Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 641
Zarządzanie kampanią reklamową
A. harmonijne
B. monochromatyczne
C. kontrastowe
D. prostolinijne
PGF.08 Pytanie 642
Zarządzanie kampanią reklamową
Która metoda prezentacji reklamy ilustruje, w jaki sposób dany produkt może pomóc w codziennych problemach przeciętnych ludzi?
A. Dowcip.
B. Sposób życia.
C. Dowód naukowy.
D. Kawałek życia.
PGF.08 Pytanie 643
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego dokumentu wymaga klient w odpowiedzi na zgłoszenie dotyczące telewizyjnej kampanii reklamowej?
A. Case study
B. Harmonogram Gantta
C. Proof
D. Media plan
PGF.08 Pytanie 644
Zarządzanie kampanią reklamową
Model promocji, który bazuje na schemacie: przyciągnięcie uwagi odbiorcy - tworzenie zainteresowania - wywołanie pragnienia posiadania - dokonanie zakupu, nazywamy
A. AIDA
B. AIDCAS
C. SLB
D. DAGMAR
PGF.08 Pytanie 645
Zarządzanie kampanią reklamową
W krótkim czasie agencja reklamowa stosuje zawyżone ceny, korzystając ze strategii
A. zbierania śmietanki
B. cen rozszerzających
C. cen luksusowych
D. penetracji
PGF.08 Pytanie 646
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych form reklamy w sieci będzie najodpowiedniejsza do promowania usług turystycznych, aby na bieżąco informować klientów o przygotowanych przez firmę promocjach i okazjach?
A. Okno-córka.
B. Interstitial.
C. Baner.
D. Newsletter.
PGF.08 Pytanie 647
Zarządzanie kampanią reklamową
Instrument marketingowy specyficzny dla branży usługowej nosi nazwę
A. personel
B. świadectwo materialne
C. reklama
D. public relations
PGF.08 Pytanie 648
Zarządzanie kampanią reklamową
Próbka towaru załączona do gazety to forma reklamy prasowej zwana
A. wklejka
B. wszywka
C. kalka
D. wrzutka
PGF.08 Pytanie 649
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama piwa w telewizji, radiu, kinie oraz teatrze nie może być nadawana w godzinach pomiędzy
A. 7:00 a 22:00
B. 6:00 a 21:00
C. 7:00 a 21:00
D. 6:00 a 20:00
PGF.08 Pytanie 650
Zarządzanie kampanią reklamową
Strategia naśladowania może być bardziej opłacalna niż innowacje, ponieważ
A. doskonalenie się poprzez własne błędy podczas kolejnych naśladowań przynosi nowe umiejętności
B. naśladowanie wypiera z rynku nowoczesne technologie, więc innowacje stają się zbędne
C. naśladowanie zmniejsza koszty oraz ryzyko związane z badaniami i opracowywaniem nowych produktów
D. naśladowca oferuje niższe ceny niż innowator, co pozwala na większą sprzedaż
PGF.08 Pytanie 651
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie czynniki są analizowane w kontekście polityczno-prawnym, ekonomicznym, społecznym i technologicznym?
A. Przypadków
B. 5-ciu Sił Portera
C. PEST
D. SWOT
PGF.08 Pytanie 652
Zarządzanie kampanią reklamową
Efektywność reklamy detergentu do prania nie jest uzależniona od
A. wykorzystanych narzędzi reklamowych
B. zawartości komunikatu reklamowego
C. kwoty przeznaczonej na reklamę
D. wysokości funduszy reklamodawcy
PGF.07 Pytanie 653
Wykonywanie przekazu reklamow…
W procesie tworzenia reklamy radiowej na etapie postprodukcji wykonywany jest
A. casting aktorów
B. scenariusz reklamy
C. montaż
D. harmonogram prac
PGF.08 Pytanie 654
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się przedstawienie i ocenę sytuacji negocjacyjnej, które jest zgodne z rzeczywistością, bez wpływu własnych przekonań, emocji i interesów?
A. Obiektywizm
B. Altruizm
C. Egocentryzm
D. Subiektywizm
PGF.08 Pytanie 655
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszym narzędziem do budowy prostej bazy danych klientów, które umożliwia sortowanie i wyszukiwanie, jest
A. Access
B. Word
C. Publisher
D. One Note
PGF.08 Pytanie 656
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kolejność mają składniki briefu 6M?
A. Message-Market-Money-Media-Mission-Measurement
B. Money-Mission-Message-Media-Market-Measurement
C. Mission-Market-Money-Message-Media-Measurement
D. Market-Mission-Message-Media-Money-Measurement
PGF.08 Pytanie 657
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego nośnika reklamy powinien użyć producent luksusowych jachtów, jeśli jego odbiorcami mają być osoby z wysokimi dochodami?
A. Ogłoszenie drobne w jednej z renomowanych gazet finansowych w Polsce
B. Reklama radiowa w regionalnej, komercyjnej stacji radiowej
C. Insert w czasopiśmie branżowym skierowanym do inwestorów
D. Reklama modułowa w jednym z ogólnopolskich tabloidów
PGF.08 Pytanie 658
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?
A. Zmiana opakowania produktów
B. Wybór nowych mediów reklamowych
C. Otworzenie nowych punktów sprzedaży
D. Sezonowa obniżka cen
PGF.08 Pytanie 659
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie oprogramowanie jest używane do przesyłania przygotowanej oferty handlowej?
A. Word
B. Illustrator
C. iTunes
D. Outlook
PGF.08 Pytanie 660
Zarządzanie kampanią reklamową
Mechanizm rynkowy działa na zasadzie kształtowania poziomu popytu oraz podaży?
A. za pomocą regulacji prawnych
B. zgodnie z wymaganiami konsumentów
C. przy pomocy ceny
D. zgodnie z wymaganiami sprzedających
PGF.08 Pytanie 661
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych pozwala na utworzenie relacyjnej bazy danych klientów?
A. Adobe Illustrator
B. Adobe Photoshop
C. Microsoft Word
D. Microsoft Access
PGF.08 Pytanie 662
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?
A. Konkurencyjność nośnika
B. Kąt obserwacji
C. Rozmiar nośnika
D. Wysoka jakość lokalizacji
PGF.08 Pytanie 663
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza marketingowa zrealizowana za pomocą kwestionariusza, którego wynik jest liczbą, nazywana jest badaniem
A. jakościowym
B. ilościowym
C. panelowym
D. wtórnym
PGF.08 Pytanie 664
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamowym materiale informacyjnym, gdzie powinny znajdować się śródtytuły?
A. nad tekstem
B. w prawym dolnym rogu publikacji
C. w lewym dolnym rogu publikacji
D. pod tekstem
PGF.07 Pytanie 665
Wykonywanie przekazu reklamow…
Pracownicy mają obowiązek odbywania obowiązkowego szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higienypracy. Szkolenie to pracownicy odbywają
A. w czasie pracy, na koszt pracodawcy
B. poza godzinami pracy, na koszt Państwowej Inspekcji Pracy
C. w czasie pracy, na koszt Państwowej Inspekcji Pracy
D. poza godzinami pracy, na koszt pracodawcy
PGF.07 Pytanie 666
Wykonywanie przekazu reklamow…
Firma zajmuje się produkcją i dystrybucją lizaków owocowych dla dzieci. W celach reklamowych firma wykorzystuje postać zabawnego ufoludka. Którą technikę prezentacji reklamy telewizyjnej zastosuje firma, aby dotrzeć do grupy docelowej?
A. Styl życia
B. Animację
C. Dowód naukowy
D. Rekomendację eksperta
PGF.08 Pytanie 667
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z odpowiedzi nie zawiera podmiotu przeprowadzającego analizę wyboru produktu w trakcie procesu zakupowego?
A. Inicjator, analityk, decydent, użytkownik
B. Analityk, sponsor, decydent, użytkownik
C. Sponsor, analityk, decydent, nabywca
D. Inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
PGF.08 Pytanie 668
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wartość budżetu reklamowego nie oddziałuje
A. etap cyklu życia produktu
B. sytuacja wewnętrzna przedsiębiorstwa
C. częstotliwość przewidzianych działań reklamowych
D. świadomość odbiorców
PGF.08 Pytanie 669
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zaprezentować wszystkie atuty samochodu osobowego, najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie reklamy w
A. sieci
B. prasie
C. radiu
D. telewizji
PGF.08 Pytanie 670
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.
Stacja telewizji regionalnej | Liczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.) | Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.) |
---|---|---|
Twoja TV | 2 540 | 1 524 |
Region 1TV | 3 250 | 2 750 |
Region 2TV | 2 880 | 2 600 |
Małopolska TV | 2 645 | 1 587 |
A. Małopolska TV
B. Region 2TV
C. Region 1TV
D. Twoja TV
PGF.08 Pytanie 671
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa postanowiła wdrożyć strategię rozszerzenia rynku. Jakie działania powinna podjąć?
A. Wprowadzić dywersyfikację poziomą
B. Rozpocząć działalność w pobliskim województwie
C. Wprowadzić nowy produkt reklamowy
D. Zmienić dostawców
PGF.08 Pytanie 672
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama na pojeździe firmowym może być umieszczona za pomocą
A. druku solwentowego
B. termotransferu
C. druku offsetowego
D. fleksografii
PGF.08 Pytanie 673
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej fazie cyklu życia produktu wykorzystuje się reklamę pionierską?
A. W trzeciej
B. W pierwszej
C. W drugiej
D. W czwartej
PGF.08 Pytanie 674
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim formacie zamkniętym warto wysłać ofertę sprzedaży, aby utrudnić modyfikację jej treści?
A. .docx
B. .xls
C. .doc
D. .pdf
PGF.08 Pytanie 675
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką funkcję należy wykorzystać, aby w bazie danych klientów stworzonej w MS Excel, odnaleźć i pokazać kontrahentów agencji tylko z województwa podkarpackiego?
A. Układanie.
B. Klastryzacja.
C. Zestawienie.
D. Filtrowanie.
PGF.08 Pytanie 676
Zarządzanie kampanią reklamową
Zakres prawa autorskiego oraz własności intelektualnej obejmuje to, co jest stosowane w działalności agencji reklamowej
A. opublikowany dokument patentowy
B. program komputerowy
C. akty prawne
D. emblemat urzędowy
PGF.08 Pytanie 677
Zarządzanie kampanią reklamową
Metoda, w której "mechanizm koncentruje się na wymaganiach jednostki dotyczących konkretnych produktów i usług praktycznych. Mechanizm akcentuje właściwości oraz cechy produktów i usług", określana jest jako metoda
A. odwołania przygodowego
B. odwołania emocjonalnego
C. odwołania racjonalnego
D. odwołania moralnego
PGF.08 Pytanie 678
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystując metodę ceny przewodniej do ustalenia ceny balsamu do ciała, warto uwzględnić
A. unikalność oferowanego produktu
B. łączną wartość kosztów produkcji
C. ceny stosowane przez konkurencję
D. preferencje zakupowe klientów
PGF.08 Pytanie 679
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 378,23 zł
B. 250,00 zł
C. 86,85 zł
D. 223,00 zł
PGF.08 Pytanie 680
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zdecydowała, że swoją ofertę sprzedaży produktów oraz usług reklamowych kieruje wyłącznie do jednego segmentu firm, koncentrując się w ten sposób na osiągnięciu w nim stosunkowo dużego udziału. Czy agencja stosuje zatem strategię marketingu?
A. skoncentrowanego
B. niezróżnicowanego
C. zróżnicowanego
D. niszowego