Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 161
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa działa w ramach kampanii promującej obozy młodzieżowe. Która metoda reklamowania tych obozów jest najbardziej efektywna?

A. ogłoszenie w codziennej gazecie
B. rozwieszanie plakatów w szkołach i ośrodkach młodzieżowych
C. reklama w witrynach biur podróży
D. przeprowadzenie konferencji prasowej podczas targów turystycznych w Poznaniu
PGF.08 Pytanie 1 162
Zarządzanie kampanią reklamową

Najszerszy zasięg witryny internetowej firmy określa się mianem zasięgu

A. lokalnym
B. globalnym
C. międzynarodowym
D. regionalnym
PGF.08 Pytanie 1 163
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się ostatni element strategii reklamy 6M?

A. Morfing
B. Mailing
C. Master
D. Measurement
PGF.08 Pytanie 1 164
Zarządzanie kampanią reklamową

Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z

A. zbyt częstych i dokładnych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem
B. zadawania przez sprzedającego krótkich i zwięzłych pytań
C. zbyt rzadkiego nawiązywania kontaktu wzrokowego między sprzedającym a klientem
D. nieprzerwanych interakcji między sprzedającym a klientem
PGF.08 Pytanie 1 165
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas planowania alokacji funduszy w kampanii telewizyjnej, największą część finansów powinno się przeznaczyć na

A. postprodukcję
B. media
C. produkcję
D. kreację
PGF.08 Pytanie 1 166
Zarządzanie kampanią reklamową

Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?

A. GRP
B. CPP
C. BTL
D. ATL
PGF.08 Pytanie 1 167
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest pierwsze zadanie w procesie produkcji spotu reklamowego, które agencja reklamowa powinna pokazać swojemu klientowi?

A. Storyboard
B. Animatic
C. Udźwiękowienie
D. Casting
PGF.08 Pytanie 1 168
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy tworzeniu komunikatu reklamowego należy mieć na uwadze, że promuje się korzyści, a nie sam produkt lub usługę, ponieważ

A. klient zazwyczaj kupuje wizję produktu oraz korzyści związane z jego zakupem
B. klient koncentruje się na technologii zastosowanej do wyprodukowania produktu lub usługi
C. techniczne parametry lub standardy formalne oferty są najważniejsze dla klienta
D. cechy produktu lub usługi są zależne od kosztów ich produkcji
PGF.08 Pytanie 1 169
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie analizy powinny zostać dokonane, aby zweryfikować, czy możliwe jest poszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa przez dodanie nowych produktów do oferty?

A. Kontrolne.
B. Prognostyczne.
C. Analizujące.
D. Kreatywne.
PGF.08 Pytanie 1 170
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt produkcji 150 kubków promocyjnych zakładając, że koszty stałe wynoszą
1 500,00 zł, a koszt jednostkowy wyprodukowania jednego kubka to 3,50 zł?

A. 1 650,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 525,00 zł
D. 2 025,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 171
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel niewielkiej firmy postanowił nabyć samochód do użytku służbowego. Chciałby, aby samochód ten mógł również być wykorzystywany przez jego rodzinę w trakcie wakacji. Dlatego zamierza okleić auto reklamą, tak aby mógł ją w każdej chwili łatwo usunąć i na nowo przymocować. Można mu zaproponować grafikę wykonaną na folii

A. ploterowej
B. wylewnej
C. magnetycznej
D. z nadrukiem solwentowym
PGF.08 Pytanie 1 172
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie cennika koszulek reklamowych wskaż, który model koszulki jest najtańszy przy zamówieniu 50 szt.

Cennik koszulek reklamowych
typ koszulki reklamowejliczba sztukcena jednostkowa netto, zł
M21do 10030,00
powyżej 10026,00
M22do 3024,00
powyżej 3022,00
M23do 1 00025,00
powyżej 1 00015,00
M24do 5025,00
powyżej 5020,00

A. M24
B. M22
C. M21
D. M23
PGF.08 Pytanie 1 173
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z poniższych materiałów stanowi wtórne źródło danych marketingowych?

A. Wywiad bezpośredni
B. Film z obserwacji jednostki poddanej badaniu
C. Rocznik statystyczny GUS
D. Ankieta
PGF.08 Pytanie 1 174
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł

A. 2%
B. 20%
C. 15%
D. 5%
PGF.08 Pytanie 1 175
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie elementy wykorzystuje radio jako medium reklamowe w swoim przekazie?

A. dźwięk i słowo
B. obraz oraz tekst
C. animację oraz słowo
D. słowo i grafikę
PGF.08 Pytanie 1 176
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby ustalić, jaki jest koszt dotarcia do jednego procenta odbiorców z określonej grupy, należy przeanalizować wyniki parametru kosztowego

A. COW
B. CPT
C. CPP
D. CCS
PGF.08 Pytanie 1 177
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest dysonans pozakupowy?

A. negatywny stan emocjonalny nabywcy powstały w wyniku ujawnienia się negatywnych cech produktu
B. pożądany rezultat obsługi klienta
C. pozytywny stan emocjonalny nabywcy po realizacji zakupu
D. negatywny stan społecznego odrzucenia spowodowany ujawnieniem się negatywnych cech produktu
PGF.08 Pytanie 1 178
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tabeli wybierz cenę reklamowej podkładki pod myszkę, przy której zysk ze sprzedaży będzie najwyższy.

Koszt produkcji, złCena, złWielkość sprzedaży, szt.
1,802,001 000
2,003,00800
4,005,00700
5,507,00400

A. 2,00 zł
B. 3,00 zł
C. 7,00 zł
D. 5,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 179
Zarządzanie kampanią reklamową

Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest

A. etyka reklamy
B. zmiana wartości życia
C. stopa podatkowa
D. faza rozwoju branży
PGF.08 Pytanie 1 180
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych tekstów promujących salon jubilerski AGAT został stworzony zgodnie z zasadami pisania tekstów reklamowych?

A. Salon biżuterii AGAT zapewnia świetną obsługę i czeka na swoich gości. Przyjdźcie, a nie będziecie żałować. Serdecznie zapraszamy
B. Firma AGAT zachęca do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. W branży uważa się ją za najlepszą. Oferujemy wiele unikalnych wzorów. Przyjdźcie i przymierzcie, bo jest znakomita
C. AGAT zaprasza wszystkich do swoich sklepów. Duży wybór produktów zapewnia sukces. Czekamy na Was
D. Firma AGAT zaprasza Cię do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. Przyjdź, przymierz i sama oceń jej wartość. Pomożemy Ci odkryć i podkreślić Twoją unikalność
PGF.08 Pytanie 1 181
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy obserwuje się zmniejszenie sprzedaży danego towaru, głównym zamiarem reklamy staje się

A. namawianie do nabywania produktów rywalizujących
B. informowanie o nowinkach rynkowych
C. usunięcie towaru z rynku
D. wydłużenie cyklu życia towaru
PGF.08 Pytanie 1 182
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się

A. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
B. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
C. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
D. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
PGF.08 Pytanie 1 183
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim typie rywalizacji na rynku można zaobserwować wielu przedsiębiorców z niewielkimi udziałami, którzy nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen na rynku?

A. Oligopolu
B. Rywalizacji monopolistycznej
C. Rywalizacji doskonałej
D. Monopolu
PGF.08 Pytanie 1 184
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowała dla klienta cennik interesujących go banerów reklamowych.

Oblicz brakującą w cenniku cenę brutto.



Baner reklamowy lity (frontligh)Cena netto za 1 m²Stawka VATCena brutto za 1 m²
do 1 m²20,00 zł23%24,60 zł
1 m²÷5 m²15,00 zł23%18,45 zł
1 m²÷5 m²10,00 zł23%?

A. 11,23 zł
B. 12,30 zł
C. 13,20 zł
D. 10,23 zł
PGF.08 Pytanie 1 185
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa prowadzi negocjacje z potencjalnym klientem. Jaką metodę negocjacyjną wykorzystuje negocjator, mówiąc "W tej chwili kończą się nasze uprawnienia i nie jesteśmy w stanie podejmować decyzji w tej kwestii"?

A. Dobra - zła postawa
B. Ograniczone kompetencje
C. Celuj wysoko
D. Zarządzanie czasem
PGF.08 Pytanie 1 186
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja, która zamierza zwiększyć sprzedaż swoich istniejących produktów na aktualnych rynkach, wdroży strategię

A. cen wysokich
B. zbierania śmietanki rynkowej
C. dywersyfikacji rynkowej
D. penetracji rynkowej
PGF.08 Pytanie 1 187
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów komputerowych nie służy do tworzenia baz danych klientów?

A. Microsoft Access
B. Microsoft Excel
C. Corel Draw
D. Open Base
PGF.08 Pytanie 1 188
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu kampanii reklamowej obliczono wskaźnik, który określa relację między osiągniętymi celami reklamowymi a wydatkami na reklamę. Jaki to wskaźnik?

A. skuteczności reklamy
B. sprzedaży reklamy
C. efektywności reklamy
D. zasięgu reklamy
PGF.08 Pytanie 1 189
Zarządzanie kampanią reklamową

Przeniesienie emocji wywołanych przez reklamę na dany produkt określane jest mianem efektu

A. coctail party
B. owczego pędu
C. konsekwencji
D. halo
PGF.08 Pytanie 1 190
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach promocji sprzedażowej skierowanej na klientów, mającej na celu zwiększenie obrotów, nie wykorzystuje się

A. szkoleń dla sprzedawców
B. konkursów z nagrodami
C. próbek produktów
D. broszur informacyjnych
PGF.08 Pytanie 1 191
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik biura obsługi klienta otrzymał zalecenia dotyczące przeprowadzania negocjacji z kluczowym klientem:
– trzymaj się pozycji firmy,
– dąż do znalezienia rozwiązania sprzyjającego firmie,
– żądaj ustępstw jako warunku dalszej rozmowy.

Jakiego stylu negocjacji powinien użyć pracownik?

A. Kompromisowy
B. Twardy
C. Merytoryczny
D. Łagodny
PGF.08 Pytanie 1 192
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma specjalizująca się w nowoczesnych technologiach informacyjnych planuje promować swoje usługi w prasie krajowej. Aby podkreślić dynamikę swoich działań oraz nieprzerwany rozwój, powinna w reklamie zastosować kompozycję

A. dynamiczną
B. wertykalną
C. statyczną
D. horyzontalną
PGF.08 Pytanie 1 193
Zarządzanie kampanią reklamową

W reakcji na przesłane zapytanie ofertowe, agencja reklamowa przygotuje dla swojego klienta

A. ofertę handlową
B. zamówienie
C. fakturę VAT
D. umowę sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 194
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent diety suplementacyjnej zaangażował do najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Jaki mechanizm psychologiczny został tu wykorzystany, biorąc pod uwagę, że głównym celem tej strategii było przeniesienie pozytywnych wrażeń związanych ze sportowcem na promowany produkt?

A. Efekt halo
B. Reguła niedostępności
C. Prawo bliskości
D. Reguła zaangażowania i konsekwencji
PGF.08 Pytanie 1 195
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie fragmentu rozmowy sprzedażowej określ, jaką technikę aktywnego słuchania zastosował sprzedający.

Klient: Od kilku lat prowadzę salonik krawiecki i przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałem w prasie lokalnej. Niestety, nie jestem zadowolony z jej efektów.
Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Pana nie interesuje.

A. Odzwierciedlanie.
B. Klaryfikacja.
C. Potakiwanie.
D. Parafraza.
PGF.08 Pytanie 1 196
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są nośniki reklamy w sieci?

A. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
B. scyscraper, top layer, interstitial
C. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
D. diapazon, freeboard, fotografia
PGF.08 Pytanie 1 197
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zadania wykonuje copywriter w agencji reklamowej?

A. tworzenie oraz projektowanie haseł reklamowych
B. wykonywanie badań oraz ich analiza
C. ocena wyników finansowych przedsiębiorstwa
D. przeprowadzanie wywiadów rekrutacyjnych
PGF.08 Pytanie 1 198
Zarządzanie kampanią reklamową

Ankieterzy badający opinie publiczne po realizacji kampanii społecznej w kwestionariuszach ankietowych oraz w wywiadach zastosowali pytania, które wymagały udzielenia jednej z pięciu odpowiedzi uporządkowanych od całkowitej akceptacji do całkowitego odrzucenia. Jaką nazwę noszą te pytania?

A. Thuerstona
B. interwałowej
C. Likerta
D. alternatywnej
PGF.08 Pytanie 1 199
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który oczekuje szybkiej i grzecznej obsługi od sprzedawcy, to klient

A. zdecydowany
B. podejrzliwy
C. nowatorski
D. wierny
PGF.08 Pytanie 1 200
Zarządzanie kampanią reklamową

Cena stanowi podstawę do obliczenia marży za pomocą metody "w stu"?

A. zakupu netto
B. zakupu brutto
C. sprzedaży netto
D. sprzedaży brutto