Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 41
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów komputerowych powinna wykorzystać agencja do prezentacji projektów w formie slajdów, stworzonych według zamówienia, którego fragment został dołączony?

Zamówienie: wykonanie grafiki oraz wizytówki według załączonego briefu. Proszę o przedstawienie propozycji w postaci pokazu slajdów w ciągu dwóch tygodni od momentu otrzymania zamówienia.

A. Audacity
B. Adobe Photoshop
C. Power Point
D. Corel Draw
PGF.08 Pytanie 42
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?

A. wdrożenie newslettera na stronie internetowej firmy
B. przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych
C. zadawanie trafnych pytań podczas procesu sprzedaży
D. umieszczenie ankiety w sprzedawanych produktach
PGF.08 Pytanie 43
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc ofertę handlową, która obejmuje materiały promocyjne z obszaru BTL, należy w dokumencie zawrzeć reklamę

A. internetową
B. w punkcie sprzedaży
C. radiową
D. telewizyjną
PGF.08 Pytanie 44
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych metod płatności nie jest gotówkowa?

A. Zlecenie przelewu
B. Czek gotówkowy
C. Przekaz pocztowy
D. Wpłata w gotówce
PGF.08 Pytanie 45
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystywane są analizy

A. testowe off air
B. poekspozycyjne
C. mediów reklamy
D. koncepcji reklamy
PGF.08 Pytanie 46
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie nośniki reklamowe można zaproponować klientowi zainteresowanemu materiałami BTL?

A. Ogłoszenia modułowe w mediach drukowanych
B. Reklama w postaci spotów telewizyjnych
C. Materiały typu POS
D. Reklama w formie spotów radiowych
PGF.08 Pytanie 47
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest

A. efekt halo
B. efekt defensywności
C. dysonans pozakupowy
D. efekt satysfakcji
PGF.08 Pytanie 48
Zarządzanie kampanią reklamową

Identyfikacja telefonów komórkowych w otoczeniu, wysłanie prośby o zatwierdzenie połączenia oraz przesyłanie plików do urządzeń, które zaakceptowały tę prośbę, to kroki w usłudze reklamowej korzystającej z

A. cb radio
B. bluetooth
C. skyscraper
D. display
PGF.08 Pytanie 49
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli przedstawiono metody prowadzenia wywiadu ankietowego. Największy wpływ na wybór respondentów istnieje w przypadku wywiadu

KryteriumWywiad ankietowy:
telefonicznyza pośrednictwem pocztyosobistyw centrum handlowym
Ilość informacjiograniczonaograniczonanieograniczonanieograniczona
Jakość informacjibardzo dobrabardzo dobradobradobra
Kontrola doborubardzo dobramaładobramała
Zwrotność informacjizadowalającazadowalającazadowalającazadowalająca

A. telefonicznego.
B. osobistego.
C. w centrum handlowym.
D. za pośrednictwem poczty.
PGF.08 Pytanie 50
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?

A. Wybór nowych mediów reklamowych
B. Sezonowa obniżka cen
C. Zmiana opakowania produktów
D. Otworzenie nowych punktów sprzedaży
PGF.08 Pytanie 51
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma specjalizująca się w nowoczesnych technologiach informacyjnych planuje promować swoje usługi w prasie krajowej. Aby podkreślić dynamikę swoich działań oraz nieprzerwany rozwój, powinna w reklamie zastosować kompozycję

A. horyzontalną
B. wertykalną
C. statyczną
D. dynamiczną
PGF.08 Pytanie 52
Zarządzanie kampanią reklamową

Na efektywność reklamy detergentu do prania nie wpływa

A. wykorzystanych metod reklamowych
B. kapitał własny agencji reklamowej
C. zawartość komunikatu reklamowego
D. zalety promowanego produktu
PGF.08 Pytanie 53
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach rozszerzonej koncepcji 7P, obok tradycyjnych elementów marketingu 4P, znajdują się również następujące składniki:

A. ludzie, procesy, jakość
B. ludzie, procesy, świadectwo materialne
C. jakość, świadectwo materialne, procesy
D. świadectwo materialne, ludzie, jakość
PGF.08 Pytanie 54
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby ustalić częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić badania rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W tym celu trzeba określić, ile razy przeciętny odbiorca miał kontakt z reklamą w

A. radio
B. internecie
C. danym medium
D. określonym czasie
PGF.08 Pytanie 55
Zarządzanie kampanią reklamową

W prezentacji dotyczącej oferty sprzedaży uwzględniono cykl życia produktu. W której z jego faz występuje zmiana na komunikację skoncentrowaną na preferencjach i lojalności?

A. Faza wprowadzenia
B. Faza dojrzałości
C. Faza wzrostu
D. Faza spadku
PGF.08 Pytanie 56
Zarządzanie kampanią reklamową

Strategia naśladowania może być bardziej opłacalna niż innowacje, ponieważ

A. naśladowca oferuje niższe ceny niż innowator, co pozwala na większą sprzedaż
B. naśladowanie zmniejsza koszty oraz ryzyko związane z badaniami i opracowywaniem nowych produktów
C. naśladowanie wypiera z rynku nowoczesne technologie, więc innowacje stają się zbędne
D. doskonalenie się poprzez własne błędy podczas kolejnych naśladowań przynosi nowe umiejętności
PGF.08 Pytanie 57
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych

A. z zasięgiem efektywnym.
B. z częstotliwością.
C. z częstotliwością efektywną.
D. z zasięgiem.
PGF.08 Pytanie 58
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument wystawiany w momencie wydania materiałów lub towarów na zewnątrz to dokument

A. WZ
B. PZ
C. MM
D. KP
PGF.08 Pytanie 59
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje kampanię marketingową dla salonu fryzjerskiego, który działa w Krakowie. Celem tej kampanii jest przyciągnięcie nowych klientów. Które z wymienionych mediów powinna wykorzystać agencja reklamowa?

A. Telewizję krajową
B. Radio lokalne
C. Radio krajowe
D. Reklamę w punkcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 60
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię

A. dumpingu
B. penetracji rynku
C. dywersyfikacji
D. zbierania śmietanki
PGF.08 Pytanie 61
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się przekaz reklamowy, którego zamysł jest ukryty przed odbiorcami?

A. manipulacją
B. perswazją
C. opinią
D. informacją
PGF.08 Pytanie 62
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który krytycznie podchodzi do zamiarów sprzedawcy, wskazuje na jakość obsługi, sposób eksponowania produktów oraz wskazuje na niedociągnięcia w funkcjonowaniu placówki, jest określany mianem

A. osobisty
B. chaotyczny
C. szczegółowy
D. negujący
PGF.08 Pytanie 63
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?

A. Robiącym zakupy w ulubionym sklepie dyskontowym.
B. Odpornym na działania promocyjne rywali.
C. Kierującym się przy wyborze produktów jedynie ceną
D. Dumnym z bycia klientem danej marki.
PGF.08 Pytanie 64
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć multimedia prezentujące ofertę handlową, jaki format powinien być użyty?

A. .pdf.
B. .tiff.
C. .ppsx.
D. .jpeg.
PGF.08 Pytanie 65
Zarządzanie kampanią reklamową

Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii

A. ekonomicznej
B. społecznej
C. wychowawczej
D. osobowości
PGF.08 Pytanie 66
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie jest przeznaczone do tworzenia oraz modyfikowania podstawowej bazy danych?

A. aplikacja do prezentacji multimedialnej
B. oprogramowanie do składu publikacji
C. program do grafiki wektorowej
D. arkusz kalkulacyjny
PGF.08 Pytanie 67
Zarządzanie kampanią reklamową

Poniższa wypowiedź w ramce ilustruje typ klienta

"Potrzebuję witryny internetowej, responsywnej, z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią. Proszę o przedstawienie kilku strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy".

A. inni
B. ja
C. problemowego
D. osobistego
PGF.08 Pytanie 68
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z cech tego rodzaju reklamy jest m.in. brak nietrwałości komunikatu. Dotyczy to reklamy

A. radiowej
B. filmowej
C. telewizyjnej
D. drukowanej
PGF.08 Pytanie 69
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyniki jakościowych badań dotyczących wyrazów, które przychodzą na myśl uczestnikom po usłyszeniu nazwy marki, powinny być odnajdywane w raportach

A. z ankiet
B. z obserwacji
C. ze skojarzeń słownych
D. z wizualizacji
PGF.08 Pytanie 70
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezmyślny sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu z jednego kanału na drugi podczas wyświetlania reklam, nazywany jest potocznie skakaniem po kanałach i jest to działanie typu

A. mastering.
B. jumping.
C. zapping.
D. sampling.
PGF.08 Pytanie 71
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką cechę osobistą negocjator reprezentujący agencję reklamową powinien wyeliminować podczas negocjacji?

A. Asertywność
B. Empatię
C. Egocentryzm
D. Kompetentność
PGF.08 Pytanie 72
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zidentyfikować elementy kulturowe wpływające na wybory zakupowe, konieczna jest analiza danych

A. o sytuacji finansowej klientów
B. o zawodach, które wykonują klienci
C. o otoczeniu, w którym działają klienci
D. o wieku oraz etapie życia klientów
PGF.08 Pytanie 73
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z poniższych materiałów stanowi wtórne źródło danych marketingowych?

A. Rocznik statystyczny GUS
B. Ankieta
C. Film z obserwacji jednostki poddanej badaniu
D. Wywiad bezpośredni
PGF.07 Pytanie 74
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą formę reklamy zgodnie z przedstawioną grafiką pracownik działu kreatywnego powinien zaproponować producentowi słodyczy, aby dobrze budowała świadomość marki w grupie młodych ludzi lubiących gry, chętnie korzystających z rozrywki i pozytywnie nastawionych do życia?

Ilustracja do pytania 34
A. Advergaming
B. Interstitial
C. Teaser
D. Spotler
PGF.08 Pytanie 75
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamy umieszczane na pojazdach komunikacji miejskiej (tramwajach, autobusach, samochodach) stanowią przykład

A. reklamy zewnętrznej
B. telemarketingu
C. reklamy w kinach
D. reklamy w punktach sprzedaży
PGF.07 Pytanie 76
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu prawidłowej instalacji banera reklamowego na elewacji budynku należy

A. zastosować oczkowanie banera
B. wykonać bigowanie co 50 cm
C. zastosować hot-stamping
D. wydrukować go na matowym podłożu
PGF.08 Pytanie 77
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc ofertę handlową, która zawiera materiały reklamowe z obszaru BTL, powinno się w dokumencie uwzględnić reklamę

A. telewizyjną
B. w punkcie sprzedaży
C. internetową
D. radiową
PGF.08 Pytanie 78
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku powinno zostać użyte dla nagrania dżingla reklamowego stworzonego dla klienta?

A. .cdr
B. .mp3
C. .ppt
D. .jpg
PGF.08 Pytanie 79
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile czasu zajmie agencji reklamowej wykonanie zlecenia polegającego na wyprodukowaniu dla klienta 20 flag firmowych z nadrukowanym logo firmy?

Obszycie 1 flagi – 4 min

Nadrukowanie logo na 1 fladze – 2 min

Zapakowanie 5 flag do folii ochronnej – 1 min

A. 120 min
B. 140 min
C. 164 min
D. 124 min
PGF.08 Pytanie 80
Zarządzanie kampanią reklamową

Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest

A. faza rozwoju branży
B. etyka reklamy
C. stopa podatkowa
D. zmiana wartości życia