Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 201
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych formatów ulotek zapewnia największą przestrzeń reklamową?

A. DL
B. A5
C. A4
D. A6
PGF.08 Pytanie 202
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie reklamy z uwzględnieniem wizualnej ścieżki postrzegania, polegającej na układzie elementów w formie "Z" lub "S", związane jest z zastosowaniem zasady

A. harmonii
B. kontrastu
C. spójności
D. kolejności
PGF.08 Pytanie 203
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z podanych baz danych posiada charakter analityczny?

A. Danych dotyczących sprzedaży z minionych lat
B. Serwisowania klientów
C. Informacji kontaktowych klientów
D. Obrazów oraz opisów towarów
PGF.08 Pytanie 204
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa obliczyła koszt usługi zaprojektowania ulotki, biorąc pod uwagę m.in. wynagrodzenie grafika komputerowego. W związku z tym zastosowała cenę ustaloną na podstawie

A. cen rywali
B. wysokości ponoszonych wydatków
C. preferencji przyszłych nabywców
D. największego zysku
PGF.08 Pytanie 205
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt zakupu netto długopisów reklamowych wynosi 3 000,00 zł. Marża wynosi 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaką kwotę brutto należy ustalić dla długopisów, gdy stawka VAT wynosi 23%?

A. 3 900,00 zł
B. 4 797,00 zł
C. 3 690,00 zł
D. 5 371,43 zł
PGF.08 Pytanie 206
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim formacie zamkniętym warto wysłać ofertę sprzedaży, aby utrudnić modyfikację jej treści?

A. .doc
B. .docx
C. .xls
D. .pdf
PGF.08 Pytanie 207
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z procesów w tworzeniu reklamy radiowej jest mastering, który obejmuje

A. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji
B. nagraniu różnych wersji tekstu w studiu nagraniowym i późniejszym montażu
C. dodawanie efektów dźwiękowych do tekstu
D. opracowanie treści reklamy przez copywritera
PGF.08 Pytanie 208
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu sesji zdjęciowej stwierdzono, że agencja reklamowa nie zawarła z modelkami umów dotyczących wykorzystania ich wizerunku. Możliwość publikacji zdjęć z sesji istnieje, jeżeli

A. modelki otrzymały wynagrodzenie za przeprowadzoną sesję
B. zdjęcia będą użyte w kampanii społecznej
C. modelki wcześniej miały sesje dla tej agencji
D. na fotografiach nie widać ich twarzy
PGF.08 Pytanie 209
Zarządzanie kampanią reklamową

W kontekście reklamy - dobór reklamy zależy od

A. produktu oraz usługi
B. formatu indoor i outdoor
C. funkcji perswazyjnej oraz przypominającej
D. organizacji oraz firmy
PGF.08 Pytanie 210
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?

A. telewizyjnej
B. lateralnej
C. szeptanej
D. alternatywnej
PGF.08 Pytanie 211
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma planuje zrealizować kampanię marketingową, wykorzystując reklamy typu BTL. W związku z tym powinna wybrać agencję reklamową, która ma doświadczenie

A. w tworzeniu strategii medialnej
B. w tworzeniu telewizyjnych spotów reklamowych
C. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych
D. w planowaniu i zakupie mediów
PGF.08 Pytanie 212
Zarządzanie kampanią reklamową

Głównym celem tego podejścia do negocjacji jest zachowanie pozytywnych relacji z partnerem na dłuższą metę, przy czym osoba negocjująca świadomie rezygnuje z niektórych swoich aspiracji. Tego typu styl często kończy się wynikiem 'wygrany-przegrany'. Jak nazywa się ten styl?

A. dominuje
B. unika
C. dostosowuje
D. osiąga kompromis
PGF.08 Pytanie 213
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim celu stosuje się justowanie?

A. żeby dostosować czcionkę do estetyki tekstu
B. aby utrzymać równą odległość pomiędzy wierszami
C. do wyrównania tekstu względem marginesów
D. w celu kojarzenia tekstu z innymi elementami w publikacji
PGF.08 Pytanie 214
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa uczestnicząca w przetargu na realizację usług promocji opracuje początkowe propozycje do kampanii w oparciu o dokument nazywany jako

A. brief kreatywny
B. brief marketingowy
C. zapytanie ofertowe
D. plan mediów
PGF.08 Pytanie 215
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę wykończenia druku powinno się zastosować podczas produkcji folderów reklamowych A4, 4+4 w ilości 1 tys. egzemplarzy?

A. Tłoczenie
B. Laminacja
C. Lakierowanie
D. Hot-stamping
PGF.08 Pytanie 216
Zarządzanie kampanią reklamową

Cennik otrzymany od dostawcy, zapisany w formacie pliku .xlsx, powinien zostać otwarty w aplikacji

A. Excel
B. PowerPoint
C. Word
D. Outlook
PGF.08 Pytanie 217
Zarządzanie kampanią reklamową

W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań

A. dzienniczkowych
B. jakościowych
C. panelowych
D. ilościowych
PGF.08 Pytanie 218
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie czynniki są analizowane w kontekście polityczno-prawnym, ekonomicznym, społecznym i technologicznym?

A. PEST
B. 5-ciu Sił Portera
C. Przypadków
D. SWOT
PGF.08 Pytanie 219
Zarządzanie kampanią reklamową

Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?

A. Przygotowania kampanii promocyjnej
B. Zakończenia kampanii reklamowej
C. Planowania wykonania zlecenia
D. Wystawienia faktury za zrealizowaną usługę
PGF.08 Pytanie 220
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechą pozytywną reklamy zewnętrznej jest

A. zastosowanie wielu kolorów
B. przedstawienie wszystkich właściwości towaru
C. wykorzystanie wizerunku znanej osobistości
D. prosta forma przekazu
PGF.08 Pytanie 221
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument wystawiany w momencie wydania materiałów lub towarów na zewnątrz to dokument

A. KP
B. PZ
C. MM
D. WZ
PGF.08 Pytanie 222
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej

A. skimmingu
B. dominacji
C. dumpingu
D. przejęcia
PGF.08 Pytanie 223
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma

A. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
B. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
C. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
D. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
PGF.08 Pytanie 224
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzia z zakresu marketingu bezpośredniego powinna wykorzystać agencja reklamowa do promowania swoich usług?

A. Sponsoring
B. Telemarketing
C. Reklamę radiową
D. Reklamę telewizyjną
PGF.08 Pytanie 225
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant zapisuje swoje dzieła w formacie grafiki rastrowej, korzystając z kompresji bezstratnej. Które z poniższych rozszerzeń mogą być przypisane do tych plików?

A. PNG
B. JPEG 2000
C. JPEG
D. AI
PGF.08 Pytanie 226
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z

A. media społecznościowe
B. blogi wpływowe
C. portale informacyjne
D. portale tematyczne
PGF.08 Pytanie 227
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego nośnika reklamowego powinno użyć biuro podróży, które koncentruje się na organizacji luksusowych wyjazdów dla zamożnych klientów?

A. Banderola w magazynie kulinarnym
B. Reklama telewizyjna w kanale emitującym programy dla młodzieży
C. Interstitial na portalu o tematyce rozrywkowej
D. Insert w czasopiśmie poświęconym kolekcjom uznanych artystów i aukcjom dzieł sztuki
PGF.08 Pytanie 228
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywcy, którzy jako pierwsi decydują się na zakup nowości oferowanych przez firmę, to

A. ostrożni optymiści
B. nieufni liderzy
C. stale narzekający klienci
D. innowatorzy
PGF.08 Pytanie 229
Zarządzanie kampanią reklamową

Szybkość oraz łatwość w montażu i demontażu, a także możliwość wielokrotnego użycia do oklejania auta to charakterystyka folii

A. bąbelkowej
B. izotermicznej
C. translucentnej
D. magnetycznej
PGF.08 Pytanie 230
Zarządzanie kampanią reklamową

Nieetyczna praktyka polegająca na rejestrowaniu różnych wersji domen internetowych znanych brandów i ich sprzedaży po zawyżonej cenie podmiotom, które wcześniej takich domen nie zarejestrowały, to?

A. typosquatting
B. framing
C. cybersquatting
D. linking
PGF.08 Pytanie 231
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla przedsiębiorstwa z Wrocławia, które współpracuje z trzema krajami Unii Europejskiej, zaproponuj działania marketingowe na rynku

A. narodowym
B. międzynarodowym
C. regionalnym
D. światowym
PGF.08 Pytanie 232
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj reklamy powinna zaproponować agencja, w odpowiedzi na brief reklamowy sieci pizzerii, którego fragment załączono?

Brief reklamowy
Charakterystyka produktu/usługipizza o ciekawych i nowych zestawieniach smakowych, możliwość własnej kompozycji smaków
Celpoinformowanie o firmie i jej działalności
Grupa docelowaosoby młode, aktywne, lubiące towarzystwo
Kluczowe korzyścidobry smak, szybka obsługa, możliwość zamówienia on line
Budżet1 000,00 zł

A. Telewizyjną.
B. Internetową.
C. W punkcie sprzedaży.
D. Radiową.
PGF.08 Pytanie 233
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy agencja reklamowa ma prawo wystawić fakturę VAT zaliczkową w związku

A. z uzyskaniem całkowitej płatności za świadczoną usługę
B. z realizacją usługi reklamowej
C. z błędem na wystawionej fakturze VAT
D. z uregulowaniem otrzymanej zaliczki na przyszłe usługi
PGF.08 Pytanie 234
Zarządzanie kampanią reklamową

W analizie skuteczności reklamy zbadano, jak kampania reklamowa wpłynęła na wyniki sprzedaży danego produktu na dwóch zbliżonych rynkach, przy czym działania promocyjne przeprowadzono tylko na jednym z nich. W tym przypadku zastosowano

A. badanie segmentacyjne
B. metodę historyczną
C. test rynkowy
D. technikę AdEval
PGF.08 Pytanie 235
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przygotować projekt ogłoszenia prasowego do druku, najlepiej wybrać format pliku z rozszerzeniem

A. .psd
B. .pdf
C. .png
D. .jpeg
PGF.08 Pytanie 236
Zarządzanie kampanią reklamową

Propozycja agencji marketingowej powinna zawierać działania związane z public relations, dlatego konieczne jest, aby uwzględnić

A. publicity.
B. promocję sprzedaży.
C. sponsoring.
D. reklamę zewnętrzną.
PGF.08 Pytanie 237
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się przedstawienie i ocenę sytuacji negocjacyjnej, które jest zgodne z rzeczywistością, bez wpływu własnych przekonań, emocji i interesów?

A. Obiektywizm
B. Egocentryzm
C. Altruizm
D. Subiektywizm
PGF.08 Pytanie 238
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli w trakcie rozmów na temat umowy dotyczącej usługi reklamowej jeden z uczestników pociera swoje oko, jakie znaczenie ma zastosowany sygnał komunikacji niewerbalnej?

A. bunt
B. atak
C. kłamstwo
D. obronę
PGF.08 Pytanie 239
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stosuje 20% marżę, którą dolicza do cen netto zakupu. Ile zapłaci klient, który zamówił 200 sztuk wizytówek?

L.p.ProduktCena zakupu
jednostkowa (netto)
1wizytówki0,90 zł
2plakat A41,20 zł
3ulotki0,50 zł

A. 265,68 zł
B. 221,40 zł
C. 180,00 zł
D. 216,00 zł
PGF.08 Pytanie 240
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma działa na rynku od pół roku. W planie reklamowym postanowiła dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Jednakże promocja nie może być zbyt droga, gdyż firma jeszcze nie osiągnęła profitów. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem będzie wybór takiego nośnika jak

A. spoty reklamowe w radio.
B. neony świetlne w centrach miast.
C. bannery reklamowe w Internecie.
D. telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej.