Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 241
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła dotrzeć do swoich dotychczasowych klientów z nową propozycją handlową, powinna wybrać

A. ogłoszenie w radio
B. reklamę zewnętrzną
C. kampanię mailingową
D. ogłoszenie w prasie
PGF.08 Pytanie 1 242
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z przedstawionych schematów ilustruje trójelementową argumentację sprzedażową, stosowaną w prezentacji oferty dla klienta?

A. Cecha – zaleta – korzyść
B. Cecha – korzyść – zaleta
C. Korzyść – cecha – zaleta
D. Zaleta – korzyść – cecha
PGF.08 Pytanie 1 243
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient pragnie zrealizować kampanię reklamową, która umożliwi łatwą i szybką modyfikację treści przy jednoczesnym niskim poziomie kosztów produkcji oraz emisji. Dlatego powinno mu się polecić reklamę

A. telewizyjną
B. prasową
C. radiową
D. internetową
PGF.08 Pytanie 1 244
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyodrębniając grupę docelową dla wprowadzanego na rynek odtwarzacza mp4, zidentyfikowano segment konsumentów z wyższym wykształceniem. W związku z tym zastosowano segmentację na podstawie kryterium

A. geograficznego
B. demograficznego
C. społecznego
D. ekonomicznego
PGF.08 Pytanie 1 245
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii reklamowej wykorzystano popularną osobistość, która zachwalała produkt. Zastosowano zatem rodzaj reklamy opierającej się na

A. rekomendacji
B. sugestii
C. referencji
D. postulacie
PGF.07 Pytanie 1 246
Wykonywanie przekazu reklamow…

Oblicz koszt ogłoszenia prasowego, które firma "Smaczek" umieściła w prasie codziennej reklamując swoje usługi.

Ilustracja do pytania 6
A. 103,00 zł
B. 96,00 zł
C. 104,00 zł
D. 88,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 247
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:

A. ulotki, plakaty, direct mail
B. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
C. reklamę kinową, prasową i internetową
D. spot telewizyjny, citylight i direct mail
PGF.08 Pytanie 1 248
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wprowadza na rynek nowoczesny i na początku kosztowny nośnik reklamy w internecie, który zaspokaja potrzeby klientów – pionierów. Jaką strategię marketingową powinna zastosować?

A. Konkurencyjną
B. Zbierania śmietanki
C. Dyskontową
D. Penetracji
PGF.08 Pytanie 1 249
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt dotarcia do grupy docelowej reklamy (CPP) po 10 emisjach reklamy, przy kosztach każdej emisji wynoszących 1 000 zł oraz intensywności kampanii po 10-tej emisji równej 500.

A. 10 zł
B. 20 zł
C. 50 zł
D. 5 zł
PGF.08 Pytanie 1 250
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu zniżkę wdraża agencja marketingowa, która oferuje swoje produkty w niższej cenie w rejonach południowo-wschodniej Polski?

A. Przestrzenny
B. Ilościowy
C. Sezonowy
D. Handlowy
PGF.08 Pytanie 1 251
Zarządzanie kampanią reklamową

Który typ reklamy w postaci wyskakującego okna powinno się wybrać, aby stworzyć animację w technologii Flash, w której znajdują się ruchome elementy graficzne oraz dźwiękowe?

A. Skyscraper
B. Top layer
C. Banner
D. Watermark
PGF.08 Pytanie 1 252
Zarządzanie kampanią reklamową

Osobę, która jako pierwsza podejmuje decyzję o nabyciu, określa się mianem

A. pionierem
B. roztropnym
C. biernym
D. konserwatywnym
PGF.08 Pytanie 1 253
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient pragnie realizować działania promocyjne dla swojej firmy, jednak chciałby, aby wyniki tych działań były uznawane za obiektywne i wiarygodne. Biorąc pod uwagę jego wymagania, jakie działanie z zakresu należałoby mu zaproponować?

A. public relations
B. promocji sprzedaży
C. reklamy
D. sprzedaży bezpośredniej
PGF.08 Pytanie 1 254
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego dokumentu wymaga klient w odpowiedzi na zgłoszenie dotyczące telewizyjnej kampanii reklamowej?

A. Media plan
B. Harmonogram Gantta
C. Case study
D. Proof
PGF.08 Pytanie 1 255
Zarządzanie kampanią reklamową

Obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę w przypadku montażu reklamowego urządzenia na obiekcie zabytkowym wynika z przepisów ustawowych

A. Prawo zamówień publicznych
B. o drogach publicznych
C. Prawo budowlane
D. o dozorze technicznym
PGF.08 Pytanie 1 256
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?

A. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
B. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
C. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
D. Odzyskanie dawnych klientów
PGF.08 Pytanie 1 257
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?

A. Konkurencyjność nośnika
B. Rozmiar nośnika
C. Kąt obserwacji
D. Wysoka jakość lokalizacji
PGF.07 Pytanie 1 258
Wykonywanie przekazu reklamow…

Korzystając z danych zawartych w tabeli, dobierz papier termotransferowy do wykonania nadruku natorbach z mieszanki bawełny i poliestrów, przy założeniu, że torby będą mogły być prane w temperaturze40oC, a łączny czas wykonania nadruku i odrywania warstwy nośnej ma być najkrótszy?

Ilustracja do pytania 18
A. BBB
B. DDD
C. CCC
D. AAA
PGF.08 Pytanie 1 259
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 1 stycznia 2013 r. faktura nie musi zawierać określenia

A. nabywcy i sprzedawcy
B. oryginał i kopia
C. daty sprzedaży
D. kwoty podatku
PGF.07 Pytanie 1 260
Wykonywanie przekazu reklamow…

W którym stylu negocjacji strony skupiają się na rozwiązaniu problemów, dążą do porozumienia korzystnego dla każdej ze stron, skupiają się na interesach a nie na stanowiskach oraz ulegają zasadnym argumentom a nie presji?

A. Rywalizacyjnym
B. Miękkim
C. Twardym
D. Rzeczowym
PGF.08 Pytanie 1 261
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?

A. wiodącą
B. popytową
C. rynkową
D. kosztową
PGF.08 Pytanie 1 262
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować

A. wrzutkę
B. ogłoszenie drobne
C. reklamę całostronicową
D. artykuł sponsorowany
PGF.07 Pytanie 1 263
Wykonywanie przekazu reklamow…

Które ze stoisk, pokazanych na rysunku stwarza najwięcej ograniczeń ekspozycyjnych i jest najmniejatrakcyjne do zaaranżowania przestrzeni?

Ilustracja do pytania 23
A. Nr 1
B. Nr 3
C. Nr 4
D. Nr 2
PGF.08 Pytanie 1 264
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt wydruku 100 ulotek z wykorzystaniem drukarki laserowej wynosi 11,70 zł. Jaką cenę powinno się umieścić w cenniku za wydruk 300 ulotek, jeśli różnica w cenach za wydrukowanie 200 i 100 oraz 300 i 200 ulotek wynosi 5,85 zł?

A. 5,85 zł
B. 17,55 zł
C. 23,40 zł
D. 35,10 zł
PGF.08 Pytanie 1 265
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skoncentrować się na długoterminowym zadowoleniu konsumentów w ostatnim etapie wpływu reklamy, czyli ich satysfakcji, powinno się zastosować model

A. DAGMAR
B. AIDCAS
C. AIDA
D. DIPADA
PGF.08 Pytanie 1 266
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji mediowej osobą, która zajmuje się rezerwacją miejsca w mediach oraz późniejszym zarządzaniem płatnościami pomiędzy klientem a danym medium, jest

A. media buyer
B. analityk
C. strateg
D. media planner
PGF.08 Pytanie 1 267
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wzbudzić napięcie oraz emocje w radiowym spocie reklamowym dotyczących ubezpieczeń samochodowych, dodano nagły dźwięk zderzenia. Którą formę dźwiękową zastosowano w tym przekazie?

A. Muzyczne tło dla całego przekazu
B. Muzyczne tło powiązane z tematem przekazu
C. Efekt dźwiękowy
D. Dżingiel reklamowy
PGF.08 Pytanie 1 268
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej

A. 1 sekundę
B. 4 sekundy
C. 2 sekundy
D. 3 sekundy
PGF.08 Pytanie 1 269
Zarządzanie kampanią reklamową

Najmniej skuteczna metoda negocjacji, oparta na przekonaniu, że druga strona posiada wady i działa nieuczciwie, to strategia typu

A. wygrana - przegrana
B. przełamanie oporów
C. przegrana - przegrana
D. współpraca
PGF.08 Pytanie 1 270
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama na niektórych nośnikach dla produktów tytoniowych lub piwa wymaga dodania na niej wyraźnego i czytelnego napisu informującego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Ten napis powinien zajmować przynajmniej

A. 30% powierzchni reklamy
B. 10% powierzchni reklamy
C. 40% powierzchni reklamy
D. 20% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 1 271
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt brutto zamówienia 100 wizytówek wynosi 40 zł. Jaką kwotę musi uiścić klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniu powyżej 350 sztuk obowiązuje zniżka w wysokości 10%?

A. 126 zł
B. 160 zł
C. 144 zł
D. 120 zł
PGF.08 Pytanie 1 272
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z dokumentów został przedstawiony w ramce?

Ilustracja do pytania 32
A. Regulamin emisji reklamowych spotów.
B. Zlecenia na emisję reklamy.
C. Plan mediów.
D. Schemat blokowy.
PGF.08 Pytanie 1 273
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?

A. Geograficznej
B. Behawioralnej
C. Ekonomicznej
D. Demograficznej
PGF.08 Pytanie 1 274
Zarządzanie kampanią reklamową

Różne formy stylistyczne są podstawą budowy haseł i apeli reklamowych. Przykładem użycia jest apel "Produkty z Biedronki polecają się", co ilustruje zastosowanie

A. synonimu
B. personifikacji
C. epitetu
D. porównania
PGF.08 Pytanie 1 275
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę przeniesienia wydrukowanego wzoru trzeba zastosować do stworzenia kaligramu na odzieży firmowej?

A. Światłodruk
B. Rotograwiura
C. Druk fleksograficzny
D. Termotransfer
PGF.08 Pytanie 1 276
Zarządzanie kampanią reklamową

Po przeprowadzeniu posttestu reklamy na grupie 200 osób, stwierdzono, że 150 osób spontanicznie wskazało reklamę konkretnej marki. Jaki jest wskaźnik spontanicznej świadomości reklamy?

A. 50%
B. 75%
C. 25%
D. 150%
PGF.08 Pytanie 1 277
Zarządzanie kampanią reklamową

Introligator, który pragnie wydobyć z arkusza papieru logo firmy o złożonych kształtach, a nie ma możliwości osiągnięcia tego przy pomocy standardowego cięcia, zastosuje

A. sztancowania
B. bigowania
C. falcowania
D. pasowania
PGF.08 Pytanie 1 278
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa oferuje różnorodne linie produktowe oraz usługowe. Oznacza to, że posiada asortyment

A. mało różnorodny
B. rozbudowany
C. ściśle ograniczony
D. niedostateczny
PGF.07 Pytanie 1 279
Wykonywanie przekazu reklamow…

Do wykonania reklamy z wykorzystaniem folii OWV (One Way Vision) stosuje się technikę

A. druku offsetowego
B. druku solwentowego
C. fleksografii
D. termotransferu
PGF.08 Pytanie 1 280
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?

A. przez niezakłócony przekaz, który przyciąga dużą uwagę widzów
B. przez komfort odbioru związany z wygodnymi miejscami
C. przez wąsko określoną, jasno zdefiniowaną grupę docelową
D. przez wyświetlanie reklamy w odpowiednich porach dnia