Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 81
Zarządzanie kampanią reklamową
A. ogłoszenie w codziennej gazecie
B. reklama w witrynach biur podróży
C. rozwieszanie plakatów w szkołach i ośrodkach młodzieżowych
D. przeprowadzenie konferencji prasowej podczas targów turystycznych w Poznaniu
PGF.08 Pytanie 82
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się
A. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
B. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
C. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
D. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
PGF.08 Pytanie 83
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z podanych terminów powinno być umieszczone w nagłówku tabeli z cennikiem?
A. Data.
B. Cena netto produktu.
C. Właściwości produktu.
D. Podpis osoby wykonującej cennik.
PGF.08 Pytanie 84
Zarządzanie kampanią reklamową
AIDCAS to model wpływu reklamy, który obejmuje:
A. Attention, Interest, Desire, Conviction, Action, Satisfaction
B. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Action, Satisfaction
C. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Awareness, Satisfaction
D. Attention, Interest, Definition, Conviction, Action, Satisfaction
PGF.08 Pytanie 85
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument powstający na skutek debriefingu klienta z agencją reklamową to brief?
A. mediowy
B. reklamowy
C. marketingowy
D. kreatywny
PGF.07 Pytanie 86
Wykonywanie przekazu reklamow…
Uniwersalny nawóz do roślin domowych reklamowany jest hasłem "Z nami zawsze wiosna". Jest to przykład mechanizmu perswazji
A. nakłaniającej
B. ekonomicznej
C. emocjonalnej
D. informacyjnej
PGF.07 Pytanie 87
Wykonywanie przekazu reklamow…
Z którego z wymienionych nośników reklamy powinien skorzystać producent luksusowych jachtów, jeżeli jego grupą docelową mają być osoby o ponadprzeciętnych dochodach?
A. Ogłoszenie modułowe w jednym z ogólnopolskich tabloidów
B. Insert w miesięczniku gospodarczym skierowanym do inwestorów
C. Ogłoszenie drobne w jednej z regionalnych gazet w Polsce
D. Spot reklamowy w regionalnej, komercyjnej stacji radiowej
PGF.08 Pytanie 88
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt produkcji wyrobu wynosi 30,00 zł, a marża to 40%. Jaką cenę sprzedaży uzyskamy, jeśli marża jest określona metodą "w stu", co oznacza, że stanowi 40% od ceny sprzedaży?
A. 12,00 zł
B. 18,00 zł
C. 50,00 zł
D. 42,00 zł
PGF.08 Pytanie 89
Zarządzanie kampanią reklamową
Zbudowanie bazy danych dotyczącej klientów jest korzystne, gdy
A. klienci są lojalni wobec marki
B. firma oferuje produkty luksusowe
C. firma organizuje kampanię promocyjną
D. koszty pozyskiwania aktualnych informacji są wysokie
PGF.08 Pytanie 90
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki proces uszlachetniania produktów papierowych polega na oblepuwaniu cienkim papierem (zadrukowanym lub niezadrukowanym) znacznie grubszych materiałów, takich jak tektura falista?
A. Kaszerowanie
B. Listwowanie
C. Falcowanie
D. Bigowanie
PGF.08 Pytanie 91
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?
A. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
B. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
C. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
D. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
PGF.07 Pytanie 92
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który z wymienionych programów umożliwia stworzenie bazy danych klientów, w której jest możliwe automatyczne wyszukiwanie kontrahentów?
A. Program do edycji grafiki wektorowej
B. Arkusz kalkulacyjny
C. Program do edycji grafiki rastrowej
D. Edytor HTML
PGF.08 Pytanie 93
Zarządzanie kampanią reklamową
Najbardziej popularnym narzędziem wspierającym budowanie lojalności klientów wobec przedsiębiorstwa jest
A. ulotka informacyjna
B. prospekt firmowy
C. karta stałego klienta
D. katalog uniwersalny
PGF.08 Pytanie 94
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z procesów w tworzeniu reklamy radiowej jest mastering, który obejmuje
A. dodawanie efektów dźwiękowych do tekstu
B. nagraniu różnych wersji tekstu w studiu nagraniowym i późniejszym montażu
C. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji
D. opracowanie treści reklamy przez copywritera
PGF.08 Pytanie 95
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie układu wielostronicowej broszury reklamowej realizuje się przy użyciu programu
A. Dreamweaver
B. Fireworks
C. InDesign
D. Photoshop
PGF.08 Pytanie 96
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych wypowiedzi wskazuje na zakończenie rozmowy sprzedażowej?
A. Dziękuję za odpowiedź na wszystkie zadane pytania
B. Gratuluję właściwego wyboru. Proszę o podanie jeszcze kilku informacji
C. Zadzwoniłem, aby wyrazić wdzięczność za skorzystanie z naszej oferty
D. Jeżeli ta oferta Pana nie satysfakcjonuje, przygotujemy inną opcję
PGF.08 Pytanie 97
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki dokument powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?
A. Rachunek uproszczony
B. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
C. Zawiadomienie o wysyłce
D. Fakturę VAT
PGF.08 Pytanie 98
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie często stosuje się stereotypy, ponieważ
A. jest to forma reklamy, która cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców
B. istnieje powszechna akceptacja dla stereotypowych obrazów
C. można je powiązać z uproszczeniem myślenia na dany temat
D. taki sposób reklamy nie wymaga dużych inwestycji finansowych
PGF.08 Pytanie 99
Zarządzanie kampanią reklamową
Budowanie bazy klientów w systemie "member gets member" polega na
A. pozyskiwaniu klientów od aktualnych użytkowników
B. dodawaniu na stronie opcji subskrypcji newslettera
C. wykorzystywaniu danych z baz innych przedsiębiorstw
D. zbieraniu informacji o klientach za pomocą call centre
PGF.08 Pytanie 100
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą kategorię czasu antenowego powinna zaproponować agencja reklamy firmie preferującej reklamę w godzinach wieczornych i dysponującej budżetem 520,00 zł na 8 spotów?
CENNIK 30-SEKUNDOWYCH SPOTÓW REKLAMOWYCH | ||
---|---|---|
godziny emisji | kategoria czasu antenowego | cena emisji jednego spotu, zł |
6.00 ÷ 8.00 | 2 | 70,00 |
8.00 ÷ 15.00 | 1 | 80,00 |
15.00 ÷ 18.00 | 2 | 70,00 |
18.00 ÷ 22.00 | 3 | 65,00 |
22.00 ÷ 6.00 | 4 | 50,00 |
A. Kategorię 3.
B. Kategorię 4.
C. Kategorię 2.
D. Kategorię 1.
PGF.08 Pytanie 101
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc plan marketingowy dla agencji reklamowej, w sekcji dotyczącej strategii marketingowej powinny znaleźć się informacje
A. na temat sprzedaży
B. na temat misji
C. na temat wydatków
D. na temat asortymentu
PGF.07 Pytanie 102
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu wykonania reklamy umieszczonej na bocznych szybach autobusu należy zastosować
A. folię OVW
B. folię wylewaną
C. folię flex
D. folię magnetyczną
PGF.08 Pytanie 103
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych w tabeli określ wartość TRP dla TV Life (faktyczny zasięg emisji) dla reklamy szamponu firmy kosmetycznej "Elise".
Nazwa stacji | Liczba osób, które miały kontakt z reklamą podczas danej emisji | Wielkość grupy docelowej |
---|---|---|
TV Blask | 300 | 600 |
TV Life | 450 | 750 |
TV Minute | 650 | 900 |
A. 25%
B. 50%
C. 60%
D. 72%
PGF.07 Pytanie 104
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono hasło reklamowe, które należy umieścić na ulotce reklamowej, aby w szybki sposób zbadać skuteczność własnej reklamy w swoim mieście?

A. Na ilustracji 4
B. Na ilustracji 2
C. Na ilustracji 1
D. Na ilustracji 3
PGF.08 Pytanie 105
Zarządzanie kampanią reklamową
Informacje udostępnione na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego są przykładem źródeł danych
A. wtórnych wewnętrznych
B. pierwotnych wewnętrznych
C. pierwotnych zewnętrznych
D. wtórnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 106
Zarządzanie kampanią reklamową
Co oznacza pojęcie corporate identity?
A. normy obsługi klienta
B. tożsamość marki
C. wizualna tożsamość firmy
D. kreatywność marki
PGF.08 Pytanie 107
Zarządzanie kampanią reklamową
Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?
A. Dynamiczny
B. Rytmiczny
C. Statyczny
D. Symetryczny
PGF.08 Pytanie 108
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zmniejszyła cenę jednostkową produktu z 2,00 zł na 1,50 zł, co oznacza, że obniżka wynosi
A. 75%
B. 5%
C. 25%
D. 50%
PGF.08 Pytanie 109
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?
A. Bezpieczeństwa
B. Społecznych
C. Fizjologicznych
D. Samorealizacji
PGF.08 Pytanie 110
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł
A. 5%
B. 20%
C. 2%
D. 15%
PGF.08 Pytanie 111
Zarządzanie kampanią reklamową
Kategorii informacji zawartych w dokumentacji księgowej należy przypisać do źródeł informacji?
A. pierwotnych zewnętrznych
B. pierwotnych wtórnych
C. wtórnych zewnętrznych
D. wtórnych wewnętrznych
PGF.07 Pytanie 112
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który zestaw odpowiedzi charakteryzuje budowę zamieszczonego logo?

A. X: sygnet, Y: logotyp
B. X: tagline, Y: logotyp
C. X: sygnet, Y: tagline
D. X: logotyp, Y: sygnet
PGF.08 Pytanie 113
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka część budżetu została przeznaczona przez firmę na reklamę multimedialną w 2024 roku?

A. 20%
B. 50%
C. 59%
D. 9%
PGF.08 Pytanie 114
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym krokiem w tworzeniu hiperłącza w prezentacji w programie Power Point jest
A. wybranie lokalizacji docelowej w edytowanym dokumencie
B. zastosowanie narzędzi do przejścia
C. wybranie tekstu lub obiektu, który ma pełnić rolę hiperłącza
D. zastosowanie narzędzi do formatowania
PGF.08 Pytanie 115
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się rodzaj reklamy zewnętrznej, wykonanej z elastycznego lub siatkowego materiału, zawieszonej na przykład na budynkach przy użyciu lin i zaczepów?
A. Diapazon
B. Baner
C. Kaseton
D. Billboard
PGF.07 Pytanie 116
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zapis A4 odnoszący się do popularnego rozmiaru papieru jest oznaczeniem uniwersalnym. Wynika to z faktu, że rozmiary papieru podlegają
A. globalizacji
B. normalizacji
C. optymalizacji
D. weryfikacji
PGF.08 Pytanie 117
Zarządzanie kampanią reklamową
W realizacji zlecenia dla klienta, agencja reklamowa skorzystała z danych uzyskanych ze strony Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że wykorzystano źródła
A. wewnętrzne wtórne
B. zewnętrzne wtórne
C. wewnętrzne pierwotne
D. zewnętrzne pierwotne
PGF.08 Pytanie 118
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć
A. wspieranie koncepcji
B. namawianie do udoskonalania koncepcji
C. zniechęcanie do łączenia koncepcji
D. krytykowanie koncepcji
PGF.08 Pytanie 119
Zarządzanie kampanią reklamową
Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest
A. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
B. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
C. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
D. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania
PGF.08 Pytanie 120
Zarządzanie kampanią reklamową
Cena stanowi podstawę do obliczenia marży za pomocą metody "w stu"?
A. sprzedaży netto
B. sprzedaży brutto
C. zakupu netto
D. zakupu brutto