Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 241
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kolejność etapów fragmentu rozmowy sprzedażowej jest prawidłowa?

A.B.C.D.
Prezentacja ofertyNegocjacjeOkreślenie potrzeb klientaNegocjacje
Określenie potrzeb klientaPrezentacja ofertyPrezentacja ofertyPodpisanie umowy
Podpisanie umowyOkreślenie potrzeb klientaNegocjacjePrezentacja oferty
NegocjacjePodpisanie umowyPodpisanie umowyOkreślenie potrzeb klienta

A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
PGF.08 Pytanie 1 242
Zarządzanie kampanią reklamową

Introligator, który pragnie wydobyć z arkusza papieru logo firmy o złożonych kształtach, a nie ma możliwości osiągnięcia tego przy pomocy standardowego cięcia, zastosuje

A. pasowania
B. bigowania
C. falcowania
D. sztancowania
PGF.08 Pytanie 1 243
Zarządzanie kampanią reklamową

Umiejętność projektowania oraz realizacji liter do różnych rodzajów reklam stanowi

A. litografia
B. literactwo
C. literoznawstwo
D. liternictwo
PGF.08 Pytanie 1 244
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferuje swoim klientom usługi zgodnie z załączoną tabelą. Jaką strategię cenową zastosowano przy ustaleniu ceny podanej w wierszu czwartym?

1.Projekt strony www500,00 zł
2.Wykonanie strony www1 500, 00 zł
3.Pozycjonowanie strony www300,00 zł
4.Projekt strony www + wykonanie strony www + pozycjonowanie strony www2 000,00 zł

A. Cen wygodnych.
B. Linii cenowej.
C. Cen kompensacyjnych.
D. Cen wiązanych.
PGF.08 Pytanie 1 245
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy redakcja tygodnika ma możliwość odmowy publikacji ogłoszenia oraz reklamy, jeżeli ich zawartość lub forma są niezgodne z kierunkiem programowym lub charakterem wydania?

A. Tak, ponieważ regulują to zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. Tak, ponieważ zezwalają jej na to zapisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
C. Nie, ponieważ wszystkie podmioty na rynku muszą być traktowane według tych samych zasad
D. Nie, ponieważ w Polsce nie ma żadnego przepisu, który uprawniałby redakcje czasopism do takiego działania
PGF.08 Pytanie 1 246
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty

A. w briefie
B. w strategii
C. w liście przewodnim
D. w ofercie handlowej
PGF.08 Pytanie 1 247
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu umowę powinna zawrzeć agencja reklamowa, podejmując współpracę z grafikiem, w ramach tak zwanej umowy projektowej?

A. Umowę agencyjną
B. Umowę o pracę
C. Umowę kupna-sprzedaży
D. Umowę o dzieło
PGF.08 Pytanie 1 248
Zarządzanie kampanią reklamową

Mały zakład krawiecki funkcjonuje w dużym kompleksie mieszkaniowym, gdzie znajduje się jeszcze jedna firma krawiecka będąca konkurencją. W tej sytuacji przedsiębiorstwo powinno przede wszystkim stosować

A. reklamę internetową
B. spoty radiowe
C. ulotki reklamowe
D. billboardy
PGF.08 Pytanie 1 249
Zarządzanie kampanią reklamową

Na osłabienie efektywności reklamy wpływa

A. skomplikowany i trudny do zrozumienia przekaz
B. imię znanej osoby, występującej w reklamie
C. bardzo klarowna i zrozumiała zawartość komunikatu
D. prosty komunikat skupiony na jednej zalecie
PGF.08 Pytanie 1 250
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby dostarczyć istotne informacje dotyczące konkretnego wydarzenia wąskiej grupie dziennikarzy będących ekspertami w danej dziedzinie, należy wykorzystać

A. briefing prasowy
B. informację prasową
C. wizytę studyjną
D. konferencję prasową
PGF.08 Pytanie 1 251
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię według matrycy BCG zajmują cyfrowe towary i usługi, które generują straty oraz nie mają potencjału rozwoju?

A. Dojne krowy
B. Znaki zapytania
C. Gwiazdy
D. Psy
PGF.08 Pytanie 1 252
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są cele reklamy społecznej?

A. wzmacnianie lojalności wśród klientów
B. zwiększenie efektywności sprzedaży
C. kreowanie wizerunku marki
D. modyfikacja postaw odbiorców
PGF.08 Pytanie 1 253
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 2015 roku zauważalny jest ciągły wzrost wydatków na ścianki Pop Up. Oznacza to, że przedsiębiorstwa w trakcie kampanii reklamowej dużą wagę przywiązują do

A. banerów internetowych
B. reklamy radiowej
C. systemów wystawienniczych
D. reklamy mobilnej
PGF.08 Pytanie 1 254
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient biura reklamy, który jest zainteresowany reklamą w postaci prezentacji wyświetlanej na ekranie przy kasie w kinie, powinien zdecydować się na

A. infotix
B. mobile
C. totem
D. banner
PGF.08 Pytanie 1 255
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką z poniższych metod płatności za usługi oraz produkty reklamowe można uznać za gotówkową?

A. Przelew na konto
B. Przekaz pocztowy
C. Karta płatnicza
D. Czek rozrachunkowy
PGF.08 Pytanie 1 256
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt jednostkowy ulotki na podstawie załączonych danych.

Liczba sztuk w partii: 440

Koszty:

— projekt - 230,00 zł

— przygotowanie do druku - 100,00 zł (za partię do 500 szt.)

— wydruk - 1,25 zł/szt.

A. 1,25 zł
B. 2,00 zł
C. 0,75 zł
D. 1,48 zł
PGF.08 Pytanie 1 257
Zarządzanie kampanią reklamową

Co powinien uczynić sprzedawca, gdy podczas rozmowy sprzedażowej klient wyraża wątpliwości, które w praktyce nie mają wpływu na decyzję zakupową?

A. pominąć.
B. przyjąć.
C. uznać i zmienić temat.
D. odrzucić.
PGF.08 Pytanie 1 258
Zarządzanie kampanią reklamową

Aplikacja komputerowa, która pozwala na stworzenie pokazu slajdów ilustrujących ofertę sprzedaży z animacjami oraz różnorodnymi efektami przejścia, to

A. edytor tekstowy
B. program do obliczeń
C. program do prezentacji multimedialnych
D. system do zarządzania bazą danych
PGF.08 Pytanie 1 259
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient biura reklamy, który ma przekonanie, że wszyscy pragną go oszukać, dostrzega wady i obawia się, że kampania reklamowa nie przyniesie zamierzonych efektów, to klient

A. niezgrany
B. niewtajemniczony
C. niecierpliwy
D. nieufny
PGF.08 Pytanie 1 260
Zarządzanie kampanią reklamową

Które medium zanotowało najwyższy wzrost w udziale w rynku reklamowym w latach 2021-2022?

Ilustracja do pytania 20
A. Telewizja
B. Internet
C. Prasa
D. Radio
PGF.08 Pytanie 1 261
Zarządzanie kampanią reklamową

Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?

A. BTL
B. CPP
C. ATL
D. GRP
PGF.08 Pytanie 1 262
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa świadcząca pełen zakres usług postanowiła zdobyć większą liczbę klientów zainteresowanych reklamą ATL. Mając na uwadze powyższe, dział sprzedaży powinien skoncentrować się na pytaniach dotyczących

A. prowadzenia działań w punkcie sprzedaży
B. prowadzenia kampanii prasowej
C. drukowania ulotek i broszur
D. organizacji eventów promocyjnych
PGF.08 Pytanie 1 263
Zarządzanie kampanią reklamową

W procesie tworzenia materiałów promocyjnych uwzględnia się psychologiczne aspekty kolorów. Który z wymienionych odcieni będzie najbardziej odpowiedni dla promocji środków czystości, takich jak proszki do prania?

A. Fioletowy
B. Żółty
C. Czarny
D. Niebieski
PGF.08 Pytanie 1 264
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz wartość netto plakatów reklamowych, mając na uwadze, że koszt papieru oraz druku 1 000 sztuk plakatów wynosi 1 000,00 zł. Agencja nalicza marżę w wysokości 25%.

A. 1250,00 zł
B. 1000,00 zł
C. 1537,50 zł
D. 750,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 265
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiej z podanych fraz powinien unikać sprzedawca, pragnąc zdobyć lojalnego klienta?

A. Współpraca z naszą agencją zwiększy szanse na pokonanie konkurencji
B. Proponujemy elastyczne terminy płatności oraz atrakcyjne rabaty
C. To ostatnia okazja, aby wykorzystać tę ofertę
D. Ceny naszych usług są dostosowane do wysokiego poziomu jakości
PGF.08 Pytanie 1 266
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa obliczyła koszt usługi zaprojektowania ulotki, biorąc pod uwagę m.in. wynagrodzenie grafika komputerowego. W związku z tym zastosowała cenę ustaloną na podstawie

A. największego zysku
B. cen rywali
C. wysokości ponoszonych wydatków
D. preferencji przyszłych nabywców
PGF.08 Pytanie 1 267
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych dokumentów powinien być dołączony do wykonanej usługi reklamowej?

A. Zawiadomienie o wysyłce
B. Fakturę lub rachunek
C. Potwierdzenie realizacji zamówienia
D. Protokół reklamacyjny
PGF.08 Pytanie 1 268
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planując kampanię firmy, wybrała harmonogram emisji spotów przedstawiony w tabeli. Jaki model rozplanowania reklamy w czasie wybrała agencja reklamowa?

Harmonogram emisji
dzień kampanii123456789101112131415
liczba spotów151515151515151

A. Pulsacyjny.
B. Okresowy.
C. Skoncentrowany.
D. Ciągły.
PGF.08 Pytanie 1 269
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką strategię rozwoju organizacyjnego wybrała agencja reklamowa przy wprowadzeniu na rynek Krakowa nowoczesnych, udoskonalonych typów dotychczas oferowanych banerów reklamowych?

A. Penetracji rynku
B. Rozwoju produktu
C. Dywersyfikacji
D. Ekspansji rynku
PGF.08 Pytanie 1 270
Zarządzanie kampanią reklamową

Selektywna percepcja konsumenta prowadzi do

A. zauważenia tej cechy produktu, która najlepiej odpowiada zaspokajanej potrzebie
B. braku postrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
C. niezauważenia tej cechy, która mogłaby najlepiej zaspokoić zaspokajaną potrzebę
D. dostrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
PGF.08 Pytanie 1 271
Zarządzanie kampanią reklamową

Który typ reklamy w postaci wyskakującego okna powinno się wybrać, aby stworzyć animację w technologii Flash, w której znajdują się ruchome elementy graficzne oraz dźwiękowe?

A. Banner
B. Watermark
C. Skyscraper
D. Top layer
PGF.08 Pytanie 1 272
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument stworzony w edytorze tekstu, powszechnie stosowanym do przygotowywania ofert handlowych, łatwy w modyfikacji, używany w biurach agencji reklamowych, posiada rozszerzenie

A. .docx
B. .pptx
C. .jpeg
D. .pdf
PGF.08 Pytanie 1 273
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która umożliwia obliczenie

A. wydatków reklamodawcy ponoszonych za kliknięcie w jego ogłoszenie.
B. kosztu za sto wyświetleń reklamy.
C. proporcji kliknięć do liczby wyświetleń reklamy.
D. łącznej liczby kliknięć w ciągu tygodnia.
PGF.08 Pytanie 1 274
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja, która nie dysponuje własnymi, unikalnymi obszarami, naśladuje technologie, modele produkcji oraz strategie biznesowe liderów rynkowych, co stanowi strategię

A. dyferencjacji
B. dywersyfikacji
C. specjalizacji
D. naśladowcy