Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 121
Zarządzanie kampanią reklamową

Najbardziej skutecznym narzędziem promocji dla klientów w kontekście biura podróży jest

A. wspólna reklama
B. próbka towaru
C. upominek firmowy
D. kupon rabatowy
PGF.08 Pytanie 122
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik sekcji reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zmotywować kilka dużych koncernów farmaceutycznych do umieszczania ogłoszeń w czasopiśmie. Które z narzędzi promocji będzie najskuteczniej perswadować klientom do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Promocja konsumencka
B. Promocja handlowa
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Public relations
PGF.08 Pytanie 123
Zarządzanie kampanią reklamową

Sieć dystrybucji napojów alkoholowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w telewizji, promującą produkty alkoholowe oraz pokrewne. Ustalono czas emisji w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte kroki są zgodne z przepisami prawnymi?

A. Nie, ponieważ łamią ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. Tak, ponieważ są odpowiednie w kontekście działalności hurtowni
C. Nie, gdyż są niezgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
D. Tak, ponieważ to najlepsze godziny na tego typu promocję
PGF.08 Pytanie 124
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie negocjacji żadna ze stron nie próbowała ustąpić na rzecz swojego oponenta. W związku z tym obie strony zastosowały typ negocjacji

A. twardych
B. opartych na mediacjach
C. miękkich
D. opartych na kompromisie
PGF.08 Pytanie 125
Zarządzanie kampanią reklamową

Z jakiego powodu wykorzystuje się techniki projekcyjne?

A. aby zbadać motywacje i preferencje klientów
B. do analizy poziomu przychodów ze sprzedaży
C. do oceny efektywności reklamy
D. w celu poznania zdania ekspertów
PGF.08 Pytanie 126
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tabeli określ, w których godzinach ceny emisji spotu radiowego są najwyższe.

GodzinaMnożnik ceny emisji
600 – 8001,2
800 – 10001,5
1000 – 13001,4
1300 – 15001,0
1500 – 17001,2
1700 – 20001,3
2000 – 6001,1

A. 20.00 - 6.00
B. 8.00 - 10.00
C. 15.00 - 17.00
D. 13.00 - 15.00
PGF.08 Pytanie 127
Zarządzanie kampanią reklamową

W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?

A. 1,5
B. 5
C. 10
D. 15
PGF.08 Pytanie 128
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystywane są analizy

A. poekspozycyjne
B. testowe off air
C. koncepcji reklamy
D. mediów reklamy
PGF.08 Pytanie 129
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów pozwala na sortowanie oraz filtrowanie bazy danych kontrahentów według określonego kryterium?

A. Excel
B. Word
C. Corel Draw
D. Publisher
PGF.08 Pytanie 130
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie promocji przynosi korzyści obu stronom poprzez finansowe, usługowe lub rzeczowe wsparcie innego podmiotu w zamian za umieszczanie znaku towarowego lub nazwy przedsiębiorstwa?

A. Promocja sprzedaży
B. Reklama
C. Public relations
D. Sponsoring
PGF.08 Pytanie 131
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się dystrybucją produktów oraz usług związanych z reklamą. Cena ustalona w wyniku negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na jej finalną wartość, nazywana jest ceną

A. promocyjna
B. stała
C. okazyjna
D. umowna
PGF.08 Pytanie 132
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie

A. katalogu
B. wrzutki
C. przesyłki pocztowej
D. e-mailingu
PGF.08 Pytanie 133
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z 40 000,00 zł na 30 000,00 zł, co oznacza redukcję o

A. 20%
B. 15%
C. 25%
D. 30%
PGF.08 Pytanie 134
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kosztorys kampanii reklamowej w telewizji, największą część funduszy powinno się przeznaczyć na budżet

A. postprodukcji
B. medialny
C. kreacji
D. storyboardu
PGF.08 Pytanie 135
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wynosi CPP dla telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?

ParametrWartość parametru
Koszt kampanii400 000,00 zł
Zasięg kampanii200
Częstotliwość kampanii40

A. 50,00 zł
B. 8 000,00 zł
C. 40,00 zł
D. 10 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 136
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniach rynku, które mają na celu zbadanie zmian w zachowaniach konsumentów w czasie, powinna być wykorzystana metoda

A. projekcyjna
B. panelowa
C. heurystyczna
D. introspekcyjna
PGF.08 Pytanie 137
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów komputerowych powinna wykorzystać agencja do prezentacji projektów w formie slajdów, stworzonych według zamówienia, którego fragment został dołączony?

Zamówienie: wykonanie grafiki oraz wizytówki według załączonego briefu. Proszę o przedstawienie propozycji w postaci pokazu slajdów w ciągu dwóch tygodni od momentu otrzymania zamówienia.

A. Adobe Photoshop
B. Power Point
C. Corel Draw
D. Audacity
PGF.08 Pytanie 138
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie procesu sprzedaży klient może poczuć się zlekceważony. Może to wynikać z

A. niedostatecznej liczby kontaktów wzrokowych pomiędzy sprzedającym a klientem.
B. zadawania sprzedającemu krótkich i rzeczowych pytań.
C. zbyt częstych i szczegółowych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem.
D. braku przerw w konwersacji między sprzedającym a klientem.
PGF.08 Pytanie 139
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest

A. efekt defensywności
B. efekt satysfakcji
C. dysonans pozakupowy
D. efekt halo
PGF.08 Pytanie 140
Zarządzanie kampanią reklamową

Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii

A. osobowości
B. ekonomicznej
C. społecznej
D. wychowawczej
PGF.08 Pytanie 141
Zarządzanie kampanią reklamową

Wstępna wersja filmu, która zawiera opisane elementy dźwiękowe oraz wizualne, przedstawiona za pomocą ilustracji i fotografii, używana do zaprezentowania koncepcji klientowi, to

A. postprodukcja
B. mastering
C. diagram przepływu
D. storyboard
PGF.08 Pytanie 142
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zgłosił się do agencji reklamowej z gotową księgą znaku swojej firmy, jednak pragnie uzyskać podstawowe nośniki wizerunku marki. W związku z tym pracownik agencji powinien wykonać zlecenie na

A. realizację animacji komputerowej
B. projekt papeterii firmowej
C. projekt kampanii telewizyjnej
D. wykup powierzchni reklamowej
PGF.08 Pytanie 143
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja opracowała załączony cennik reklam planszowych. W którym z wymienionych programów najłatwiej i najszybciej zastosować style formatowania tabeli?

Rodzaj reklamyCena
Emisja ogłoszenia drobnego (np. sprzedam, kupię, zamienię, itp.)
– dla członków STVK „Centrum" Zgierz
5,00 zł/doba
2,00 zł/doba
Emisja planszy reklamowej15,00 zł/doba
Opracowanie graficzne planszy reklamowej50,00 zł

A. Adobe Photoshop
B. Alligator Flash Designer
C. Microsoft Office Word
D. Adobe InCopy
PGF.08 Pytanie 144
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj rabatu stosuje stacja radiowa?

Cennik reklamy stacji radiowej na rok 2017
Godzina emisjiIlość spotówCena spotu, zł
6:00-8:00170,00
6:00-8:00566,50
6:00-8:001063,00

A. Gotówkowy.
B. Ilościowy.
C. Sezonowy.
D. Promocyjny.
PGF.08 Pytanie 145
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa firma, która promuje swoje usługi bez pośredników, wykorzystuje kanał dystrybucji

A. bezpośredni
B. średni
C. innowacyjny
D. klasyczny
PGF.08 Pytanie 146
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa na zlecenie klienta stworzyła plakat promocyjny. Na plakacie użyto różnych odcieni tego samego koloru. Wykorzystana technika łączenia kolorów to zestawienie

A. harmonijne
B. prostolinijne
C. monochromatyczne
D. kontrastowe
PGF.08 Pytanie 147
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje, w których jedna strona stawia drugiej grupie konkretne i zdecydowane wymagania, określane są jako negocjacje

A. miękkie
B. integratywne
C. łagodne
D. twarde
PGF.08 Pytanie 148
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów marketingu mix 4P należy:

A. cena, rabat, produkt, dystrybucja
B. produkt, cena, promocja, dystrybucja
C. produkt, promocja, reklama, dystrybucja
D. dystrybucja, public relations, cena, produkt
PGF.08 Pytanie 149
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?

A. Psychograficznych.
B. Zachowań.
C. Demograficznych.
D. Ekonomicznych.
PGF.08 Pytanie 150
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechą charakterystyczną dla reklamy jest jej duży zasięg, wysoka selektywność geograficzna i demograficzna oraz znaczna wiarygodność?

A. prasowej
B. internetowej
C. radiowej
D. zewnętrznej
PGF.08 Pytanie 151
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są cele reklamy społecznej?

A. wzmacnianie lojalności wśród klientów
B. kreowanie wizerunku marki
C. modyfikacja postaw odbiorców
D. zwiększenie efektywności sprzedaży
PGF.08 Pytanie 152
Zarządzanie kampanią reklamową

Kodeks etyki reklamowej wskazuje, że działania dotyczące marketingu bezpośredniego powinny

A. trwać przez całą dobę w przypadku telemarketingu
B. zawierać dane o nazwach, adresach oraz numerach telefonów sprzedawcy i reklamodawcy
C. oferować produkty, za które wymagana jest płatność bez wcześniejszego ich zamówienia
D. być adresowane do szerokiego grona odbiorców
PGF.08 Pytanie 153
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.

Stacja telewizji regionalnejLiczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.)Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.)
Twoja TV2 5401 524
Region 1TV3 2502 750
Region 2TV2 8802 600
Małopolska TV2 6451 587

A. Małopolska TV
B. Region 2TV
C. Region 1TV
D. Twoja TV
PGF.08 Pytanie 154
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją oraz dystrybucją wody mineralnej planuje wprowadzenie na rynek nowego napoju energetycznego, który ma mieć korzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej podczas ćwiczeń. Agencja reklamowa powinna zaproponować stworzenie spotów reklamowych o charakterze

A. motywującym
B. przypominającym
C. informującym
D. perswazyjnym
PGF.08 Pytanie 155
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zwrócił się do agencji reklamowej z prośbą o przeprowadzenie redesignu opakowania, czyli

A. zrealizowania testów użytkowników nowego opakowania
B. unowocześnienia wizerunku wcześniejszego opakowania
C. zaplanowania zupełnie innego opakowania
D. stworzenia wizualizacji nowego oraz poprzedniego opakowania
PGF.08 Pytanie 156
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę

A. PEST
B. SWOT
C. BCG
D. TOWS
PGF.08 Pytanie 157
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały

A. 30% powierzchni reklamy
B. 25% powierzchni reklamy
C. 20% powierzchni reklamy
D. 15% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 158
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych jest przeznaczony do tworzenia prezentacji multimedialnych?

A. Microsoft Excel
B. Microsoft Word
C. Microsoft PowerPoint
D. Microsoft InfoPath
PGF.08 Pytanie 159
Zarządzanie kampanią reklamową

Krajowa firma odzieżowa planuje wprowadzenie nowej kolekcji odzieży młodzieżowej na rynek krajowy. Powinna w tym celu skorzystać przede wszystkim z reklamy

A. telewizyjnej krajowej
B. w gazetach lokalnych
C. telewizyjnej lokalnej
D. w gazetach krajowych
PGF.08 Pytanie 160
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent zabawek przeprowadził analizę portfelową BCG dla swoich wyrobów. W której kategorii znajdują się artykuły, które nie generują istotnych zysków i nie mają szans na rozwój?

A. Gwiazdy
B. Dojne krowy
C. Psy
D. Znaki zapytania