Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 201
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Właściwości produktu.
B. Cena netto produktu.
C. Podpis osoby wykonującej cennik.
D. Data.
PGF.08 Pytanie 1 202
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi
A. 3
B. od 1,1 do 2
C. 1
D. 2
PGF.08 Pytanie 1 203
Zarządzanie kampanią reklamową
Wybierając medium z najmniejszym zakłóceniem uwagi do kampanii reklamowej, powinno się zdecydować na
A. radio
B. telewizję
C. internet
D. kolorowe magazyny
PGF.08 Pytanie 1 204
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są
A. nabywcami niewielkich ilości produktów
B. mało wrażliwi na ceny
C. bardzo wrażliwi na ceny
D. nabywcami artykułów codziennego użytku
PGF.08 Pytanie 1 205
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby prowadzić agencję reklamową, trzeba najpierw
A. zarejestrować nazwę przedsiębiorstwa
B. zarejestrować działalność gospodarczą
C. uzyskać zezwolenie
D. uzyskać koncesję
PGF.08 Pytanie 1 206
Zarządzanie kampanią reklamową
Na swojej działce właściciel nieruchomości postawił podświetlaną reklamę własnego warsztatu samochodowego bez wymaganej zgody. Jakie konsekwencje prawne mogą go spotkać w postaci przymusowej rozbiórki reklamy lub kary ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
A. 2 lat
B. 4 lat
C. 3 lat
D. 1 roku
PGF.08 Pytanie 1 207
Zarządzanie kampanią reklamową
Zamieszczenie reklamy z grafiką pokrywającą cały tył autobusu, łącznie z szybą, powinno być zapisane w cenniku jako
A. Fullback
B. Dualbusboard
C. Back
D. Busboard
PGF.08 Pytanie 1 208
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie formy reklamy należy wykorzystać przy projektowaniu kampanii dla nowego, rozwijającego się produktu?
A. Prezentacje podczas seansów filmowych i e-maile
B. Ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz billboardy
C. Regionalne stacje radiowe i tablice reklamowe
D. E-maile oraz kalendarze
PGF.08 Pytanie 1 209
Zarządzanie kampanią reklamową
Próbka towaru załączona do gazety to forma reklamy prasowej zwana
A. wklejka
B. kalka
C. wrzutka
D. wszywka
PGF.08 Pytanie 1 210
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba odpowiedzialna za public relations w firmie ubezpieczeniowej, wchodzącej na polski rynek, powinna zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie
A. wycieczki prasowej
B. briefingu
C. konferencji prasowej
D. przyjęcia prasowego
PGF.08 Pytanie 1 211
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas realizacji kampanii reklamowej nowego produktu w mediach, skierowanej do wybranej grupy docelowej, należy zwrócić szczególną uwagę na
A. częstotliwość interakcji z reklamą w grupie docelowej
B. zasięg kampanii w obrębie grupy docelowej
C. częstotliwość interakcji z reklamą wśród całej populacji
D. zasięg kampanii w całej populacji
PGF.08 Pytanie 1 212
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszym programem do badania aktywności użytkowników na witrynie reklamowej firmy odzieżowej jest
A. Google+
B. Google asSense
C. Google Analitycs
D. Google adWords
PGF.08 Pytanie 1 213
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeżeli w telewizyjnej reklamie tekst ma być podkreślony, to powinno się
A. spowolnić tempo filmu
B. przyspieszyć tempo mówionych słów
C. przyspieszyć tempo filmu
D. zwiększyć liczbę efektów dźwiękowych
PGF.08 Pytanie 1 214
Zarządzanie kampanią reklamową
Ogłoszenie U nas kupisz najtaniej, wysłane przez hurtownię żywności do sklepów detalicznych, stanowi apel o charakterze
A. społecznym
B. racjonalnym
C. moralnym
D. emocjonalnym
PGF.08 Pytanie 1 215
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została zatrudniona do realizacji kampanii promocyjnej dla salonu kosmetycznego. W ramach pracy zespół postanowił zacząć od analizy SWOT. W związku z tym zamierza ona zbadać
A. wyłącznie mocne aspekty, możliwości oraz inne elementy, które będą korzystne dla salonu
B. zarówno słabe, jak i mocne aspekty, a także możliwości i zagrożenia związane z otoczeniem
C. wyłącznie słabe aspekty oraz wszystkie elementy, które mogą negatywnie wpłynąć na osiągnięcie celów salonu
D. wyłącznie możliwości i zagrożenia, które pochodzą z rynku i narzucają odpowiednie zasady działania
PGF.08 Pytanie 1 216
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama na pojeździe firmowym może być umieszczona za pomocą
A. termotransferu
B. druku offsetowego
C. druku solwentowego
D. fleksografii
PGF.08 Pytanie 1 217
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z aspektów komunikacji firmy z klientem odnosi się do nadawania przez klienta konkretnego znaczenia słowom, obrazom oraz symbolom użytym w materiałach reklamowych?
A. Odbiór
B. Dekodowanie
C. Reakcja
D. Kodowanie
PGF.08 Pytanie 1 218
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby sporządzić plakat reklamowy, zastosowano zestaw czterech podstawowych kolorów farb używanych w druku: magenta, yellow, cyjan, black, co oznacza
A. CYMB
B. CMYK
C. MYCB
D. KYMC
PGF.08 Pytanie 1 219
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 223,00 zł
B. 378,23 zł
C. 250,00 zł
D. 86,85 zł
PGF.08 Pytanie 1 220
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby stworzyć szablony do rachunków i faktur, które będą zawierały formuły wspierające proces obliczeń, należy z nich skorzystać
A. z arkusza kalkulacyjnego
B. z oprogramowania CRM
C. z programu do edycji tekstu
D. z edytora tekstowego
PGF.08 Pytanie 1 221
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy po raz pierwszy zastosowano zbieżną perspektywę liniową?
A. w renesansie
B. w czasie baroku
C. w XX wieku
D. w prehistorycznych dziełach sztuki
PGF.08 Pytanie 1 222
Zarządzanie kampanią reklamową
Do edycji zdjęć w grafice rastrowej wykorzystuje się aplikację
A. CorelDraw
B. TechCAD
C. Adobe Photoshop
D. AutoCAD
PGF.08 Pytanie 1 223
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie do komunikacji w marketingu, służące do prezentacji oferty handlowej, które jest rozpowszechniane przez internautów, to
A. telemarketing
B. sprzedaż on-line
C. marketing wirusowy
D. akwizycja
PGF.08 Pytanie 1 224
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient towarzyski, miły, pełen życia i zapału, który łatwo daje ponieść się emocjom, to klient
A. choleryk
B. flegmatyk
C. sangwinik
D. melancholik
PGF.08 Pytanie 1 225
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama "Wszystko, co robimy, robimy dla Ciebie" firmy zajmującej się produkcją samochodów to jakie hasło?
A. aliteracyjne
B. kontrastowe
C. deklaratywne
D. alogiczne
PGF.08 Pytanie 1 226
Zarządzanie kampanią reklamową
Producenci sprzętu AGD, sprzedając swoje wyroby z wykorzystaniem ograniczonej liczby punktów sprzedaży z uwagi na potrzebę stworzenia odpowiednich warunków handlowych, stosują dystrybucję
A. wyłączną
B. intensywną
C. ekskluzywną
D. selektywną
PGF.08 Pytanie 1 227
Zarządzanie kampanią reklamową
Grupa docelowa firmy to osoby z zaburzeniami wzroku w przedziale wiekowym od 13 do 17 lat. Najskuteczniejszą metodą dotarcia do tej grupy będzie wykorzystanie reklamy
A. za pośrednictwem poczty
B. w prasie
C. w kinie
D. w radio
PGF.08 Pytanie 1 228
Zarządzanie kampanią reklamową
W ubiegłym roku firma reklamowa osiągnęła najwyższe przychody ze sprzedaży banerów. To sugeruje, że największy zysk uzyskała z
A. druku wielkoformatowego
B. druku akcydensowego
C. reklam na pojazdach
D. konstrukcji wielkogabarytowych
PGF.08 Pytanie 1 229
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?
A. 40,0%
B. 4,0%
C. 2,5%
D. 25,0%
PGF.08 Pytanie 1 230
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel agencji reklamowej stworzył logo dla miejscowości turystycznej, wykorzystując przy tym elementy z wcześniejszej wersji tego logo. Zgodnie z zasadami etyki zawodowej wskazał autora pierwotnego utworu, przestrzegając przepisów
A. o prawie handlowym
B. kodeksu cywilnego
C. prawa pracy
D. o prawie autorskim
PGF.08 Pytanie 1 231
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych elementów oferty handlowej stanowi USP (unikalną propozycję sprzedażową)?
A. Jesteśmy do Państwa usług
B. Posiadamy wielu usatysfakcjonowanych klientów
C. Jesteśmy jedynym dostawcą tego rozwiązania w Polsce
D. U nas każdy klient ma znaczenie
PGF.08 Pytanie 1 232
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak złożyć zgłoszenie do konkursu efektywności EFFIE?
A. korzystając z platformy konkursowej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
B. w formie listu poleconego
C. przez e-mail
D. poprzez uzupełnienie formularza elektronicznego na witrynie Ministerstwa Rozwoju i Technologii
PGF.08 Pytanie 1 233
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z demograficznych wskaźników opisujących grupę docelową jest
A. sposób spędzania czasu wolnego
B. wiek
C. przywiązanie do marki
D. zachowanie życiowe
PGF.08 Pytanie 1 234
Zarządzanie kampanią reklamową
W ofercie sprzedaży reklam na stronach www w części dotyczącej wymagań technicznych button opisano jako: "Przycisk reklamowy w lewej nawigacyjnej części strony, animowany bądź statyczny, w formacie pliku gif jpg, html lub flash." Zgodnie z wymaganiami, klient powinien zapisać plik z animacją w standardzie
A. .cdr
B. .swf
C. .psd
D. .avi
PGF.08 Pytanie 1 235
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju temperament charakteryzuje klienta, który ma cechy lidera, dąży do praktycznych rozwiązań, skupia się na ustalonym celu oraz ma trudności z akceptowaniem argumentów innych osób?
A. Flegmatyczny
B. Melancholiczny
C. Sangwiniczny
D. Choleryczny
PGF.08 Pytanie 1 236
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę
A. pulsacyjną
B. okresową
C. skoncentrowaną
D. ciągłą
PGF.08 Pytanie 1 237
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie Fanta - niesamowity smak pomarańczy użyto
A. aliterację
B. personifikację
C. oksymoron
D. porównanie
PGF.08 Pytanie 1 238
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument powstający na skutek debriefingu klienta z agencją reklamową to brief?
A. kreatywny
B. marketingowy
C. reklamowy
D. mediowy
PGF.08 Pytanie 1 239
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzajem umowy, dzięki której znana marka przekazuje innej firmie możliwość korzystania z jej znaku towarowego oraz know-how, przy zachowaniu niezależności obu przedsiębiorstw, jest
A. koncentracja marketingowa
B. franczyza
C. połączenie
D. współpraca marketingowa
PGF.08 Pytanie 1 240
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych form reklamy w sieci będzie najodpowiedniejsza do promowania usług turystycznych, aby na bieżąco informować klientów o przygotowanych przez firmę promocjach i okazjach?
A. Newsletter.
B. Interstitial.
C. Baner.
D. Okno-córka.