Filtrowanie pytań
Kierownik sekcji reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zmotywować kilka dużych koncernów farmaceutycznych do umieszczania ogłoszeń w czasopiśmie. Które z narzędzi promocji będzie najskuteczniej perswadować klientom do nawiązania współpracy z gazetą?
Sieć dystrybucji napojów alkoholowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w telewizji, promującą produkty alkoholowe oraz pokrewne. Ustalono czas emisji w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte kroki są zgodne z przepisami prawnymi?
W trakcie negocjacji żadna ze stron nie próbowała ustąpić na rzecz swojego oponenta. W związku z tym obie strony zastosowały typ negocjacji
Z jakiego powodu wykorzystuje się techniki projekcyjne?
Na podstawie tabeli określ, w których godzinach ceny emisji spotu radiowego są najwyższe.
Godzina | Mnożnik ceny emisji |
---|---|
600 – 800 | 1,2 |
800 – 1000 | 1,5 |
1000 – 1300 | 1,4 |
1300 – 1500 | 1,0 |
1500 – 1700 | 1,2 |
1700 – 2000 | 1,3 |
2000 – 600 | 1,1 |
W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?
Podczas tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystywane są analizy
Który z poniższych programów pozwala na sortowanie oraz filtrowanie bazy danych kontrahentów według określonego kryterium?
Jakie narzędzie promocji przynosi korzyści obu stronom poprzez finansowe, usługowe lub rzeczowe wsparcie innego podmiotu w zamian za umieszczanie znaku towarowego lub nazwy przedsiębiorstwa?
Firma zajmuje się dystrybucją produktów oraz usług związanych z reklamą. Cena ustalona w wyniku negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na jej finalną wartość, nazywana jest ceną
Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z 40 000,00 zł na 30 000,00 zł, co oznacza redukcję o
Przygotowując kosztorys kampanii reklamowej w telewizji, największą część funduszy powinno się przeznaczyć na budżet
Ile wynosi CPP dla telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
Parametr | Wartość parametru |
---|---|
Koszt kampanii | 400 000,00 zł |
Zasięg kampanii | 200 |
Częstotliwość kampanii | 40 |
W badaniach rynku, które mają na celu zbadanie zmian w zachowaniach konsumentów w czasie, powinna być wykorzystana metoda
Który z wymienionych programów komputerowych powinna wykorzystać agencja do prezentacji projektów w formie slajdów, stworzonych według zamówienia, którego fragment został dołączony?
Zamówienie: wykonanie grafiki oraz wizytówki według załączonego briefu. Proszę o przedstawienie propozycji w postaci pokazu slajdów w ciągu dwóch tygodni od momentu otrzymania zamówienia.
W trakcie procesu sprzedaży klient może poczuć się zlekceważony. Może to wynikać z
Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest
Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii
Wstępna wersja filmu, która zawiera opisane elementy dźwiękowe oraz wizualne, przedstawiona za pomocą ilustracji i fotografii, używana do zaprezentowania koncepcji klientowi, to
Klient zgłosił się do agencji reklamowej z gotową księgą znaku swojej firmy, jednak pragnie uzyskać podstawowe nośniki wizerunku marki. W związku z tym pracownik agencji powinien wykonać zlecenie na
Agencja opracowała załączony cennik reklam planszowych. W którym z wymienionych programów najłatwiej i najszybciej zastosować style formatowania tabeli?
Rodzaj reklamy | Cena |
---|---|
Emisja ogłoszenia drobnego (np. sprzedam, kupię, zamienię, itp.) – dla członków STVK „Centrum" Zgierz | 5,00 zł/doba 2,00 zł/doba |
Emisja planszy reklamowej | 15,00 zł/doba |
Opracowanie graficzne planszy reklamowej | 50,00 zł |
Jaki rodzaj rabatu stosuje stacja radiowa?
Cennik reklamy stacji radiowej na rok 2017 | ||
---|---|---|
Godzina emisji | Ilość spotów | Cena spotu, zł |
6:00-8:00 | 1 | 70,00 |
6:00-8:00 | 5 | 66,50 |
6:00-8:00 | 10 | 63,00 |
Reklamowa firma, która promuje swoje usługi bez pośredników, wykorzystuje kanał dystrybucji
Agencja reklamowa na zlecenie klienta stworzyła plakat promocyjny. Na plakacie użyto różnych odcieni tego samego koloru. Wykorzystana technika łączenia kolorów to zestawienie
Negocjacje, w których jedna strona stawia drugiej grupie konkretne i zdecydowane wymagania, określane są jako negocjacje
Do elementów marketingu mix 4P należy:
Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?
Cechą charakterystyczną dla reklamy jest jej duży zasięg, wysoka selektywność geograficzna i demograficzna oraz znaczna wiarygodność?
Jakie są cele reklamy społecznej?
Kodeks etyki reklamowej wskazuje, że działania dotyczące marketingu bezpośredniego powinny
Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.
Stacja telewizji regionalnej | Liczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.) | Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.) |
---|---|---|
Twoja TV | 2 540 | 1 524 |
Region 1TV | 3 250 | 2 750 |
Region 2TV | 2 880 | 2 600 |
Małopolska TV | 2 645 | 1 587 |