Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 961
Zarządzanie kampanią reklamową
A. CTP
B. GRP
C. CPP
D. OTS
PGF.08 Pytanie 962
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych form reklamy w sieci będzie najodpowiedniejsza do promowania usług turystycznych, aby na bieżąco informować klientów o przygotowanych przez firmę promocjach i okazjach?
A. Interstitial.
B. Newsletter.
C. Baner.
D. Okno-córka.
PGF.07 Pytanie 963
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który rodzaj druku powinien być zastosowany do produkcji wielkoformatowej reklamy zewnętrznej drukowanej atramentami na bazie rozpuszczalników, charakteryzującymi się dużą odpornością na warunki atmosferyczne typu deszcz i promieniowanie UV?
A. Solwentowy
B. Offsetowy
C. Hot-stamping
D. Sitowy
PGF.08 Pytanie 964
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu rabat zastosowała agencja reklamowa, gdy przyznała klientowi zniżkę z okazji nadchodzącego Dnia Kobiet?
A. Funkcjonalny
B. Ilościowy
C. Sezonowy
D. Okolicznościowy
PGF.08 Pytanie 965
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama oraz promocja piwa mogą być realizowane
A. w radiu oraz telewizji w przedziale czasowym od 6.00 do 20.00.
B. z udziałem niepełnoletnich osób.
C. w telewizji i kinie po godzinie 20.00.
D. w prasie skierowanej do młodzieży i dzieci.
PGF.08 Pytanie 966
Zarządzanie kampanią reklamową
Poprawa jakości i jednoczesne zabezpieczenie tektury poprzez pokrycie jej nadrukiem offsetowym, stosowane w produkcji opakowań, stendów oraz gadżetów reklamowych takich jak podstawki do piwa, osiąga się dzięki
A. sztancowaniu
B. listwowaniu
C. kaszerowaniu
D. gumowaniu
PGF.08 Pytanie 967
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z przedstawionych schematów ilustruje trójelementową argumentację sprzedażową, stosowaną w prezentacji oferty dla klienta?
A. Zaleta – korzyść – cecha
B. Korzyść – cecha – zaleta
C. Cecha – zaleta – korzyść
D. Cecha – korzyść – zaleta
PGF.08 Pytanie 968
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent diety suplementacyjnej zaangażował do swojej najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie mistrza wyścigów samochodowych. Jaki mechanizm psychologiczny został wykorzystany w tym przypadku, jeśli głównym zamiarem było przeniesienie pozytywnych emocji związanych z sportowcem na promowany produkt?
A. Reguła niedostępności
B. Reguła zaangażowania i konsekwencji
C. Prawo bliskości
D. Efekt halo
PGF.08 Pytanie 969
Zarządzanie kampanią reklamową
Czy logo Piłkarskiej Ligi Mistrzów można zastosować na opakowaniu produktu w ramach umowy sponsorshipowej?
A. wzajemny
B. sektorowy
C. emblematowy
D. osobisty
PGF.08 Pytanie 970
Zarządzanie kampanią reklamową
Cena stanowi podstawę do obliczenia marży za pomocą metody "w stu"?
A. sprzedaży brutto
B. zakupu brutto
C. zakupu netto
D. sprzedaży netto
PGF.08 Pytanie 971
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:
A. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
B. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
C. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
D. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
PGF.08 Pytanie 972
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z technik negocjacyjnych związanych z czasem lub przestrzenią zapewnia większą pewność oraz możliwość kontrolowania lokalizacji?
A. Realizacja negocjacji na własnym obszarze
B. Wykorzystywanie terminów ostatecznych, które są nieprzekraczalne
C. Niekorzystna lokalizacja przeprowadzania negocjacji
D. Zamierzone wydłużanie dyskusji
PGF.08 Pytanie 973
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie sformułowania powinien zastosować sprzedawca, gdy zauważył, że ma do czynienia z klientem, który przejawia systematyczność podczas rozmowy sprzedażowej?
A. Po pierwsze to nowość, po drugie jest teraz na ten produkt promocja
B. Prezentowany produkt jest taki sam, jak ten, który zakupił Pan na wakacjach
C. Czy ma Pan jeszcze jakieś spostrzeżenia dotyczące naszej oferty
D. W jaki sposób mogę rozwiać Pana wątpliwości?
PGF.08 Pytanie 974
Zarządzanie kampanią reklamową
Cennik otrzymany od dostawcy, zapisany w formacie pliku .xlsx, powinien zostać otwarty w aplikacji
A. PowerPoint
B. Excel
C. Word
D. Outlook
PGF.08 Pytanie 975
Zarządzanie kampanią reklamową
Wsparcie finansowe banku dla tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie stanowi przykład sponsoringu
A. emblematowego
B. projektowego
C. osobowego
D. instytucjonalnego
PGF.07 Pytanie 976
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zapis A4 odnoszący się do popularnego rozmiaru papieru jest oznaczeniem uniwersalnym. Wynika to z faktu, że rozmiary papieru podlegają
A. optymalizacji
B. normalizacji
C. weryfikacji
D. globalizacji
PGF.08 Pytanie 977
Zarządzanie kampanią reklamową
Projektant zapisuje swoje dzieła w formacie grafiki rastrowej, korzystając z kompresji bezstratnej. Które z poniższych rozszerzeń mogą być przypisane do tych plików?
A. AI
B. JPEG 2000
C. JPEG
D. PNG
PGF.08 Pytanie 978
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaj reklamy, w której ukazuje się sposób użycia produktu, określa się jako
A. poleceniem
B. fragmentem rzeczywistości
C. demonstracją
D. odcinkiem
PGF.08 Pytanie 979
Zarządzanie kampanią reklamową
Zachowania nabywcze, które pozwalają na osiągnięcie jak najwyższego poziomu satysfakcji, zazwyczaj związane z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym dochodzie, to zachowania
A. irracjonalne
B. dobrowolne
C. zamierzone
D. racjonalne
PGF.08 Pytanie 980
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowuje dla danej instytucji system wizualnej identyfikacji. Używany w tym kontekście układ graficzny nazywany jest jako
A. check-out
B. screen-out
C. draw-out
D. lay-out
PGF.08 Pytanie 981
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować
A. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
B. szeroki wachlarz produktów
C. cenę równą tej w drugiej ofercie
D. wąski asortyment
PGF.07 Pytanie 982
Wykonywanie przekazu reklamow…
Pracownik działu kreatywnego uległ w drodze do pracy wypadkowi i w związku tym zdarzeniem przebywał na zwolnieniu lekarskim przez 40 dni. W tym czasie pracownikowi przysługuje
A. urlop wypoczynkowy
B. comiesięczne odszkodowanie
C. renta socjalna
D. zasiłek chorobowy
PGF.08 Pytanie 983
Zarządzanie kampanią reklamową
Od 1 stycznia 2013 roku faktura nie musi zawierać wskazania
A. nabywcy i sprzedawcy
B. daty sprzedaży
C. kwoty podatku
D. oryginału i kopii
PGF.08 Pytanie 984
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kartkę papieru w formacie można umieścić w kopercie C4 bez jej składania?
A. A4
B. Al
C. A2
D. A3
PGF.08 Pytanie 985
Zarządzanie kampanią reklamową
Na osłabienie efektywności reklamy wpływa
A. bardzo klarowna i zrozumiała zawartość komunikatu
B. skomplikowany i trudny do zrozumienia przekaz
C. prosty komunikat skupiony na jednej zalecie
D. imię znanej osoby, występującej w reklamie
PGF.07 Pytanie 986
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przestawiono wzorzec, którego należy użyć, aby zaprojektować ogłoszenie drobne typu "w kontrze"?

A. Na ilustracji 2
B. Na ilustracji 4
C. Na ilustracji 3
D. Na ilustracji 1
PGF.08 Pytanie 987
Zarządzanie kampanią reklamową
Do agencji reklamowej przybył klient, który złożył zamówienie na 8 000 sztuk ulotek, 400 sztuk plakatów oraz
800 sztuk wizytówek. Dokładnie określił wymagania dotyczące zamówienia i szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę te cechy, jakiego typ klienta można określić?
A. osobisty
B. rzeczowy
C. chaotyczny
D. innowator
PGF.08 Pytanie 988
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się produkcją wysokiej jakości produktów ochrony zdrowia, skierowanych do ściśle określonej grupy konsumentów. Który z kanałów reklamowych umożliwi najefektywniejsze dotarcie do tej grupy odbiorców?
A. Reklama w telewizji
B. Reklama w radiu
C. Reklama w prasie
D. Direct mail
PGF.08 Pytanie 989
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby stworzyć szablony do rachunków i faktur, które będą zawierały formuły wspierające proces obliczeń, należy z nich skorzystać
A. z programu do edycji tekstu
B. z edytora tekstowego
C. z oprogramowania CRM
D. z arkusza kalkulacyjnego
PGF.08 Pytanie 990
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas trwających rozmów osiągane jest porozumienie, które tworzy nową jakość, korzystną dla obydwu stron. Jak nazywa się ten styl negocjacji?
A. uległych
B. konfrontacyjnych
C. integratywnych
D. dostosowujących się
PGF.08 Pytanie 991
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej na stanowisku sprzedawcy przestrzeni reklamowych posiada sprawdzoną metodę prowadzenia rozmów z klientami, która polega na "forsowaniu" produktu. Skutkuje to tym, że pracownik, prowadząc rozmowę sprzedażową, koncentruje się na
A. zaprezentowaniu produktu
B. poznaniu i odniesieniu się do potrzeb klienta
C. przyjęciu, że produkt sprzeda się sam
D. zmuszeniu klienta do dokonania zakupu poprzez wywieranie presji
PGF.08 Pytanie 992
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient usług reklamowych przedstawił agencji reklamowej zamówienie, które zawierało cel, zakres działań, przewidziany budżet oraz przybliżony termin wykonania usługi. Zastosowanie tego dokumentu pozwoliło pracownikowi agencji reklamowej na uzyskanie informacji istotnych w trakcie opracowywania kampanii reklamowej. Czym jest ten dokument?
A. harmonogram
B. wycena
C. brief
D. kosztorys
PGF.08 Pytanie 993
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowanie w propozycji sprzedaży dla klienta agencji reklamowej opisu konkretnego projektu, zawierającego dokładne dane o jego realizacji, to
A. brief
B. proof cyfrowy.
C. debrief.
D. case study.
PGF.08 Pytanie 994
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z dostępnych środków reklamowych powinien wybrać klient, jeśli interesuje go produkt outdoor?
A. Citylight
B. Wizytówkę
C. Teczkę firmową
D. Dangler
PGF.08 Pytanie 995
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju temperament charakteryzuje klienta, który ma cechy lidera, dąży do praktycznych rozwiązań, skupia się na ustalonym celu oraz ma trudności z akceptowaniem argumentów innych osób?
A. Sangwiniczny
B. Choleryczny
C. Melancholiczny
D. Flegmatyczny
PGF.08 Pytanie 996
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy adres osoby fizycznej, pozyskany z Internetu, może zostać wykorzystany do stworzenia bazy danych klientów Agencji?
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (D.U.02.101.926) | |
Art. 25. | 1. W przypadku zbierania danych osobowych nie od osoby, której one dotyczą, administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę, bezpośrednio po utrwaleniu zebranych danych, o: 1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – o miejscu swojego zamieszkania oraz imieniu i nazwisku, 2) celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych, 3) źródle danych, 4) prawie wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania. |
A. Po uzyskaniu pisemnej zgody osoby zainteresowanej.
B. Po uzyskaniu ustnej zgody osoby zainteresowanej.
C. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego przez administratora danych.
D. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego względem GIODO.
PGF.07 Pytanie 997
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nowo powstała sieć prywatnych placówek medycznych chce umieścić swoje reklamy na bocznej powierzchni blacharskiej i szybach strony bezdrzwiowej krótkich autobusów miejskich. Który z wymienionych nośników powinien zostać wykorzystany w kampanii?
A. Back
B. Busboard
C. Dual busboard
D. Bus standard
PGF.08 Pytanie 998
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach kampanii reklamowej przewidziano ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku, 10 spotów reklamowych w lokalnym radio oraz 6 spotów reklamowych w lokalnej telewizji. Na podstawie cennika zaplanuj budżet reklamowy na całą kampanię.
Cennik wybranych nośników reklamy | |
---|---|
Nośniki reklamy | Cena |
Ogłoszenie całostronicowe w dzienniku | 1 000 zł |
Ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku | 2 000 zł |
Spot reklamowy w radiu lokalnym | 3 000 zł |
Spot reklamowy w telewizji lokalnej | 5 000 zł |
A. 62 000 zł
B. 60 000 zł
C. 71 000 zł
D. 70 000 zł
PGF.08 Pytanie 999
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych plików przechowuje grafikę w formacie wektorowym?
A. Pasek.cdr
B. Kwadrat.bmp
C. Okrąg.jpg
D. Linia.gif
PGF.08 Pytanie 1 000
Zarządzanie kampanią reklamową
Mechanizm rynkowy działa na zasadzie kształtowania poziomu popytu oraz podaży?
A. przy pomocy ceny
B. zgodnie z wymaganiami konsumentów
C. zgodnie z wymaganiami sprzedających
D. za pomocą regulacji prawnych