Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 281
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent odzieży dżinsowej zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu znaku graficznego, który powinien obejmować kolorystykę, proporcje, pole ochronne oraz zastosowanie znaku. W ramach realizacji tego zlecenia, pracownik agencji powinien przygotować projekt

A. materiałów reklamowych
B. księgi znaku
C. opakowania
D. layoutu
PGF.08 Pytanie 282
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykorzystanie techniki BATNA w procesie negocjacyjnym polega na

A. odrzucaniu wszelkich propozycji drugiej strony, bez uwzględniania ich argumentacji
B. zaakceptowaniu alternatywnego rozwiązania, które zapewnia sukces stronie negocjującej bez osiągania porozumienia z drugą stroną
C. zaprezentowaniu wyników badań wspierających tezy negocjacyjne
D. wdrożeniu programu ustępstw względem przeciwnika w negocjacjach
PGF.08 Pytanie 283
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z sposobów prezentacji oferty handlowej rozprzestrzenianej przez Internet przez użytkowników jest

A. telemarketing
B. marketing wirusowy
C. akwizycja
D. sprzedaż on-line
PGF.08 Pytanie 284
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki jest symbol klasyfikacji statystycznej, który powinien znajdować się na fakturze VAT?

A. kod PKWiU.
B. numer identyfikacji podatkowej.
C. stawka VAT.
D. numer dokumentu.
PGF.08 Pytanie 285
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechą charakterystyczną dla reklamy jest jej duży zasięg, wysoka selektywność geograficzna i demograficzna oraz znaczna wiarygodność?

A. radiowej
B. zewnętrznej
C. prasowej
D. internetowej
PGF.08 Pytanie 286
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiej metody zbierania danych nie powinno się używać, gdy chcemy szybko przeprowadzić badanie i uniknąć wysokich wydatków?

A. CAPI
B. PAPI
C. CATI
D. CAWI
PGF.08 Pytanie 287
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nie polega na przedstawianiu produktu lub usługi

A. za pieniądze
B. w sposób bezosobowy
C. poprzez promocję sprzedaży
D. przy użyciu mediów
PGF.08 Pytanie 288
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamowej kampanii tuszu do rzęs znanej marki kosmetyków uzyskano następujące wskaźniki: GRP - 180 oraz całkowity zasięg reklamy - 60%. Co oznacza, że każdy odbiorca, do którego trafiła reklama, miał z nią kontakt średnio

A. 33 razy
B. 13 razy
C. 3 razy
D. 0,33 razy
PGF.08 Pytanie 289
Zarządzanie kampanią reklamową

Najszerszy zasięg witryny internetowej firmy określa się mianem zasięgu

A. lokalnym
B. regionalnym
C. międzynarodowym
D. globalnym
PGF.08 Pytanie 290
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?

A. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
B. Odzyskanie dawnych klientów
C. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
D. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
PGF.08 Pytanie 291
Zarządzanie kampanią reklamową

Forma reklamy, jaką stanowią french door oraz french gate, to

A. radiowa
B. prasowa
C. zewnętrzna
D. telewizyjna
PGF.08 Pytanie 292
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter otrzymał zadanie stworzenia materiału informacyjnego do reklamy piwa. Do którego stylu językowego powinien się odwoływać tekst reklamowy użyty w tej kampanii?

A. Urzędowego
B. Potocznego
C. Dziennikarskiego
D. Naukowego
PGF.08 Pytanie 293
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument stworzony w edytorze tekstu, powszechnie stosowanym do przygotowywania ofert handlowych, łatwy w modyfikacji, używany w biurach agencji reklamowych, posiada rozszerzenie

A. .pptx
B. .jpeg
C. .docx
D. .pdf
PGF.08 Pytanie 294
Zarządzanie kampanią reklamową

W krótkim czasie agencja reklamowa stosuje zawyżone ceny, korzystając ze strategii

A. zbierania śmietanki
B. cen luksusowych
C. cen rozszerzających
D. penetracji
PGF.08 Pytanie 295
Zarządzanie kampanią reklamową

Wstępna wersja filmu, która zawiera opisane elementy dźwiękowe oraz wizualne, przedstawiona za pomocą ilustracji i fotografii, używana do zaprezentowania koncepcji klientowi, to

A. mastering
B. storyboard
C. diagram przepływu
D. postprodukcja
PGF.08 Pytanie 296
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię czynników z analizy SWOT przedsiębiorstwa reprezentują wysokie kompetencje pracowników tej organizacji?

A. Zagrożenia
B. Szanse
C. Słabe strony
D. Mocne strony
PGF.08 Pytanie 297
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz wartość marży przy zastosowaniu metody "od sta", jeśli koszt zakupu towaru wynosi 60,00 zł, marża kwotowa to 30,00 zł, a cena sprzedaży wynosi 90,00 zł?

A. 100%
B. 50%
C. 30%
D. 60%
PGF.08 Pytanie 298
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie skutecznej reklamy wymaga, aby komunikat

A. przekazywał proste informacje
B. nie zachęcał do podjęcia działań
C. był natrętny
D. był ciężki do zapamiętania
PGF.08 Pytanie 299
Zarządzanie kampanią reklamową

Umiejętność projektowania oraz realizacji liter do różnych rodzajów reklam stanowi

A. litografia
B. literoznawstwo
C. liternictwo
D. literactwo
PGF.08 Pytanie 300
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zaplanowała kampanię marketingową wykorzystującą media masowe, w tym takie nośniki jak: telewizja, radio, prasa, plakaty oraz outdoor. Jakim typem reklamy jest to?

A. ATL
B. POS
C. BTL
D. POP
PGF.08 Pytanie 301
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić

A. 90% efektywności skutecznej sprzedaży
B. 70% efektywności skutecznej sprzedaży
C. 100% efektywności skutecznej sprzedaży
D. 40% efektywności skutecznej sprzedaży
PGF.08 Pytanie 302
Zarządzanie kampanią reklamową

Oferent składający ofertę handlową nie jest zobowiązany do realizacji warunków oferty, jeśli

A. zamówienie nastąpi po wyznaczonym terminie z winy zamawiającego
B. oferta nie została odwołana w odpowiednim czasie
C. zamówienie jest zgodne z warunkami oferty
D. odbiorca akceptuje warunki oferty
PGF.08 Pytanie 303
Zarządzanie kampanią reklamową

W dokumencie reklamowym dostarczonym przez klienta do agencji znalazł się opis grupy docelowej, który brzmi: kobiety w wieku 40-49 lat uprawiające sport. Co to oznacza w kontekście kampanii reklamowej?

A. wszystkich kobiet w przedziale wiekowym 40-49 lat
B. te kobiety w wieku 40-49 lat, które podejmują aktywność fizyczną
C. wszystkie kobiety, które angażują się w sport
D. wszystkie kobiety, które są w wieku 40-49 lat oraz wszystkie kobiety, które uprawiają sport
PGF.08 Pytanie 304
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakiej metodzie reklamowej używa się rakli?

A. W druku cyfrowym
B. W sitodruku
C. W grawerowaniu laserowym
D. W tłoczeniu
PGF.08 Pytanie 305
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie często stosuje się stereotypy, ponieważ

A. taki sposób reklamy nie wymaga dużych inwestycji finansowych
B. jest to forma reklamy, która cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców
C. istnieje powszechna akceptacja dla stereotypowych obrazów
D. można je powiązać z uproszczeniem myślenia na dany temat
PGF.08 Pytanie 306
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką minimalną rozdzielczość powinien mieć plik graficzny z projektem ulotki, aby nadawał się do druku offsetowego?

A. 100 dpi
B. 150 dpi
C. 300 dpi
D. 200 dpi
PGF.08 Pytanie 307
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?

A. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
B. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
C. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
D. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
PGF.08 Pytanie 308
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zestawienie kolorów powinno znaleźć się w reklamie produktu spożywczego, by wzbudzić w kliencie poczucie głodu?

A. Czerwonego oraz żółtego
B. Niebieskiego oraz białego
C. Żółtego oraz zielonego
D. Beżowego oraz brązowego
PGF.08 Pytanie 309
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się dokument, który jest odpowiedzią agencji reklamowej na marketingowy brief klienta?

A. debrief reklamowy
B. brief kreatywny
C. debrief strategiczny
D. brief reklamowy
PGF.08 Pytanie 310
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?

A. Fakturę zaliczkową
B. Notę korygującą
C. Fakturę pro forma
D. Fakturę korygującą
PGF.08 Pytanie 311
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię marketingową dla młodych ludzi, którzy nie tylko będą odbiorcami komunikatu, ale także aktywnie wezmą udział w działaniach promocyjnych firmy, należy zastosować

A. fanpage firmy na portalu społecznościowym
B. promocję w internecie
C. ogłoszenie reklamowe w czasopismach młodzieżowych
D. reklamę telewizyjną
PGF.08 Pytanie 312
Zarządzanie kampanią reklamową

Usługę wykonania muralu należy zaliczyć do cennika reklamy.

A. telewizyjnej
B. zewnętrznej
C. prasowej
D. radiowej
PGF.08 Pytanie 313
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonej tabeli wybierz medium główne i wspomagające, które należy zastosować w reklamie jogurtu "Yogo MEN", w grupie docelowej 24÷35-letnich pracowników biurowych, dbających o zdrowie, którzy są młodymi ojcami.

Zmiana stylu życia młodych ojców
w wyniku pojawienia się pierwszego dziecka w rodzinie
Zmiana zachowańNowe wydatki
Ograniczenie wyjazdów weekendowych, wyjść do kina i restauracji.Jedzenie dla dziecka, lekarstwa, pampersy.
Oszczędność- mniej gazet, czasopism, książek i płyt CD.Internetowa wypożyczalnia filmów, kino domowe.
Ograniczenie wydatków na ubrania i drobne zachcianki.Ubranka dla dziecka, wózek, zabawki.
Dbałość o zdrowie, sport, rzucenie palenia.Kupowanie naturalnych, zdrowych produktów żywnościowych, spacery.

A. Telewizja i czasopismo kolorowe.
B. Internet i kino.
C. Radio i gazeta codzienna.
D. Internet i reklama zewnętrzna.
PGF.08 Pytanie 314
Zarządzanie kampanią reklamową

W Kodeksie znajduje się informacja, że reklamy nie mogą zawierać treści ani elementów dyskryminacyjnych, nie mogą zachęcać do przemocy oraz bez uzasadnienia wywoływać lęk lub strach?

A. rodzinnym i opiekuńczym
B. wykroczeń
C. cywilnym
D. Etyki Reklamy
PGF.08 Pytanie 315
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydarzenia, próbki, zawody, losowania, itp., to metody

A. sponsoringu
B. promocji sprzedaży
C. public relations
D. reklamy
PGF.08 Pytanie 316
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa została poproszona o wykonanie plakatów o wymiarach 250 x 353 mm. W jakim formacie powinno się zamówić papier, aby uniknąć jego przycinania?

A. C0
B. B4
C. A4
D. C4
PGF.08 Pytanie 317
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych systemów informatycznych wspiera zarządzanie relacjami z klientami?

A. POSM
B. POP
C. POS
D. CRM
PGF.08 Pytanie 318
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z podanych form prezentowania informacji reklamowych jest najmniej atrakcyjna wizualnie?

A. Katalog reklamowy
B. Krótki tekst w emailu
C. Animowany baner
D. Folder reklamowy
PGF.08 Pytanie 319
Zarządzanie kampanią reklamową

W bazie danych dotyczącej rynku instytucjonalnego brakuje informacji

A. na temat pośredników handlowych
B. na temat klientów indywidualnych
C. na temat wyższych uczelni
D. na temat instytucji publicznych
PGF.08 Pytanie 320
Zarządzanie kampanią reklamową

Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?

Rodzaj spotuCena jednej emisji spotu, zł
Spot 15 sekundowy1500,00
Spot 30 sekundowy4000,00
Spot 45 sekundowy5000,00
Spot 60 sekundowy5900,00

A. 280 000,00 zł
B. 160 000,00 zł
C. 196 000,00 zł
D. 232 000,00 zł