Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 721
Zarządzanie kampanią reklamową
A. skutków realizacji zlecenia
B. jedynie korzyści produktu
C. wyłącznie wad produktu
D. wadach oraz zaletach produktu
PGF.08 Pytanie 722
Zarządzanie kampanią reklamową
Klasyfikacja rynku na jednorodne grupy klientów według ustalonych kryteriów określa się mianem
A. operatem
B. próbą
C. segmentacją
D. strategią
PGF.08 Pytanie 723
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość procentową zniżki uzyskał klient, jeżeli pierwotna cena wynosiła 165,00 zł, a cena po negocjacjach to 156,75 zł?
A. 5%
B. 6%
C. 3%
D. 2%
PGF.08 Pytanie 724
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych pozwala na stworzenie cennika produktów i usług reklamowych z użyciem formuł do obliczeń?
A. Program do grafiki wektorowej
B. Arkusz kalkulacyjny
C. Edytor tekstowy
D. Program do grafiki rastrowej
PGF.08 Pytanie 725
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są zasady dotyczące reklamy produktów leczniczych OTC (sprzedawanych bez recepty) w Polsce?
A. całkowicie niedozwolona
B. zakazana, lecz tylko w mediach publicznych
C. dozwolona, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów
D. dozwolona bez jakichkolwiek ograniczeń
PGF.08 Pytanie 726
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się dystrybucją produktów oraz usług związanych z reklamą. Cena ustalona w wyniku negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na jej finalną wartość, nazywana jest ceną
A. okazyjna
B. stała
C. promocyjna
D. umowna
PGF.08 Pytanie 727
Zarządzanie kampanią reklamową
W miejscach pracy, gdzie realizowana jest lekka praca fizyczna, pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom temperaturę nie niższą niż
A. 16°C
B. 18°C
C. 15°C
D. 17°C
PGF.08 Pytanie 728
Zarządzanie kampanią reklamową
Zasady dotyczące umieszczania reklam zewnętrznych przy pasie drogowym określa ustawa
A. gospodarcza
B. budowlana
C. cywilna
D. handlowa
PGF.08 Pytanie 729
Zarządzanie kampanią reklamową
Ostatecznym zamiarem prezentacji towaru jest
A. rozpoznanie wymagań klienta
B. wyznaczenie korzyści płynących z produktu
C. przedstawienie właściwości towaru
D. sprzedaż produktu klientowi
PGF.08 Pytanie 730
Zarządzanie kampanią reklamową
Specjalista w dziale reklamy lokalnej stacji radiowej opracowuje cennik dla kampanii reklamowej. Dokumentem, który stanowi podstawę wyceny i zawiera przykładowe rozmieszczenie spotów, jest
A. proof of concept
B. brief reklamowy
C. media plan
D. story board
PGF.08 Pytanie 731
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma handlowa zamierza prowadzić kampanię reklamową jedynie za pośrednictwem nośników BTL. W związku z tym nie skorzysta z
A. insertów
B. billboardów
C. mailingu
D. uletek
PGF.08 Pytanie 732
Zarządzanie kampanią reklamową
W media planie trzeba przygotować dokument w formie wizualnej, który zawiera daty emisji reklam, czyli
A. cash flow
B. post-buy
C. flow chart
D. share of voice
PGF.08 Pytanie 733
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodą reklamową należy się posłużyć, kierując reklamę do osób, które naśladują zachowania innych?
A. Owczego pędu
B. Rekomendacji
C. Sprawdzianu naukowego
D. Demonstrowania działania
PGF.08 Pytanie 734
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim z poniższych formatów powinien zostać zapisany dokument, aby zapewnić spójny wygląd oraz zachować pierwotne formatowanie, w tym nietypowe czcionki?
A. .pdf
B. .xls
C. .gif
D. .doc
PGF.08 Pytanie 735
Zarządzanie kampanią reklamową
Efektywność kampanii marketingowej jest ściśle związana
A. z zawartością reklam.
B. z wydatkami na emisję reklam.
C. z typem produktu.
D. z wydatkami na produkcję reklam.
PGF.08 Pytanie 736
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wprowadza na rynek nowe towary po wyższych cenach. Po pewnym czasie zamierza sukcesywnie obniżać ceny. Jaką strategię cenową przyjmuje agencja?
A. Zbierania śmietanki
B. Penetracji
C. Prestiżową
D. Selektywną
PGF.08 Pytanie 737
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z wymienionych badań obejmuje analizę życia uczestników w naturalnych warunkach, np. w domach lub sklepach?
A. Omnibusowe
B. Ilościowe
C. Panelowe
D. Etnograficzne
PGF.08 Pytanie 738
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca pełen wachlarz usług podjęła kroki w celu przyciągnięcia większej liczby klientów zainteresowanych reklamą ATL. W związku z tym, zespół sprzedaży powinien skoncentrować się na zapytaniach odnoszących się do
A. realizacji kampanii w punkcie sprzedaży
B. realizacji kampanii w prasie
C. produkcji ulotek oraz folderów
D. organizacji wydarzeń promocyjnych
PGF.08 Pytanie 739
Zarządzanie kampanią reklamową
Termin odnoszący się do standardowej wartości dodanej do ceny produktu podczas ustalania kosztu produktu promocyjnego to
A. bonifikatą
B. dyskontem
C. marżą
D. rabatem
PGF.08 Pytanie 740
Zarządzanie kampanią reklamową
Cele kampanii promocyjnej obejmują poinformowanie klientów o uruchomieniu nowego oddziału sieciowej restauracji w Katowicach. Która z poniższych form reklamy skutecznie dotrze do grupy docelowej, jaką są mieszkańcy Katowic oraz okolic?
A. Ogłoszenie w dzienniku ogólnopolskim
B. Reklama radiowa w Radiu Bielsko
C. Plakat umieszczony przed restauracją
D. Reklama w TVP3 Katowice
PGF.08 Pytanie 741
Zarządzanie kampanią reklamową
Który dział w agencji reklamowej zajmuje się między innymi tworzeniem scenariuszy reklamowych, koncepcji ogłoszeń, ulotek oraz plakatów?
A. Produkcji
B. Kreatywnego
C. Koordynacji
D. Mediów
PGF.08 Pytanie 742
Zarządzanie kampanią reklamową
Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest
A. efekt halo
B. efekt defensywności
C. efekt satysfakcji
D. dysonans pozakupowy
PGF.08 Pytanie 743
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy obserwuje się zmniejszenie sprzedaży danego towaru, głównym zamiarem reklamy staje się
A. namawianie do nabywania produktów rywalizujących
B. wydłużenie cyklu życia towaru
C. usunięcie towaru z rynku
D. informowanie o nowinkach rynkowych
PGF.07 Pytanie 744
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Który cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

A. Porównywanie z innymi produktami
B. Przekonywanie do produktu
C. Zapoznawanie z produktem
D. Przypominanie produktu
PGF.08 Pytanie 745
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt produkcji plakatu w formacie A4 wynosi 2,00 zł, a planowany zysk firmy to 5% wydatków. Jaką cenę netto należy ustalić na sprzedaż?
A. 3,00 zł
B. 2,10 zł
C. 1,90 zł
D. 2,20 zł
PGF.08 Pytanie 746
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju środek artystyczny wykorzystano w haśle "Twój kot kupowałby smakołyki"?
A. Aliteracja
B. Epitet
C. Porównanie
D. Personifikacja
PGF.08 Pytanie 747
Zarządzanie kampanią reklamową
Grupa docelowa firmy to osoby z zaburzeniami wzroku w przedziale wiekowym od 13 do 17 lat. Najskuteczniejszą metodą dotarcia do tej grupy będzie wykorzystanie reklamy
A. za pośrednictwem poczty
B. w radio
C. w prasie
D. w kinie
PGF.08 Pytanie 748
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamowym materiale informacyjnym, gdzie powinny znajdować się śródtytuły?
A. w prawym dolnym rogu publikacji
B. pod tekstem
C. w lewym dolnym rogu publikacji
D. nad tekstem
PGF.08 Pytanie 749
Zarządzanie kampanią reklamową
Ryzyko oderwania fragmentu obrabianego materiału może wystąpić podczas używania
A. plotera oporowego
B. szlifierki
C. plotera do folii
D. plotera frezującego
PGF.08 Pytanie 750
Zarządzanie kampanią reklamową
Do prezentacji samochodów osobowych na wystawie wykorzystuje się
A. gabloty przyścienne
B. okno otwarte
C. okno częściowo zamknięte
D. okno zamknięte
PGF.08 Pytanie 751
Zarządzanie kampanią reklamową
Na efektywność reklamy detergentu do prania nie wpływa
A. zalety promowanego produktu
B. zawartość komunikatu reklamowego
C. kapitał własny agencji reklamowej
D. wykorzystanych metod reklamowych
PGF.08 Pytanie 752
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie źródło informacji warto wybrać, aby zdobyć dane o zmianach zachodzących w sektorze reklamy?
A. Katalogu firmowego
B. Gazety codziennej regionalnej
C. Gazety codziennej ogólnokrajowej
D. Czasopisma branżowego
PGF.08 Pytanie 753
Zarządzanie kampanią reklamową
Osobę, która ma swoje zdanie i potrafi wyrażać emocje oraz postawy w sposób nieprzekraczający granic prawa i dobrych obyczajów, charakteryzuje
A. asertywność
B. ostrożność
C. agresywność
D. powściągliwość
PGF.08 Pytanie 754
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja typu full-serwis została poproszona o stworzenie propozycji zawierającej produkty BTL. W dokumencie znajdą się m.in. ceny dla
A. spotów radiowych
B. spotów reklamowych
C. billboardów
D. ulotek i folderów
PGF.08 Pytanie 755
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych sloganów spełnia wszystkie kryteria podane w tabeli?
Kryterium związku z marką | niesamodzielny |
Kryterium składniowe | równoważnik zdania |
Wykorzystane środki poetyckie | porównanie |
A. Pranie czyste jak łza.
B. Zawsze jest pora na lody Coral.
C. To nie wizja to Wizir.
D. Połysk, który trwa i trwa.
PGF.08 Pytanie 756
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, razem z próbkami swoich produktów, zdecydowała się na wysłanie broszury, która prezentuje oferowane artykuły do potencjalnych klientów. Wewnętrzne strony broszury mają być drukowane na papierze offsetowym 90 g, natomiast okładkę, aby podkreślić jakość i wiarygodność, należy wydrukować na papierze
A. offsetowym 80 g
B. kredowym 90 g
C. kredowym 170 g
D. satynowym 100 g
PGF.08 Pytanie 757
Zarządzanie kampanią reklamową
Nadruk na długopisach reklamowych powinien być wykonany metodą druku, która nazywa się
A. offset.
B. sitodruk.
C. tampondruk.
D. rotograwiura
PGF.07 Pytanie 758
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa, aby po zawieszeniu reklamy wielkoformatowej na budynku zapewnić jak największą ilość światła docierającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?
A. Papier termotransferowy
B. Siatkę mesh
C. Folię sublimacyjną
D. Płótno Canvas
PGF.08 Pytanie 759
Zarządzanie kampanią reklamową
Wyznacz kwotę budżetu netto kampanii reklamowej, która będzie trwać przez 10 kolejnych sobót, bazując na fragmencie cennika jednej z rozgłośni. W ramach tej kampanii mają być emitowane 2 spoty 15’’ w każdą sobotę w paśmie 19:00÷19:29.

A. 16 800,00 zł
B. 1 680,00 zł
C. 24 000,00 zł
D. 2 400,00 zł
PGF.08 Pytanie 760
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest główne założenie reklamy społecznej?
A. zmiana zachowań
B. kreowanie wizerunku produktów
C. wprowadzanie produktów na rynek
D. kreowanie wizerunku firmy