Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 841
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezpośredni sondaż za pomocą kwestionariusza, w którym ankieter odczytuje pytania i zapisuje odpowiedzi udzielane przez respondenta na formularzu, to forma wywiadu

A. CATI
B. CAWI
C. CAPI
D. PAPI
PGF.07 Pytanie 842
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który z wymienionych programów umożliwia stworzenie bazy danych klientów, w której jest możliweautomatyczne wyszukiwanie kontrahentów?

A. Program do edycji grafiki wektorowej
B. Program do edycji grafiki rastrowej
C. Arkusz kalkulacyjny
D. Edytor HTML
PGF.08 Pytanie 843
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient pragnie zrealizować kampanię reklamową, która umożliwi łatwą i szybką modyfikację treści przy jednoczesnym niskim poziomie kosztów produkcji oraz emisji. Dlatego powinno mu się polecić reklamę

A. telewizyjną
B. radiową
C. prasową
D. internetową
PGF.07 Pytanie 844
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu zaprojektowania do druku offsetowego dwudziestostronicowego folderu reklamowego łączącego w sobie tekst i grafikę należy wykorzystać program

A. Gimp
B. Adobe Audition
C. OpenOffice
D. Adobe InDesign
PGF.08 Pytanie 845
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama piwa w telewizji, radiu, kinie oraz teatrze nie może być nadawana w godzinach pomiędzy

A. 7:00 a 22:00
B. 6:00 a 21:00
C. 6:00 a 20:00
D. 7:00 a 21:00
PGF.08 Pytanie 846
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie skondensowanej, zazwyczaj symbolicznej formy wyrażenia wyjątkowej propozycji, mającej na celu wywołanie potrzeby zakupu produktu lub skorzystania z usługi, polega na stworzeniu

A. spotu reklamowego
B. kampanii reklamowej
C. sloganu reklamowego
D. strategii reklamowej
PGF.08 Pytanie 847
Zarządzanie kampanią reklamową

Technika zbierania danych pierwotnych dotyczących reklamy, polegająca na planowej rozmowie z grupą ludzi, przeprowadzanej według wcześniej ustalonego schematu, nazywana jest

A. badaniem ankietowym
B. wywiadem
C. obserwacją
D. technika projekcyjna
PGF.08 Pytanie 848
Zarządzanie kampanią reklamową

W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?

A. 5
B. 1,5
C. 15
D. 10
PGF.08 Pytanie 849
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i prawach pokrewnych, prawa do reklamy projektu stworzonego przez grafika zatrudnionego w agencji reklamowej na podstawie umowy o pracę przysługują

A. zatrudnionemu, czyli grafikowi
B. pracownikowi i pracodawcy (w równych częściach)
C. pracodawcy, czyli agencji reklamowej
D. zarówno pracodawcy, jak i pracownikowi (w proporcji 60% do 40%)
PGF.08 Pytanie 850
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest

A. szacunkowa kwota wydatków reklamowych jednego z rywali
B. wymagania firmy, zawarte w planie celów marketingowych
C. dane dotyczące aktywności głównego konkurenta na rynku
D. procent przychodów firmy
PGF.08 Pytanie 851
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa działa w ramach kampanii promującej obozy młodzieżowe. Która metoda reklamowania tych obozów jest najbardziej efektywna?

A. rozwieszanie plakatów w szkołach i ośrodkach młodzieżowych
B. przeprowadzenie konferencji prasowej podczas targów turystycznych w Poznaniu
C. reklama w witrynach biur podróży
D. ogłoszenie w codziennej gazecie
PGF.07 Pytanie 852
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu wykonania przedstawionej fotografii przy zastosowaniu obiektywu zmiennoogniskowego 18-55 mm odpowiednią wartością przysłony będzie

Ilustracja do pytania 12
A. f/2
B. f/16
C. f/22
D. f/11
PGF.08 Pytanie 853
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?

A. Rozwój produktu
B. Dywersyfikacja
C. Penetracja rynku
D. Rozwój rynku
PGF.08 Pytanie 854
Zarządzanie kampanią reklamową

Przeniesienie emocji wywołanych przez reklamę na dany produkt określane jest mianem efektu

A. owczego pędu
B. konsekwencji
C. halo
D. coctail party
PGF.08 Pytanie 855
Zarządzanie kampanią reklamową

W modelu AIDA (Attention, Interest, Desire, Action), który opisuje wpływ reklamy na odbiorcę, występują kolejno:

A. pragnienie, nakłanianie, uwaga, działanie
B. potrzeba, zainteresowanie, pragnienie, działanie
C. uwaga, nakłanianie, zainteresowanie, działanie
D. uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie
PGF.08 Pytanie 856
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma może powiększyć bazę danych klientów dzięki zastosowaniu

A. gadżetów promocyjnych
B. loterii
C. wrzutek
D. degustacji produktu
PGF.08 Pytanie 857
Zarządzanie kampanią reklamową

Każde działanie marketingowe, które opiera się na stosowaniu zachęt finansowych w celu zwiększenia sprzedaży produktu lub usługi, nazywamy

A. sprzedażą osobistą
B. reklamą
C. public relations
D. promocją sprzedaży
PGF.08 Pytanie 858
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie programu lojalnościowego dla firmy ABC. Posiada bazę aktualnych i potencjalnych klientów. Aby skutecznie chronić dane osobowe, agencja powinna wdrożyć

A. cykliczne skanowanie komputerów.
B. aktualizację programów.
C. regularną weryfikację danych.
D. elektroniczne systemy ochrony danych
PGF.08 Pytanie 859
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownicy sekcji kreatywnej agencji reklamowej poinformowali dyrektora, że mają trudności w skoncentrowaniu się na swoich obowiązkach, ponieważ w ich biurze znajduje się drukarka, z której korzystają wszyscy zatrudnieni w agencji. Jak dyrektor agencji powinien zająć się tą kwestią?

A. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki do pomieszczenia w dziale księgowości
B. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki na korytarz dostępny dla wszystkich pracowników
C. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na zleceniu drukowania w godzinach od 9 do 13
D. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na modyfikacji struktury organizacyjnej agencji
PGF.07 Pytanie 860
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który moduł ogłoszeniowy oznaczono na ilustracji kolorem czerwonym?

Ilustracja do pytania 20
A. 1/2 strony
B. Rozkładówkę
C. Szachownicę
D. Junior page
PGF.08 Pytanie 861
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się

A. postnowoczesny
B. pełen wyobraźni
C. osoba komunikująca się
D. włóczęga
PGF.08 Pytanie 862
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawą nie regulującą kwestii prawa własności intelektualnej w Polsce jest

A. ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
B. ustawa o ochronie baz danych
C. ustawa o ochronie danych osobowych
D. ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
PGF.08 Pytanie 863
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient biura reklamy, który ma przekonanie, że wszyscy pragną go oszukać, dostrzega wady i obawia się, że kampania reklamowa nie przyniesie zamierzonych efektów, to klient

A. niewtajemniczony
B. niecierpliwy
C. nieufny
D. niezgrany
PGF.08 Pytanie 864
Zarządzanie kampanią reklamową

W dzisiejszych czasach oprócz klasycznych metod jakościowych wykorzystuje się również badania jakościowe w Internecie. W jakich sytuacjach zaleca się zastosowanie tego rodzaju badań?

A. Celem badania jest zrozumienie funkcjonowania uczestników w ich codziennym środowisku
B. Badanie dotyczy obszaru wymagającego obserwacji uczestników oraz dynamiki grupowej
C. Grupą docelową są osoby w starszym wieku lub mniej aktywne w korzystaniu z Internetu
D. Do analizy jest duża liczba danych i badanie powinno być przeprowadzone w krótkim czasie
PGF.08 Pytanie 865
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych rodzajów papieru zgodnie z klasyfikacją komercyjną jest papierem niskogramaturowym powlekanym?

A. HWC (high weight coated)
B. MFC (machine finished coated)
C. LWC (light weight coated)
D. LWU (light weight uncoated)
PGF.08 Pytanie 866
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?

A. przez niezakłócony przekaz, który przyciąga dużą uwagę widzów
B. przez wyświetlanie reklamy w odpowiednich porach dnia
C. przez komfort odbioru związany z wygodnymi miejscami
D. przez wąsko określoną, jasno zdefiniowaną grupę docelową
PGF.08 Pytanie 867
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała agencja BTL, zajmująca się klientami indywidualnymi, dobiera ofertę produktów promocyjnych w sposób, który ma na celu zaspokojenie nawyków zakupowych konsumentów. Wybór ten jest realizowany zgodnie z określonym kryterium

A. statusu produktu
B. celu
C. kompletności
D. informacji
PGF.08 Pytanie 868
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który krytycznie podchodzi do zamiarów sprzedawcy, wskazuje na jakość obsługi, sposób eksponowania produktów oraz wskazuje na niedociągnięcia w funkcjonowaniu placówki, jest określany mianem

A. chaotyczny
B. negujący
C. szczegółowy
D. osobisty
PGF.08 Pytanie 869
Zarządzanie kampanią reklamową

Głównym celem funkcji opakowania produktu jest przede wszystkim wyróżnienie go na tle innych towarów dostępnych na półce. Jaką funkcję to pełni?

A. użytkową
B. informacyjną
C. reklamową
D. ochronną
PGF.08 Pytanie 870
Zarządzanie kampanią reklamową

Klienta o jakim temperamencie dotyczy opis?

n n n n n n n n n n n n n n n n
– wytrwały
– oszczędny
– podatny na promocje
– jego decyzje zakupowe są przemyślane
– oczekuje perfekcyjnej obsługi i „perfekcyjnego" produktu

A. Sangwinika.
B. Flegmatyka.
C. Choleryka.
D. Melancholika.
PGF.08 Pytanie 871
Zarządzanie kampanią reklamową

Bodźce generowane przez wnętrze sklepu (obrazy, dźwięki, zapachy), postrzegane i interpretowane przez klienta, klasyfikowane są jako

A. standaryzacji sklepu
B. pozycjonowania
C. merchandisingu
D. standów reklamowych
PGF.08 Pytanie 872
Zarządzanie kampanią reklamową

W Polsce prawo reklamowe nie zezwala na wykorzystanie reklamy

A. rekomendacyjnej
B. kontekstowej
C. podprogowej
D. alternatywnej
PGF.08 Pytanie 873
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma postanowiła zainwestować w reklamę telewizyjną. Wybrała lokalny kanał telewizyjny, w którym opłata za emisję reklamy wynosi 50 000,00 zł przy wskaźniku GRP=200. Jaki jest koszt dotarcia do 1% docelowej grupy odbiorców?

A. 200,00 zł
B. 25,00 zł
C. 250,00 zł
D. 20,00 zł
PGF.08 Pytanie 874
Zarządzanie kampanią reklamową

Dane pozyskiwane przez agencję reklamową w celu analizy rynku produktów i usług reklamowych zawarte w Roczniku Statystycznym określane są mianem danych

A. pierwotnymi
B. sondażowymi
C. oszacowanymi
D. wtórnymi
PGF.08 Pytanie 875
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła uczestniczyć w procesie składania ofert na przygotowanie materiałów promocyjnych, powinna uzupełnić

A. zapytanie ofertowe
B. kontrofertę
C. brief reklamowy
D. brief kreatywny
PGF.07 Pytanie 876
Wykonywanie przekazu reklamow…

Oblicz koszt jednostkowy ulotki na podstawie załączonych danych.

Liczba sztuk w partii: 440

Koszty:

− projekt - 230,00 zł

− przygotowanie do druku - 100,00 zł (za partię do 500 szt.)

− wydruk - 1,25 zł/szt.

A. 1,48 zł
B. 1,25 zł
C. 2,00 zł
D. 0,75 zł
PGF.08 Pytanie 877
Zarządzanie kampanią reklamową

Najwyższą skuteczność częstotliwości osiąga się, umieszczając reklamę

A. w telewizji
B. na afiszu
C. w czasopiśmie
D. w stacji radiowej
PGF.08 Pytanie 878
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych kroków w produkcji spotu reklamowego powinien być zrealizowany w pierwszej kolejności?

A. Wykonanie animatiku
B. Przygotowanie mastera
C. Przygotowanie shooting boardu
D. Opracowanie storyboardu
PGF.08 Pytanie 879
Zarządzanie kampanią reklamową

W procesie tworzenia materiałów promocyjnych uwzględnia się psychologiczne aspekty kolorów. Który z wymienionych odcieni będzie najbardziej odpowiedni dla promocji środków czystości, takich jak proszki do prania?

A. Fioletowy
B. Czarny
C. Niebieski
D. Żółty
PGF.08 Pytanie 880
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki błąd popełniono w załączonej umowie kupna sprzedaży?

Umowa kupna sprzedaży
zawarta w dniu 21 grudnia 2016 r. pomiędzy Agencją reklamową KROKUS z siedzibą w Warszawie, ul. Kangurza 125, reprezentowaną przez właścicielkę Katarzynę Morską, zwaną dalej sprzedającym
a
Firmą produkcyjną „GAMA" z siedzibą w Warszawie, ul. Podespolska 45, reprezentowaną przez Mikołaja Majewskiego, zwanym dalej kupującym.
§ 1
Podstawą zawarcia umowy jest zamówienie z dnia 15 listopada 2016 r.
§ 2
Przedmiotem umowy jest sprzedaż Wyświetlacza LED - Tablica ledowa 32x192.
§ 3
Cena towaru, którego dotyczy niniejsza umowa wynosi 2 500,00 zł brutto.
§ 4
Towar zostanie wydany i dostarczony Kupującemu na koszt Sprzedającego. Sprzedający dostarczy towar Kupującemu w ciągu 3 dni od dnia otrzymania zapłaty.
§ 5
Kupujący zobowiązuje się zapłacić za towar do dnia 28 grudnia 2016 r.
§ 6
W sprawach nieuregulowanych tą umową stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 7
Niniejszą umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
Kupujący
Katarzyna Morska
Sprzedający
Mikołaj Majewski

A. Błędne podpisy stron umowy.
B. Brak określenia warunków dostawy.
C. Błędne powołanie się na przepisy k.c.
D. Brak określenia warunków płatności.