Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 001
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje rozszerzyć swój asortyment o usługi marketingowe, które będą umożliwiały promowanie różnych produktów poprzez zabawę, aktywność oraz rywalizację wśród potencjalnych klientów. Usługi te powinny korzystać z

A. programów partnerskich
B. konkursów i rebusów
C. programów lojalnościowych
D. mechanizmów rywalizacji
PGF.08 Pytanie 1 002
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie układu wielostronicowej broszury reklamowej realizuje się przy użyciu programu

A. Photoshop
B. InDesign
C. Dreamweaver
D. Fireworks
PGF.08 Pytanie 1 003
Zarządzanie kampanią reklamową

Zamieszczenie w treści zamówienia informacji o reklamacji dotyczącej jakości ogłoszenia (reklamy) jest niemożliwe, jeśli materiały zostały przygotowane oraz dostarczone przez Ogłoszeniodawcę w sposób niezgodny z obowiązującymi w firmie Wydawcy wymaganiami technicznymi, które dotyczą przekazywania materiałów gotowych do druku.

A. treści i formy graficznej ogłoszenia spełniającej wymagania techniczne
B. formy graficznej ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
C. treści ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
D. treści potrzebnych do stworzenia ogłoszenia
PGF.08 Pytanie 1 004
Zarządzanie kampanią reklamową

Badanie, które polega na zadawaniu respondentom pytania o stacje radiowe, których słuchali w dniu poprzednim, jest przeprowadzane metodą

A. winiety.
B. telemetrii.
C. DAR.
D. dzienniczka.
PGF.08 Pytanie 1 005
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli

A. w sposób rzetelny i dający się obiektywnie zweryfikować porównuje towary.
B. niszczy reputację towarów, usług, znaków towarowych lub identyfikacji przedsiębiorcy.
C. subiektywnie zestawia jedną lub kilka istotnych i typowych właściwości produktów.
D. myli klienta.
PGF.08 Pytanie 1 006
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 250,00 zł
B. 378,23 zł
C. 223,00 zł
D. 86,85 zł
PGF.08 Pytanie 1 007
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie promocji jest najbardziej efektywne w trakcie zakupów?

A. Promocja sprzedaży
B. Public relations
C. Sponsoring
D. Reklama
PGF.07 Pytanie 1 008
Wykonywanie przekazu reklamow…

W briefie reklamowym zawarto informacje dotyczące przygotowania projektu ulotek składanych w harmonijkę. Wskaż czynność, którą należy zastosować aby zrealizować zlecenie.

A. Oczkowanie
B. Kalandrowanie
C. Bigowanie
D. Perforowanie
PGF.08 Pytanie 1 009
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z podanych baz danych posiada charakter analityczny?

A. Informacji kontaktowych klientów
B. Obrazów oraz opisów towarów
C. Serwisowania klientów
D. Danych dotyczących sprzedaży z minionych lat
PGF.08 Pytanie 1 010
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie frazy Produkt posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka jest techniką przedstawiania towaru przy użyciu

A. emocji
B. stylu życia
C. rekomendacji
D. humoru
PGF.08 Pytanie 1 011
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przy opracowywaniu planu medialnego, podjęła decyzję o wyborze jednego głównego medium oraz jednego dodatkowego

A. współdziałającego
B. pogłównego
C. wspierającego
D. dodatkowego
PGF.08 Pytanie 1 012
Zarządzanie kampanią reklamową

Slogan, który nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa, na przykład Już w porządku mój żołądku jest przykładem sloganu

A. porównawczym
B. deklaratywnym
C. rozkazującym
D. niesamodzielnym
PGF.08 Pytanie 1 013
Zarządzanie kampanią reklamową

Typ klienta, który charakteryzuje się dynamicznością, otwartością oraz dużą konsumpcją, często znajdujący się na szczycie swojej kariery, nazywany jest

A. rodak.
B. konserwatywna.
C. zdobywca.
D. dojrzały.
PGF.08 Pytanie 1 014
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie połączenie medium reklamy, środka reklamy oraz nośnika reklamy jest spójne?

A. Reklama zewnętrzna, środki transportu, product placement
B. Książki, katalogi, ogłoszenia lokalne
C. Telewizja, e-mail, kampanie mailingowe
D. Miejsce sprzedaży, witryna wystawowa, reklama typu pop-up
PGF.08 Pytanie 1 015
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj reklamy powinna zaproponować agencja, w odpowiedzi na brief reklamowy sieci pizzerii, którego fragment załączono?

Brief reklamowy
Charakterystyka produktu/usługipizza o ciekawych i nowych zestawieniach smakowych, możliwość własnej kompozycji smaków
Celpoinformowanie o firmie i jej działalności
Grupa docelowaosoby młode, aktywne, lubiące towarzystwo
Kluczowe korzyścidobry smak, szybka obsługa, możliwość zamówienia on line
Budżet1 000,00 zł

A. W punkcie sprzedaży.
B. Radiową.
C. Internetową.
D. Telewizyjną.
PGF.08 Pytanie 1 016
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł

A. 20%
B. 15%
C. 2%
D. 5%
PGF.08 Pytanie 1 017
Zarządzanie kampanią reklamową

Wizualna reprezentacja marki to

A. grafotyp.
B. prototyp.
C. logotyp.
D. logo.
PGF.08 Pytanie 1 018
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:

A. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
B. spot telewizyjny, citylight i direct mail
C. reklamę kinową, prasową i internetową
D. ulotki, plakaty, direct mail
PGF.08 Pytanie 1 019
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod promocji sprzedaży wlicza się:

A. materiały reklamowe, banery
B. mailing, reklama alternatywna
C. próbki, loterie, obniżki cen
D. sampling, wystawy, konferencje
PGF.08 Pytanie 1 020
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykonanie konkretnej funkcji w firmie, której celem są działania kontrolne, dostarczające informacji o poziomie sprzedaży, kosztach i zyskach, dotyczy

A. księgowości
B. zakupów
C. produkcji
D. badań
PGF.08 Pytanie 1 021
Zarządzanie kampanią reklamową

W projekcie logotypu zastosowano model barw CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przypisanie wartości cyfrowych do kolorów jest poprawne?

A. C 30, M 20, Y 60, K 70
B. C 70, M 30, Y 20, K 60
C. C 20, M 60, Y 70, K 30
D. C 60, M 20, Y 70, K 30
PGF.08 Pytanie 1 022
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki będzie koszt użytego materiału na wydruk 5 hangerów jednostronnych o wymiarach 2 × 2,5 m na materiale blockout?

Nazwa materiałuCena
Blockout65,00 zł/m²
Folia UV52,00 zł/m²
OWV55,00 zł/m²
Backlit70,00 zł/m²

A. 1 375,00 zł
B. 1 625,00 zł
C. 1 750,00 zł
D. 1 300,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 023
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zadania wykonuje copywriter w agencji reklamowej?

A. wykonywanie badań oraz ich analiza
B. przeprowadzanie wywiadów rekrutacyjnych
C. ocena wyników finansowych przedsiębiorstwa
D. tworzenie oraz projektowanie haseł reklamowych
PGF.08 Pytanie 1 024
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli skalkuluj, która cena produktu zapewni największy zysk.

Cena
w zł
Popyt
w szt.
Dochód
w zł
Koszty stałe
w zł
Koszty zmienne
w zł
Koszty całkowite
w zł
1570 0001 050 000300 000700 0001 000 000
2060 0001 200 000300 000600 000900 000
2535 000875 000300 000350 000650 000
3040 0001 200 000300 000650 000950 000

A. 15 zł
B. 20 zł
C. 30 zł
D. 25 zł
PGF.08 Pytanie 1 025
Zarządzanie kampanią reklamową

W Polsce rejestrację znaku graficznego oraz marki firmy lub produktu przeprowadza

A. Urząd Certyfikacji
B. Urząd Patentowy
C. Urząd Rejestracji Produktów
D. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
PGF.08 Pytanie 1 026
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt osiągnięcia 1 punktu ratingowego, gdy kampania promocyjna wyniosła 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności tej kampanii to 25 punktów?

A. 131 250,00 zł
B. 43 750,00 zł
C. 7 000,00 zł
D. 5 303,03 zł
PGF.08 Pytanie 1 027
Zarządzanie kampanią reklamową

Introligator, który pragnie wydobyć z arkusza papieru logo firmy o złożonych kształtach, a nie ma możliwości osiągnięcia tego przy pomocy standardowego cięcia, zastosuje

A. sztancowania
B. bigowania
C. falcowania
D. pasowania
PGF.08 Pytanie 1 028
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie marketingowe wpłynie na klienta w sklepie podczas podejmowania decyzji o zakupie sprzętu AGD?

A. Wsparcie lokalnej drużyny sportowej
B. Artykuł opłacony w lokalnej gazecie
C. Sprzedaż osobista
D. Reklama w telewizji
PGF.07 Pytanie 1 029
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przedstawiony na ilustracji tekst został napisany z wykorzystaniem czcionki

Ilustracja do pytania 29
A. jednoelementowej z szeryfami skrytymi
B. dwuelementowej bezszeryfowej
C. dwuelementowej z szeryfami belkowymi
D. jednoelementowej bezszeryfowej
PGF.08 Pytanie 1 030
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działanie ilustruje wykorzystanie up-sellingu w trakcie rozmowy handlowej?

A. Proponowanie towarów, które nie są dostępne w ofercie.
B. Zachęcanie klienta do nabycia produktu o wyższej jakości.
C. Proponowanie dóbr zastępczych.
D. Zachęcanie klienta do zakupu produktu o niższej jakości.
PGF.08 Pytanie 1 031
Zarządzanie kampanią reklamową

Lista wymaganych materiałów do przeprowadzenia kampanii reklamowej nosi nazwę

A. zapotrzebowaniem materiałowym
B. kalkulacją ilościową
C. kalkulacją wartościową
D. zapotrzebowaniem sprzętowym
PGF.08 Pytanie 1 032
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zareklamować świeżo otwartą restaurację w Poznaniu, najlepiej wybrać formę reklamy

A. w radiu ogólnopolskim
B. w prasie ogólnopolskiej
C. w prasie specjalistycznej
D. w telewizji regionalnej
PGF.08 Pytanie 1 033
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie czynniki są analizowane w kontekście polityczno-prawnym, ekonomicznym, społecznym i technologicznym?

A. PEST
B. Przypadków
C. 5-ciu Sił Portera
D. SWOT
PGF.08 Pytanie 1 034
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przeprowadziła analizę marketingową dotyczącą sprzedaży przestrzeni reklamowej. Uwzględniono jedynie czynniki zewnętrzne. Wśród nich agencja nie powinna brać pod uwagę

A. metod wspierających dystrybucję
B. zmian w zachowaniach zakupowych
C. swojej struktury organizacyjnej
D. grup rynkowych
PGF.08 Pytanie 1 035
Zarządzanie kampanią reklamową

Największa szansa na zauważenie reklamy w gazecie występuje

A. w prawym górnym rogu
B. w lewym dolnym rogu
C. w prawym dolnym rogu
D. w lewym górnym rogu
PGF.08 Pytanie 1 036
Zarządzanie kampanią reklamową

Tożsamość przedsiębiorstwa obejmuje

A. obraz firmy (marki) funkcjonujący w otoczeniu, obejmujący zestaw pozytywnych asocjacji po usłyszeniu nazwy firmy.
B. unikalny zbiór cech, które znacząco wyróżniają firmę (markę) spośród innych, a zwłaszcza ich konkurencji.
C. wykształcenie kadry, charakter działalności oraz system identyfikacji wizualnej.
D. kompleks skojarzeń związanych z marką, które pozostają w pamięci konsumenta.
PGF.08 Pytanie 1 037
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu zaprojektowania należy użyć ilustracji, nagłówka, sloganu oraz body copy

A. layoutu prasowego
B. przycisku internetowego
C. banderoli
D. dżingla
PGF.07 Pytanie 1 038
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który rodzaj działań promocyjnych zastosowała firma, jeśli sprzedaż wzrosła dzięki zastosowaniu narzędzia "dwa w cenie jednego"?

A. Sprzedaż osobistą
B. Public relations
C. Promocję sprzedaży
D. Reklamę
PGF.07 Pytanie 1 039
Wykonywanie przekazu reklamow…

Grafik otrzymał zlecenie wykonania logotypu w kolorze czarnym. Które składowe chromatyczne odpowiadają barwie czarnej w przestrzeni barw CMYK?

A. CMYK (0, 0, 100, 0)
B. CMYK (0, 0, 0, 100)
C. CMYK (0, 100, 0, 0)
D. CMYK (100, 0, 0, 0)
PGF.08 Pytanie 1 040
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?

A. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
B. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
C. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
D. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy