Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 521
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z kwoty 35 000,00 zł do 28 000,00 zł, co oznacza, że obniżka wynosi

A. 30%
B. 15%
C. 25%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 522
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie, najczęściej w formie prezentacji multimedialnej (dokumentu), propozycji sprzedaży oraz działań promocyjnych dla potencjalnej marki lub firmy określa się mianem

A. oferty wiążącej
B. debriefingu
C. sprzedaży
D. urno wy wstępnej
PGF.07 Pytanie 523
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przedstawiony na rysunku layout należy wykorzystać, projektując reklamę

Ilustracja do pytania 3
A. modułową w prasie
B. zewnętrzną
C. modułową w magazynach
D. internetową
PGF.08 Pytanie 524
Zarządzanie kampanią reklamową

Zlecenie agencji full service przez przedsiębiorstwo na realizację kampanii reklamowej uznaje się za transakcję typu

A. C2B
B. B2C
C. C2C
D. B2B
PGF.08 Pytanie 525
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej

A. przejęcia
B. dominacji
C. dumpingu
D. skimmingu
PGF.08 Pytanie 526
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się

A. postnowoczesny
B. włóczęga
C. osoba komunikująca się
D. pełen wyobraźni
PGF.08 Pytanie 527
Zarządzanie kampanią reklamową

"Owczy pęd" to metoda promocji, w której

A. podaje się wszystkie pozytywne właściwości towaru
B. prezentuje się funkcjonalność produktu
C. stosuje się animowane postacie
D. zachęca się konsumentów do dołączenia do licznej grupy zadowolonych właścicieli produktów
PGF.08 Pytanie 528
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt zakupu netto długopisów reklamowych wynosi 3 000,00 zł. Marża wynosi 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaką kwotę brutto należy ustalić dla długopisów, gdy stawka VAT wynosi 23%?

A. 4 797,00 zł
B. 3 690,00 zł
C. 5 371,43 zł
D. 3 900,00 zł
PGF.08 Pytanie 529
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji reklamowej w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca obowiązuje 20% zniżka na cały asortyment. Jaki rodzaj zniżki stosuje ta agencja?

A. Terminowy
B. Handlowy
C. Ilościowy
D. Gotówkowy
PGF.08 Pytanie 530
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją proszku do prania, który ma niską cenę jednostkową oraz informacyjny charakter, powinna według siatki FCB zastosować w reklamie przekaz

A. moralny
B. dający satysfakcję
C. emocjonalny
D. tworzący nawyk
PGF.07 Pytanie 531
Wykonywanie przekazu reklamow…

Do wykonania reklamy z wykorzystaniem folii OWV (One Way Vision) stosuje się technikę

A. druku offsetowego
B. fleksografii
C. termotransferu
D. druku solwentowego
PGF.07 Pytanie 532
Wykonywanie przekazu reklamow…

Agencja reklamowa, która zwyciężyła w konkursie branżowym na najlepszą kampanię reklamową w kategorii dóbr konsumpcyjnych otrzymała jako nagrodę zaprezentowaną na ilustracji statuetkę. W którym konkursie agencja brała udział?

Ilustracja do pytania 12
A. Polskiego Festiwalu Reklamy
B. Effie Awards
C. Klubu Twórców Reklamy
D. Cannes Lions
PGF.08 Pytanie 533
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas zakupu soku pomarańczowego klient przypomniał sobie reklamę, która przywodziła mu na myśl lato, słońce, wakacje oraz wywołała pozytywne uczucia. Jak nazywa się to przeniesienie emocji na produkt, które ma miejsce po obejrzeniu reklamy?

A. Efekt halo
B. Neuromarketing
C. Narcyzm
D. Odbiór podprogowy
PGF.08 Pytanie 534
Zarządzanie kampanią reklamową

Wielka firma, która zajmuje się produkcją napojów oraz wód mineralnych, wprowadza na rynek nowy produkt dla osób pragnących schudnąć. Zgodnie z strategią promocyjną firmy, grupą docelową są młodzież, która interesuje się swoim wyglądem, ale niestety boryka się z problemem nadwagi. Jaki typ reklamy najbardziej skutecznie dotrze do tej grupy?

A. Telewizyjna
B. Zewnętrzna
C. Prasowa
D. Internetowa
PGF.08 Pytanie 535
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy ustala ceny swoich produktów na podstawie poziomu popytu. Oznacza to, że korzysta z metody

A. wartościowej
B. kosztowej
C. popytowej
D. strategicznej
PGF.08 Pytanie 536
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie programy nie mogą być przerywane w celu wyemitowania reklamy, zgodnie z przepisami ustawy o radiofonii i telewizji?

A. Teleturnieje i gry
B. Programy dla dzieci
C. Filmy fabularne
D. Programy naukowe
PGF.08 Pytanie 537
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem, który definiuje kluczowe warunki przyszłego kontraktu na zakup tonerów do drukarki, jest

A. brief.
B. cennik.
C. list przewodni.
D. oferta handlowa.
PGF.08 Pytanie 538
Zarządzanie kampanią reklamową

Końcowa wersja materiału wideo promującego sprzedaż odzieży sportowej, przygotowywana dla klienta pragnącego zaistnieć na rynku, to

A. animatic
B. casting
C. master
D. sampling
PGF.07 Pytanie 539
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na której ilustracji przedstawiono nagłówek zapisany antykwą linearną szeryfową tzw. egipcjanką?

Ilustracja do pytania 19
A. Na ilustracji 2
B. Na ilustracji 4
C. Na ilustracji 3
D. Na ilustracji 1
PGF.08 Pytanie 540
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak powinien zachować się pracownik agencji reklamowej wobec klienta, który często zmienia temat rozmowy i wydaje się niepewny swoich potrzeb?

A. Wracać do głównego wątku rozmowy
B. Prowadzić dyskusje na każdy poruszony temat
C. Nie zwracać uwagi na klienta
D. Okazywać klientowi frustrację
PGF.08 Pytanie 541
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wzbudzić napięcie oraz emocje w radiowym spocie reklamowym dotyczących ubezpieczeń samochodowych, dodano nagły dźwięk zderzenia. Którą formę dźwiękową zastosowano w tym przekazie?

A. Efekt dźwiękowy
B. Dżingiel reklamowy
C. Muzyczne tło dla całego przekazu
D. Muzyczne tło powiązane z tematem przekazu
PGF.08 Pytanie 542
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawa dotycząca walki z nieuczciwą konkurencją wymienia rodzaje reklam, które są zabronione. Zgodnie z tą ustawą nielegalna jest reklama

A. ukryta
B. defensywna
C. agresywna
D. modułowa
PGF.08 Pytanie 543
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką strategię przyjmuje firma, która sprzedaje wszystkie swoje wyroby pod jedną marką?

A. Produktową
B. Kombinowaną
C. Indywidualną
D. Rodzinną
PGF.08 Pytanie 544
Zarządzanie kampanią reklamową

Szybkość oraz łatwość w montażu i demontażu, a także możliwość wielokrotnego użycia do oklejania auta to charakterystyka folii

A. bąbelkowej
B. magnetycznej
C. izotermicznej
D. translucentnej
PGF.08 Pytanie 545
Zarządzanie kampanią reklamową

Na jakim etapie cyklu życia produktu agencja marketingowa wdroży reklamę pionierską?

A. Druga.
B. Pierwsza.
C. Czwarta.
D. Trzecia.
PGF.08 Pytanie 546
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa oferująca narzędzia BTL zaproponuje swoim klientom pomysły na reklamy

A. radiowej
B. zewnętrznej
C. sklepowej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 547
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki dokument powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?

A. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
B. Rachunek uproszczony
C. Fakturę VAT
D. Zawiadomienie o wysyłce
PGF.07 Pytanie 548
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu wykonania pięciu projektów nadruku na koszulkach typu T-shirt należy zastosować druk

A. laserowy
B. DTG
C. offsetowy
D. tampondruk
PGF.08 Pytanie 549
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kluczowych elementów marketingu-mix nie wchodzi

A. produkt
B. dystrybucja
C. segmentacja
D. cena
PGF.08 Pytanie 550
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją i handlem funkcjonuje w 30-tysięcznym mieście. Jakie działania promocyjne powinna jej zaproponować agencja reklamowa, aby stworzyć pozytywny wizerunek w oczach lokalnej społeczności?

A. Reklama w telewizji krajowej
B. Organizacja Dni Otwartych
C. Obniżenie cen towarów
D. Zwiększenie różnorodności asortymentu
PGF.08 Pytanie 551
Zarządzanie kampanią reklamową

Ekonomiczne cele reklamy odnoszą się do

A. zmniejszeniem kosztów oraz optymalizacją sprzedaży
B. klientem jako adresatem reklamy
C. produktem jako obiektem reklamy
D. firmą jako nadawcą reklamy
PGF.08 Pytanie 552
Zarządzanie kampanią reklamową

Element w ofercie handlowej, który pozwala na szybkie uzyskanie odpowiedzi zwrotnej, to

A. opis produktów
B. dane kontaktowe
C. warunki płatności
D. termin realizacji
PGF.08 Pytanie 553
Zarządzanie kampanią reklamową

Który członek zespołu agencji reklamowej odpowiada za zakup mediów do kampanii reklamowych oraz za dokumentowanie wydatków związanych z mediami?

A. Media buyer
B. Account supervisor
C. Account manager
D. Media planner
PGF.08 Pytanie 554
Zarządzanie kampanią reklamową

Instytucja edukacyjna dwa razy w roku organizuje nabór na studia, a w ramach promocji prowadzi akcję związania z plakatowaniem oraz dystrybucją ulotek. Taki klient może być klasyfikowany jako

A. innowator
B. aktywny
C. bierny
D. lojalny
PGF.08 Pytanie 555
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu

A. super produktu
B. Veblena
C. owczego pędu
D. snobizmu
PGF.08 Pytanie 556
Zarządzanie kampanią reklamową

Kodeks Etyki Reklamy odnosi się do zasad dotyczących reklamy porównawczej. W świetle przepisów tam zawartych, zabronione jest porównywanie produktów

A. spełniających te same potrzeby.
B. stworzonych w odmiennym celu.
C. mających wiele cech dających się zweryfikować.
D. o zróżnicowanej cenie.
PGF.08 Pytanie 557
Zarządzanie kampanią reklamową

Według Kodeksu Etyki Reklamy, telemarketing wychodzący realizowany w ramach marketingu bezpośredniego może mieć miejsce w godzinach

A. 2400 ÷ 600
B. 2100 ÷ 2400
C. 800 ÷ 2100
D. 600 ÷ 800
PGF.08 Pytanie 558
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który wchodzi do sklepu i zwraca się do sprzedawcy mówiąc: "Zauważył Pan, przyszedłem tutaj po..." i rozgląda się po półkach, jest klientem

A. analitykiem
B. wzrokowcem
C. komputerowcem
D. słuchowcem
PGF.08 Pytanie 559
Zarządzanie kampanią reklamową

Co może być wliczone w koszty reklamowe przez firmę?

A. wynajem przestrzeni na targach
B. prezent bez oznaczenia dla kluczowego klienta
C. wydatek na nocleg dla współpracownika
D. koszt zorganizowania wydarzenia artystycznego
PGF.08 Pytanie 560
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować

A. szeroki wachlarz produktów
B. cenę równą tej w drugiej ofercie
C. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
D. wąski asortyment