Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 201
Zarządzanie kampanią reklamową

Analiza dostarcza wiedzy na temat różnych etapów historii sprzedaży oraz dynamiki konkurencji danego produktu

A. cyklu życia produktu
B. perspektyw rozwoju produktu
C. sytuacji na rynku
D. systemu dostarczania towarów firmy
PGF.08 Pytanie 1 202
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą technikę badań zastosowano w ankiecie, której fragment zamieszczono w ramce?

Formularz ankiety z firmy produkującej ekskluzywną biżuterię damską

Odpowiedź zaznacz X

Pytanie:

Co Pani przychodzi na myśl, gdy rozmawia Pani o ekskluzywnej biżuterii dla kobiet?

  • Diamenty
  • Złoto
  • Luksus

A. Uzupełnianie.
B. Chiński portret.
C. Skojarzenia słowne.
D. Kolaż.
PGF.08 Pytanie 1 203
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą kategorię czasu antenowego powinna zaproponować agencja reklamy firmie preferującej reklamę w godzinach wieczornych i dysponującej budżetem 520,00 zł na 8 spotów?

CENNIK 30-SEKUNDOWYCH SPOTÓW REKLAMOWYCH
godziny emisjikategoria czasu antenowegocena emisji jednego spotu, zł
6.00 ÷ 8.00270,00
8.00 ÷ 15.00180,00
15.00 ÷ 18.00270,00
18.00 ÷ 22.00365,00
22.00 ÷ 6.00450,00

A. Kategorię 4.
B. Kategorię 1.
C. Kategorię 3.
D. Kategorię 2.
PGF.08 Pytanie 1 204
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wykorzystuje metodę wyliczania marży "od sta". Oblicz wartość marży agencji, jeśli cena netto kampanii reklamowej wynosi 3 000,00 zł, a marża wynosi 30%?

A. 690,00 zł
B. 1 590,00 zł
C. 900,00 zł
D. 3 900,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 205
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przekonać klientów do zaakceptowania propozycji firmy poprzez ukazanie jej zalet w stosunku do rywali, należy zastosować reklamę

A. nakłaniającą
B. pionierską
C. utrwalającą
D. informacyjną
PGF.08 Pytanie 1 206
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz wydatki związane z dotarciem do 1% odbiorców docelowych, jeżeli koszty kampanii reklamowej wyniosły 175 000,00 zł, a wskaźnik skuteczności kampanii wynosił 25 punktów.

A. 131 250,00 zł
B. 43 750,00 zł
C. 7 000,00 zł
D. 5 303,03 zł
PGF.08 Pytanie 1 207
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest badanie, które polega na analizie istniejących danych?

A. Desk research
B. Wywiad indywidualny
C. CATI
D. CAWI
PGF.08 Pytanie 1 208
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa podejmuje się zlecenia dotyczącego analizy znajomości marki, a więc

A. wskazania podobieństw z markami rywalizującymi.
B. wyróżnienia marki jako tej, która jest znana konsumentowi.
C. wskazania cech, które odróżniają markę od konkurencyjnych.
D. określenia stopnia świadomości marki.
PGF.08 Pytanie 1 209
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy reklamowej podczas tworzenia prezentacji uwzględnił dane pochodzące z internetowego kursu, który umożliwia łatwe poznanie zasad tworzenia grafiki. Pracownik wykorzystał

A. tutorial.
B. referencje.
C. kotwicę.
D. adresację.
PGF.08 Pytanie 1 210
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania powinien zasugerować pracownik agencji marketingowej klientowi, który planuje oferować darmowe próbki swojego wyrobu?

A. Animacja.
B. Sampling.
C. Marka.
D. Tożsamość.
PGF.08 Pytanie 1 211
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ wartość wydatków reklamowych poniesionych przez firmę PRIMAVERA WODA w marcu na reklamę w gazetach.

Rok/Miesiąclut-12mar-12
SektorBrandMediaKoszt [zł]Koszt [zł]
WODA MINERALNAJURAJSKAMagazyny24 200 zł
WODA MINERALNAŻYWIEC ZDRÓJInternet232 906 zł
WODA MINERALNASTAROPOLANKARadio192 410 zł
WODA MINERALNASTAROPOLANKAKina300 429 zł
WODA MINERALNABONARTTelewizja3 302 zł
WODA MINERALNABONARTRadio1 865 zł917 zł
WODA MINERALNAWIELKA PIENIAWAGazety21 960 zł
WODA MINERALNAMUSZYNIANKATelewizja2 427 783 zł
WODA MINERALNAMUSZYNIANKARadio16 760 zł
WODA MINERALNAPRIMAVERA WODATelewizja1 971 932 zł
WODA MINERALNAPRIMAVERA WODAGazety98 502 zł
WODA MINERALNAPRIMAVERA WODAMagazyny38 960 zł
WODA MINERALNACISOWIANKATelewizja2 093 355 zł
WODA MINERALNACISOWIANKARadio907 540 zł923 800 zł
WODA MINERALNAJUPIKMagazyny45 000 zł
WODA MINERALNAKROPLA BESKIDUTelewizja3 028 275 zł
WODA MINERALNAZŁOTY POTOKGazety2 586 zł
WODA MINERALNAPOLSKIE ZDROJEInternet8 300 zł
WODA MINERALNAŹRÓDŁO ŻYWIECRadio6 960 zł
WODA MINERALNACELESTYNKAGazety1 680 zł
Razem997 965 zł11 351 437 zł

A. 16 720 zł
B. 38 960 zł
C. 98 502 zł
D. 98 919 zł
PGF.08 Pytanie 1 212
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nowego modelu odkurzacza, zgodnie z matrycą FCB, powinna mieć określony cel

A. kształtujący nawyki
B. dostarczający informacji
C. odwołujący się do emocji
D. przynoszący zadowolenie
PGF.08 Pytanie 1 213
Zarządzanie kampanią reklamową

Salon kosmetyczny złożył zamówienie w agencji interaktywnej na wykonanie podstawowej strony www z elementami animowanymi wraz z usługą aktualizacji strony na jeden rok. Ile zapłaci klient za usługę?

Podstawowa strona www650,00 zł
Podstawowa strona www z elementami animowanymi850,00 zł
Rozbudowana strona www900,00 zł
Rozbudowana strona www z elementami animowanymi12 000,00 zł
Aktualizacja jednorazowa20,00 zł
Aktualizacja - abonament na 12 m-cy180,00 zł
Do każdej kwoty należy doliczyć 23% VAT.
Przy zamówieniu o wartości netto powyżej 1 000,00 zł – 10% rabatu.

A. 1 140,21 zł
B. 1 266,90 zł
C. 927,00 zł
D. 963,09 zł
PGF.08 Pytanie 1 214
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa farmaceutycznego jest namówienie konsumentów do wypróbowania nowego produktu, który wkrótce wejdzie na rynek - maści przeciwbólowej. W tworzonej kampanii reklamowej firma powinna wykorzystać apel

A. moralny
B. emocjonalny
C. racjonalny
D. seksualny
PGF.07 Pytanie 1 215
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą formę reklamy zgodnie z przedstawioną grafiką pracownik działu kreatywnego powinien zaproponować producentowi słodyczy, aby dobrze budowała świadomość marki w grupie młodych ludzi lubiących gry, chętnie korzystających z rozrywki i pozytywnie nastawionych do życia?

Ilustracja do pytania 15
A. Teaser
B. Advergaming
C. Interstitial
D. Spotler
PGF.08 Pytanie 1 216
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która umożliwia obliczenie

A. kosztu za sto wyświetleń reklamy.
B. łącznej liczby kliknięć w ciągu tygodnia.
C. proporcji kliknięć do liczby wyświetleń reklamy.
D. wydatków reklamodawcy ponoszonych za kliknięcie w jego ogłoszenie.
PGF.08 Pytanie 1 217
Zarządzanie kampanią reklamową

Styl negocjacji, który zakłada, że celem jest osiągnięcie zwycięstwa, w którym jedna strona uzyskuje korzyści, wymuszając ustępstwa od drugiej, to styl

A. twardy
B. delikatny
C. korporacyjny
D. faktyczny
PGF.08 Pytanie 1 218
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzajem umowy, dzięki której znana marka przekazuje innej firmie możliwość korzystania z jej znaku towarowego oraz know-how, przy zachowaniu niezależności obu przedsiębiorstw, jest

A. współpraca marketingowa
B. koncentracja marketingowa
C. połączenie
D. franczyza
PGF.08 Pytanie 1 219
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja, która nie dysponuje własnymi, unikalnymi obszarami, naśladuje technologie, modele produkcji oraz strategie biznesowe liderów rynkowych, co stanowi strategię

A. dyferencjacji
B. specjalizacji
C. dywersyfikacji
D. naśladowcy
PGF.08 Pytanie 1 220
Zarządzanie kampanią reklamową

Typowy konsument, który dokonuje zakupu nowego pojazdu w salonie, wybiera pomiędzy różnorodnymi markami o różnych właściwościach. Decyzję, jaki model nabyć, podejmie w sposób

A. rutynowy
B. spontaniczny
C. bezmyślny
D. przemyślany
PGF.08 Pytanie 1 221
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest jedno z głównych założeń reklamy organizacji non-profit?

A. uzyskanie społecznego uznania
B. wsparcie sprzedaży
C. ukazanie problemów społecznych
D. wzrost zysku
PGF.08 Pytanie 1 222
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrealizować zlecenie od klienta, agencja marketingowa posłużyła się informacjami zaczerpniętymi ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że skorzystała ze źródeł

A. zewnętrznych wtórnych
B. wewnętrznych wtórnych
C. zewnętrznych pierwotnych
D. wewnętrznych pierwotnych
PGF.08 Pytanie 1 223
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt dotarcia do grupy docelowej reklamy (CPP) po 10 emisjach reklamy, przy kosztach każdej emisji wynoszących 1 000 zł oraz intensywności kampanii po 10-tej emisji równej 500.

A. 20 zł
B. 5 zł
C. 10 zł
D. 50 zł
PGF.08 Pytanie 1 224
Zarządzanie kampanią reklamową

W której umowie może wystąpić zapis podany w ramce?

§ 3
Zamawiający zleca, a Agencja reklamowa zobowiązuje się świadczyć na zasadach określonych w Umowie usługi w zakresie PR.

A. O dzieło.
B. O pracę na czas określony.
C. Zlecenie.
D. O pracę na okres próbny.
PGF.08 Pytanie 1 225
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy klientami przedsiębiorstwa są bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej firmy), to najskuteczniejszym sposobem dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie

A. przesyłek pocztowych
B. wrzutek
C. katalogu
D. e-mailingu
PGF.08 Pytanie 1 226
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie czynniki mają znaczenie dla klienta agencji reklamowej przy wyborze produktów o dużej efektywności, biorąc pod uwagę różnorodność cenową i celów promocyjnych oferowanych przez agencję?

A. Nieracjonalnymi
B. Uczuciowymi
C. Etycznymi
D. Racjonalnymi
PGF.07 Pytanie 1 227
Wykonywanie przekazu reklamow…

Wskaż format pliku służący do prezentacji przygotowanych projektów reklamy na podstawie zamieszczonegow ramce opisu?

Ilustracja do pytania 27
A. DOC
B. PDF
C. CDR
D. JPG
PGF.08 Pytanie 1 228
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tabeli wybierz cenę reklamowej podkładki pod myszkę, przy której zysk ze sprzedaży będzie najwyższy.

Koszt produkcji, złCena, złWielkość sprzedaży, szt.
1,802,001 000
2,003,00800
4,005,00700
5,507,00400

A. 7,00 zł
B. 2,00 zł
C. 3,00 zł
D. 5,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 229
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu transakcji sprzedażowej, klient zdał sobie sprawę, że istnieje inny produkt, który jest bardziej konkurencyjny pod względem ceny oraz jakości. Co to oznacza dla jego odczuć?

A. dysonans pozakupowy
B. dysonans poznawczy
C. brak dopasowania
D. warunkowanie klasyczne
PGF.08 Pytanie 1 230
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się rodzaj reklamy zewnętrznej, wykonanej z elastycznego lub siatkowego materiału, zawieszonej na przykład na budynkach przy użyciu lin i zaczepów?

A. Baner
B. Billboard
C. Kaseton
D. Diapazon
PGF.08 Pytanie 1 231
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa agencja, która promuje swoje usługi bez pośredników, korzysta z kanału dystrybucji nazwanego

A. innowacyjny
B. pośredni
C. klasyczny
D. bezpośredni
PGF.08 Pytanie 1 232
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, na podstawie briefu, powinna stworzyć opis grupy docelowej wraz z analizą czynników wpływających, a więc czynników:

A. społecznych, ekonomicznych, demograficznych
B. demograficznych, psychologicznych, genetycznych
C. społecznych, politycznych, prawnych
D. finansowych, psychologicznych, administracyjnych
PGF.08 Pytanie 1 233
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych programów komputerowych pozwala na stworzenie cennika produktów oraz usług reklamowych z użyciem formuł obliczeniowych?

A. Microsoft Word
B. Adobe Photoshop
C. Adobe Illustrator
D. Microsoft Excel
PGF.08 Pytanie 1 234
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie usług jednego z dostawców telefonii komórkowej występuje grupa uśmiechniętych, młodych osób, które poruszają się na deskorolkach, ukazując swoją przynależność do subkultury skejtów poprzez swoje zachowanie i styl ubioru. Jakich technik prezentacji reklamy użyto w tym przekazie reklamowym?

A. Rekomendacja, styl życia, dowód naukowy
B. Styl życia, demonstracja, humor
C. Demonstracja, animacja, fantazja
D. Dowód naukowy, demonstracja, humor
PGF.08 Pytanie 1 235
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustaliła swoje zasady cenowe usług jako "zbieranie śmietanki" z rynku. Co to oznacza dla agencji?

A. stałą cenę przez długi okres funkcjonowania
B. początkowo wysokie ceny, które następnie będą stopniowo redukowane
C. początkowo niskie ceny, które później będą stopniowo zwiększane
D. najniższą cenę, zakładając jej wrażliwość ze strony rynku
PGF.08 Pytanie 1 236
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby sporządzić plakat reklamowy, zastosowano zestaw czterech podstawowych kolorów farb używanych w druku: magenta, yellow, cyjan, black, co oznacza

A. MYCB
B. KYMC
C. CMYK
D. CYMB
PGF.08 Pytanie 1 237
Zarządzanie kampanią reklamową

W miejscowości, w której mieszka 300 osób, 50 kobiet obejrzało reklamę telewizyjną kawy, a w grupie docelowej znajduje się 180 kobiet. Jaki jest zasięg tej reklamy?

A. 27,8%
B. 38,5%
C. 16,7%
D. 23,5%
PGF.08 Pytanie 1 238
Zarządzanie kampanią reklamową

Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to

A. wywiad
B. obserwacja
C. eksperyment
D. metoda projekcyjna
PGF.08 Pytanie 1 239
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamy umieszczane na pojazdach komunikacji miejskiej (tramwajach, autobusach, samochodach) stanowią przykład

A. reklamy zewnętrznej
B. reklamy w kinach
C. telemarketingu
D. reklamy w punktach sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 240
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykorzystując metodę ceny przewodniej do ustalenia ceny balsamu do ciała, warto uwzględnić

A. ceny stosowane przez konkurencję
B. unikalność oferowanego produktu
C. preferencje zakupowe klientów
D. łączną wartość kosztów produkcji