Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 041
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie cena brutto materiałów reklamowych, jeśli ich wartość netto to 1 250,00 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 1 537,50 zł
B. 1 150,00 zł
C. 962,50 zł
D. 1 350,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 042
Zarządzanie kampanią reklamową

Graficzna część planu medialnego, zawierająca rozkład na dni, tygodnie albo miesiące i ukazująca okresy działań w różnych mediach, jest nazywana

A. krótki opis kreatywny
B. krótki opis reklamy
C. flowchart
D. przepływ gotówki
PGF.08 Pytanie 1 043
Zarządzanie kampanią reklamową

Najbardziej popularnym narzędziem wspierającym budowanie lojalności klientów wobec przedsiębiorstwa jest

A. katalog uniwersalny
B. karta stałego klienta
C. ulotka informacyjna
D. prospekt firmowy
PGF.08 Pytanie 1 044
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamówki o powierzchni 12 m2 nie powinno się lokalizować

A. w odległości mniejszej niż 30 metrów od pomników przyrody
B. w pobliżu miejsca zabaw
C. w odległości 25 metrów od budynków w terenach zabudowanych
D. na obszarze prywatnym
PGF.07 Pytanie 1 045
Wykonywanie przekazu reklamow…

Realizując zamówienie na 100 000 sztuk ulotek reklamowych w formacie A5, należy zastosować

A. druk cyfrowy
B. fleksografię
C. tampondruk
D. druk offsetowy
PGF.08 Pytanie 1 046
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak powinien zachować się pracownik agencji reklamowej wobec klienta, który często zmienia temat rozmowy i wydaje się niepewny swoich potrzeb?

A. Prowadzić dyskusje na każdy poruszony temat
B. Nie zwracać uwagi na klienta
C. Wracać do głównego wątku rozmowy
D. Okazywać klientowi frustrację
PGF.08 Pytanie 1 047
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wybranych kryteriów doboru mediów umożliwia ustalenie średniej liczby interakcji przedstawiciela grupy docelowej z komunikatem reklamowym?

A. Intensywność oddziaływania środków
B. Zasięg oddziaływania reklamy lub środka reklamy
C. Zasięg oddziaływania środka reklamowego
D. Selektywność mediów oraz środków reklamy
PGF.08 Pytanie 1 048
Zarządzanie kampanią reklamową

Na etapie postprodukcji podczas tworzenia reklamy radiowej realizowany jest

A. harmonogram prac
B. casting aktorów
C. scenariusz reklamy
D. montaż
PGF.08 Pytanie 1 049
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie gaśnice są przeznaczone do zwalczania pożarów urządzeń pod napięciem?

A. proszkowa i śniegowa
B. pianowa i halonowa
C. pianowa i śniegowa
D. proszkowa i pianowa
PGF.08 Pytanie 1 050
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ma zlecenie na przygotowanie projektu opakowania dla soku owocowego skierowanego do dzieci. W tym celu planuje zbadać potrzeby klientów, realizując wywiady metodą CAWI. Jaką formę ankiety powinna wybrać agencja?

A. Opakowaniową
B. Telefoniczną
C. Audytoryjną
D. Internetową
PGF.08 Pytanie 1 051
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod ilościowych stosowanych w badaniach rynku zalicza się

A. wywiady pogłębione
B. badania oparte na heurystyce
C. metody projekcyjne
D. wywiady grupowe
PGF.08 Pytanie 1 052
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach rozszerzonej koncepcji 7P, obok tradycyjnych elementów marketingu 4P, znajdują się również następujące składniki:

A. ludzie, procesy, jakość
B. świadectwo materialne, ludzie, jakość
C. jakość, świadectwo materialne, procesy
D. ludzie, procesy, świadectwo materialne
PGF.08 Pytanie 1 053
Zarządzanie kampanią reklamową

Który produkt reklamowy należy umieścić w tabeli w miejscu oznaczonym X, aby był spójny z pozostałymi?

Konstrukcja wielkogabarytowaBillboardTablica reklamowaMegaboardTotemX

A. Plakat.
B. Ulotkę.
C. Pylon.
D. Roll-up.
PGF.08 Pytanie 1 054
Zarządzanie kampanią reklamową

W programie Microsoft Office Excel stworzono bazę kontrahentów agencji reklamowej. Jaki filtr należy zastosować na kolumnie z kodem pocztowym, by uzyskać listę kontrahentów z Częstochowy, którzy mają kod pocztowy 42-200?

A. Nie równa się 42-200
B. Równa się 42-200
C. Jest mniejsze niż 42-200
D. Jest większe niż 42-200
PGF.08 Pytanie 1 055
Zarządzanie kampanią reklamową

Po obszernej kampanii reklamowej firmy oferującej fast food, mieszkańcy państwa X doszli do wniosku, że przestaną spożywać hamburgery. Uważają, że jest to jedzenie dla przeciętnych konsumentów, do których oni się nie zaliczają. Jak z punktu widzenia marketingu można określić zachowanie mieszkańców państwa X?

A. efekt snobizmu
B. owczy pęd
C. zapomniany raj
D. czar prysz
PGF.08 Pytanie 1 056
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie, najczęściej w formie prezentacji multimedialnej (dokumentu), propozycji sprzedaży oraz działań promocyjnych dla potencjalnej marki lub firmy określa się mianem

A. debriefingu
B. sprzedaży
C. urno wy wstępnej
D. oferty wiążącej
PGF.07 Pytanie 1 057
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na ilustracji czerwoną i zieloną linią zaznaczono obszar:

Ilustracja do pytania 17
A. formatu i linie zgięcia
B. bezpieczny i linie cięcia
C. kreślenia i linie spadu
D. spadu i linie koloru
PGF.08 Pytanie 1 058
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii reklamowej wykorzystano popularną osobistość, która zachwalała produkt. Zastosowano zatem rodzaj reklamy opierającej się na

A. rekomendacji
B. sugestii
C. postulacie
D. referencji
PGF.08 Pytanie 1 059
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia

A. prestiżowa
B. penetracji
C. skimmingowa
D. dyskontowa
PGF.08 Pytanie 1 060
Zarządzanie kampanią reklamową

Poniższa wypowiedź w ramce ilustruje typ klienta

"Potrzebuję witryny internetowej, responsywnej, z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią. Proszę o przedstawienie kilku strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy".

A. problemowego
B. osobistego
C. ja
D. inni
PGF.08 Pytanie 1 061
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki program pozwoli na stworzenie logo?

A. Corel Draw
B. Movie Maker
C. Microsoft Access
D. Adobe Acrobat
PGF.08 Pytanie 1 062
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana firma giełdowa zarejestrowała adres www.gorg.eu. Po pewnym czasie w Internecie zaczęły pojawiać się pokrewne adresy, które wykorzystywały typowe literówki popełniane podczas wpisywania adresu w przeglądarce (np. gotg.eu, forg.eu). Jakie zjawisko to ilustruje?

A. SPAM
B. typosquatting
C. morphing
D. cybersquatting
PGF.08 Pytanie 1 063
Zarządzanie kampanią reklamową

W stworzonym materiale reklamowym pasty do zębów wykorzystano specjalistę, który wypowiada się o produkcie i go poleca. Który z wymienionych składników reklamy mógłby ją zaburzyć i wywołać u odbiorcy poczucie sprzeczności?

A. Szeroka wiedza
B. Stopień naukowy
C. Formalny strój
D. Język potoczny
PGF.08 Pytanie 1 064
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje, w których druga strona otrzymuje wyraźne i konkretne żądania, to negocjacje

A. łagodne
B. twarde
C. miękkie
D. integratywne
PGF.08 Pytanie 1 065
Zarządzanie kampanią reklamową

Używanie w formie odpłatnej promowanych towarów podczas nadawania programów telewizyjnych nosi nazwę.

A. product placement.
B. product promotion.
C. product participant.
D. product price.
PGF.08 Pytanie 1 066
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas planowania alokacji funduszy w kampanii telewizyjnej, największą część finansów powinno się przeznaczyć na

A. postprodukcję
B. produkcję
C. media
D. kreację
PGF.08 Pytanie 1 067
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie mają pliki graficzne?

A. .txt
B. .bmp
C. .wav
D. .vbs
PGF.08 Pytanie 1 068
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zgłosił się do agencji reklamowej z gotową księgą znaku swojej firmy, jednak pragnie uzyskać podstawowe nośniki wizerunku marki. W związku z tym pracownik agencji powinien wykonać zlecenie na

A. wykup powierzchni reklamowej
B. projekt papeterii firmowej
C. realizację animacji komputerowej
D. projekt kampanii telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 1 069
Zarządzanie kampanią reklamową

Sklep z obuwiem zlecił wykonanie napisu 3D "Obuwie na 100%", który ma być umieszczony na elewacji budynku. Napis powinien być stworzony z lekkiego materiału, odpornego na zmienne warunki atmosferyczne. Który z wymienionych surowców należy zastosować do realizacji tego napisu?

A. Drewno
B. Styrodur
C. Sklejka
D. Tektura
PGF.07 Pytanie 1 070
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na rynek polski wchodzi nowa firma produkująca akcesoria do skateboardingu. Wskaż ilustrację, która zgodnie z zasadami tworzenia przekazu reklamowego będzie odpowiednią formą graficzną hasła przewodniego kierowanego do potencjalnych nabywców.

Ilustracja do pytania 30
A. Ilustracja 4
B. Ilustracja 2
C. Ilustracja 1
D. Ilustracja 3
PGF.07 Pytanie 1 071
Wykonywanie przekazu reklamow…

Które stoisko targowe z przedstawionych na ilustracji będzie najatrakcyjniejsze dla zwiedzających

A. Nr 2
B. Nr 1
C. Nr 3
D. Nr 4
PGF.08 Pytanie 1 072
Zarządzanie kampanią reklamową

Postrzeganie partnerów w negocjacjach jako przyjaciół i ustępowanie dla podtrzymywania relacji jest cechą stylu negocjacji, który określa się mianem

A. dostosowanie się
B. kompromis
C. unikanie
D. dominacja
PGF.08 Pytanie 1 073
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na

A. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
B. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
C. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
D. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
PGF.08 Pytanie 1 074
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla jakiego typu popytu procentowa zmiana ilości popytu jest niższa niż procentowa zmiana ceny?

A. Elastycznego
B. Proporcjonalnego
C. Nieelastycznego
D. Sztywnego
PGF.08 Pytanie 1 075
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa wystawiła fakturę za stworzenie strony internetowej. Po dalszych negocjacjach agencja zdecydowała się przyznać klientowi zniżkę. Jaki rodzaj dokumentu powinna wystawić agencja?

A. Fakturę korygującą
B. Rachunek uproszczony
C. Notę korygującą
D. Nową fakturę
PGF.08 Pytanie 1 076
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko polegające na wprowadzeniu do filmu, sztuki lub książki produktu oznaczonego określoną marką zamiast standardowego rekwizytu, co przynosi korzyści promocyjne jego producentowi lub dystrybutorowi, nosi nazwę.

A. product placement
B. kompozycja marketingowa
C. relacje publiczne
D. promocja dla konsumentów
PGF.08 Pytanie 1 077
Zarządzanie kampanią reklamową

Użytkownicy, którzy kupują produkty jako pierwsi w początkowej fazie ich wprowadzania na rynek, to

A. naśladowcy
B. wczesna większość
C. innowatorzy
D. maruderzy
PGF.08 Pytanie 1 078
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość ma stawka VAT, jeśli kwota netto za wynajem billboardu wynosi 1 500,00 zł, a kwota brutto to 1 845,00 zł?

A. 5%
B. 8%
C. 3%
D. 23%
PGF.08 Pytanie 1 079
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa tworzy projekt folderu reklamowego dla swojego klienta. Koszty zmienne przygotowania projektu wynoszą 10 zł za jednostkę, koszty stałe są równe 120 zł, a marża wynosi 10%. Jaką ostateczną cenę będzie miała realizacja projektu folderu?

A. 130 zł
B. 120 zł
C. 132 zł
D. 143 zł
PGF.08 Pytanie 1 080
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent kawy chce zakupić w gazecie reklamę wielkości 4 modułów ogłoszeniowych i emitować ją w każdy wtorek i sobotę. Początek emisji zaplanowano na wtorek. Ile tygodni (poniedziałek-niedziela) emitowana będzie reklama, jeśli przeznaczono na nią kwotę 6 000,00 zł?

Dzień tygodniaCena 1 modułu ogłoszeniowego
poniedziałek-piątek40,00 zł
sobota60,00 zł

A. 60
B. 10
C. 15
D. 90