Filtrowanie pytań
PGF.07 Pytanie 441
Wykonywanie przekazu reklamow…
A. przedsiębiorstwem
B. produktem
C. kosztami
D. nabywcą
PGF.08 Pytanie 442
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc kampanię reklamową, nie uwzględnia się informacji o
A. przyjętym budżecie reklamowym
B. osiągniętej efektywności kampanii
C. założonych celach
D. odbiorcach
PGF.08 Pytanie 443
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się sprzedażą materiałów do druku zdecydowała się na przeprowadzenie badań marketingowych. Wybór próby do badania wymaga wcześniejszego ustalenia, kto lub co może dostarczyć istotnych informacji, co oznacza określenie
A. wielkości próby
B. listy osób uczestniczących w badaniu
C. jednostki badawczej
D. populacji generalnej
PGF.08 Pytanie 444
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli agencja reklamowa działa tylko na obszarze województwa mazowieckiego, to jej zasięg obejmuje rynek
A. regionalny
B. lokalny
C. krajowy
D. zagraniczny
PGF.08 Pytanie 445
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką minimalną rozdzielczość powinien mieć plik graficzny z projektem ulotki, aby nadawał się do druku offsetowego?
A. 300 dpi
B. 150 dpi
C. 200 dpi
D. 100 dpi
PGF.08 Pytanie 446
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas realizacji kampanii reklamowej nowego produktu w mediach, skierowanej do wybranej grupy docelowej, należy zwrócić szczególną uwagę na
A. zasięg kampanii w całej populacji
B. częstotliwość interakcji z reklamą w grupie docelowej
C. częstotliwość interakcji z reklamą wśród całej populacji
D. zasięg kampanii w obrębie grupy docelowej
PGF.08 Pytanie 447
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych sloganów można uznać za kontrastowy?
A. Najmniejsza z największych przyjemności
B. Auto, które pobudzi Twoje zmysły
C. Naturalnie piękne i delikatne
D. Zapiąć pasy. Włącz Radio ZET!
PGF.08 Pytanie 448
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydarzenia, próbki, zawody, losowania, itp., to metody
A. public relations
B. promocji sprzedaży
C. reklamy
D. sponsoringu
PGF.08 Pytanie 449
Zarządzanie kampanią reklamową
Hurtownik ma cenę netto wynoszącą 2 000 zł oraz marżę na poziomie 100 zł. Cena hurtowa netto detalisty wynosi 2 100 zł, a jego marża to 500 zł. Jaka będzie wartość ceny detalicznej netto?
A. 2 100 zł
B. 2 000 zł
C. 1 900 zł
D. 2 600 zł
PGF.08 Pytanie 450
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie sformułowania powinien zastosować sprzedawca, gdy zauważył, że ma do czynienia z klientem, który przejawia systematyczność podczas rozmowy sprzedażowej?
A. W jaki sposób mogę rozwiać Pana wątpliwości?
B. Prezentowany produkt jest taki sam, jak ten, który zakupił Pan na wakacjach
C. Po pierwsze to nowość, po drugie jest teraz na ten produkt promocja
D. Czy ma Pan jeszcze jakieś spostrzeżenia dotyczące naszej oferty
PGF.08 Pytanie 451
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?
A. Licencja
B. Znak towarowy
C. Logotyp
D. Patent
PGF.08 Pytanie 452
Zarządzanie kampanią reklamową
Rozważając zalecenia strategiczne dotyczące usług reklamowych oferowanych przez agencję, w kolumnie związanej z netto przepływami pieniężnymi znajduje się zapis: "wysoka nadwyżka umożliwiająca finansowanie innych usług". Do jakiej kategorii z macierzy BCG to się odnosi?
A. znaki zapytania
B. gwiazdy
C. psy
D. dojne krowy
PGF.08 Pytanie 453
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciele lokalnego salonu fryzjerskiego zamierzają zareklamować nową usługę wśród swoich klientek oraz mieszkańców okolicy. Najskuteczniejszym działaniem będzie
A. emisja spotu w ogólnopolskiej telewizji
B. umieszczenie reklamy na billboardach
C. zamieszczenie reklamy na portalu społecznościowym
D. rozdawanie ulotek klientkom salonu oraz wrzucanie ich do skrzynek pocztowych
PGF.08 Pytanie 454
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza efektywności reklamy, w której grupa próbna odzwierciedla całą populację w sposób statystyczny, jest analizą
A. pełną
B. incydentalną
C. quasi-reprezentacyjną
D. reprezentacyjną
PGF.08 Pytanie 455
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?
A. Sezonową
B. Pulsacyjną
C. Skokową
D. Ciągłą
PGF.08 Pytanie 456
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie sprzedaży produktów i usług związanych z reklamą kluczowym zadaniem taktycznym jest stworzenie spotu reklamowego. Faza produkcji spotu telewizyjnego, dotycząca doboru aktorów do reklamy, to
A. mastering
B. sampling
C. casting
D. listening
PGF.08 Pytanie 457
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa "X-line" koncentruje się głównie na kreowaniu nazw dla firm, usług oraz produktów. Profesjonalne stworzenie nazwy ma na celu zwiększenie sprzedaży, a także lepsze dotarcie do klientów i zapadnięcie im w pamięć. Jaki jest zasadniczy obszar działalności tej agencji?
A. Marketing kreatywny
B. Marketing szeptany
C. Naming
D. Copywriting
PGF.08 Pytanie 458
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja powinna dążyć do spójnego postrzegania swojego wizerunku w kontekście oddziaływania na rynek poprzez nazwę, logo lub kolorystykę. W związku z tym tworzy się dla niej
A. system identyfikacji wizualnej
B. brief reklamowy
C. system zarządzania strategicznego
D. szczegółowy media plan
PGF.07 Pytanie 459
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu uatrakcyjnienia oferty sprzedażowej sklepu internetowego miniatury oferowanych artykułów mają być animowane. W tym celu należy je zapisać w formacie
A. raw
B. png
C. obj
D. gif
PGF.08 Pytanie 460
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument, który określa media, środki oraz nośniki wybrane do kampanii reklamowej, zawierający informacje o dacie i miejscu emisji, kosztach oraz założeniach kampanii, to
A. brief marketingowy
B. brief reklamowy
C. media plan
D. budżet kampanii
PGF.08 Pytanie 461
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku kampanii mającej na celu zaprezentowanie działania produktu oraz utrwalenie jego marki, należy wykorzystać reklamę
A. prasową
B. telewizyjną
C. radiową
D. zewnętrzną
PGF.08 Pytanie 462
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie bazy danych B2C. Zgromadzone dane powinny dotyczyć
A. pracowników
B. konsumentów
C. dystrybutorów
D. producentów
PGF.08 Pytanie 463
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku, której z czterech marek (1,2,3,4) osiągnięto bardziej efektywny wzrost preferencji zakupu wśród potencjalnych klientów?
Marka | % osób, które wybrały markę produktu (przed rozpoczęciem kampanii) | % osób, które wybrały markę produktu (pięć miesięcy po zakończeniu kampanii) |
---|---|---|
Marka 1 | 10 | 33 |
Marka 2 | 88 | 90 |
Marka 3 | 64 | 74 |
Marka 4 | 32 | 39 |
A. Marka 3
B. Marka 4
C. Marka 2
D. Marka 1
PGF.08 Pytanie 464
Zarządzanie kampanią reklamową
Lista wymaganych surowców do wykonania reklamy nosi nazwę
A. zapotrzebowaniem sprzętowym
B. zapotrzebowaniem materiałowym
C. kalkulacją wartościową
D. kalkulacją ilościową
PGF.08 Pytanie 465
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, na podstawie briefu, powinna stworzyć opis grupy docelowej wraz z analizą czynników wpływających, a więc czynników:
A. finansowych, psychologicznych, administracyjnych
B. społecznych, ekonomicznych, demograficznych
C. społecznych, politycznych, prawnych
D. demograficznych, psychologicznych, genetycznych
PGF.08 Pytanie 466
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zgłosił się do agencji reklamowej z zamiarem szybkiego wyprzedaży starszej wersji produktu poprzez istotne zwiększenie jej sprzedaży w okresie świątecznym. Jakie działania powinny być mu zaproponowane?
A. promocji sprzedaży
B. public relations
C. sprzedaży bezpośredniej
D. reklamy
PGF.08 Pytanie 467
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej ważne jest, aby nie naruszać strefy osobistej klienta, która wynosi
A. 86÷95 cm
B. 66÷85 cm
C. 46÷65 cm
D. 15÷45 cm
PGF.08 Pytanie 468
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownicy sekcji kreatywnej agencji reklamowej poinformowali dyrektora, że mają trudności w skoncentrowaniu się na swoich obowiązkach, ponieważ w ich biurze znajduje się drukarka, z której korzystają wszyscy zatrudnieni w agencji. Jak dyrektor agencji powinien zająć się tą kwestią?
A. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki do pomieszczenia w dziale księgowości
B. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na modyfikacji struktury organizacyjnej agencji
C. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na zleceniu drukowania w godzinach od 9 do 13
D. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki na korytarz dostępny dla wszystkich pracowników
PGF.08 Pytanie 469
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście reklamy - dobór reklamy zależy od
A. organizacji oraz firmy
B. funkcji perswazyjnej oraz przypominającej
C. produktu oraz usługi
D. formatu indoor i outdoor
PGF.08 Pytanie 470
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym z modeli oddziaływania reklam na klientów następuje zwrócenie uwagi na produkt, budowanie zainteresowania jego cechami, wzbudzanie pragnienia posiadania oraz motywowanie do podjęcia działania?
A. AIDA
B. DIPADA
C. DAGMAR
D. AIDCAS
PGF.08 Pytanie 471
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zrealizować zlecenie od klienta, agencja marketingowa posłużyła się informacjami zaczerpniętymi ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że skorzystała ze źródeł
A. zewnętrznych pierwotnych
B. wewnętrznych pierwotnych
C. wewnętrznych wtórnych
D. zewnętrznych wtórnych
PGF.08 Pytanie 472
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych systemów informatycznych wspiera zarządzanie relacjami z klientami?
A. POS
B. POSM
C. CRM
D. POP
PGF.07 Pytanie 473
Wykonywanie przekazu reklamow…
Realizując zamówienie na 100 000 sztuk ulotek reklamowych w formacie A5, należy zastosować
A. druk offsetowy
B. fleksografię
C. tampondruk
D. druk cyfrowy
PGF.08 Pytanie 474
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest krótki dokument towarzyszący innym pismom, który ma na celu uzupełnienie przekazywanych razem z nim materiałów?
A. pismo przewodnie
B. notatka służbowa
C. prezentacja pitch
D. referencje firmowe
PGF.08 Pytanie 475
Zarządzanie kampanią reklamową
Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest
A. efekt satysfakcji
B. efekt defensywności
C. efekt halo
D. dysonans pozakupowy
PGF.08 Pytanie 476
Zarządzanie kampanią reklamową
Promocja sprzedaży skierowana do klientów detalicznych to promocja
A. konsumencka
B. handlowa
C. biznesowa
D. wewnętrzna
PGF.08 Pytanie 477
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wadę ma reklama zewnętrzna?
A. geograficzna segmentacja komunikatu
B. niska selektywność odbiorców
C. prosta forma komunikacji
D. masowy zasięg wpływu
PGF.08 Pytanie 478
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych programów pozwala na stworzenie bazy danych klientów, w której możliwe jest automatyczne wyszukiwanie kontrahentów?
A. Adobe Reader
B. Microsoft Office Access
C. ABC Amber Text Converter
D. Microsoft Office Publisher
PGF.08 Pytanie 479
Zarządzanie kampanią reklamową
Proof ma na celu weryfikację
A. zgodności z programem graficznym
B. kształtu wydruku po przycięciu
C. praw autorskich
D. kolorystyki przed drukowaniem
PGF.08 Pytanie 480
Zarządzanie kampanią reklamową
Oferent składający ofertę handlową nie jest zobowiązany do realizacji warunków oferty, jeśli
A. zamówienie nastąpi po wyznaczonym terminie z winy zamawiającego
B. zamówienie jest zgodne z warunkami oferty
C. odbiorca akceptuje warunki oferty
D. oferta nie została odwołana w odpowiednim czasie