Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.07 Pytanie 1 161
Wykonywanie przekazu reklamow…

Agencja reklamowa, która zwyciężyła w konkursie branżowym na najlepszą kampanię reklamową w kategorii dóbr konsumpcyjnych otrzymała jako nagrodę zaprezentowaną na ilustracji statuetkę. W którym konkursie agencja brała udział?

Ilustracja do pytania 1
A. Polskiego Festiwalu Reklamy
B. Klubu Twórców Reklamy
C. Effie Awards
D. Cannes Lions
PGF.08 Pytanie 1 162
Zarządzanie kampanią reklamową

W którym z modeli oddziaływania reklam na klientów następuje zwrócenie uwagi na produkt, budowanie zainteresowania jego cechami, wzbudzanie pragnienia posiadania oraz motywowanie do podjęcia działania?

A. AIDA
B. DIPADA
C. DAGMAR
D. AIDCAS
PGF.08 Pytanie 1 163
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z poniższych programów powinien wykorzystać pracownik agencji reklamowej do stworzenia profesjonalnej wielostronicowej publikacji drukowanej, zawierającej setki stron?

A. Adobe InDesign
B. Microsoft Excel
C. Power Point
D. Paint Shop Pro
PGF.08 Pytanie 1 164
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?

A. równoległa
B. pionowa
C. koncentryczna
D. pozioma
PGF.08 Pytanie 1 165
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę badania słuchalności radia stosuje się, aby zadać respondentom pytania o to, jakie stacje i programy słuchali w dniu poprzednim?

A. SLB
B. CDT
C. DAR
D. COW
PGF.08 Pytanie 1 166
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji reklamowej pracuje ponad 50 osób w różnych działach. Tworzenie tekstów reklamowych oraz sloganów jest zadaniem

A. panelu mediowego
B. działu kreacji
C. account managera
D. działu mediów
PGF.08 Pytanie 1 167
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zwrócił się do agencji reklamowej z prośbą o przeprowadzenie redesignu opakowania, czyli

A. stworzenia wizualizacji nowego oraz poprzedniego opakowania
B. zaplanowania zupełnie innego opakowania
C. unowocześnienia wizerunku wcześniejszego opakowania
D. zrealizowania testów użytkowników nowego opakowania
PGF.08 Pytanie 1 168
Zarządzanie kampanią reklamową

Badania fokusowe zostały przeprowadzone osobno wśród klientów, pośredników handlowych oraz ekspertów. W ten sposób podzielono badania według

A. tematu badania
B. wyników badań
C. podmiotu badania
D. narzędzi marketingowych
PGF.08 Pytanie 1 169
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby promować markę w Internecie, klub fitness powinien skupić się na reklamie online w mediach społecznościowych, wybierając głównie rodzaj reklamy

A. watermark
B. baner reklamowy
C. plansza reklamowa
D. fanpage
PGF.08 Pytanie 1 170
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, starając się osiągnąć maksymalny poziom organizacji norm pracy oraz jej jakości, wydała regulacje adresowane do wszystkich pracowników w celu ich powtarzalnego stosowania. Agencja zastosowała

A. klasyfikację
B. unifikację
C. standaryzację
D. typizację
PGF.08 Pytanie 1 171
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są

A. nabywcami artykułów codziennego użytku
B. nabywcami niewielkich ilości produktów
C. bardzo wrażliwi na ceny
D. mało wrażliwi na ceny
PGF.08 Pytanie 1 172
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy reklamowej, po upadku z drabiny o wysokości 3 m, leży na ziemi i skarży się na intensywny ból nogi, która jest nienaturalnie zniekształcona. Jakie powinno być pierwsze działanie?

A. Unieść i unieruchomić nogę poszkodowanego przy pomocy deski
B. Podać poszkodowanemu lek przeciwbólowy w formie tabletki
C. Nie ruszać poszkodowanego i zadzwonić po zespół ratownictwa medycznego
D. Przenieść poszkodowanego do samochodu i zawieźć go do najbliższego szpitala
PGF.08 Pytanie 1 173
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie analizy powinny zostać dokonane, aby zweryfikować, czy możliwe jest poszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa przez dodanie nowych produktów do oferty?

A. Kreatywne.
B. Kontrolne.
C. Prognostyczne.
D. Analizujące.
PGF.08 Pytanie 1 174
Zarządzanie kampanią reklamową

Najmniej skuteczna metoda negocjacji, oparta na przekonaniu, że druga strona posiada wady i działa nieuczciwie, to strategia typu

A. wygrana - przegrana
B. przełamanie oporów
C. współpraca
D. przegrana - przegrana
PGF.08 Pytanie 1 175
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent wody mineralnej przesłał kilka informacji do agencji reklamowych, które są kluczowe do stworzenia projektu kampanii reklamowej dla nowej wody gazowanej planowanej do wprowadzenia na rynek. Jakiego typu briefy otrzymały te agencje reklamowe?

A. Marketingowy
B. Medialny
C. Twórczy
D. Strategiczny
PGF.08 Pytanie 1 176
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas przedstawiania propozycji sprzedażowej zademonstrowano sposób działania produktu oraz przeprowadzono jego test jakościowy. W związku z tym zastosowano metodę prezentacji nazywaną

A. dowód naukowy
B. demonstracja
C. gra słów
D. zalecenie
PGF.08 Pytanie 1 177
Zarządzanie kampanią reklamową

Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje

A. talentów
B. BTL
C. ATL
D. medialne
PGF.08 Pytanie 1 178
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych programów pozwala na stworzenie bazy danych klientów, w której możliwe jest automatyczne wyszukiwanie kontrahentów?

A. Microsoft Office Access
B. Adobe Reader
C. Microsoft Office Publisher
D. ABC Amber Text Converter
PGF.08 Pytanie 1 179
Zarządzanie kampanią reklamową

Na jaki okres czasu przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania faktury VAT w swojej dokumentacji?

A. 10 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
B. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
C. 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
D. 5 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
PGF.08 Pytanie 1 180
Zarządzanie kampanią reklamową

Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?

A. Symetryczny
B. Rytmiczny
C. Statyczny
D. Dynamiczny
PGF.08 Pytanie 1 181
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?

A. Sezonowa obniżka cen
B. Wybór nowych mediów reklamowych
C. Otworzenie nowych punktów sprzedaży
D. Zmiana opakowania produktów
PGF.08 Pytanie 1 182
Zarządzanie kampanią reklamową

Najbardziej skutecznym narzędziem promocji dla klientów w kontekście biura podróży jest

A. wspólna reklama
B. kupon rabatowy
C. upominek firmowy
D. próbka towaru
PGF.07 Pytanie 1 183
Wykonywanie przekazu reklamow…

Do elementów tworzących księgę znaku nie zalicza się

A. alternatywnej wersji znaku
B. użytej typografii
C. niedopuszczalnych modyfikacji
D. paserów formatowania
PGF.08 Pytanie 1 184
Zarządzanie kampanią reklamową

Do form rozliczeń bezgotówkowych zaliczamy:

A. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, przekaz pocztowy
B. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, polecenie przelewu
C. czek gotówkowy, polecenie przelewu, weksel
D. czek rozrachunkowy, weksel, przekaz pocztowy
PGF.08 Pytanie 1 185
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przygotować projekt ogłoszenia prasowego do druku, najlepiej wybrać format pliku z rozszerzeniem

A. .psd
B. .pdf
C. .jpeg
D. .png
PGF.08 Pytanie 1 186
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę gromadzenia danych ilustruje aranżacja sali widoczna na diagramie?

A. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
B. Delficką
C. Ankiecie audytoryjnej
D. Burzy mózgów
PGF.08 Pytanie 1 187
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?

A. wiodącą
B. popytową
C. kosztową
D. rynkową
PGF.08 Pytanie 1 188
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciele lokalnego salonu fryzjerskiego zamierzają zareklamować nową usługę wśród swoich klientek oraz mieszkańców okolicy. Najskuteczniejszym działaniem będzie

A. umieszczenie reklamy na billboardach
B. zamieszczenie reklamy na portalu społecznościowym
C. rozdawanie ulotek klientkom salonu oraz wrzucanie ich do skrzynek pocztowych
D. emisja spotu w ogólnopolskiej telewizji
PGF.08 Pytanie 1 189
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?

A. &bull; Tworzy reklamy.<br>&bull; Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>&bull; Opracowuje strony internetowe.<br>&bull; Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
B. &bull; Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>&bull; Nadzoruje jakość reklamy.<br>&bull; Współpracuje z działem kreatywnym.<br>&bull; Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
C. &bull; Zajmuje się analizą rynku.<br>&bull; Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>&bull; Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>&bull; Bada narzędzia promocji.
D. &bull; Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>&bull; Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>&bull; Zajmuje się zakupem mediów.<br>&bull; Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
PGF.08 Pytanie 1 190
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?

A. krainą dziecięcości
B. owczym pędem
C. budowaniem tożsamości
D. krainą marzeń
PGF.08 Pytanie 1 191
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy

A. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
B. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
C. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
D. praca nad kodeksami etyki reklamy
PGF.08 Pytanie 1 192
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji

A. psychograficznej
B. demograficznej
C. behawioralnej
D. geograficznej
PGF.07 Pytanie 1 193
Wykonywanie przekazu reklamow…

Głównym celem reklamy społecznej jest

A. zmiana zachowań odbiorców
B. budowanie lojalności wśród nabywców
C. poprawa wyników sprzedaży
D. budowanie marki firmy
PGF.08 Pytanie 1 194
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały

A. 20% powierzchni reklamy
B. 15% powierzchni reklamy
C. 25% powierzchni reklamy
D. 30% powierzchni reklamy
PGF.07 Pytanie 1 195
Wykonywanie przekazu reklamow…

Smycz reklamowa Liczba Cena jednostkowa brutto Typ A do 100 szt. 10,00 zł powyżej 100 szt. 8,50 zł Typ B do 100 szt. 9,00 zł powyżej 100 szt. 6,50 zł Typ C do 100 szt. 8,50 zł powyżej 100 szt. 6,00 zł Ile zapłaci klient za zakup 120 szt. smyczy reklamowych typu B?

A. 1 080,00 zł
B. 780,00 zł
C. 720,00 zł
D. 1 020,00 zł
PGF.07 Pytanie 1 196
Wykonywanie przekazu reklamow…

Która forma powierzchni reklamowej w czasopiśmie zaznaczona jest na ilustracji kolorem zielonym?

Ilustracja do pytania 36
A. Banderola
B. French gate
C. Insert
D. Ogłoszenie modułowe
PGF.08 Pytanie 1 197
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z nowoczesnym modelem, ostatnią fazą aspektu sprzedaży jest

A. ocena wartości klienta
B. potwierdzenie obsługi
C. wywołanie zainteresowania
D. zamknięcie obsługi
PGF.08 Pytanie 1 198
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakich wykonawców powinna zatrudnić agencja reklamowa w celu realizacji muralu zamówionego przez klienta?

A. Agentów zajmujących się przestrzenią w mediach ATL
B. Specjalistów od grafiki komputerowej
C. Artystów street-art
D. Copywriterów pracujących w agencji reklamowej
PGF.08 Pytanie 1 199
Zarządzanie kampanią reklamową

Model promocji, który wspiera budowanie marki produktu i opiera się na elementach "uwaga, zainteresowanie, pragnienie, przekonanie, działanie, satysfakcja" nosi nazwę

A. SLB
B. AIDA
C. DAGMAR
D. AIDCAS
PGF.08 Pytanie 1 200
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?

A. Racjonalny
B. Emocjonalny
C. Moralny
D. Rekomendacji