w bazie danych pozwolą na skierowanie przesyłki do właściwego odbiorcy?

A. Dane teleadresowe
B. Stopień wykształcenia
C. Wiek oraz płeć klienta
D. Status cywilny klienta
PGF.08 Pytanie 1 114
Zarządzanie kampanią reklamową

Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest

A. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
B. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania
C. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
D. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
PGF.08 Pytanie 1 115
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustalając cenę billboardu zastosowała metodę kosztową, biorąc pod uwagę pozycje umieszczone w załączonej tabeli. Agencja pobiera z tytułu swoich usług marżę w wysokości 30%. Jaka powinna być cena netto billboardu?

nazwacena netto
Projekt100,00 zł
Tkanina winylowa150,00 zł
Oczka umieszczone co 30 cm15,00 zł
Wydruk75,00 zł

A. 442,00 zł
B. 340,00 zł
C. 238,00 zł
D. 102,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 116
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient firmy zajmującej się reklamą wystosował zapytanie w sprawie dwustronnego druku wizytówek w pełnej gamie kolorów po obu stronach. Należy mu przesłać wycenę dla wizytówek, gdzie jeden z parametrów wynosi

A. 2+2
B. 4+0
C. 4+4
D. 4+1
PGF.08 Pytanie 1 117
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę należy zastosować do uzyskania jednolitego nadruku na drewnianych ołówkach?

A. Rotograwiury
B. Fleksografii
C. Tampodruku
D. Termonadruku
PGF.08 Pytanie 1 118
Zarządzanie kampanią reklamową

Promocje w postaci czasowych rabatów za większe zakupy, bezpłatnych produktów oraz pomocy finansowej stanowią typowe narzędzia marketingowe

A. dla personelu
B. konsumenckiej
C. konsumpcyjnej
D. handlowej
PGF.08 Pytanie 1 119
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wykorzystuje metodę wyliczania marży "od sta". Oblicz wartość marży agencji, jeśli cena netto kampanii reklamowej wynosi 3 000,00 zł, a marża wynosi 30%?

A. 690,00 zł
B. 900,00 zł
C. 1 590,00 zł
D. 3 900,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 120
Zarządzanie kampanią reklamową

W jaki sposób nowocześnie zaprezentować ofertę dla młodzieży, biorąc pod uwagę ich zamiłowanie do korzystania ze smartfonów?

A. Zastosowując kody PKD
B. Używając systemu TQM
C. Wykorzystując kody QR
D. Wykorzystując system CRM