Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 761
Zarządzanie kampanią reklamową
A. pop up
B. interstitial
C. tapeta reklamowa
D. floating ad
PGF.08 Pytanie 762
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy po raz pierwszy zastosowano zbieżną perspektywę liniową?
A. w prehistorycznych dziełach sztuki
B. w XX wieku
C. w czasie baroku
D. w renesansie
PGF.08 Pytanie 763
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonej tabeli określ, jakiego rodzaju rabat stosuje agencja reklamowa.
termin emisji reklamy | Cena emisji jednego spotu, zł | |
---|---|---|
zasięg - lokalnie | zasięg - cały region | |
1.01÷15.03 | 200,00 | 200,00 |
16.03÷31.03 | 350,00 | 350,00 |
1.04÷30.06 | 200,00 | 200,00 |
1.07÷31.08 | 150,00 | 150,00 |
1.09÷30.11 | 200,00 | 200,00 |
1.12÷31.12 | 350,00 | 350,00 |
ceny obowiązują przy zakupie 10 spotów |
A. Gotówkowy.
B. Handlowy.
C. Ilościowy.
D. Sezonowy.
PGF.08 Pytanie 764
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa ustalając cenę billboardu zastosowała metodę kosztową, biorąc pod uwagę pozycje umieszczone w załączonej tabeli. Agencja pobiera z tytułu swoich usług marżę w wysokości 30%. Jaka powinna być cena netto billboardu?
nazwa | cena netto |
---|---|
Projekt | 100,00 zł |
Tkanina winylowa | 150,00 zł |
Oczka umieszczone co 30 cm | 15,00 zł |
Wydruk | 75,00 zł |
A. 442,00 zł
B. 238,00 zł
C. 340,00 zł
D. 102,00 zł
PGF.08 Pytanie 765
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa firma, która ma znaczny, przeważający udział w rynku oraz może obniżać koszty w miarę zwiększania produkcji, wdroży strategię cenową
A. wzrostu zysku i sprzedaży
B. zbierania śmietanki
C. przywództwa kosztowego
D. penetracji
PGF.08 Pytanie 766
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z licencji umożliwia używanie utworu w celach zarobkowych?

A. Licencja 4
B. Licencja 1
C. Licencja 3
D. Licencja 2
PGF.08 Pytanie 767
Zarządzanie kampanią reklamową
Propozycja agencji marketingowej powinna zawierać działania związane z public relations, dlatego konieczne jest, aby uwzględnić
A. sponsoring.
B. promocję sprzedaży.
C. publicity.
D. reklamę zewnętrzną.
PGF.08 Pytanie 768
Zarządzanie kampanią reklamową
Które oprogramowanie jest przeznaczone do modyfikacji oraz poprawy zdjęć w wysokiej rozdzielczości?
A. Corel Draw
B. Power Director
C. Adobe Photoshop
D. Visual Studio
PGF.07 Pytanie 769
Wykonywanie przekazu reklamow…
Do wykonania reklamy z wykorzystaniem folii OWV (One Way Vision) stosuje się technikę
A. fleksografii
B. druku offsetowego
C. druku solwentowego
D. termotransferu
PGF.08 Pytanie 770
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się przedstawienie i ocenę sytuacji negocjacyjnej, które jest zgodne z rzeczywistością, bez wpływu własnych przekonań, emocji i interesów?
A. Obiektywizm
B. Subiektywizm
C. Altruizm
D. Egocentryzm
PGF.08 Pytanie 771
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent soku tłoczonego z świeżych ekologicznych gruszek planuje wprowadzenie na rynek nowego produktu, który będzie przypominał sok jabłkowy. Jakie kluczowe cele powinien obrać w trakcie kampanii promocyjnej?
A. Ukazanie historii marki.
B. Przypomnienie o dotychczasowych produktach firmy.
C. Poinformowanie klientów o nowym produkcie.
D. Zachęcenie klientów do wyboru innych marek.
PGF.08 Pytanie 772
Zarządzanie kampanią reklamową
System zarządzania informacjami o klientach, służący do budowania relacji z klientami, to system
A. PRL
B. ERP
C. SIM
D. CRM
PGF.08 Pytanie 773
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wartość budżetu reklamowego nie oddziałuje
A. częstotliwość przewidzianych działań reklamowych
B. świadomość odbiorców
C. sytuacja wewnętrzna przedsiębiorstwa
D. etap cyklu życia produktu
PGF.08 Pytanie 774
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który entuzjastycznie podejmuje dyskusję z sprzedawcą na temat oferowanych produktów, a także często dzieli się swoimi prywatnymi doświadczeniami, to klient
A. rozmowny.
B. zdecydowany.
C. nieufny.
D. niecierpliwy.
PGF.08 Pytanie 775
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych czynników ma kluczowy wpływ na skuteczność kampanii reklamowej przeprowadzanej pocztą?
A. Personalizacja nadawcy
B. Projekt graficzny koperty
C. Częstotliwość wysyłania reklamy
D. Zweryfikowana baza adresowa
PGF.07 Pytanie 776
Wykonywanie przekazu reklamow…
Końcowym rezultatem operacji wykonywanych na filmie będzie
A. utworzenie sekwencji wsadowej
B. utworzenie fotografii panoramicznej
C. utworzenie sekwencji animacji poklatkowej
D. utworzenie animacji z osią czasu
PGF.08 Pytanie 777
Zarządzanie kampanią reklamową
Promocje w postaci czasowych rabatów za większe zakupy, bezpłatnych produktów oraz pomocy finansowej stanowią typowe narzędzia marketingowe
A. dla personelu
B. handlowej
C. konsumpcyjnej
D. konsumenckiej
PGF.07 Pytanie 778
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą funkcję należy zastosować, aby w bazie danych o klientach sporządzonej w arkuszu kalkulacyjnym, wyszukać oraz wyświetlić kontrahentów wyłącznie z województwa podkarpackiego?
A. Kompilacja
B. Filtrowanie
C. Sortowanie
D. Grupowanie
PGF.08 Pytanie 779
Zarządzanie kampanią reklamową
Prawo autorskie nie może przysługiwać
A. współautorom projektu
B. dzieciom
C. osobom ubezwłasnowolnionym
D. odtwórcom
PGF.08 Pytanie 780
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która odnosi się do kampanii ATL, nie powinna obejmować działań promocyjnych przy użyciu
A. telewizji
B. prasy
C. folderów
D. billboardów
PGF.07 Pytanie 781
Wykonywanie przekazu reklamow…
Reklama w którym medium przyniesie najlepsze rezultaty firmie odzieżowej, która chce pozyskać nowych nabywców na terenie całej Europy: ludzi młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących sobie wygodę?
A. Radio
B. Outdoor
C. Internet
D. Prasa
PGF.07 Pytanie 782
Wykonywanie przekazu reklamow…
Terminu mock-up używa się w celu określenia
A. wizualizacji projektu
B. właściwości produktu
C. adiustacji tekstu
D. opracowania briefu
PGF.08 Pytanie 783
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę przeniesienia wydrukowanego wzoru trzeba zastosować do stworzenia kaligramu na odzieży firmowej?
A. Światłodruk
B. Druk fleksograficzny
C. Rotograwiura
D. Termotransfer
PGF.08 Pytanie 784
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest profil kompetencyjny?
A. zestaw umiejętności zawodowych niezbędnych do realizacji zadania.
B. spis zawodowych osiągnięć kandydata na stanowisko.
C. zbiór wewnętrznych regulacji obowiązujących w firmie.
D. zestaw działań, które wykonuje pracownik w celu osiągnięcia określonego celu.
PGF.08 Pytanie 785
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, która specjalizuje się w sprzedaży reklamy zewnętrznej, zmniejszyła cenę citylight z 200,00 zł na 120,00 zł, co oznacza obniżenie o
A. 40%
B. 60%
C. 80%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 786
Zarządzanie kampanią reklamową
Różne formy stylistyczne są podstawą budowy haseł i apeli reklamowych. Przykładem użycia jest apel "Produkty z Biedronki polecają się", co ilustruje zastosowanie
A. porównania
B. epitetu
C. synonimu
D. personifikacji
PGF.08 Pytanie 787
Zarządzanie kampanią reklamową
Największe możliwości sprzedażowe znajdują się w gorących punktach, które to są
A. dolne regały
B. początkowe i końcowe sekcje regałów
C. narożne miejsca w sklepach
D. obszary słabiej oświetlone
PGF.08 Pytanie 788
Zarządzanie kampanią reklamową
Umiejętność kwestionowania przekonań drugiej osoby, gdy są one niepoparte faktami, to technika negocjacyjna, która polega na wskazaniu
A. możliwych następstw.
B. przykładu w kontrze.
C. czasokresu używania.
D. ograniczonych umiejętności.
PGF.07 Pytanie 789
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przedstawiony na ilustracji obiekt graficzny jest przykładem zastosowania

A. teksturowania obiektów
B. grafiki rastrowej
C. grafiki 3D
D. renderowania obiektów
PGF.08 Pytanie 790
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie fragmentu rozmowy sprzedażowej określ, jaką technikę aktywnego słuchania zastosował sprzedający.
Klient: Od kilku lat prowadzę salonik krawiecki i przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałem w prasie lokalnej. Niestety, nie jestem zadowolony z jej efektów. |
Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Pana nie interesuje. |
A. Odzwierciedlanie.
B. Potakiwanie.
C. Parafraza.
D. Klaryfikacja.
PGF.08 Pytanie 791
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną
A. rynkowa odwrócona
B. kosztowa
C. kalkulacja "czasu i materiałów"
D. rynkowa
PGF.08 Pytanie 792
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym krokiem w procesie dokonywania zakupowych decyzji przez klientów jest
A. uświadomienie potrzeby
B. analiza porównawcza
C. ocena opcji
D. zapoznanie się z ofertą w ulotce reklamowej
PGF.08 Pytanie 793
Zarządzanie kampanią reklamową
Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się
A. wysokimi barierami wejścia i niskimi barierami wyjścia
B. niskimi barierami wejścia i wyjścia
C. wysokimi barierami wejścia i wyjścia
D. niskimi barierami wejścia i wysokimi barierami wyjścia
PGF.08 Pytanie 794
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z 40 000,00 zł na 30 000,00 zł, co oznacza redukcję o
A. 30%
B. 25%
C. 15%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 795
Zarządzanie kampanią reklamową
Nabywcy, którzy jako pierwsi decydują się na zakup nowości oferowanych przez firmę, to
A. ostrożni optymiści
B. nieufni liderzy
C. innowatorzy
D. stale narzekający klienci
PGF.08 Pytanie 796
Zarządzanie kampanią reklamową
W szczegółach dotyczących zlecenia wykonania strony internetowej klient podkreślił, że zależy mu, aby można było wygodnie korzystać ze strony przy użyciu tabletów i smartfonów oraz aby kontrahenci mogli szybko zadać pytanie lub złożyć zamówienie. Który z opisanych pakietów należy zaproponować klientowi?
Rodzaj pakietu | STANDARD | PROFESSIONAL | VIP | SUPER PLUS |
---|---|---|---|---|
Opis pakietu |
|
|
|
|
A. | B. | C. | D. |
A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
PGF.07 Pytanie 797
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zakłady Mleczarskie, wprowadzając na rynek nowy smak jogurtu, powinny poinformować klientówo
A. nowych i korzystnych warunkach zakupów
B. dodatkowych korzyściach wynikających z zakupu
C. nowym wariancie produktu
D. pełnej ofercie produktowej firmy
PGF.08 Pytanie 798
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zrealizowała ocenę swojego środowiska konkurencyjnego przy użyciu metody "Pięciu sił Portera". Ocena nie obejmowała
A. produktów i usług agencji
B. siły negocjacyjnej dostawców
C. możliwości substytutów
D. siły negocjacyjnej nabywców
PGF.08 Pytanie 799
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów marketingu mix 4P należy:
A. produkt, cena, promocja, dystrybucja
B. cena, rabat, produkt, dystrybucja
C. produkt, promocja, reklama, dystrybucja
D. dystrybucja, public relations, cena, produkt
PGF.08 Pytanie 800
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę określania budżetu reklamowego należy wybrać, gdy kluczowym czynnikiem są możliwości finansowe przedsiębiorstwa?
A. Procent od obrotów firmy
B. Zadaniowa
C. SOV (Share of Voice)
D. AYCA (All Y ou Can Afford)