Filtrowanie pytań
PGF.07 Pytanie 1 081
Wykonywanie przekazu reklamow…
A. rozdzielczość 72 ppi, tryb kolorów RGB
B. rozdzielczość 600 ppi, tryb kolorów RGB
C. rozdzielczość 96 ppi, tryb kolorów CMYK
D. rozdzielczość 72 ppi, tryb kolorów Lab
PGF.08 Pytanie 1 082
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z parametrów medialnych zestawia zasięg danego medium reklamowego w grupie docelowej z zasięgiem w całej populacji?
A. Opportunity to see
B. Affinity index
C. Opportunity to hear
D. Effective freguency
PGF.08 Pytanie 1 083
Zarządzanie kampanią reklamową
Wybierając medium z najmniejszym zakłóceniem uwagi do kampanii reklamowej, powinno się zdecydować na
A. telewizję
B. kolorowe magazyny
C. internet
D. radio
PGF.08 Pytanie 1 084
Zarządzanie kampanią reklamową
W przeciwieństwie do modelu AIDA, w ostatnim etapie modelu oddziaływania reklamy AIDCAS uwagę zwraca się na
A. zainteresowanie konsumenta produktem
B. zmobilizowanie odbiorcy do wykonania czynności
C. wywołanie długookresowego zadowolenia konsumenta
D. przyciągnięcie uwagi klienta do produktu
PGF.08 Pytanie 1 085
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z zadań agencji reklamowej względem klienta jest dostarczenie mu storyboardu z przedstawioną ścieżką dźwiękową. W celu realizacji tego zadania opiekun klienta w agencji reklamowej powinien udostępnić klientowi
A. animatic
B. storyboard
C. layout
D. key Visual
PGF.08 Pytanie 1 086
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwsze ogłoszenia, które pojawiły się w starożytnym Rzymie, malowane na murach czerwoną lub czarną farbą i zawierające publiczne komunikaty urzędowe, nazywane były
A. tipao
B. acta diurna
C. dipinti
D. advertiso
PGF.08 Pytanie 1 087
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma działa na rynku od pół roku. W planie reklamowym postanowiła dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Jednakże promocja nie może być zbyt droga, gdyż firma jeszcze nie osiągnęła profitów. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem będzie wybór takiego nośnika jak
A. spoty reklamowe w radio.
B. bannery reklamowe w Internecie.
C. telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej.
D. neony świetlne w centrach miast.
PGF.08 Pytanie 1 088
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się standard rozmowy w sprzedaży?
A. forma werbalnego przywitania klienta
B. dynamiczne tempo prezentacji oferty
C. eleganckie słownictwo sprzedawcy
D. natychmiastowe dążenie do zakończenia sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 089
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 5 kasetonów świetlnych w cenie 400,00 zł netto za sztukę, pomijając przy tym rabat wartościowy dla klienta w wysokości 200,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby skorygować ten błąd?
A. Fakturę korygującą
B. Fakturę zaliczkową
C. Fakturę Proforma
D. Notę korygującą
PGF.08 Pytanie 1 090
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim formacie zamkniętym warto wysłać ofertę sprzedaży, aby utrudnić modyfikację jej treści?
A. .pdf
B. .xls
C. .doc
D. .docx
PGF.08 Pytanie 1 091
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie rozszerzenie pliku powinno zostać użyte dla nagrania dżingla reklamowego stworzonego dla klienta?
A. .mp3
B. .cdr
C. .jpg
D. .ppt
PGF.07 Pytanie 1 092
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono urządzenie służące do wycinania liter przestrzennych w materiałach typu styropian lub styrodur?
A. Na ilustracji 4
B. Na ilustracji 2
C. Na ilustracji 3
D. Na ilustracji 1
PGF.08 Pytanie 1 093
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie środki poetyckie zastosowano w haśle Śpiesz się powoli?
A. Repetycja
B. Porównanie
C. Aliteracja
D. Oksymoron
PGF.08 Pytanie 1 094
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie, w której mówi się "wszyscy mają Mambę, mam i ja", wykorzystano technikę
A. fantazji
B. sprawdzianu naukowego
C. owczego pędu
D. symbolizmu
PGF.08 Pytanie 1 095
Zarządzanie kampanią reklamową
Wybór określonej liczby segmentów rynku, które firma uznaje za interesujące i dopasowane do jej zasobów, oraz opracowanie różnorodnej strategii marketingowej i produktowej dla każdego z tych segmentów nazywa się specjalizacją
A. selektywną
B. rynkową
C. produktową
D. jednosegmentową
PGF.08 Pytanie 1 096
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką strategię organizacyjną i rozwojową przyjęła agencja, wprowadzając na rynek warszawski nowoczesne, udoskonalone wersje dotychczas oferowanych banerów reklamowych?
A. Penetracji rynku
B. Rozwoju produktu
C. Dywersyfikacji
D. Rozwoju rynku
PGF.07 Pytanie 1 097
Wykonywanie przekazu reklamow…
Program komputerowy, którego okno dialogowe zostało przedstawione na ilustracji, służy do

A. przygotowania animacji
B. przygotowywania publikacji wielostronicowych
C. tworzenia stron internetowych
D. montażu wideo
PGF.08 Pytanie 1 098
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodą druku zrealizuje to zamówienie drukarnia, która otrzymała projekty graficzne na kubki reklamowe?
A. Tampondrukiem
B. Fleksografią
C. Światłodrukiem
D. Typografią
PGF.08 Pytanie 1 099
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy sprzedaż jest rejestrowana za pomocą kasy fiskalnej, dokumentacja sprzedaży w formie wydrukowanego paragonu fiskalnego powinna być
A. odłożona do koszyka obok kasy fiskalnej
B. wręczona tylko tym klientom, którzy posiadają fakturę
C. wydana jedynie tym klientom, którzy o nią poproszą
D. wręczona każdemu konsumentowi
PGF.08 Pytanie 1 100
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się dżinglem?
A. piosenkę promocyjną
B. reklama telewizyjna
C. ogłoszenie prasowe
D. małe ogłoszenie
PGF.08 Pytanie 1 101
Zarządzanie kampanią reklamową
W prezentacji dotyczącej oferty sprzedaży uwzględniono cykl życia produktu. W której z jego faz występuje zmiana na komunikację skoncentrowaną na preferencjach i lojalności?
A. Faza spadku
B. Faza dojrzałości
C. Faza wprowadzenia
D. Faza wzrostu
PGF.08 Pytanie 1 102
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent pieluszek dla dzieci postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną. O godzinie 18.15 spotkanie to zobaczyło 15% zamierzonej grupy docelowej. Co to oznacza dla firmy, wyemitowując reklamę w tym czasie?
A. 45 GRP
B. 30 GRP
C. 7,5 GRP
D. 15 GRP
PGF.08 Pytanie 1 103
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszym sposobem na zaprezentowanie klientowi projektów graficznych, zarówno w formacie wektorowym, jak i rastrowym, wraz z planem medialnym, jest użycie programu komputerowego
A. Adobe Photoshop
B. MS PowerPoint
C. Corel Draw
D. MS Excel
PGF.08 Pytanie 1 104
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa przygotowała ofertę dotycząca kalendarzy promocyjnych dla firmy X. Całkowita wartość oferty wynosi 1500,00 zł netto, do której należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%. Kontrahent otrzymuje rabat w wysokości 4% od wartości netto oferty. Jaką kwotę brutto powinno wynosić całe zamówienie po uwzględnieniu rabatu?
A. 1 918,80 zł
B. 1 460,00 zł
C. 1 771,20 zł
D. 1 845,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 105
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z planowanych reklamowych form promocji napoju alkoholowego typu piwo jest prawnie zakazana?
A. Reklama kinowa, która będzie nadawana przed filmem dla dorosłych, którego projekcja rozpocznie się o godzinie 23:30
B. Reklama telewizyjna, w której kierowca rajdowy na mecie wznosi toast piwem, a następnie delektuje się nim z przyjaciółmi
C. Plakat na tablicy reklamowej browaru (20% powierzchni reklamy zajmuje napis informujący o szkodliwości spożywania alkoholu)
D. Plakat reklamowy w pubie z hasłem 'Nowa butelka, ten sam dobry smak'
PGF.08 Pytanie 1 106
Zarządzanie kampanią reklamową
Która metoda prezentacji reklamy ilustruje, w jaki sposób dany produkt może pomóc w codziennych problemach przeciętnych ludzi?
A. Sposób życia.
B. Dowód naukowy.
C. Dowcip.
D. Kawałek życia.
PGF.08 Pytanie 1 107
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, którego należy starannie obserwować pod kątem mimiki, gestów oraz stosować adekwatne reakcje, nie być natarczywym, zachęcać do wyrażania swoich myśli i zadawać pytania otwarte, to klient
A. milczący.
B. samodzielny.
C. niecierpliwy.
D. dominujący.
PGF.08 Pytanie 1 108
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy, reklamą jest przekaz
A. promujący pożądane społecznie zachowania, niezwiązany z reklamą podmiotu
B. pochodzący od podmiotu, wymagany przez obowiązujące przepisy prawne
C. zawierający informację mającą na celu zwiększenie zbytu produktów
D. stanowiący element kampanii wyborczej lub referendalnej
PGF.08 Pytanie 1 109
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby dostosować marketing-mix firmy do miejsca zamieszkania klientów, należy wykorzystać
A. neuromarketing.
B. remarketing.
C. B2B marketing.
D. geomarketing.
PGF.08 Pytanie 1 110
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej według modelu sprzedaży zorientowanego na klienta, bez względu na czas jej trwania, największą ilość uwagi należy skierować na
A. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
B. Etap I. Wzbudzenie zaufania
C. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
D. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
PGF.07 Pytanie 1 111
Wykonywanie przekazu reklamow…
W którym stylu negocjacji strony skupiają się na rozwiązaniu problemów, dążą do porozumienia korzystnego dla każdej ze stron, skupiają się na interesach a nie na stanowiskach oraz ulegają zasadnym argumentom a nie presji?
A. Miękkim
B. Twardym
C. Rzeczowym
D. Rywalizacyjnym
PGF.08 Pytanie 1 112
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony w tabeli fragment dokumentu wykorzystywanego w kampanii reklamowej to
Tytuł | Nakład tys. szt. | Format | Liczba reklam | Czytelnictwo % | Cena zł | GRP | Styczeń |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Maja | 550 | cała strona, P, full color | 1 | 11,00 | 158 000,00 | 11 | 1 |
Kobieta i jej styl | 350 | cała strona, P, full color | 1 | 7,96 | 149 000,00 | 8 | 1 |
Polka | 230 | cała strona, P, full color | 1 | 6,60 | 83 000,00 | 6 | 1 |
Razem | 3 | 25,56 | 25 | 2 |
A. cash flow.
B. flow chart.
C. showreel.
D. media plan.
PGF.08 Pytanie 1 113
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma
A. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
B. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
C. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
D. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
PGF.08 Pytanie 1 114
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim celu w aplikacjach komputerowych stosuje się technikę morphingu?
A. Zmiany w tekście
B. Poprawy dźwięku
C. Zajmowania się analizą danych liczbowych
D. Produkcji animacji
PGF.08 Pytanie 1 115
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?
A. 4,0%
B. 40,0%
C. 2,5%
D. 25,0%
PGF.08 Pytanie 1 116
Zarządzanie kampanią reklamową
Wybór różnych wariantów reklamy oraz udoskonalenie wybranego wariantu poprzez dodanie elementów istotnych dla odbiorcy to zadanie badań reklamowych typu
A. posttesty
B. pretesty
C. testy podczas kampanii prasowej
D. testy w trakcie kampanii telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 1 117
Zarządzanie kampanią reklamową
Kategorii informacji zawartych w dokumentacji księgowej należy przypisać do źródeł informacji?
A. wtórnych wewnętrznych
B. pierwotnych wtórnych
C. pierwotnych zewnętrznych
D. wtórnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 1 118
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedawca, przekazując klientowi informacje o promocjach, które mają na celu skłonienie go do zakupu produktu, wykorzystuje formę komunikacji o charakterze
A. motywacyjnym
B. informacyjnym
C. kontrolnym
D. emocjonalnym
PGF.08 Pytanie 1 119
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z przedstawionych wzorców należy użyć, aby zaprojektować ogłoszenie drobne typu "w kontrze"?
W kontrze | W kontrze | W kontrze | W kontrze |
A. | B. | C. | D. |
A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
PGF.07 Pytanie 1 120
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nadmuchiwana powietrzem dwustronna ściana reklamowa to
A. frontlight
B. citylight
C. cityscroll
D. airboard