Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 121
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Sezonową
B. Ciągłą
C. Skokową
D. Pulsacyjną
PGF.08 Pytanie 1 122
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?
A. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA
B. o mniej efektywnej kampanii ZELTA
C. o mniej skutecznej kampanii ZELTA
D. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA
PGF.08 Pytanie 1 123
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z przepisami prawa reklamowego, nie wolno promować napojów alkoholowych w telewizji?
A. poprzez informowanie o wspieraniu wydarzeń masowych
B. poprzez ukazywanie w reklamie osób młodszych niż 18 lat
C. zawierających mniej niż 8% alkoholu
D. przed godziną 2000
PGF.08 Pytanie 1 124
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przyciągnąć większą liczbę klientek, salon kosmetyczny zamieścił ogłoszenie promocyjne w lokalnej prasie, obejmujące rabat. Całkowity koszt tej kampanii wyniósł 800 zł. Po tygodniu od jej zakończenia salon przyjął 40 nowych klientek z kuponem rabatowym. Oblicz efektywność reklamy, ustalając wartość wskaźnika kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).
A. 4
B. 2
C. 20
D. 40
PGF.08 Pytanie 1 125
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa w miesiącu maju zrealizowała dla swojego klienta następujące zamówienie:
Oblicz podatek VAT, jaki musi zapłacić agencja, zakładając 23% stawkę podatku.
Produkt | Cena sprzedaży netto, zł |
---|---|
Kubki reklamowe | 1 500,00 |
Koszulki z nadrukiem | 2 500,00 |
Smycze reklamowe | 1 000,00 |
Razem | 5 000,00 |
A. 575,00 zł
B. 1 150,00 zł
C. 230,00 zł
D. 345,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 126
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie wyników przedstawionych w tabeli wskaż sklep, który ma najdłuższą historię obecności strony na portalu społecznościowym i dominuje nad konkurencją pod względem liczby polubień i aktywności użytkowników na stronie.
Cecha | Sklep 1 | Sklep 2 | Sklep 3 | Sklep 4 |
---|---|---|---|---|
Rok powstania strony na portalu społecznościowym | 2017 | 2019 | 2018 | 2022 |
Liczba polubień strony | 9520 | 7149 | 9358 | 8796 |
Charakterystyka grupy odbiorczej (lokalizacja i wiek) | Warszawa 25-34 lata | Poznań 25-34 lata | Gdańsk 25-34 lata | Wrocław 25-34 lata |
Częstotliwość publikacji postów - średnia z ostatniego roku | 2 dni | 3 dni | 2 dni | 1 dzień |
Średnia liczba polubień postów | 60 | 53 | 58 | 55 |
Średnia liczba komentarzy postów | 5 | 3 | 5 | 4 |
Średnia liczba udostępnień postów | 40 | 35 | 40 | 38 |
A. Sklep 1
B. Sklep 4
C. Sklep 3
D. Sklep 2
PGF.08 Pytanie 1 127
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów pozwala na sortowanie oraz filtrowanie bazy danych kontrahentów według określonego kryterium?
A. Publisher
B. Excel
C. Corel Draw
D. Word
PGF.08 Pytanie 1 128
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba zajmująca się cyfrową edycją zdjęć powinna przede wszystkim korzystać z programu graficznego
A. Adobe Photoshop CS
B. Joint Photographic Experts Group
C. Graphics Interchange Format
D. Tagged Image File Format
PGF.08 Pytanie 1 129
Zarządzanie kampanią reklamową
Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii
A. wychowawczej
B. osobowości
C. ekonomicznej
D. społecznej
PGF.08 Pytanie 1 130
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych formatów ulotek zapewnia największą przestrzeń reklamową?
A. A4
B. DL
C. A5
D. A6
PGF.08 Pytanie 1 131
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju dyskryminacja cenowa występuje, gdy ten sam produkt lub usługa jest oferowana po różnych cenach dla różnych grup odbiorców?
A. Różnicowanie cen w zależności od położenia geograficznego
B. Różnicowanie cen w zależności od segmentu
C. Różnicowanie cen ze względu na inny wizerunek
D. Różnicowanie cen dla poszczególnych kanałów dystrybucji
PGF.08 Pytanie 1 132
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych materiałów reklamowych opisuje załączona specyfikacja?
Specyfikacja | |
---|---|
Materiał | Frontlit powlekany 510 g, semimat/ błysk |
Maksymalna szerokość | Rolki o szerokościach: 1,2 m, 1,6 m, 3,5 m |
Długość | Długość dowolna |
Wykończenie | Zawijanie, zgrzewanie po bokach, oczkowanie |
Wykonanie | Druk solwentowy, 4+0 |
Kolorystyka | CMYK |
A. Baner reklamowy 3 x 5 m, oczkowany, drukowany jednostronnie.
B. Flagę reklamową 1,6 x 3 m, oczkowana, półmatowa jednostronna.
C. Baner reklamowy 1,6 x 4 m, oczkowany, matowy drukowany dwustronnie.
D. Flagę reklamową 1,2 x 3 m, z tunelem bocznym.
PGF.07 Pytanie 1 133
Wykonywanie przekazu reklamow…
Któremu pracownikowi agencji reklamy należy powierzyć opracowanie hasła reklamowego dla klienta?
A. Account managerowi
B. Copywriterowi
C. Grafikowi
D. Księgowemu
PGF.08 Pytanie 1 134
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, dedykowane szerokiemu kręgowi odbiorców, mogące obejmować różnorodne branże, to targi
A. uniwersalne
B. zamknięte
C. skoncentrowane
D. wertykalne
PGF.07 Pytanie 1 135
Wykonywanie przekazu reklamow…
Do zadań działu kreatywnego w agencji reklamowej należy
A. tworzenie scenariuszy radiowych na potrzeby kampanii reklamowej
B. analiza kosztów kampanii reklamowej
C. wykonywanie badań skuteczności reklamy
D. zakup czasu antenowego w telewizji
PGF.08 Pytanie 1 136
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z art. 70 ustawy o VAT, z wyjątkiem ust. 3, zwalnia się od podatku import drukowanych materiałów, katalogów, prospektów, cenników oraz plakatów reklamowych, o ile
A. są przeznaczone do użytku
B. są przeznaczone do nieodpłatnego rozdania
C. mają wysoką wartość jednostkową
D. są dopuszczone do obrotu handlowego
PGF.08 Pytanie 1 137
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym roku na stronie internetowej pojawił się pierwszy banner reklamowy?
A. 1999
B. 1975
C. 1994
D. 1970
PGF.08 Pytanie 1 138
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując ofertę handlową według modelu AIDA, na początku należy
A. zmotywować do zakupu oferowanego towaru
B. wywołać pragnienie posiadania prezentowanego produktu
C. zainteresować klienta oferowanym produktem
D. skierować uwagę klienta na przedstawiany towar
PGF.08 Pytanie 1 139
Zarządzanie kampanią reklamową
Do promowania produktu, który wymaga pokazania jego działania, należy wykorzystać narzędzie komunikacji marketingowej w formie
A. merchandisingu
B. marketingu bezpośredniego
C. public relations
D. sponsoringu
PGF.08 Pytanie 1 140
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy należy wykorzystać sampling?
A. w reklamie
B. w promocji sprzedaży
C. w public relations
D. w marketingu bezpośrednim
PGF.08 Pytanie 1 141
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?
A. Psychograficznych.
B. Demograficznych.
C. Ekonomicznych.
D. Zachowań.
PGF.08 Pytanie 1 142
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki dokument powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?
A. Fakturę VAT
B. Zawiadomienie o wysyłce
C. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
D. Rachunek uproszczony
PGF.08 Pytanie 1 143
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki model rozliczeń będzie stosowany, gdy Facebook będzie pobierał opłatę od reklamodawcy za każde pojedyncze kliknięcie reklamy przez użytkownika platformy?
A. CPC
B. CPM
C. CPE
D. CPS
PGF.08 Pytanie 1 144
Zarządzanie kampanią reklamową
Który wskaźnik dotyczący efektywności reklamy online wskazuje na stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń?
A. TRP
B. CTR
C. CPA
D. OTS
PGF.08 Pytanie 1 145
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który ma silne więzi z firmą i poleca ją innym, jest klientem
A. stałym.
B. narzekającym na ceny.
C. lojalnym.
D. zaangażowanym ekonomicznie.
PGF.08 Pytanie 1 146
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie przepisy prawne powinny być brane pod uwagę przy tworzeniu baz danych oraz ich wykorzystaniu w reklamie?
A. Ustawy Prawo własności prywatnej
B. Ustawy Prawo autorskie
C. Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
D. Ustawy o ochronie danych osobowych
PGF.08 Pytanie 1 147
Zarządzanie kampanią reklamową
Materiał typu mesh produkowany jest
A. z siatki perforowanej
B. z poliwęglanu komorowego
C. z folii ploterowej
D. z płyty kompozytowej
PGF.07 Pytanie 1 148
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą z aplikacji komputerowych można wykorzystać do zwizualizowania mapy myśli w formie prezentacji multimedialnej?
A. Audacity
B. Prezi
C. Notepad++
D. GIMP
PGF.07 Pytanie 1 149
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przygotowana reklama w wersji elektronicznej została przekazana klientowi do akceptacji jako plik z rozszerzeniem MP3. Który zwymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta?
A. Plakat wielkoformatowy
B. Spot telewizyjny
C. Spot radiowy
D. Animacja komputerowa
PGF.08 Pytanie 1 150
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak wysoki był wskaźnik efektywności reklamy, na którą firma wydała 1 000,00 zł, a która przyniosła wzrost przychodów w reklamowanej kategorii o 3 600,00 zł?
A. 0,28
B. 3,6
C. 2 600
D. 4 600
PGF.08 Pytanie 1 151
Zarządzanie kampanią reklamową
W tytule corocznego rajdu rowerowego "Dwa kółka - Sotal s.c." występuje nazwa sponsora, co wskazuje na zastosowanie sponsoringu
A. emblematowy
B. projektowy
C. imienny
D. osobowy
PGF.08 Pytanie 1 152
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument powstający na skutek debriefingu klienta z agencją reklamową to brief?
A. kreatywny
B. mediowy
C. reklamowy
D. marketingowy
PGF.08 Pytanie 1 153
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka będzie łączna kwota brutto materiałów POS, jeśli klient uiścił 15 000 zł netto (VAT 23%)?
A. 12 195,00 zł
B. 18 450,00 zł
C. 11 550,00 zł
D. 15 023,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 154
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach promocji sprzedażowej skierowanej na klientów, mającej na celu zwiększenie obrotów, nie wykorzystuje się
A. broszur informacyjnych
B. próbek produktów
C. konkursów z nagrodami
D. szkoleń dla sprzedawców
PGF.08 Pytanie 1 155
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która należy do kategorii ATL (above the line), to przykład, który nie jest reklamą
A. na ulotkach rozdawanych w punkcie sprzedaży
B. na stronie społecznościowej
C. w ogólnopolskim tygodniku
D. w krajowej telewizji
PGF.08 Pytanie 1 156
Zarządzanie kampanią reklamową
Na czym polega ekspozycja w modelu 'shop in shop'?
A. Na sprzedaży wyrobów jednej marki w lokalu oferującym produkty innej marki o zbliżonym charakterze, w wyznaczonej przestrzeni handlowej
B. Na selekcji towarów z kilku odmiennych grup asortymentowych na podstawie ich wspólnych właściwości
C. Na prezentowaniu pełnego asortymentu sklepu, co ma na celu stworzenie iluzji obfitości, z pominięciem elementów dekoracyjnych
D. Na dostosowywaniu aranżacji sklepowych do nadchodzących świąt lub wyjątkowych okazji
PGF.08 Pytanie 1 157
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych programów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office jest najskuteczniejszy do przeprowadzania obliczeń oraz tworzenia wykresów?
A. Access
B. Excel
C. Word
D. Power Point
PGF.08 Pytanie 1 158
Zarządzanie kampanią reklamową
W miesiącu lipcu przedsiębiorstwo handlowe BIM zarejestrowało następujące wartości dotyczące VAT:
- VAT należny - 10 000 zł,
- VAT naliczony - 7 000 zł.
Jaką kwotę powinno wpłacić do Urzędu Skarbowego?
A. 3 000 zł
B. 7 000 zł
C. 17 000 zł
D. 10 000 zł
PGF.08 Pytanie 1 159
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile dni reklamowych ma możliwość zakupu firma zajmująca się sprzedażą obuwia w trakcie swojej kampanii promocyjnej, jeśli planuje codziennie emitować 2 spoty po 1 200,00 zł, a całkowity budżet na kampanię wynosi 90 000,00 zł?
A. 38 dni
B. 75 dni
C. 37 dni
D. 45 dni
PGF.08 Pytanie 1 160
Zarządzanie kampanią reklamową
W audycji radiowej zawsze powinno się
A. stosować efekty dźwiękowe
B. przedstawiać nazwę reklamowanego towaru
C. wykorzystać piosenkę
D. podawać numery kontaktowe