Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 361
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby umieścić reklamę na bocznej ścianie autobusu, należy wykorzystać reklamę w rodzaju

A. fullback
B. mobil
C. busboard
D. megabus
PGF.08 Pytanie 362
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamy powinno się użyć dla produktów wprowadzanych na rynek?

A. Nakłaniającą
B. Konkurencyjną
C. Informacyjną
D. Przypominającą
PGF.08 Pytanie 363
Zarządzanie kampanią reklamową

W miesiącu lipcu przedsiębiorstwo handlowe BIM zarejestrowało następujące wartości dotyczące VAT:
- VAT należny - 10 000 zł,
- VAT naliczony - 7 000 zł.
Jaką kwotę powinno wpłacić do Urzędu Skarbowego?

A. 3 000 zł
B. 7 000 zł
C. 10 000 zł
D. 17 000 zł
PGF.08 Pytanie 364
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz wartość netto plakatów reklamowych, mając na uwadze, że koszt papieru oraz druku 1 000 sztuk plakatów wynosi 1 000,00 zł. Agencja nalicza marżę w wysokości 25%.

A. 1537,50 zł
B. 1000,00 zł
C. 1250,00 zł
D. 750,00 zł
PGF.08 Pytanie 365
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy zamiarem umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a firmą jest osiągnięcie rezultatu wskazanego w jej treści, przykładowo: stworzenie strony internetowej, mówimy o umowie

A. kontraktacji
B. zlecenia
C. agencyjnej
D. o dzieło
PGF.08 Pytanie 366
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem wydawanym przez kupującego, którego celem jest poprawienie błędu w zakresie podania adresu nabywcy, jest

A. rachunek
B. nota korygująca
C. paragon fiskalny
D. faktura
PGF.08 Pytanie 367
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się graficzny układ reklamy w prasie?

A. Layout
B. Betcam
C. Master
D. Insert
PGF.08 Pytanie 368
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca urządzeń wędkarskich, pragnąc dokładnie zaprezentować wędkarzom swój produkt, powinien wykorzystać reklamę

A. w telewizji ogólnopolskiej
B. w prasie specjalistycznej
C. w radiu
D. w kinie
PGF.08 Pytanie 369
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy podczas negocjacji jedna ze stron nie pragnie ustępować od swoich wyznaczonych celów i nie zamierza iść na kompromisy, to znaczy, że prowadzi negocjacje

A. twarde
B. rzeczowe
C. kooperacyjne
D. miękkie
PGF.08 Pytanie 370
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ wartość wydatków reklamowych poniesionych przez firmę PRIMAVERA WODA w marcu na reklamę w gazetach.

Rok/Miesiąclut-12mar-12
SektorBrandMediaKoszt [zł]Koszt [zł]
WODA MINERALNAJURAJSKAMagazyny24 200 zł
WODA MINERALNAŻYWIEC ZDRÓJInternet232 906 zł
WODA MINERALNASTAROPOLANKARadio192 410 zł
WODA MINERALNASTAROPOLANKAKina300 429 zł
WODA MINERALNABONARTTelewizja3 302 zł
WODA MINERALNABONARTRadio1 865 zł917 zł
WODA MINERALNAWIELKA PIENIAWAGazety21 960 zł
WODA MINERALNAMUSZYNIANKATelewizja2 427 783 zł
WODA MINERALNAMUSZYNIANKARadio16 760 zł
WODA MINERALNAPRIMAVERA WODATelewizja1 971 932 zł
WODA MINERALNAPRIMAVERA WODAGazety98 502 zł
WODA MINERALNAPRIMAVERA WODAMagazyny38 960 zł
WODA MINERALNACISOWIANKATelewizja2 093 355 zł
WODA MINERALNACISOWIANKARadio907 540 zł923 800 zł
WODA MINERALNAJUPIKMagazyny45 000 zł
WODA MINERALNAKROPLA BESKIDUTelewizja3 028 275 zł
WODA MINERALNAZŁOTY POTOKGazety2 586 zł
WODA MINERALNAPOLSKIE ZDROJEInternet8 300 zł
WODA MINERALNAŹRÓDŁO ŻYWIECRadio6 960 zł
WODA MINERALNACELESTYNKAGazety1 680 zł
Razem997 965 zł11 351 437 zł

A. 98 502 zł
B. 98 919 zł
C. 38 960 zł
D. 16 720 zł
PGF.08 Pytanie 371
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma nabyła system CRM (Customer Relations Management). Będzie go używała do

A. tworzenia dokumentów tekstowych oraz graficznych
B. zarządzania relacjami z klientami
C. rozliczeń z fiskusem
D. zarządzania pracownikami
PGF.08 Pytanie 372
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z elementów marketingu mix odnosi się do interakcji firmy z rynkiem?

A. Dystrybucja.
B. Towar.
C. Koszt.
D. Promocja.
PGF.08 Pytanie 373
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak można by ulepszyć obsługę klientów?

A. półotwartym
B. półzamkniętym
C. otwartym
D. zamkniętym
PGF.08 Pytanie 374
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc reklamę dla sprzętu AGD, którego kluczową cechą jest niski pobór energii, warto zastosować apel

A. racjonalny
B. emocjonalny
C. moralny
D. społeczny
PGF.08 Pytanie 375
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą technikę badań zastosowano w ankiecie, której fragment zamieszczono w ramce?

Formularz ankiety z firmy produkującej ekskluzywną biżuterię damską

Odpowiedź zaznacz X

Pytanie:

Co Pani przychodzi na myśl, gdy rozmawia Pani o ekskluzywnej biżuterii dla kobiet?

  • Diamenty
  • Złoto
  • Luksus

A. Skojarzenia słowne.
B. Uzupełnianie.
C. Kolaż.
D. Chiński portret.
PGF.08 Pytanie 376
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z zasadami organizacji percepcji, podczas przeglądania strony w gazecie, człowiek wykonuje ruch gałkami ocznymi, który przypomina literę

A. z
B. o
C. w
D. t
PGF.08 Pytanie 377
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?

A. Webera
B. Millera
C. Neissra
D. Ebbinghausa
PGF.08 Pytanie 378
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą kategorię czasu antenowego powinna zaproponować agencja reklamy firmie preferującej reklamę w godzinach wieczornych i dysponującej budżetem 520,00 zł na 8 spotów?

CENNIK 30-SEKUNDOWYCH SPOTÓW REKLAMOWYCH
godziny emisjikategoria czasu antenowegocena emisji jednego spotu, zł
6.00 ÷ 8.00270,00
8.00 ÷ 15.00180,00
15.00 ÷ 18.00270,00
18.00 ÷ 22.00365,00
22.00 ÷ 6.00450,00

A. Kategorię 1.
B. Kategorię 4.
C. Kategorię 2.
D. Kategorię 3.
PGF.08 Pytanie 379
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych kroków w produkcji spotu reklamowego powinien być zrealizowany w pierwszej kolejności?

A. Opracowanie storyboardu
B. Przygotowanie shooting boardu
C. Przygotowanie mastera
D. Wykonanie animatiku
PGF.08 Pytanie 380
Zarządzanie kampanią reklamową

Model interakcji reklamy, który obejmuje etapy: przyciągnięcie uwagi, wzbudzenie ciekawości, wywołanie chęci posiadania i dokonania zakupu to

A. Model AIDA
B. Model ANSOFFA
C. Model DIPADA
D. Model DAGMAR
PGF.08 Pytanie 381
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma realizuje intensywną kampanię billboardową, ale pragnie ją wzbogacić oraz ożywić. Nowe działania miałyby skupiać uwagę odbiorców oraz angażować ich do wspólnej zabawy. Jaką formę reklamy powinna wybrać firma?

A. Produkt placament
B. Happening
C. Galanteria reklamowa
D. Materiały POS
PGF.08 Pytanie 382
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów ekonomicznych otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa należą

A. układ gospodarstw domowych oraz poziom cen
B. stopień rozwoju naukowego oraz katastrofy naturalne
C. okresowe spadki demograficzne i wartość PKB
D. sytuacja gospodarcza oraz system podatkowy
PGF.08 Pytanie 383
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje udostępnione na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego są przykładem źródeł danych

A. wtórnych zewnętrznych
B. wtórnych wewnętrznych
C. pierwotnych zewnętrznych
D. pierwotnych wewnętrznych
PGF.08 Pytanie 384
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z poniższych materiałów stanowi wtórne źródło danych marketingowych?

A. Wywiad bezpośredni
B. Rocznik statystyczny GUS
C. Ankieta
D. Film z obserwacji jednostki poddanej badaniu
PGF.08 Pytanie 385
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiej metody zbierania danych nie powinno się używać, gdy chcemy szybko przeprowadzić badanie i uniknąć wysokich wydatków?

A. CATI
B. PAPI
C. CAPI
D. CAWI
PGF.08 Pytanie 386
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z procesów w tworzeniu reklamy radiowej jest mastering, który obejmuje

A. opracowanie treści reklamy przez copywritera
B. dodawanie efektów dźwiękowych do tekstu
C. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji
D. nagraniu różnych wersji tekstu w studiu nagraniowym i późniejszym montażu
PGF.08 Pytanie 387
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaż model strategii promocyjnej, który powinno przyjąć przedsiębiorstwo, by prawidłowo zdefiniować między innymi cele promocji oraz grupy docelowe reklamy?

A. 6M
B. 4P
C. 5P
D. 4C
PGF.08 Pytanie 388
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu

A. problemowiec
B. chaotyczny
C. zadaniowiec
D. szczegółowiec
PGF.07 Pytanie 389
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przygotowana reklama w wersji elektronicznej została przekazana klientowi do akceptacji jako plik z rozszerzeniem MP3. Który zwymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta?

A. Spot telewizyjny
B. Spot radiowy
C. Plakat wielkoformatowy
D. Animacja komputerowa
PGF.08 Pytanie 390
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest

A. wymagania firmy, zawarte w planie celów marketingowych
B. dane dotyczące aktywności głównego konkurenta na rynku
C. procent przychodów firmy
D. szacunkowa kwota wydatków reklamowych jednego z rywali
PGF.08 Pytanie 391
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z cech tego rodzaju reklamy jest m.in. brak nietrwałości komunikatu. Dotyczy to reklamy

A. radiowej
B. drukowanej
C. telewizyjnej
D. filmowej
PGF.08 Pytanie 392
Zarządzanie kampanią reklamową

Łączny koszt produkcji gadżetów wynosi 100 zł, a planowany zysk producenta to 25 zł, z uwzględnieniem podatku VAT w wysokości 23%. Jaką kwotę brutto powinno się umieścić w cenniku gadżetów?

A. 153,75 zł
B. 125,00 zł
C. 92,25 zł
D. 148,00 zł
PGF.08 Pytanie 393
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zadanie zbadania wyników oglądalności programów emitowanych przez stację telewizyjną na podstawie analiz CBOS (Centrum Badania Opinii Społecznej). Które z podanych źródeł danych zostaną zastosowane?

A. Pierwotne, zewnętrzne
B. Pierwotne, wewnętrzne
C. Wtórne, wewnętrzne
D. Wtórne, zewnętrzne
PGF.08 Pytanie 394
Zarządzanie kampanią reklamową

Ceny psychologiczne to ceny

A. ustalane na poziomie bliskim lub niższym od cen konkurencji
B. zaokrąglone lub równe wartości danej monety
C. o nierównych końcówkach
D. dostosowane do różnych segmentów i grup konsumentów
PGF.08 Pytanie 395
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent produktów mlecznych zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu graficznego opakowania dla nowego rodzaju jogurtu owocowego, wskazując, by zastosowano kolor, który pobudza apetyt. Jakiego koloru dominującego powinien zaproponować pracownik agencji reklamowej?

A. biały
B. pomarańczowy
C. fioletowy
D. zielony
PGF.08 Pytanie 396
Zarządzanie kampanią reklamową

Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to

A. wywiad
B. obserwacja
C. eksperyment
D. metoda projekcyjna
PGF.08 Pytanie 397
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent diety suplementacyjnej zaangażował do swojej najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie mistrza wyścigów samochodowych. Jaki mechanizm psychologiczny został wykorzystany w tym przypadku, jeśli głównym zamiarem było przeniesienie pozytywnych emocji związanych z sportowcem na promowany produkt?

A. Prawo bliskości
B. Reguła niedostępności
C. Reguła zaangażowania i konsekwencji
D. Efekt halo
PGF.07 Pytanie 398
Wykonywanie przekazu reklamow…

Oblicz koszt ogłoszenia prasowego, które firma "Smaczek" umieściła w prasie codziennej reklamując swoje usługi.

Ilustracja do pytania 38
A. 103,00 zł
B. 88,00 zł
C. 96,00 zł
D. 104,00 zł
PGF.08 Pytanie 399
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie komputerowe służące do otwierania plików zapisanych w formacie .pdf nosi nazwę

A. Adobe Soundbooth
B. Adobe Reader
C. Microsoft Word
D. Microsoft Excel
PGF.08 Pytanie 400
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie banneru internetowego z animacją powinno być przeprowadzone w programie typu

A. Corel Draw
B. Publisher
C. Flash
D. InDesign