Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 81
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?

A. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
B. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
C. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
D. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
PGF.08 Pytanie 82
Zarządzanie kampanią reklamową

Najbardziej popularnym narzędziem wspierającym budowanie lojalności klientów wobec przedsiębiorstwa jest

A. ulotka informacyjna
B. karta stałego klienta
C. prospekt firmowy
D. katalog uniwersalny
PGF.08 Pytanie 83
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z procesów w tworzeniu reklamy radiowej jest mastering, który obejmuje

A. nagraniu różnych wersji tekstu w studiu nagraniowym i późniejszym montażu
B. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji
C. dodawanie efektów dźwiękowych do tekstu
D. opracowanie treści reklamy przez copywritera
PGF.08 Pytanie 84
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie układu wielostronicowej broszury reklamowej realizuje się przy użyciu programu

A. Fireworks
B. InDesign
C. Dreamweaver
D. Photoshop
PGF.08 Pytanie 85
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych wypowiedzi wskazuje na zakończenie rozmowy sprzedażowej?

A. Jeżeli ta oferta Pana nie satysfakcjonuje, przygotujemy inną opcję
B. Zadzwoniłem, aby wyrazić wdzięczność za skorzystanie z naszej oferty
C. Gratuluję właściwego wyboru. Proszę o podanie jeszcze kilku informacji
D. Dziękuję za odpowiedź na wszystkie zadane pytania
PGF.08 Pytanie 86
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki dokument powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?

A. Fakturę VAT
B. Zawiadomienie o wysyłce
C. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
D. Rachunek uproszczony
PGF.08 Pytanie 87
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie często stosuje się stereotypy, ponieważ

A. jest to forma reklamy, która cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców
B. taki sposób reklamy nie wymaga dużych inwestycji finansowych
C. istnieje powszechna akceptacja dla stereotypowych obrazów
D. można je powiązać z uproszczeniem myślenia na dany temat
PGF.08 Pytanie 88
Zarządzanie kampanią reklamową

Budowanie bazy klientów w systemie "member gets member" polega na

A. wykorzystywaniu danych z baz innych przedsiębiorstw
B. dodawaniu na stronie opcji subskrypcji newslettera
C. zbieraniu informacji o klientach za pomocą call centre
D. pozyskiwaniu klientów od aktualnych użytkowników
PGF.08 Pytanie 89
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą kategorię czasu antenowego powinna zaproponować agencja reklamy firmie preferującej reklamę w godzinach wieczornych i dysponującej budżetem 520,00 zł na 8 spotów?

CENNIK 30-SEKUNDOWYCH SPOTÓW REKLAMOWYCH
godziny emisjikategoria czasu antenowegocena emisji jednego spotu, zł
6.00 ÷ 8.00270,00
8.00 ÷ 15.00180,00
15.00 ÷ 18.00270,00
18.00 ÷ 22.00365,00
22.00 ÷ 6.00450,00

A. Kategorię 1.
B. Kategorię 2.
C. Kategorię 4.
D. Kategorię 3.
PGF.08 Pytanie 90
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc plan marketingowy dla agencji reklamowej, w sekcji dotyczącej strategii marketingowej powinny znaleźć się informacje

A. na temat sprzedaży
B. na temat asortymentu
C. na temat misji
D. na temat wydatków
PGF.08 Pytanie 91
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych w tabeli określ wartość TRP dla TV Life (faktyczny zasięg emisji) dla reklamy szamponu firmy kosmetycznej "Elise".

Nazwa stacjiLiczba osób, które miały kontakt z reklamą podczas danej emisjiWielkość grupy docelowej
TV Blask300600
TV Life450750
TV Minute650900

A. 60%
B. 25%
C. 72%
D. 50%
PGF.08 Pytanie 92
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje udostępnione na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego są przykładem źródeł danych

A. pierwotnych wewnętrznych
B. wtórnych wewnętrznych
C. wtórnych zewnętrznych
D. pierwotnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 93
Zarządzanie kampanią reklamową

Co oznacza pojęcie corporate identity?

A. normy obsługi klienta
B. kreatywność marki
C. wizualna tożsamość firmy
D. tożsamość marki
PGF.08 Pytanie 94
Zarządzanie kampanią reklamową

Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?

A. Symetryczny
B. Rytmiczny
C. Statyczny
D. Dynamiczny
PGF.08 Pytanie 95
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła cenę jednostkową produktu z 2,00 zł na 1,50 zł, co oznacza, że obniżka wynosi

A. 50%
B. 25%
C. 5%
D. 75%
PGF.08 Pytanie 96
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?

A. Samorealizacji
B. Społecznych
C. Fizjologicznych
D. Bezpieczeństwa
PGF.08 Pytanie 97
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł

A. 20%
B. 15%
C. 5%
D. 2%
PGF.08 Pytanie 98
Zarządzanie kampanią reklamową

Kategorii informacji zawartych w dokumentacji księgowej należy przypisać do źródeł informacji?

A. pierwotnych zewnętrznych
B. wtórnych zewnętrznych
C. pierwotnych wtórnych
D. wtórnych wewnętrznych
PGF.08 Pytanie 99
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka część budżetu została przeznaczona przez firmę na reklamę multimedialną w 2024 roku?

Ilustracja do pytania 19
A. 9%
B. 20%
C. 50%
D. 59%
PGF.08 Pytanie 100
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym krokiem w tworzeniu hiperłącza w prezentacji w programie Power Point jest

A. wybranie tekstu lub obiektu, który ma pełnić rolę hiperłącza
B. zastosowanie narzędzi do formatowania
C. zastosowanie narzędzi do przejścia
D. wybranie lokalizacji docelowej w edytowanym dokumencie
PGF.08 Pytanie 101
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się rodzaj reklamy zewnętrznej, wykonanej z elastycznego lub siatkowego materiału, zawieszonej na przykład na budynkach przy użyciu lin i zaczepów?

A. Diapazon
B. Billboard
C. Kaseton
D. Baner
PGF.08 Pytanie 102
Zarządzanie kampanią reklamową

W realizacji zlecenia dla klienta, agencja reklamowa skorzystała z danych uzyskanych ze strony Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że wykorzystano źródła

A. wewnętrzne pierwotne
B. zewnętrzne pierwotne
C. wewnętrzne wtórne
D. zewnętrzne wtórne
PGF.08 Pytanie 103
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć

A. namawianie do udoskonalania koncepcji
B. zniechęcanie do łączenia koncepcji
C. wspieranie koncepcji
D. krytykowanie koncepcji
PGF.08 Pytanie 104
Zarządzanie kampanią reklamową

Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest

A. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania
B. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
C. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
D. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
PGF.08 Pytanie 105
Zarządzanie kampanią reklamową

Cena stanowi podstawę do obliczenia marży za pomocą metody "w stu"?

A. sprzedaży netto
B. zakupu brutto
C. zakupu netto
D. sprzedaży brutto
PGF.08 Pytanie 106
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu

A. super produktu
B. owczego pędu
C. snobizmu
D. Veblena
PGF.08 Pytanie 107
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie analizy danych przedstawionych w tabeli określ, jaki procent badanych konsumentów akceptuje cenę 12 zł.

Poziom cen
w zł
Udział konsumentów
uznających cenę za zbyt wysoką
w %
Udział konsumentów
uznających cenę za zbyt
niską w %
Udział konsumentów
akceptujących cenę
w %
9103030
12152535
1530550
1960260

A. 25%
B. 85%
C. 60%
D. 35%
PGF.08 Pytanie 108
Zarządzanie kampanią reklamową

Prośba o ofertę wysłana przez zamawiającego do agencji reklamowej lub agencji zajmującej się badaniami marketingowymi to

A. brief
B. eksperyment
C. badanie
D. sprawozdanie
PGF.08 Pytanie 109
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawa dotycząca walki z nieuczciwą konkurencją wymienia rodzaje reklam, które są zabronione. Zgodnie z tą ustawą nielegalna jest reklama

A. ukryta
B. agresywna
C. modułowa
D. defensywna
PGF.08 Pytanie 110
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma nabyła system CRM (Customer Relations Management). Będzie go używała do

A. tworzenia dokumentów tekstowych oraz graficznych
B. zarządzania relacjami z klientami
C. zarządzania pracownikami
D. rozliczeń z fiskusem
PGF.08 Pytanie 111
Zarządzanie kampanią reklamową

W tytule corocznego rajdu rowerowego "Dwa kółka - Sotal s.c." występuje nazwa sponsora, co wskazuje na zastosowanie sponsoringu

A. osobowy
B. imienny
C. projektowy
D. emblematowy
PGF.08 Pytanie 112
Zarządzanie kampanią reklamową

Po przeprowadzeniu analizy rynku, agencja reklamowa zasugerowała firmie korzystającej z jej usług, aby skierowała promocję swoich produktów bezpośrednio do końcowych konsumentów. Agencja zaproponowała zastosowanie

A. penetracji rynku
B. merchandisingu
C. strategii push
D. strategii pull
PGF.08 Pytanie 113
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient posiada budżet na reklamy wynoszący 10 200,00 zł. Planuje wyemitować reklamę w telewizji regionalnej co najmniej 9 razy. Jaką stację telewizyjną powinien zaproponować mu przedstawiciel agencji reklamowej?

A. Eden
B. Wyspa
C. Chmurka
D. Raj
PGF.08 Pytanie 114
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z poniższych programów powinien wykorzystać pracownik agencji reklamowej do stworzenia profesjonalnej wielostronicowej publikacji drukowanej, zawierającej setki stron?

A. Paint Shop Pro
B. Power Point
C. Microsoft Excel
D. Adobe InDesign
PGF.08 Pytanie 115
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wysokość ma stawka podatku VAT, gdy cena netto wynajmu powierzchni reklamowej billboardu wynosi
2 800,00 zł, a cena brutto 3 444,00 zł?

A. 23%
B. 5%
C. 8%
D. 3%
PGF.08 Pytanie 116
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z modeli kolorów powinien być wybrany przy tworzeniu projektu ulotki reklamowej dla drukarni?

A. HSB
B. RGB
C. Lab
D. CMYK
PGF.08 Pytanie 117
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściwym medium internetowym dla kampanii antynikotynowej, skierowanej do młodzieży, która ukazuje konsekwencje palenia oraz perspektywy związane z nałogiem, jest

A. viral video
B. pop-up window
C. button
D. fan page
PGF.08 Pytanie 118
Zarządzanie kampanią reklamową

W Polsce prawo reklamowe nie zezwala na wykorzystanie reklamy

A. podprogowej
B. kontekstowej
C. rekomendacyjnej
D. alternatywnej
PGF.08 Pytanie 119
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie w propozycji sprzedaży dla klienta agencji reklamowej opisu konkretnego projektu, zawierającego dokładne dane o jego realizacji, to

A. brief
B. proof cyfrowy.
C. debrief.
D. case study.
PGF.08 Pytanie 120
Zarządzanie kampanią reklamową

W projekcie logotypu zastosowano model barw CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przypisanie wartości cyfrowych do kolorów jest poprawne?

A. C 20, M 60, Y 70, K 30
B. C 30, M 20, Y 60, K 70
C. C 70, M 30, Y 20, K 60
D. C 60, M 20, Y 70, K 30