Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 601
Zarządzanie kampanią reklamową

Do tworzenia korespondencji seryjnej dla klientów agencji reklamowej wykorzystuje się program

A. Word
B. Excel
C. Picasa
D. Pixcel
PGF.08 Pytanie 602
Zarządzanie kampanią reklamową

System Customer Relationship Management to program komputerowy, który umożliwia zarządzanie

A. relacjami z klientami
B. procesem produkcji
C. stanami magazynowymi
D. pracownikami
PGF.08 Pytanie 603
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę powinna mieć umowa między agencją a nabywcą zgodnie z poniższymi klauzulami?

Klauzule umowy:
— Przedmiotem umowy jest wykonanie folderów reklamowych.
— Istnieje możliwość skorzystania z usług fotografa jako podwykonawcy.
— Agencja odpowiada za ostateczny efekt.
— Nabywcy przysługuje prawo reklamacji.

A. Handlową.
B. Zlecenia.
C. O pracę.
D. O dzieło.
PGF.08 Pytanie 604
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę płatności stosuje agencja reklamowa, gdy rozlicza reklamę w internecie na podstawie liczby kliknięć w banner?

A. CPS
B. CPC
C. CPA
D. CPL
PGF.08 Pytanie 605
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką procentową wartość marży przyjmuje agencja reklamowa, jeżeli cena sprzedaży netto zestawu gadżetów wynosi 110,00 zł, a wysokość marży zawartej w cenie sprzedaży to 10,00 zł?

A. 0,10%
B. 1,00%
C. 10,00%
D. 0,01%
PGF.08 Pytanie 606
Zarządzanie kampanią reklamową

Najczęściej stosowaną metodą określania budżetu reklamowego przez firmy z długim stażem na rynku, które mają stabilną sprzedaż, jest metoda

A. zadaniowa
B. obliczania budżetu reklamowego jako określony procent od obrotów firmy
C. wszystko, co firma jest w stanie sfinansować
D. obliczania budżetu reklamowego w oparciu o poziom konkurencji
PGF.08 Pytanie 607
Zarządzanie kampanią reklamową

Slogan, który nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa, na przykład Już w porządku mój żołądku jest przykładem sloganu

A. rozkazującym
B. niesamodzielnym
C. porównawczym
D. deklaratywnym
PGF.08 Pytanie 608
Zarządzanie kampanią reklamową

Renomowana firma motoryzacyjna planuje wprowadzenie nowego produktu na rynek. Postanowiono zastosować strategię PULL, polegającą na kształtowaniu popytu przez bezpośrednie oddziaływanie na konsumenta. Najskuteczniejszymi narzędziami w tej strategii będą

A. public relations i product placement
B. akwizycja oraz merchandising
C. akwizycja oraz promocja sprzedaży
D. trzy kanały dystrybucji
PGF.08 Pytanie 609
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która definiuje

A. koszt, który ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link promocyjny
B. liczbę kliknięć w trakcie minuty
C. koszt za tysiąc wyświetleń reklamy
D. liczbę kliknięć w odniesieniu do liczby wyświetleń reklamy
PGF.08 Pytanie 610
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient wyraził potrzebę na wewnętrzną reklamę. Który z produktów powinien mu być dostarczony?

A. Mobile
B. Pylon
C. Totem
D. Roll-up
PGF.08 Pytanie 611
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrozumieć potrzeby konsumentów, uzyskać natychmiastowe opinie na temat swoich produktów oraz jednocześnie zidentyfikować lokalnych przedstawicieli i dystrybutorów, firma powinna zaprezentować swoją ofertę sprzedaży na

A. targach
B. sympozjach
C. kursach
D. konferencjach
PGF.08 Pytanie 612
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla jakiego typu popytu procentowa zmiana ilości popytu jest niższa niż procentowa zmiana ceny?

A. Nieelastycznego
B. Sztywnego
C. Proporcjonalnego
D. Elastycznego
PGF.08 Pytanie 613
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych jest przeznaczony do tworzenia prezentacji multimedialnych?

A. Microsoft Excel
B. Microsoft Word
C. Microsoft InfoPath
D. Microsoft PowerPoint
PGF.08 Pytanie 614
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechami charakterystycznymi klienta są zachowanie dystansu wobec sugestii sprzedawcy oraz poszukiwanie niedoskonałości w oferowanych produktach?

A. niecierpliwego
B. nieufnego
C. milczącego
D. przeciętnego
PGF.08 Pytanie 615
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba odpowiedzialna za public relations w firmie ubezpieczeniowej, wchodzącej na polski rynek, powinna zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie

A. wycieczki prasowej
B. briefingu
C. konferencji prasowej
D. przyjęcia prasowego
PGF.08 Pytanie 616
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość netto ma kubek reklamowy z nadrukiem, jeśli jego cena brutto wynosi 9,84 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 8,00 zł
B. 9,00 zł
C. 12,10 zł
D. 7,58 zł
PGF.08 Pytanie 617
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt osiągnięcia 1 punktu ratingowego, gdy kampania promocyjna wyniosła 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności tej kampanii to 25 punktów?

A. 5 303,03 zł
B. 131 250,00 zł
C. 43 750,00 zł
D. 7 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 618
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zamieszczonych w cenniku oblicz ile wyniesie wartość brutto zamówienia 50 sztuk kubków reklamowych o pojemności 250 ml, wykonanych z porcelany, na których z jednej strony zostanie nadrukowane logo firmy. Stawka podatku VAT wynosi 23%.

Rodzaj kubkaporcelanoweporcelitoweszklane półprzezroczyste
Nadrukjednostronny, dwustronnyjednostronny, dwustronnyjednostronny, dwustronny, wokół
Pojemność200 ml, 250 ml250 ml, 300 ml300 ml, 350 ml
Cena netto za szt.3,40 zł4,30 zł5,50 zł

A. 264,45 zł
B. 170,00 zł
C. 338,25 zł
D. 209,10 zł
PGF.08 Pytanie 619
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię

A. dywersyfikacji
B. dumpingu
C. penetracji rynku
D. zbierania śmietanki
PGF.08 Pytanie 620
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma Fonika umieszczając swój znak graficzny na odzieży sportowej zawodnika wykorzystała

A. sponsoring imienny
B. product placement
C. sponsoring emblematowy
D. mecenat
PGF.08 Pytanie 621
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką cechę osobistą negocjator reprezentujący agencję reklamową powinien wyeliminować podczas negocjacji?

A. Kompetentność
B. Asertywność
C. Empatię
D. Egocentryzm
PGF.08 Pytanie 622
Zarządzanie kampanią reklamową

W końcowej fazie tworzenia reklamy telewizyjnej, zwanej postprodukcją, realizuje się czynności związane

A. z weryfikacją lokalizacji do kręcenia
B. z dubbingowaniem
C. z kontrolą dekoracji
D. z wyborem strojów
PGF.08 Pytanie 623
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki jest współczynnik GRP kampanii reklamowej wody mineralnej "Jowita", która dotarła do 45% grupy docelowej, przy częstotliwości emisji równej 3?

A. 15
B. 167
C. 225
D. 135
PGF.08 Pytanie 624
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych kryteriów segmentacji rynku są kluczowe w kontekście branży motoryzacyjnej?

A. Wiek, zatrudnienie, zainteresowania, wyznanie
B. Liczba osób w rodzinie, dochody, płeć, zainteresowania
C. Wiek, płeć, zainteresowania, poziom wykształcenia
D. Miejsce zamieszkania, dochody, wyznanie, płeć
PGF.08 Pytanie 625
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę gromadzenia danych ilustruje aranżacja sali widoczna na diagramie?

A. Burzy mózgów
B. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
C. Ankiecie audytoryjnej
D. Delficką
PGF.08 Pytanie 626
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent słodyczy planuje wprowadzenie swoich wyrobów do sprzedaży w popularnej sieci supermarketów. Który z podanych zestawów materiałów promocyjnych powinien wykorzystać do reklamowania swoich produktów w punktach sprzedaży tej sieci?

A. Wobbler, hanger, shelfstoper
B. Backlight, k-board, sandwich
C. Insert, wszywka, banderola
D. Skyscraper, brandmark, interstitial
PGF.08 Pytanie 627
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby ustalić częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić badania rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W tym celu trzeba określić, ile razy przeciętny odbiorca miał kontakt z reklamą w

A. danym medium
B. określonym czasie
C. internecie
D. radio
PGF.08 Pytanie 628
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, które są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców i mogą obejmować różne branże, to targi

A. horyzontalne
B. skoncentrowane
C. zamknięte
D. wertykalne
PGF.08 Pytanie 629
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja typu full-serwis została poproszona o stworzenie propozycji zawierającej produkty BTL. W dokumencie znajdą się m.in. ceny dla

A. spotów radiowych
B. billboardów
C. ulotek i folderów
D. spotów reklamowych
PGF.07 Pytanie 630
Wykonywanie przekazu reklamow…

Które stoisko targowe z przedstawionych na ilustracji będzie najatrakcyjniejsze dla zwiedzających

A. Nr 4
B. Nr 1
C. Nr 2
D. Nr 3
PGF.07 Pytanie 631
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą funkcję należy zastosować, aby w bazie danych o klientach sporządzonej w arkuszu kalkulacyjnym, wyszukać oraz wyświetlić kontrahentów wyłącznie z województwa podkarpackiego?

A. Grupowanie
B. Kompilacja
C. Filtrowanie
D. Sortowanie
PGF.08 Pytanie 632
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii reklamowej wykorzystano popularną osobistość, która zachwalała produkt. Zastosowano zatem rodzaj reklamy opierającej się na

A. referencji
B. rekomendacji
C. postulacie
D. sugestii
PGF.08 Pytanie 633
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa sprzedaje produkty oraz usługi reklamowe po cenach wyższych w porównaniu do działań rywalizujących agencji. Z tego względu realizuje strategię cenową określaną jako

A. penetracją rynku
B. zbieraniem śmietanki
C. cenowo neutralną
D. dywersyfikacyjną
PGF.08 Pytanie 634
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc ofertę handlową dotyczącą reklamy w telewizji, należy brać pod uwagę wewnętrzne czynniki związane z procesem zakupowym, do których zaliczają się

A. ceny produktów konkurencji
B. opinie autorytetów
C. przychody klientów
D. motywy działania nabywców
PGF.08 Pytanie 635
Zarządzanie kampanią reklamową

Co powinien uczynić sprzedawca, gdy podczas rozmowy sprzedażowej klient wyraża wątpliwości, które w praktyce nie mają wpływu na decyzję zakupową?

A. przyjąć.
B. odrzucić.
C. pominąć.
D. uznać i zmienić temat.
PGF.08 Pytanie 636
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu osiągnięcia maksymalnej selektywności w oddziaływaniu na potencjalnego klienta, powinno się zastosować reklamę

A. pocztową
B. zewnętrzną
C. telewizyjną
D. radiową
PGF.08 Pytanie 637
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?

Cennik opłat
Rodzaj reklamyCena CPM (tysiąca odsłon)
Baner podwójny 750x200400,00 zł
Baner główny 750x100200,00 zł
Box w artykułach 250x500300,00 zł
Skyscraper250,00 zł

A. 12 tygodni.
B. 60 tygodni.
C. 10 tygodni.
D. 15 tygodni.
PGF.08 Pytanie 638
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie informacji przestawionych w tabeli ustal, jaki procent konsumentów uznaje cenę 7 zł za zbyt niską.

Cena
w zł
Udział konsumentów uznających
cenę za zbyt wysoką
w %
Udział konsumentów uznających
cenę za zbyt niską
w %
Udział konsumentów
akceptujących cenę
w %
5104050
7253540
9601030
1140060

A. 0
B. 40
C. 10
D. 35
PGF.08 Pytanie 639
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt, który jest nazywany "dojną krową" w macierzy BCG

A. nie generuje nadwyżki dochodu
B. przynosi niskie zyski
C. ma niski udział w rynku
D. generuje wysokie zyski
PGF.08 Pytanie 640
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywanie batoników przez klientów pod wpływem zewnętrznych reklam umieszczonych w pobliżu kasy jest przykładem jakiego zachowania?

A. okazyjnego
B. emocjonalnego
C. racjonalnego
D. impulsywnego