Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 401
Zarządzanie kampanią reklamową
A. 42%
B. 75%
C. 48%
D. 30%
PGF.07 Pytanie 402
Wykonywanie przekazu reklamow…
Grafik otrzymał zlecenie wykonania logotypu w kolorze czarnym. Które składowe chromatyczne odpowiadają barwie czarnej w przestrzeni barw CMYK?
A. CMYK (0, 100, 0, 0)
B. CMYK (100, 0, 0, 0)
C. CMYK (0, 0, 100, 0)
D. CMYK (0, 0, 0, 100)
PGF.08 Pytanie 403
Zarządzanie kampanią reklamową
Kategorii informacji zawartych w dokumentacji księgowej należy przypisać do źródeł informacji?
A. pierwotnych wtórnych
B. wtórnych zewnętrznych
C. wtórnych wewnętrznych
D. pierwotnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 404
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach promocji sprzedażowej skierowanej na klientów, mającej na celu zwiększenie obrotów, nie wykorzystuje się
A. szkoleń dla sprzedawców
B. próbek produktów
C. broszur informacyjnych
D. konkursów z nagrodami
PGF.08 Pytanie 405
Zarządzanie kampanią reklamową
Aplikacją komputerową, która najlepiej sprawdza się zarówno w tworzeniu papieru firmowego, jak i w korespondencji seryjnej, jest
A. Access
B. Adobe Photoshop
C. Word
D. Excel
PGF.08 Pytanie 406
Zarządzanie kampanią reklamową
Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z
A. zbyt rzadkiego nawiązywania kontaktu wzrokowego między sprzedającym a klientem
B. nieprzerwanych interakcji między sprzedającym a klientem
C. zbyt częstych i dokładnych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem
D. zadawania przez sprzedającego krótkich i zwięzłych pytań
PGF.08 Pytanie 407
Zarządzanie kampanią reklamową
Do prezentacji samochodów osobowych na wystawie wykorzystuje się
A. okno zamknięte
B. gabloty przyścienne
C. okno otwarte
D. okno częściowo zamknięte
PGF.07 Pytanie 408
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którego z wymienionych narzędzi należy użyć, aby uzyskać kształty zawieszek przedstawione na ilustracji?

A. Falcerki
B. Kalandra
C. Rakli
D. Wykrojnika
PGF.08 Pytanie 409
Zarządzanie kampanią reklamową
Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?
A. Symetryczny
B. Dynamiczny
C. Rytmiczny
D. Statyczny
PGF.08 Pytanie 410
Zarządzanie kampanią reklamową
W miejscach pracy, gdzie realizowana jest lekka praca fizyczna, pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom temperaturę nie niższą niż
A. 18°C
B. 16°C
C. 17°C
D. 15°C
PGF.08 Pytanie 411
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt wydruku 100 ulotek z wykorzystaniem drukarki laserowej wynosi 11,70 zł. Jaką cenę powinno się umieścić w cenniku za wydruk 300 ulotek, jeśli różnica w cenach za wydrukowanie 200 i 100 oraz 300 i 200 ulotek wynosi 5,85 zł?
A. 23,40 zł
B. 17,55 zł
C. 5,85 zł
D. 35,10 zł
PGF.08 Pytanie 412
Zarządzanie kampanią reklamową
Materiał typu mesh produkowany jest
A. z płyty kompozytowej
B. z siatki perforowanej
C. z folii ploterowej
D. z poliwęglanu komorowego
PGF.08 Pytanie 413
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju dyskryminacja cenowa występuje, gdy ten sam produkt lub usługa jest oferowana po różnych cenach dla różnych grup odbiorców?
A. Różnicowanie cen ze względu na inny wizerunek
B. Różnicowanie cen w zależności od segmentu
C. Różnicowanie cen dla poszczególnych kanałów dystrybucji
D. Różnicowanie cen w zależności od położenia geograficznego
PGF.08 Pytanie 414
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz wydatki związane z dotarciem do 1% odbiorców docelowych, jeżeli koszty kampanii reklamowej wyniosły 175 000,00 zł, a wskaźnik skuteczności kampanii wynosił 25 punktów.
A. 5 303,03 zł
B. 131 250,00 zł
C. 43 750,00 zł
D. 7 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 415
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaj mediów, które pochłaniają największą część wydatków kampanii reklamowej, to media
A. klasyczne
B. specjalistyczne
C. dodatkowe
D. fundamentalne
PGF.08 Pytanie 416
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowuje kampanię promocyjną dla producenta kombinezonów i kapeluszy dla pszczelarzy. Aby osiągnąć maksymalną efektywność w dotarciu do właściwej grupy odbiorców, powinna wybrać reklamę w
A. środkach transportu miejskiego
B. punkcie sprzedaży
C. lokalnej telewizji
D. czasopiśmie branżowym
PGF.08 Pytanie 417
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie zadania wykonuje copywriter w agencji reklamowej?
A. przeprowadzanie wywiadów rekrutacyjnych
B. ocena wyników finansowych przedsiębiorstwa
C. tworzenie oraz projektowanie haseł reklamowych
D. wykonywanie badań oraz ich analiza
PGF.08 Pytanie 418
Zarządzanie kampanią reklamową
Do dokumentacji technologicznej nie wlicza się
A. instrukcji obróbki
B. opracowania badawczego
C. instrukcji montażu
D. karty technologicznej
PGF.08 Pytanie 419
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamówki o powierzchni 12 m2 nie powinno się lokalizować
A. na obszarze prywatnym
B. w odległości 25 metrów od budynków w terenach zabudowanych
C. w pobliżu miejsca zabaw
D. w odległości mniejszej niż 30 metrów od pomników przyrody
PGF.08 Pytanie 420
Zarządzanie kampanią reklamową
Metodę stosowaną w analizach marketingowych, która pozwala uczestnikowi na bezpośrednie wyrażenie swoich myśli oraz emocji, określa się mianem techniki
A. lingwistycznej
B. trójkąta
C. segregacji
D. projekcyjnej
PGF.08 Pytanie 421
Zarządzanie kampanią reklamową
Nowo powstała sieć prywatnych instytucji medycznych planuje umieszczenie reklam na bocznych powierzchniach blacharskich oraz szybach bezdrzwiowych miejskich autobusów. Który z wymienionych typów nośników powinien zostać użyty w tej kampanii?
A. Bus standard
B. Dual busboard
C. Back
D. Busboard
PGF.08 Pytanie 422
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwsza pomoc, która polega na schładzaniu uszkodzonego miejsca czystą, zimną wodą przez kilkanaście minut, powinna być zastosowana w przypadku
A. odmrożenia
B. krwawienia
C. oparzenia
D. krwotoku
PGF.08 Pytanie 423
Zarządzanie kampanią reklamową
Projektant zapisuje swoje dzieła w formacie grafiki rastrowej, korzystając z kompresji bezstratnej. Które z poniższych rozszerzeń mogą być przypisane do tych plików?
A. PNG
B. AI
C. JPEG
D. JPEG 2000
PGF.08 Pytanie 424
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient biura reklamy, który ma przekonanie, że wszyscy pragną go oszukać, dostrzega wady i obawia się, że kampania reklamowa nie przyniesie zamierzonych efektów, to klient
A. niecierpliwy
B. nieufny
C. niewtajemniczony
D. niezgrany
PGF.08 Pytanie 425
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju fakturę powinien uzyskać klient agencji reklamowej po wniesieniu zaliczki na przyszłe zlecenie?
A. Fakturę VAT
B. Fakturę pro-forma
C. Fakturę wewnętrzną
D. Fakturę zaliczkową
PGF.08 Pytanie 426
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa ma zlecenie na przygotowanie projektu opakowania dla soku owocowego skierowanego do dzieci. W tym celu planuje zbadać potrzeby klientów, realizując wywiady metodą CAWI. Jaką formę ankiety powinna wybrać agencja?
A. Audytoryjną
B. Internetową
C. Telefoniczną
D. Opakowaniową
PGF.08 Pytanie 427
Zarządzanie kampanią reklamową
Programy, które mogą zagrażać psychicznemu, emocjonalnemu lub fizycznemu rozwojowi dzieci i młodzieży, nie mogą być emitowane od godziny 6 rano do godziny
A. 23.00
B. 22.00
C. 20.00
D. 21.00
PGF.07 Pytanie 428
Wykonywanie przekazu reklamow…
Pracownik działu kreatywnego uległ w drodze do pracy wypadkowi i w związku tym zdarzeniem przebywał na zwolnieniu lekarskim przez 40 dni. W tym czasie pracownikowi przysługuje
A. comiesięczne odszkodowanie
B. urlop wypoczynkowy
C. renta socjalna
D. zasiłek chorobowy
PGF.08 Pytanie 429
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzajem reklamy w radio, który pozwala na zaangażowanie słuchaczy, jest
A. konkurs
B. komunikat
C. wykład
D. scenka
PGF.08 Pytanie 430
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodą druku zrealizuje to zamówienie drukarnia, która otrzymała projekty graficzne na kubki reklamowe?
A. Tampondrukiem
B. Typografią
C. Światłodrukiem
D. Fleksografią
PGF.08 Pytanie 431
Zarządzanie kampanią reklamową
Do jakiego typu celów kampanii reklamowej należy zwiększenie świadomości marki?
A. Behawioralnych
B. Komunikacyjnych
C. Medialnych
D. Biznesowych
PGF.08 Pytanie 432
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych kroków w procesie produkcji spotu radiowego odbywa się najpóźniej?
A. Dodawanie efektów dźwiękowych oraz eliminacja szumów
B. Wybór lektora
C. Analiza briefu reklamowego
D. Tworzenie podkładu muzycznego
PGF.08 Pytanie 433
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie gaśnice są przeznaczone do zwalczania pożarów urządzeń pod napięciem?
A. pianowa i halonowa
B. proszkowa i pianowa
C. proszkowa i śniegowa
D. pianowa i śniegowa
PGF.08 Pytanie 434
Zarządzanie kampanią reklamową
Różne formy stylistyczne są podstawą budowy haseł i apeli reklamowych. Przykładem użycia jest apel "Produkty z Biedronki polecają się", co ilustruje zastosowanie
A. porównania
B. synonimu
C. epitetu
D. personifikacji
PGF.08 Pytanie 435
Zarządzanie kampanią reklamową
Tożsamość przedsiębiorstwa obejmuje
A. wykształcenie kadry, charakter działalności oraz system identyfikacji wizualnej.
B. obraz firmy (marki) funkcjonujący w otoczeniu, obejmujący zestaw pozytywnych asocjacji po usłyszeniu nazwy firmy.
C. kompleks skojarzeń związanych z marką, które pozostają w pamięci konsumenta.
D. unikalny zbiór cech, które znacząco wyróżniają firmę (markę) spośród innych, a zwłaszcza ich konkurencji.
PGF.08 Pytanie 436
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie analizy danych przedstawionych w tabeli określ, jaki procent badanych konsumentów akceptuje cenę 12 zł.
Poziom cen w zł | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt wysoką w % | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt niską w % | Udział konsumentów akceptujących cenę w % |
---|---|---|---|
9 | 10 | 30 | 30 |
12 | 15 | 25 | 35 |
15 | 30 | 5 | 50 |
19 | 60 | 2 | 60 |
A. 25%
B. 60%
C. 35%
D. 85%
PGF.08 Pytanie 437
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby sprostać oczekiwaniom każdego z klientów przez dostosowanie oferty, cen, promocji oraz metod dystrybucji do ich specyficznych potrzeb, należy wdrożyć strategię
A. tworzenia.
B. zmiany.
C. personalizacji.
D. standaryzacji.
PGF.08 Pytanie 438
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeżeli w telewizyjnej reklamie tekst ma być podkreślony, to powinno się
A. spowolnić tempo filmu
B. przyspieszyć tempo filmu
C. przyspieszyć tempo mówionych słów
D. zwiększyć liczbę efektów dźwiękowych
PGF.08 Pytanie 439
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz procent marży handlowej metodą w stu, mając na uwadze, że koszt wyprodukowania spotu radiowego wynosi 2 400,00 zł, a jego cena sprzedaży netto to 3 000,00 zł?
A. 16%
B. 20%
C. 25%
D. 23%
PGF.08 Pytanie 440
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi
A. 3
B. od 1,1 do 2
C. 2
D. 1