Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 121
Zarządzanie kampanią reklamową

CPP to wskaźnik wskazujący na koszt

A. dotarcia z reklamą do 10 000 osób
B. emisji reklamy w dwóch kanałach telewizyjnych
C. umieszczenia "product placement"
D. dotarcia do 1% widzów reklamy
PGF.08 Pytanie 1 122
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezmyślny sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu z jednego kanału na drugi podczas wyświetlania reklam, nazywany jest potocznie skakaniem po kanałach i jest to działanie typu

A. zapping.
B. mastering.
C. sampling.
D. jumping.
PGF.08 Pytanie 1 123
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z wymienionych cech nie jest zaletą reklamy w internecie?

A. Elastyczność
B. Interaktywność
C. Wysokie wydatki związane z przygotowaniem i emisją
D. Brak ograniczeń geograficznych
PGF.08 Pytanie 1 124
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła dotrzeć do swoich dotychczasowych klientów z nową propozycją handlową, powinna wybrać

A. kampanię mailingową
B. reklamę zewnętrzną
C. ogłoszenie w radio
D. ogłoszenie w prasie
PGF.08 Pytanie 1 125
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z przedstawionych schematów ilustruje trójelementową argumentację sprzedażową, stosowaną w prezentacji oferty dla klienta?

A. Cecha – korzyść – zaleta
B. Zaleta – korzyść – cecha
C. Cecha – zaleta – korzyść
D. Korzyść – cecha – zaleta
PGF.08 Pytanie 1 126
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient pragnie zrealizować kampanię reklamową, która umożliwi łatwą i szybką modyfikację treści przy jednoczesnym niskim poziomie kosztów produkcji oraz emisji. Dlatego powinno mu się polecić reklamę

A. prasową
B. internetową
C. radiową
D. telewizyjną
PGF.08 Pytanie 1 127
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyodrębniając grupę docelową dla wprowadzanego na rynek odtwarzacza mp4, zidentyfikowano segment konsumentów z wyższym wykształceniem. W związku z tym zastosowano segmentację na podstawie kryterium

A. społecznego
B. geograficznego
C. demograficznego
D. ekonomicznego
PGF.08 Pytanie 1 128
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii reklamowej wykorzystano popularną osobistość, która zachwalała produkt. Zastosowano zatem rodzaj reklamy opierającej się na

A. rekomendacji
B. postulacie
C. referencji
D. sugestii
PGF.08 Pytanie 1 129
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:

A. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
B. spot telewizyjny, citylight i direct mail
C. ulotki, plakaty, direct mail
D. reklamę kinową, prasową i internetową
PGF.08 Pytanie 1 130
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wprowadza na rynek nowoczesny i na początku kosztowny nośnik reklamy w internecie, który zaspokaja potrzeby klientów – pionierów. Jaką strategię marketingową powinna zastosować?

A. Penetracji
B. Dyskontową
C. Konkurencyjną
D. Zbierania śmietanki
PGF.08 Pytanie 1 131
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt dotarcia do grupy docelowej reklamy (CPP) po 10 emisjach reklamy, przy kosztach każdej emisji wynoszących 1 000 zł oraz intensywności kampanii po 10-tej emisji równej 500.

A. 50 zł
B. 5 zł
C. 20 zł
D. 10 zł
PGF.08 Pytanie 1 132
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu zniżkę wdraża agencja marketingowa, która oferuje swoje produkty w niższej cenie w rejonach południowo-wschodniej Polski?

A. Sezonowy
B. Przestrzenny
C. Handlowy
D. Ilościowy
PGF.08 Pytanie 1 133
Zarządzanie kampanią reklamową

Który typ reklamy w postaci wyskakującego okna powinno się wybrać, aby stworzyć animację w technologii Flash, w której znajdują się ruchome elementy graficzne oraz dźwiękowe?

A. Watermark
B. Skyscraper
C. Banner
D. Top layer
PGF.08 Pytanie 1 134
Zarządzanie kampanią reklamową

Osobę, która jako pierwsza podejmuje decyzję o nabyciu, określa się mianem

A. roztropnym
B. biernym
C. konserwatywnym
D. pionierem
PGF.08 Pytanie 1 135
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient pragnie realizować działania promocyjne dla swojej firmy, jednak chciałby, aby wyniki tych działań były uznawane za obiektywne i wiarygodne. Biorąc pod uwagę jego wymagania, jakie działanie z zakresu należałoby mu zaproponować?

A. public relations
B. promocji sprzedaży
C. sprzedaży bezpośredniej
D. reklamy
PGF.08 Pytanie 1 136
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego dokumentu wymaga klient w odpowiedzi na zgłoszenie dotyczące telewizyjnej kampanii reklamowej?

A. Harmonogram Gantta
B. Media plan
C. Case study
D. Proof
PGF.08 Pytanie 1 137
Zarządzanie kampanią reklamową

Obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę w przypadku montażu reklamowego urządzenia na obiekcie zabytkowym wynika z przepisów ustawowych

A. Prawo budowlane
B. Prawo zamówień publicznych
C. o drogach publicznych
D. o dozorze technicznym
PGF.08 Pytanie 1 138
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?

A. Odzyskanie dawnych klientów
B. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
C. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
D. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
PGF.08 Pytanie 1 139
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?

A. Kąt obserwacji
B. Rozmiar nośnika
C. Konkurencyjność nośnika
D. Wysoka jakość lokalizacji
PGF.08 Pytanie 1 140
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 1 stycznia 2013 r. faktura nie musi zawierać określenia

A. daty sprzedaży
B. oryginał i kopia
C. kwoty podatku
D. nabywcy i sprzedawcy
PGF.08 Pytanie 1 141
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?

A. rynkową
B. kosztową
C. popytową
D. wiodącą
PGF.08 Pytanie 1 142
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować

A. reklamę całostronicową
B. artykuł sponsorowany
C. ogłoszenie drobne
D. wrzutkę
PGF.08 Pytanie 1 143
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt wydruku 100 ulotek z wykorzystaniem drukarki laserowej wynosi 11,70 zł. Jaką cenę powinno się umieścić w cenniku za wydruk 300 ulotek, jeśli różnica w cenach za wydrukowanie 200 i 100 oraz 300 i 200 ulotek wynosi 5,85 zł?

A. 5,85 zł
B. 23,40 zł
C. 17,55 zł
D. 35,10 zł
PGF.08 Pytanie 1 144
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skoncentrować się na długoterminowym zadowoleniu konsumentów w ostatnim etapie wpływu reklamy, czyli ich satysfakcji, powinno się zastosować model

A. AIDCAS
B. DIPADA
C. AIDA
D. DAGMAR
PGF.08 Pytanie 1 145
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji mediowej osobą, która zajmuje się rezerwacją miejsca w mediach oraz późniejszym zarządzaniem płatnościami pomiędzy klientem a danym medium, jest

A. strateg
B. media buyer
C. analityk
D. media planner
PGF.08 Pytanie 1 146
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wzbudzić napięcie oraz emocje w radiowym spocie reklamowym dotyczących ubezpieczeń samochodowych, dodano nagły dźwięk zderzenia. Którą formę dźwiękową zastosowano w tym przekazie?

A. Muzyczne tło powiązane z tematem przekazu
B. Efekt dźwiękowy
C. Muzyczne tło dla całego przekazu
D. Dżingiel reklamowy
PGF.08 Pytanie 1 147
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej

A. 1 sekundę
B. 4 sekundy
C. 2 sekundy
D. 3 sekundy
PGF.08 Pytanie 1 148
Zarządzanie kampanią reklamową

Najmniej skuteczna metoda negocjacji, oparta na przekonaniu, że druga strona posiada wady i działa nieuczciwie, to strategia typu

A. wygrana - przegrana
B. przegrana - przegrana
C. przełamanie oporów
D. współpraca
PGF.08 Pytanie 1 149
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama na niektórych nośnikach dla produktów tytoniowych lub piwa wymaga dodania na niej wyraźnego i czytelnego napisu informującego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Ten napis powinien zajmować przynajmniej

A. 30% powierzchni reklamy
B. 40% powierzchni reklamy
C. 10% powierzchni reklamy
D. 20% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 1 150
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt brutto zamówienia 100 wizytówek wynosi 40 zł. Jaką kwotę musi uiścić klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniu powyżej 350 sztuk obowiązuje zniżka w wysokości 10%?

A. 120 zł
B. 160 zł
C. 126 zł
D. 144 zł
PGF.08 Pytanie 1 151
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z dokumentów został przedstawiony w ramce?

Ilustracja do pytania 31
A. Regulamin emisji reklamowych spotów.
B. Schemat blokowy.
C. Zlecenia na emisję reklamy.
D. Plan mediów.
PGF.08 Pytanie 1 152
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?

A. Ekonomicznej
B. Geograficznej
C. Behawioralnej
D. Demograficznej
PGF.08 Pytanie 1 153
Zarządzanie kampanią reklamową

Różne formy stylistyczne są podstawą budowy haseł i apeli reklamowych. Przykładem użycia jest apel "Produkty z Biedronki polecają się", co ilustruje zastosowanie

A. porównania
B. epitetu
C. personifikacji
D. synonimu
PGF.08 Pytanie 1 154
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę przeniesienia wydrukowanego wzoru trzeba zastosować do stworzenia kaligramu na odzieży firmowej?

A. Światłodruk
B. Termotransfer
C. Druk fleksograficzny
D. Rotograwiura
PGF.08 Pytanie 1 155
Zarządzanie kampanią reklamową

Po przeprowadzeniu posttestu reklamy na grupie 200 osób, stwierdzono, że 150 osób spontanicznie wskazało reklamę konkretnej marki. Jaki jest wskaźnik spontanicznej świadomości reklamy?

A. 75%
B. 25%
C. 150%
D. 50%
PGF.08 Pytanie 1 156
Zarządzanie kampanią reklamową

Introligator, który pragnie wydobyć z arkusza papieru logo firmy o złożonych kształtach, a nie ma możliwości osiągnięcia tego przy pomocy standardowego cięcia, zastosuje

A. pasowania
B. falcowania
C. bigowania
D. sztancowania
PGF.08 Pytanie 1 157
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa oferuje różnorodne linie produktowe oraz usługowe. Oznacza to, że posiada asortyment

A. ściśle ograniczony
B. mało różnorodny
C. niedostateczny
D. rozbudowany
PGF.08 Pytanie 1 158
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?

A. przez komfort odbioru związany z wygodnymi miejscami
B. przez wyświetlanie reklamy w odpowiednich porach dnia
C. przez niezakłócony przekaz, który przyciąga dużą uwagę widzów
D. przez wąsko określoną, jasno zdefiniowaną grupę docelową
PGF.08 Pytanie 1 159
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonans poznawczy to mocny mechanizm psychologiczny, który dotyczy podejmowania decyzji przez konsumentów. Który z poniższych przykładów najbardziej odnosi się do redukcji dysonansu poznawczego w reklamie?

A. Zastosowanie postaci z bajek w reklamie
B. Wykorzystanie eksperta lub autorytetu w danej dziedzinie w reklamie
C. Nawiązanie do emocjonalności, czułości i erotyki
D. Wprowadzenie w reklamie elementów humorystycznych
PGF.08 Pytanie 1 160
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa oferująca narzędzia BTL zaproponuje swoim klientom pomysły na reklamy

A. radiowej
B. zewnętrznej
C. telewizyjnej
D. sklepowej