Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 161
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy prawne dotyczące promowania wyrobów tytoniowych zezwalają na

A. emitowanie reklam wyrobów tytoniowych w telewizji
B. reklamowanie wyrobów tytoniowych w mediach drukowanych
C. wsparcie działalności sportowej przez firmy tytoniowe
D. prezentowanie informacji o wyrobach tytoniowych w punktach sprzedaży
PGF.08 Pytanie 162
Zarządzanie kampanią reklamową

Na efektywność reklamy detergentu do prania nie wpływa

A. kapitał własny agencji reklamowej
B. zalety promowanego produktu
C. zawartość komunikatu reklamowego
D. wykorzystanych metod reklamowych
PGF.08 Pytanie 163
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest profil kompetencyjny?

A. zestaw umiejętności zawodowych niezbędnych do realizacji zadania.
B. zbiór wewnętrznych regulacji obowiązujących w firmie.
C. zestaw działań, które wykonuje pracownik w celu osiągnięcia określonego celu.
D. spis zawodowych osiągnięć kandydata na stanowisko.
PGF.08 Pytanie 164
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowuje kampanię promocyjną dla producenta kombinezonów i kapeluszy dla pszczelarzy. Aby osiągnąć maksymalną efektywność w dotarciu do właściwej grupy odbiorców, powinna wybrać reklamę w

A. lokalnej telewizji
B. środkach transportu miejskiego
C. czasopiśmie branżowym
D. punkcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 165
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji

A. ekskluzywnej
B. masowej
C. intensywnej
D. selektywnej
PGF.08 Pytanie 166
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?

A. Moralny
B. Racjonalny
C. Emocjonalny
D. Rekomendacji
PGF.08 Pytanie 167
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działanie ilustruje wykorzystanie up-sellingu w trakcie rozmowy handlowej?

A. Proponowanie towarów, które nie są dostępne w ofercie.
B. Zachęcanie klienta do zakupu produktu o niższej jakości.
C. Zachęcanie klienta do nabycia produktu o wyższej jakości.
D. Proponowanie dóbr zastępczych.
PGF.08 Pytanie 168
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?

A. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
B. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
C. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
D. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
PGF.08 Pytanie 169
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt produkcji plakatu w formacie A4 wynosi 2,00 zł, a planowany zysk firmy to 5% wydatków. Jaką cenę netto należy ustalić na sprzedaż?

A. 2,20 zł
B. 1,90 zł
C. 3,00 zł
D. 2,10 zł
PGF.08 Pytanie 170
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę badania słuchalności radia stosuje się, aby zadać respondentom pytania o to, jakie stacje i programy słuchali w dniu poprzednim?

A. COW
B. DAR
C. CDT
D. SLB
PGF.08 Pytanie 171
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:

A. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
B. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
C. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
D. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
PGF.08 Pytanie 172
Zarządzanie kampanią reklamową

Ceny ustalone w aquaparku są porównywalne z cenami innych krytych pływalni w regionie. W aquaparku zastosowano metodę ustalania cen, która opiera się na

A. postrzeganej wartości.
B. konkurencji.
C. zapotrzebowaniu na usługę.
D. kosztach.
PGF.08 Pytanie 173
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie w propozycji sprzedaży dla klienta agencji reklamowej opisu konkretnego projektu, zawierającego dokładne dane o jego realizacji, to

A. brief
B. proof cyfrowy.
C. debrief.
D. case study.
PGF.08 Pytanie 174
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, gdy analizowany przekaz reklamowy oraz populacja, która jest badana, dzieli się na różne grupy lub kategorie, a następnie z każdej z tych warstw (grup) losowane są niezależne próby, to mamy do czynienia z doborem próby

A. losowy
B. warstwowy
C. kuli śniegowej
D. nielosowy
PGF.08 Pytanie 175
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką z poniższych metod płatności za usługi oraz produkty reklamowe można uznać za gotówkową?

A. Czek rozrachunkowy
B. Karta płatnicza
C. Przelew na konto
D. Przekaz pocztowy
PGF.08 Pytanie 176
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?

A. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
B. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
C. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
D. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
PGF.08 Pytanie 177
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zadanie od sklepu mięsnego na stworzenie propozycji handlowej dotyczącej gadżetów promocyjnych. Które z tych gadżetów powinna uwzględnić w ofercie, aby najlepiej kojarzyły się z branżą mięsną?

A. Fartuszki
B. Kalkulatory
C. Kalendarze
D. Długopisy
PGF.08 Pytanie 178
Zarządzanie kampanią reklamową

Ocena poprawnego nałożenia kolorów poszczególnych separacji jest kluczowa przed wydrukowaniem grafiki?

A. w technologii Computer to Plate
B. w technologii druku cyfrowego
C. w technice sitodruku
D. w technice akwaforty
PGF.08 Pytanie 179
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych osób, według obowiązujących przepisów prawnych oraz norm etyki zawodowej, nie może promować swojej działalności zawodowej?

A. Polityk
B. Aktor
C. Sportowiec
D. Lekarz
PGF.08 Pytanie 180
Zarządzanie kampanią reklamową

W wyniku analizy segmentacji oraz wyboru grupy docelowej, agencja reklamowa postanowiła dostosować elementy marketingu mix specjalnie dla swojego klienta – dużej sieci handlowej. Jaką strategię marketingową postanowiła wdrożyć ta agencja?

A. Marketingu zindywidualizowanego
B. Marketingu masowego
C. Marketingu zróżnicowanego
D. Marketingu niezróżnicowanego
PGF.08 Pytanie 181
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik dotyczący efektywności reklamy online wskazuje na stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń?

A. CPA
B. CTR
C. TRP
D. OTS
PGF.08 Pytanie 182
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wynosi intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?

ParametrWartość parametru
Koszt kampanii160 000,00 zł
Zasięg kampanii80%
Częstotliwość kampanii2

A. 160 GRP
B. 2 000 GRP
C. 128 000 GRP
D. 40 GRP
PGF.08 Pytanie 183
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych jest

A. uzyskanie aktualnych oraz precyzyjnych informacji
B. zbieranie i porządkowanie wymaganych danych
C. ustalenie celu, jaki ma spełniać baza danych
D. zastosowanie zasad normalizacji
PGF.08 Pytanie 184
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o

A. nowej lokalizacji siedziby firmy
B. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
C. firmie oraz jej produktach
D. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
PGF.08 Pytanie 185
Zarządzanie kampanią reklamową

Użytkownicy, którzy kupują produkty jako pierwsi w początkowej fazie ich wprowadzania na rynek, to

A. naśladowcy
B. wczesna większość
C. innowatorzy
D. maruderzy
PGF.08 Pytanie 186
Zarządzanie kampanią reklamową

Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?

A. Rytmiczny
B. Statyczny
C. Symetryczny
D. Dynamiczny
PGF.08 Pytanie 187
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, które są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców i mogą obejmować różne branże, to targi

A. wertykalne
B. zamknięte
C. skoncentrowane
D. horyzontalne
PGF.08 Pytanie 188
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent obuwia planuje poprzez reklamę zbudować silniejsze przywiązanie klientów do swojej marki. W treści reklamy powinien nawiązywać do

A. substytucyjności
B. satysfakcji
C. zadowolenia
D. lojalności
PGF.08 Pytanie 189
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nie polega na przedstawianiu produktu lub usługi

A. przy użyciu mediów
B. za pieniądze
C. poprzez promocję sprzedaży
D. w sposób bezosobowy
PGF.08 Pytanie 190
Zarządzanie kampanią reklamową

Do przygotowania oferty handlowej z informacjami teleadresowymi agencji reklamowej w nagłówku i stopce, używa się programu

A. Microsoft Clip Organizer
B. Microsoft Access
C. Microsoft InfoPath Filler
D. Microsoft Word
PGF.08 Pytanie 191
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z przepisami prawa reklamowego, nie wolno promować napojów alkoholowych w telewizji?

A. poprzez ukazywanie w reklamie osób młodszych niż 18 lat
B. zawierających mniej niż 8% alkoholu
C. poprzez informowanie o wspieraniu wydarzeń masowych
D. przed godziną 2000
PGF.08 Pytanie 192
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?

A. umieszczenie ankiety w sprzedawanych produktach
B. przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych
C. zadawanie trafnych pytań podczas procesu sprzedaży
D. wdrożenie newslettera na stronie internetowej firmy
PGF.08 Pytanie 193
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się zbiór norm zachowań i zasad kultury osobistej, które obowiązują w sieci?

A. Netykieta
B. Netmoda
C. Etyka
D. Etykieta
PGF.08 Pytanie 194
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się rodzaj reklamy zewnętrznej, wykonanej z elastycznego lub siatkowego materiału, zawieszonej na przykład na budynkach przy użyciu lin i zaczepów?

A. Baner
B. Billboard
C. Kaseton
D. Diapazon
PGF.08 Pytanie 195
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawową zasadą, która powinna być brana pod uwagę podczas tworzenia opakowania nowego produktu w serii już istniejących, jest użycie

A. powtarzalnych elementów wizualnych.
B. wyrazistego liternictwa.
C. dużej liczby intensywnych barw.
D. przyciągających uwagę grafik.
PGF.08 Pytanie 196
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?

A. SWOT
B. Portfelową
C. PEST
D. Pięciu sił Portera
PGF.08 Pytanie 197
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który ma silne więzi z firmą i poleca ją innym, jest klientem

A. stałym.
B. lojalnym.
C. narzekającym na ceny.
D. zaangażowanym ekonomicznie.
PGF.08 Pytanie 198
Zarządzanie kampanią reklamową

Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje

A. ATL
B. medialne
C. BTL
D. talentów
PGF.08 Pytanie 199
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamowym materiale informacyjnym, gdzie powinny znajdować się śródtytuły?

A. w lewym dolnym rogu publikacji
B. w prawym dolnym rogu publikacji
C. pod tekstem
D. nad tekstem
PGF.08 Pytanie 200
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama dóbr luksusowych, skierowana do klientów o wysokich dochodach, nosi nazwę reklamy

A. prestiżowej
B. laurowej
C. ostentacyjnej
D. niezwykłej