Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 801
Zarządzanie kampanią reklamową
A. program do grafiki wektorowej
B. program do prezentacji multimedialnych
C. edytor tekstu
D. arkusz kalkulacyjny
PGF.07 Pytanie 802
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zapis 4+4 w przygotowaniu projektu ulotki oznacza
A. druk jednostronnie kolorowy
B. druk dwustronnie kolorowy
C. druk kolorowy, przy czym jedna strona ma być czarno-biała
D. druk obustronny, przy czym tylko jedna strona ma być w pełnej kolorystyce
PGF.08 Pytanie 803
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonans po zakupie w zachowaniu konsumenta na rynku związanym z nabywaniem to
A. pozytywny stan emocjonalny spowodowany satysfakcją z zakupu
B. negatywny stan emocjonalny spowodowany niezadowoleniem z zakupu
C. neutralny stan emocjonalny wywołany dokonaniem zakupu
D. stan uświadomienia sobie potrzeb
PGF.08 Pytanie 804
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile wynosi intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
Parametr | Wartość parametru |
---|---|
Koszt kampanii | 160 000,00 zł |
Zasięg kampanii | 80% |
Częstotliwość kampanii | 2 |
A. 40 GRP
B. 128 000 GRP
C. 2 000 GRP
D. 160 GRP
PGF.08 Pytanie 805
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z podanych terminów powinno być umieszczone w nagłówku tabeli z cennikiem?
A. Cena netto produktu.
B. Data.
C. Podpis osoby wykonującej cennik.
D. Właściwości produktu.
PGF.08 Pytanie 806
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim typie dystrybucji stosuje się ograniczoną liczbę wybranych pośredników, mających na celu zapewnienie korzystnych warunków sprzedaży towarów w punktach handlowych?
A. Intensywnej
B. Przestrzennej
C. Selektywnej
D. Bezpośredniej
PGF.08 Pytanie 807
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która definiuje
A. koszt, który ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link promocyjny
B. liczbę kliknięć w trakcie minuty
C. liczbę kliknięć w odniesieniu do liczby wyświetleń reklamy
D. koszt za tysiąc wyświetleń reklamy
PGF.08 Pytanie 808
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie wody toaletowej, która odwołuje się do aromatu, stosuje się apel
A. moralny
B. racjonalny
C. emocjonalny
D. seksualny
PGF.08 Pytanie 809
Zarządzanie kampanią reklamową
Lista wymaganych surowców do wykonania reklamy nosi nazwę
A. kalkulacją wartościową
B. kalkulacją ilościową
C. zapotrzebowaniem materiałowym
D. zapotrzebowaniem sprzętowym
PGF.08 Pytanie 810
Zarządzanie kampanią reklamową
W reakcji na przesłane zapytanie ofertowe, agencja reklamowa przygotuje dla swojego klienta
A. zamówienie
B. fakturę VAT
C. umowę sprzedaży
D. ofertę handlową
PGF.08 Pytanie 811
Zarządzanie kampanią reklamową
Do jakiego typu celów kampanii reklamowej należy zwiększenie świadomości marki?
A. Behawioralnych
B. Medialnych
C. Biznesowych
D. Komunikacyjnych
PGF.08 Pytanie 812
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką dokumentację powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?
A. Zawiadomienie o wysyłce
B. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
C. Fakturę VAT
D. Rachunek uproszczony
PGF.08 Pytanie 813
Zarządzanie kampanią reklamową
W haśle "Pora na Polar" użyto
A. aliteracji
B. rymu
C. epitetu
D. metafory
PGF.08 Pytanie 814
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku realizacji zlecenia, jeśli pracownik agencji reklamowej wykorzystał formaty 90x50 mm oraz 85x55 mm, to przygotowywał projekt
A. plakatów
B. kopert
C. wizytówek
D. folderów
PGF.08 Pytanie 815
Zarządzanie kampanią reklamową
Na fakturze zakupu/sprzedaży kupujący dostrzegł różnicę w cenie. Który dokument powinien ponownie wystawić sprzedawca, aby naprawić ten błąd?
A. Fakturę korygującą
B. Notę korygującą
C. Fakturę sprzedaży
D. Protokół reklamacyjny
PGF.08 Pytanie 816
Zarządzanie kampanią reklamową
Podstawową zasadą, która powinna być brana pod uwagę podczas tworzenia opakowania nowego produktu w serii już istniejących, jest użycie
A. powtarzalnych elementów wizualnych.
B. przyciągających uwagę grafik.
C. dużej liczby intensywnych barw.
D. wyrazistego liternictwa.
PGF.08 Pytanie 817
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę reklamy w telewizji wykorzystano w przypadku, gdy aktor w trakcie filmu prezentuje produkt marki z widocznym logo tej firmy?
A. Reklamę towaru
B. Lokowanie produktu
C. Planszę promocyjną
D. Banner na stronie fanowskiej
PGF.08 Pytanie 818
Zarządzanie kampanią reklamową
Celem producenta jest podniesienie efektywności kampanii promocyjnej poprzez odpowiedni wybór mediów zgodnych z przyjętą strategią reklamy, która zakłada osiągnięcie efektu synergii dzięki wykorzystaniu przynajmniej dwóch różnych kanałów komunikacji masowej. Producent zatem zastosuje
A. mnożnik mediów
B. media BTL
C. ekwiwalent reklamowy
D. współczynnik wiarygodności
PGF.08 Pytanie 819
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę reklamy mogłaby wykorzystać lokalna piekarnia, aby przy minimalnych kosztach pokazać ofertę dnia wraz z ceną?
A. Rollupu z ofertą w obrębie sklepu.
B. Potykacza przed sklepem.
C. Reklamy w telewizji.
D. Backlightu ustawionego przy drodze.
PGF.08 Pytanie 820
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent produktów mlecznych zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu graficznego opakowania dla nowego rodzaju jogurtu owocowego, wskazując, by zastosowano kolor, który pobudza apetyt. Jakiego koloru dominującego powinien zaproponować pracownik agencji reklamowej?
A. biały
B. pomarańczowy
C. zielony
D. fioletowy
PGF.08 Pytanie 821
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z aspektów komunikacji firmy z klientem odnosi się do nadawania przez klienta konkretnego znaczenia słowom, obrazom oraz symbolom użytym w materiałach reklamowych?
A. Reakcja
B. Kodowanie
C. Dekodowanie
D. Odbiór
PGF.08 Pytanie 822
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę prezentacji reklamy powinno się zastosować, aby uwydatnić zalety oraz rozbudowane funkcje nowego robota kuchennego?
A. Stylem życia
B. Demonstracją działania
C. Kawałkiem życia
D. Fantazją
PGF.08 Pytanie 823
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonansem występującym po zakupie w procesie decyzji konsumenta na rynku związanym z zakupem określa się
A. stan świadomości swoich potrzeb
B. neutralny stan emocjonalny spowodowany dokonanym zakupem
C. negatywny stan emocjonalny wynikający z braku satysfakcji z zakupu
D. pozytywny stan emocjonalny wynikający z satysfakcji z zakupu
PGF.07 Pytanie 824
Wykonywanie przekazu reklamow…
Do celów psychograficznych reklamy nie zalicza się celów związanych z
A. kosztami
B. nabywcą
C. przedsiębiorstwem
D. produktem
PGF.08 Pytanie 825
Zarządzanie kampanią reklamową
Copywriter dostał zlecenie od firmy medycznej na stworzenie treści reklamowej skierowanej do lekarzy. Jaki styl powinien zastosować w tej treści?
A. Potoczny
B. Naukowy
C. Dziennikarski
D. Publiczny
PGF.08 Pytanie 826
Zarządzanie kampanią reklamową
Zastosowanie w reklamie charakterystycznej cechy produktu lub marki, która odróżnia ją od ofert konkurencji i umożliwia jej zapamiętywanie, nazywa się
A. unikatową propozycję sprzedaży USP
B. natychmiastową znajomość marki TOM
C. kluczowy wskaźnik wydajności KPI
D. wskaźnik efektywności kampanii SEM
PGF.08 Pytanie 827
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.
Stacja telewizji regionalnej | Liczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.) | Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.) |
---|---|---|
Twoja TV | 2 540 | 1 524 |
Region 1TV | 3 250 | 2 750 |
Region 2TV | 2 880 | 2 600 |
Małopolska TV | 2 645 | 1 587 |
A. Region 1TV
B. Małopolska TV
C. Region 2TV
D. Twoja TV
PGF.08 Pytanie 828
Zarządzanie kampanią reklamową
W badaniach ustalono, że członek grupy docelowej powinien zobaczyć reklamę w telewizji co najmniej trzy razy, aby osiągnęła ona zamierzone cele komunikacyjne. Skuteczna częstotliwość takiej kampanii wyniesie
A. 1+
B. 0,5
C. pomiędzy 0,1 a 0,3
D. 3+
PGF.08 Pytanie 829
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych osób, według obowiązujących przepisów prawnych oraz norm etyki zawodowej, nie może promować swojej działalności zawodowej?
A. Aktor
B. Polityk
C. Sportowiec
D. Lekarz
PGF.08 Pytanie 830
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy otrzymało zlecenie na wydrukowanie 18 sztuk naklejek o wymiarach 90x90 mm. Naklejki będą drukowane na arkuszach A4 (210x297 mm) papieru samoprzylepnego. Jaką minimalną liczbę arkuszy A4 należy przygotować, aby zrealizować to zlecenie?
A. 9 szt.
B. 3 szt.
C. 18 szt.
D. 2 szt.
PGF.08 Pytanie 831
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z Rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 30 czerwca 2011 r. dotyczącym szczegółowych zasad lokowania produktów, programy telewizyjne, w których znajdują się lokowane towary, powinny być oznaczone graficznie na początku, na końcu oraz w chwili wznowienia po przerwie reklamowej lub telesprzedaży. Każde takie oznaczenie powinno trwa
A. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu
B. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu
C. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu
D. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu
PGF.08 Pytanie 832
Zarządzanie kampanią reklamową
Na której grafice ukazano wizytówkę agencji reklamowej, zajmującej się realizacją indywidualnych, niestandardowych projektów, tworzonych przez niezależnych twórców o wysokiej renomie w branży reklamowej?

A. Na grafice 2
B. Na grafice 1
C. Na grafice 4
D. Na grafice 3
PGF.08 Pytanie 833
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama skierowana do konsumenta poruszającego się po mieście ma przede wszystkim charakter
A. wirtualny
B. outdoorowy
C. alternatywny
D. interaktywny
PGF.08 Pytanie 834
Zarządzanie kampanią reklamową
Zdjęcie reklamowe produktów zostało przygotowane i skompresowane w sposób bezstratny. W jakim formacie je zapisano?
A. jpg
B. tiff
C. pdf
D. gif
PGF.08 Pytanie 835
Zarządzanie kampanią reklamową
AIDCAS to model wpływu reklamy, który obejmuje:
A. Attention, Interest, Desire, Conviction, Action, Satisfaction
B. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Action, Satisfaction
C. Attention, Interest, Definition, Conviction, Action, Satisfaction
D. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Awareness, Satisfaction
PGF.08 Pytanie 836
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie pytanie powinno być zadane przy określaniu celów reklamowych?
A. Co trzeba zrobić, aby zrealizować cele marketingowe?
B. Co powinny zapamiętać odbiorcy z reklamy?
C. Gdzie i w jakim czasie reklama będzie emitowana?
D. Jakie informacje zostaną zawarte w reklamie?
PGF.08 Pytanie 837
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaje takie jak strumieniowe, obiektowe, relacyjno-obiektowe oraz nierelacyjne to:
A. marketing internetowy
B. bazy danych
C. systemy CRM
D. marketing mobilny
PGF.08 Pytanie 838
Zarządzanie kampanią reklamową
Termin kolorystyki druku 4+4 oznacza projekt zadrukowany
A. czterema kolorami z jednej strony i jednym kolorem z drugiej strony
B. obustronnie w pełnej kolorystyce
C. jednym kolorem z jednej strony oraz pełną kolorystyką z drugiej strony
D. dwustronnie w jednym kolorze
PGF.08 Pytanie 839
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przygotować wyniki badań dotyczących oglądalności telewizji, powinno się wykorzystać informacje z badań
A. winietowych
B. DAR
C. telemetrycznych
D. koncepcji reklamy
PGF.08 Pytanie 840
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy
A. radiowej
B. telewizyjnej
C. zewnętrznej
D. prasowej