Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 681
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakiej metodzie reklamowej używa się rakli?

A. W tłoczeniu
B. W druku cyfrowym
C. W sitodruku
D. W grawerowaniu laserowym
PGF.08 Pytanie 682
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt jednostkowy ulotki na podstawie załączonych danych.

Liczba sztuk w partii: 440

Koszty:

— projekt - 230,00 zł

— przygotowanie do druku - 100,00 zł (za partię do 500 szt.)

— wydruk - 1,25 zł/szt.

A. 0,75 zł
B. 1,48 zł
C. 2,00 zł
D. 1,25 zł
PGF.08 Pytanie 683
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę VAT dla klienta, potwierdzając sprzedaż 500 sztuk teczek reklamowych. Po zrealizowaniu transakcji klient postanowił zmniejszyć zamówienie do 400 sztuk. Jaki dokument powinna wystawić agencja, aby poprawnie uaktualnić dane?

A. Fakturę zaliczkową
B. Notę korygującą
C. Fakturę korygującą
D. Fakturę pro-forma
PGF.08 Pytanie 684
Zarządzanie kampanią reklamową

Minimalna rozdzielczość plików graficznych przesyłanych do druku powinna wynosić przynajmniej

A. 128 dpi
B. 300 dpi
C. 72 dpi
D. 640 dpi
PGF.08 Pytanie 685
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim typie rywalizacji na rynku można zaobserwować wielu przedsiębiorców z niewielkimi udziałami, którzy nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen na rynku?

A. Monopolu
B. Rywalizacji monopolistycznej
C. Oligopolu
D. Rywalizacji doskonałej
PGF.08 Pytanie 686
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych scenariuszy negocjacyjnych odnosi się do sytuacji, w której triumf jest iluzoryczny - płacony jednorazową transakcją?

A. Wygrany-przegrany
B. Wygrany-wygrany
C. Przegrany-przegrany
D. Pół-na pół
PGF.07 Pytanie 687
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa, aby po zawieszeniu reklamy wielkoformatowej na budynku zapewnić jak największą ilość światła docierającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?

A. Płótno Canvas
B. Folię sublimacyjną
C. Siatkę mesh
D. Papier termotransferowy
PGF.08 Pytanie 688
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skłonić potencjalnych klientów do zakupów, firma produkcyjna pragnie, aby mogli oni otrzymać spójny komunikat w różnych mediach: zobaczyć spot reklamowy w telewizji, otrzymać katalog oraz odebrać wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jaką strategię powinna zaproponować agencja reklamowa w swojej ofercie dla tej firmy?

A. ATL (Above The Line)
B. BTL (Below The Line)
C. TTL (Marketing zintegrowany Through The Line)
D. SLB (Stąy Look Buy)
PGF.08 Pytanie 689
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?

A. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
B. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy
C. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
D. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
PGF.08 Pytanie 690
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju temperament charakteryzuje klienta, który ma cechy lidera, dąży do praktycznych rozwiązań, skupia się na ustalonym celu oraz ma trudności z akceptowaniem argumentów innych osób?

A. Flegmatyczny
B. Choleryczny
C. Sangwiniczny
D. Melancholiczny
PGF.08 Pytanie 691
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepszym sposobem na zaprezentowanie klientowi projektów graficznych, zarówno w formacie wektorowym, jak i rastrowym, wraz z planem medialnym, jest użycie programu komputerowego

A. MS Excel
B. Adobe Photoshop
C. Corel Draw
D. MS PowerPoint
PGF.08 Pytanie 692
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas przedstawiania propozycji sprzedażowej zademonstrowano sposób działania produktu oraz przeprowadzono jego test jakościowy. W związku z tym zastosowano metodę prezentacji nazywaną

A. zalecenie
B. dowód naukowy
C. demonstracja
D. gra słów
PGF.08 Pytanie 693
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel agencji reklamowej stworzył logo dla miejscowości turystycznej, wykorzystując przy tym elementy z wcześniejszej wersji tego logo. Zgodnie z zasadami etyki zawodowej wskazał autora pierwotnego utworu, przestrzegając przepisów

A. prawa pracy
B. o prawie autorskim
C. o prawie handlowym
D. kodeksu cywilnego
PGF.07 Pytanie 694
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu wykonania przedstawionej fotografii przy zastosowaniu obiektywu zmiennoogniskowego 18-55 mm odpowiednią wartością przysłony będzie

Ilustracja do pytania 14
A. f/2
B. f/22
C. f/11
D. f/16
PGF.08 Pytanie 695
Zarządzanie kampanią reklamową

Papier, który jest przeznaczony do druku wizytówek, powinien być składowany w pomieszczeniu

A. ciemnym, z obniżoną wilgotnością.
B. jasnym, z podwyższoną wilgotnością.
C. jasnym, z niską wilgotnością.
D. ciemnym, z podwyższoną wilgotnością.
PGF.08 Pytanie 696
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przed rozpoczęciem swojej działalności, przeprowadziła odpowiednie badania rynku. W tym celu pozyskała ze źródeł GUS dane historyczne z ostatnich dziesięciu lat. Jakiego rodzaju są to informacje?

A. pierwotne, wewnętrzne
B. wtórne, wewnętrzne
C. wtórne, zewnętrzne
D. pierwotne, zewnętrzne
PGF.08 Pytanie 697
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa, która uruchamia swoją filię, projektuje innowacyjny sposób dostarczenia produktu do odbiorcy. W związku z tym wykorzysta działania typowe dla narzędzia marketingu mix, jakim jest

A. dystrybucja.
B. reklama.
C. towar.
D. koszt.
PGF.08 Pytanie 698
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt produkcji plakatu w formacie A4 wynosi 2,00 zł, a planowany zysk firmy to 5% wydatków. Jaką cenę netto należy ustalić na sprzedaż?

A. 2,10 zł
B. 1,90 zł
C. 3,00 zł
D. 2,20 zł
PGF.08 Pytanie 699
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim terminie według załączonego fragmentu Kodeksu Cywilnego firma powinna przyjąć ofertę złożoną telefonicznie, aby stała się ona wiążąca?

Ustawa Kodeks cywilny Dz. U. z 2014. Poz. 121
Art. 66. § 1. Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy.
§ 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecności drugiej strony albo za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość przestaje wiązać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób przestaje wiązać z upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym toku czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia.

A. Siedem dni.
B. Do końca miesiąca.
C. Niezwłocznie.
D. Następnego dnia.
PGF.08 Pytanie 700
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy najpóźniej należy dokonać zapłaty za fakturę wystawioną w dniu 5 stycznia 2017 roku, której termin płatności wynosi 10 dni od daty jej wystawienia, przy założeniu, że w przypadku, gdy termin płatności przypada w dniu wolnym od pracy, płatność powinna nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu?

STYCZEŃ 2017
PON.WT.ŚR.CZW.PT.SOB.NIEDZ.
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

A. 14 stycznia 2017 r.
B. 15 stycznia 2017 r.
C. 13 stycznia 2017 r.
D. 16 stycznia 2017 r.
PGF.08 Pytanie 701
Zarządzanie kampanią reklamową

Podaj powierzchnię freeboardu, którą powinny zajmować widoczne oraz czytelne komunikaty ostrzegające przed szkodliwością spożycia alkoholu lub informujące o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

Ilustracja do pytania 21
A. 7,20 m2
B. 14,40 m2
C. 21,60 m2
D. 18,00 m2
PGF.08 Pytanie 702
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwsze ogłoszenia, które pojawiły się w starożytnym Rzymie, malowane na murach czerwoną lub czarną farbą i zawierające publiczne komunikaty urzędowe, nazywane były

A. tipao
B. dipinti
C. advertiso
D. acta diurna
PGF.08 Pytanie 703
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania są związane z tworzeniem portfela klientów w agencji reklamowej?

A. Zdobywanie nowych klientów
B. Regularne raporty dla klienta dotyczące postępu kampanii
C. Przygotowanie kosztorysu dla kampanii zleconej przez klienta
D. Prowadzenie negocjacji z klientem w sprawie budżetu kampanii
PGF.08 Pytanie 704
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tabeli określ, w których godzinach ceny emisji spotu radiowego są najwyższe.

GodzinaMnożnik ceny emisji
600 – 8001,2
800 – 10001,5
1000 – 13001,4
1300 – 15001,0
1500 – 17001,2
1700 – 20001,3
2000 – 6001,1

A. 15.00 - 17.00
B. 20.00 - 6.00
C. 13.00 - 15.00
D. 8.00 - 10.00
PGF.08 Pytanie 705
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma może powiększyć bazę danych klientów dzięki zastosowaniu

A. wrzutek
B. degustacji produktu
C. gadżetów promocyjnych
D. loterii
PGF.07 Pytanie 706
Wykonywanie przekazu reklamow…

Końcowym rezultatem operacji wykonywanych na filmie będzie

A. utworzenie sekwencji animacji poklatkowej
B. utworzenie animacji z osią czasu
C. utworzenie sekwencji wsadowej
D. utworzenie fotografii panoramicznej
PGF.08 Pytanie 707
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonej tabeli określ, jakiego rodzaju rabat stosuje agencja reklamowa.

termin emisji reklamyCena emisji jednego spotu, zł
zasięg - lokalniezasięg - cały region
1.01÷15.03200,00200,00
16.03÷31.03350,00350,00
1.04÷30.06200,00200,00
1.07÷31.08150,00150,00
1.09÷30.11200,00200,00
1.12÷31.12350,00350,00
ceny obowiązują przy zakupie 10 spotów

A. Sezonowy.
B. Handlowy.
C. Gotówkowy.
D. Ilościowy.
PGF.08 Pytanie 708
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który oczekuje szybkiej i grzecznej obsługi od sprzedawcy, to klient

A. podejrzliwy
B. nowatorski
C. zdecydowany
D. wierny
PGF.08 Pytanie 709
Zarządzanie kampanią reklamową

Klienta o jakim temperamencie dotyczy opis?

n n n n n n n n n n n n n n n n
– wytrwały
– oszczędny
– podatny na promocje
– jego decyzje zakupowe są przemyślane
– oczekuje perfekcyjnej obsługi i „perfekcyjnego" produktu

A. Melancholika.
B. Sangwinika.
C. Flegmatyka.
D. Choleryka.
PGF.08 Pytanie 710
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii

A. równomiernego rozkładu
B. okresowej
C. pulsacyjnej
D. ciągłej
PGF.08 Pytanie 711
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykorzystanie techniki BATNA w procesie negocjacyjnym polega na

A. zaakceptowaniu alternatywnego rozwiązania, które zapewnia sukces stronie negocjującej bez osiągania porozumienia z drugą stroną
B. odrzucaniu wszelkich propozycji drugiej strony, bez uwzględniania ich argumentacji
C. wdrożeniu programu ustępstw względem przeciwnika w negocjacjach
D. zaprezentowaniu wyników badań wspierających tezy negocjacyjne
PGF.08 Pytanie 712
Zarządzanie kampanią reklamową

CPP to wskaźnik wskazujący na koszt

A. umieszczenia "product placement"
B. emisji reklamy w dwóch kanałach telewizyjnych
C. dotarcia z reklamą do 10 000 osób
D. dotarcia do 1% widzów reklamy
PGF.08 Pytanie 713
Zarządzanie kampanią reklamową

Sklep z obuwiem zlecił wykonanie napisu 3D "Obuwie na 100%", który ma być umieszczony na elewacji budynku. Napis powinien być stworzony z lekkiego materiału, odpornego na zmienne warunki atmosferyczne. Który z wymienionych surowców należy zastosować do realizacji tego napisu?

A. Styrodur
B. Drewno
C. Sklejka
D. Tektura
PGF.08 Pytanie 714
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię promocyjną dla firmy zajmującej się produkcją sprzętu, odzieży oraz akcesoriów do wspinaczki górskiej. Aby uzyskać jak największą efektywność dotarcia do docelowej grupy odbiorców, reklama powinna być umieszczona w

A. punkcie sprzedaży
B. radiu krajowym
C. telewizji lokalnej
D. czasopiśmie branżowym
PGF.08 Pytanie 715
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba, która sądzi, że w innym miejscu znajdzie lepszy, tańszy produkt i otrzyma lepszą obsługę, jest osobą

A. nieufną.
B. słuchowcem.
C. wzrokowcem.
D. niecierpliwą.
PGF.08 Pytanie 716
Zarządzanie kampanią reklamową

Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ

A. łatwo jest zidentyfikować grupę interesujących nabywców
B. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców
C. wyłącznie marketing bezpośredni przynosi efekty
D. rynek docelowy podejmuje konkretne decyzje
PGF.08 Pytanie 717
Zarządzanie kampanią reklamową

W modelu AIDA (Attention, Interest, Desire, Action), który opisuje wpływ reklamy na odbiorcę, występują kolejno:

A. pragnienie, nakłanianie, uwaga, działanie
B. uwaga, nakłanianie, zainteresowanie, działanie
C. potrzeba, zainteresowanie, pragnienie, działanie
D. uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie
PGF.08 Pytanie 718
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z przedstawionych schematów ilustruje trójelementową argumentację sprzedażową, stosowaną w prezentacji oferty dla klienta?

A. Zaleta – korzyść – cecha
B. Cecha – zaleta – korzyść
C. Korzyść – cecha – zaleta
D. Cecha – korzyść – zaleta
PGF.08 Pytanie 719
Zarządzanie kampanią reklamową

W którym z nagłówków reklamy w prasie użyto formy "ciekawość"?

A. Złapiesz okazję zanim będzie za późno?
B. Telefon za złotówkę.
C. Nowe mieszkania od ręki.
D. Kredyt w jeden dzień!
PGF.08 Pytanie 720
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?

A. Penetracja rynku
B. Dywersyfikacja
C. Rozwój produktu
D. Rozwój rynku