Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 321
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Robiącym zakupy w ulubionym sklepie dyskontowym.
B. Kierującym się przy wyborze produktów jedynie ceną
C. Odpornym na działania promocyjne rywali.
D. Dumnym z bycia klientem danej marki.
PGF.08 Pytanie 322
Zarządzanie kampanią reklamową
W celu osiągnięcia maksymalnej selektywności w oddziaływaniu na potencjalnego klienta, powinno się zastosować reklamę
A. pocztową
B. telewizyjną
C. radiową
D. zewnętrzną
PGF.08 Pytanie 323
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym składnikiem komunikatu reklamowego jest wskazanie
A. natury towaru
B. sloganu reklamowego
C. cech towaru
D. ceny towaru
PGF.08 Pytanie 324
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?

A. Światełko
B. Płomyk
C. Radość
D. Nadzieja
PGF.08 Pytanie 325
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym elemencie marketingu mix, agencja reklamowa prowadzi kampanie informacyjne oraz promocyjne dotyczące swej nowej oferty produktowej?
A. Produktu
B. Dystrybucji
C. Promocji
D. Ceny
PGF.08 Pytanie 326
Zarządzanie kampanią reklamową
Druki okolicznościowe o funkcji użytkowej, stworzone w ramach systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa (cenniki, ulotki, katalogi, etykiety, koperty), to
A. typografie
B. praktycyzmy
C. akcydensy
D. logotypy
PGF.08 Pytanie 327
Zarządzanie kampanią reklamową
Czy redakcja tygodnika ma możliwość odmowy publikacji ogłoszenia oraz reklamy, jeżeli ich zawartość lub forma są niezgodne z kierunkiem programowym lub charakterem wydania?
A. Nie, ponieważ w Polsce nie ma żadnego przepisu, który uprawniałby redakcje czasopism do takiego działania
B. Tak, ponieważ regulują to zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. Nie, ponieważ wszystkie podmioty na rynku muszą być traktowane według tych samych zasad
D. Tak, ponieważ zezwalają jej na to zapisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
PGF.08 Pytanie 328
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z regulacjami prawnymi oraz zasadami etyki zawodowej, telewizyjne reklamy mogą przerywać seriale, programy rozrywkowe i filmy dokumentalne w dowolnym momencie, przy czym przerwa między kolejnymi reklamami powinna wynosić co najmniej
A. 20 minut
B. 45 minut
C. 30 minut
D. 15 minut
PGF.08 Pytanie 329
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu zestawienie kolorystyczne zostało wykorzystane w projekcie szyldu przedstawionym na rysunku?
A. Harmonijne
B. Kontrastowe
C. Monochromatyczne
D. Achromatyczne
PGF.08 Pytanie 330
Zarządzanie kampanią reklamową
W agencji reklamowej w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca obowiązuje 20% zniżka na cały asortyment. Jaki rodzaj zniżki stosuje ta agencja?
A. Gotówkowy
B. Handlowy
C. Ilościowy
D. Terminowy
PGF.08 Pytanie 331
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu kampanii reklamowej obliczono wskaźnik, który określa relację między osiągniętymi celami reklamowymi a wydatkami na reklamę. Jaki to wskaźnik?
A. sprzedaży reklamy
B. efektywności reklamy
C. skuteczności reklamy
D. zasięgu reklamy
PGF.08 Pytanie 332
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku, gdy sprzedaż jest dokumentowana za pomocą kasy fiskalnej, paragon wydrukowany powinien być przekazany
A. klientom, których zakup będzie wynosić więcej niż 10 zł
B. każdemu kupującemu
C. kupującym, którzy mają prawo do rabatu przy zakupie
D. klientom, którzy wyrażą taką prośbę
PGF.08 Pytanie 333
Zarządzanie kampanią reklamową
Zbiór dokumentów potrzebnych do zlecenia robót produkcyjnych, rejestrowania ich przebiegu oraz późniejszego rozliczenia kosztów własnych produkcji to dokumentacja
A. fabryczna
B. projektowa
C. konstrukcyjna
D. inwestycyjna
PGF.08 Pytanie 334
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć
A. wspieranie koncepcji
B. namawianie do udoskonalania koncepcji
C. krytykowanie koncepcji
D. zniechęcanie do łączenia koncepcji
PGF.08 Pytanie 335
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych jest
A. zbieranie i porządkowanie wymaganych danych
B. uzyskanie aktualnych oraz precyzyjnych informacji
C. zastosowanie zasad normalizacji
D. ustalenie celu, jaki ma spełniać baza danych
PGF.08 Pytanie 336
Zarządzanie kampanią reklamową
Sieć dystrybucji napojów alkoholowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w telewizji, promującą produkty alkoholowe oraz pokrewne. Ustalono czas emisji w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte kroki są zgodne z przepisami prawnymi?
A. Nie, ponieważ łamią ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. Nie, gdyż są niezgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
C. Tak, ponieważ są odpowiednie w kontekście działalności hurtowni
D. Tak, ponieważ to najlepsze godziny na tego typu promocję
PGF.08 Pytanie 337
Zarządzanie kampanią reklamową
Koncepcja orientacji marketingowej opiera się na
A. dążeniu do jak najszybszego uzyskania zysku
B. pozyskiwaniu coraz to nowszych technologii
C. satysfakcji klienta z wyboru i korzystania z produktu
D. osiągnięciu celu za wszelką cenę
PGF.08 Pytanie 338
Zarządzanie kampanią reklamową
Rozważając zalecenia strategiczne dotyczące usług reklamowych oferowanych przez agencję, w kolumnie związanej z netto przepływami pieniężnymi znajduje się zapis: "wysoka nadwyżka umożliwiająca finansowanie innych usług". Do jakiej kategorii z macierzy BCG to się odnosi?
A. psy
B. gwiazdy
C. znaki zapytania
D. dojne krowy
PGF.08 Pytanie 339
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach akcji promocyjnej "Mazury cud natury" stworzono film, który ukazuje urok przyrody warmińsko-mazurskiego. W produkcji wykorzystano elementy z dwóch wcześniejszych dzieł filmowych, co zostało zaznaczone w filmie. Podano tytuły obu wcześniejszych produkcji oraz nazwiska ich reżyserów. W tej sytuacji zastosowano przepisy
A. prawa pracy
B. Kodeksu cywilnego
C. o prawie autorskim
D. Kodeksu postępowania administracyjnego
PGF.08 Pytanie 340
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planując kampanię firmy, wybrała harmonogram emisji spotów przedstawiony w tabeli. Jaki model rozplanowania reklamy w czasie wybrała agencja reklamowa?
Harmonogram emisji | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dzień kampanii | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
liczba spotów | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 |
A. Ciągły.
B. Okresowy.
C. Pulsacyjny.
D. Skoncentrowany.
PGF.08 Pytanie 341
Zarządzanie kampanią reklamową
Kwota netto za wydruk jednego plakatu wynosi 5 zł. Jaką kwotę brutto uiści klient za wykonanie 10 plakatów (stawka VAT 23%)?
A. 48,50 zł
B. 38,50 zł
C. 50,00 zł
D. 61,50 zł
PGF.08 Pytanie 342
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka postawa jest przedstawiona na rysunku?

A. Agresja
B. Uległość
C. Pewność siebie
D. Zakłopotanie
PGF.08 Pytanie 343
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja otrzymała od klienta prośbę o realizację badania, które pozwoli ustalić, jaka liczba respondentów identyfikuje jego markę. W tym celu agencja reklamowa powinna zastosować
A. metody ankietowe
B. indywidualne wywiady pogłębione
C. grupowe wywiady zogniskowane
D. obserwację
PGF.08 Pytanie 344
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie podmioty uczestniczą w procesie zakupowym?
A. sponsor, analityk, decydent, nabywca
B. analityk, sponsor, decydent, użytkownik
C. inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
D. inicjator, analityk, decydent, użytkownik
PGF.08 Pytanie 345
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferuje swoim klientom usługi zgodnie z załączoną tabelą. Jaką strategię cenową zastosowano przy ustaleniu ceny podanej w wierszu czwartym?
1. | Projekt strony www | 500,00 zł |
2. | Wykonanie strony www | 1 500, 00 zł |
3. | Pozycjonowanie strony www | 300,00 zł |
4. | Projekt strony www + wykonanie strony www + pozycjonowanie strony www | 2 000,00 zł |
A. Cen wygodnych.
B. Linii cenowej.
C. Cen kompensacyjnych.
D. Cen wiązanych.
PGF.08 Pytanie 346
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim medium można zamieścić reklamę w postaci wklejki?
A. W radiu
B. W internecie
C. W prasie
D. W telewizji
PGF.08 Pytanie 347
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić badania rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W tym celu trzeba określić, ile razy przeciętny odbiorca miał kontakt z reklamą w
A. radio
B. danym medium
C. określonym czasie
D. internecie
PGF.08 Pytanie 348
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych sloganów można uznać za kontrastowy?
A. Auto, które pobudzi Twoje zmysły
B. Zapiąć pasy. Włącz Radio ZET!
C. Naturalnie piękne i delikatne
D. Najmniejsza z największych przyjemności
PGF.08 Pytanie 349
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość netto mają 50 sztuk długopisów promocyjnych z nadrukiem, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 223,00 zł
B. 86,85 zł
C. 378,23 zł
D. 250,00 zł
PGF.08 Pytanie 350
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy głównym zamiarem reklamy jest zwiększenie prestiżu produktu, które medium reklamowe będzie najbardziej korzystne?
A. telewizja.
B. audycje radiowe.
C. wydawnictwa.
D. sieć.
PGF.08 Pytanie 351
Zarządzanie kampanią reklamową
Zlecenie agencji full service przez przedsiębiorstwo na realizację kampanii reklamowej uznaje się za transakcję typu
A. B2B
B. B2C
C. C2B
D. C2C
PGF.08 Pytanie 352
Zarządzanie kampanią reklamową
Fragment na dole strony albo na końcu wiadomości e-mail, który może zawierać logo danej firmy i nie wymaga modyfikacji przy każdej wysyłce wiadomości firmowej, określa się jako
A. komentarzem
B. stopką
C. odwołaniem
D. dymkiem
PGF.08 Pytanie 353
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych programów komputerowych nie służy do tworzenia baz danych klientów?
A. Open Base
B. Microsoft Excel
C. Microsoft Access
D. Corel Draw
PGF.08 Pytanie 354
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt produkcji 150 kubków promocyjnych zakładając, że koszty stałe wynoszą
1 500,00 zł, a koszt jednostkowy wyprodukowania jednego kubka to 3,50 zł?
A. 525,00 zł
B. 2 025,00 zł
C. 1 500,00 zł
D. 1 650,00 zł
PGF.08 Pytanie 355
Zarządzanie kampanią reklamową
Realizując zamówienie na 10 000 sztuk ulotek promocyjnych w formacie A5, powinno się zastosować
A. druk offsetowy
B. druk cyfrowy
C. fleksografię
D. tampodruk
PGF.08 Pytanie 356
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim programie telewizyjnym warto umieścić reklamę środka do pielęgnacji skóry, aby trafić do kobiet poszukujących programów oferujących opinie i porady ekspertów?

A. Kobieta o brzasku
B. Pora dla Ciebie
C. Zrób sobie chwilę przerwy
D. Kobieta o wczesnym poranku
PGF.08 Pytanie 357
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokumentem, który definiuje kluczowe warunki przyszłego kontraktu na zakup tonerów do drukarki, jest
A. list przewodni.
B. brief.
C. oferta handlowa.
D. cennik.
PGF.08 Pytanie 358
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja zajmująca się reklamą wykorzystuje estetyczny, prosty i trwały sposób na prezentację reklam, mając możliwość umieszczenia jednocześnie dwóch grafik. Oznacza to, że korzysta
A. z makiety
B. z potykacza
C. z podajnika
D. z klipu
PGF.08 Pytanie 359
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji
A. ekskluzywnej
B. intensywnej
C. selektywnej
D. masowej
PGF.08 Pytanie 360
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest krótki dokument towarzyszący innym pismom, który ma na celu uzupełnienie przekazywanych razem z nim materiałów?
A. referencje firmowe
B. prezentacja pitch
C. pismo przewodnie
D. notatka służbowa