Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 281
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Nawiązanie do emocjonalności, czułości i erotyki
B. Zastosowanie postaci z bajek w reklamie
C. Wykorzystanie eksperta lub autorytetu w danej dziedzinie w reklamie
D. Wprowadzenie w reklamie elementów humorystycznych
PGF.08 Pytanie 1 282
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa oferująca narzędzia BTL zaproponuje swoim klientom pomysły na reklamy
A. zewnętrznej
B. sklepowej
C. telewizyjnej
D. radiowej
PGF.08 Pytanie 1 283
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa działa w ramach kampanii promującej obozy młodzieżowe. Która metoda reklamowania tych obozów jest najbardziej efektywna?
A. ogłoszenie w codziennej gazecie
B. rozwieszanie plakatów w szkołach i ośrodkach młodzieżowych
C. przeprowadzenie konferencji prasowej podczas targów turystycznych w Poznaniu
D. reklama w witrynach biur podróży
PGF.08 Pytanie 1 284
Zarządzanie kampanią reklamową
Najszerszy zasięg witryny internetowej firmy określa się mianem zasięgu
A. regionalnym
B. lokalnym
C. międzynarodowym
D. globalnym
PGF.07 Pytanie 1 285
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przedstawiony na ilustracji tekst został napisany z wykorzystaniem czcionki

A. dwuelementowej z szeryfami belkowymi
B. dwuelementowej bezszeryfowej
C. jednoelementowej bezszeryfowej
D. jednoelementowej z szeryfami skrytymi
PGF.08 Pytanie 1 286
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się ostatni element strategii reklamy 6M?
A. Master
B. Measurement
C. Mailing
D. Morfing
PGF.08 Pytanie 1 287
Zarządzanie kampanią reklamową
Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z
A. zbyt częstych i dokładnych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem
B. zbyt rzadkiego nawiązywania kontaktu wzrokowego między sprzedającym a klientem
C. nieprzerwanych interakcji między sprzedającym a klientem
D. zadawania przez sprzedającego krótkich i zwięzłych pytań
PGF.08 Pytanie 1 288
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas planowania alokacji funduszy w kampanii telewizyjnej, największą część finansów powinno się przeznaczyć na
A. produkcję
B. kreację
C. media
D. postprodukcję
PGF.07 Pytanie 1 289
Wykonywanie przekazu reklamow…
Jakie wymiary ma format papieru oznaczony na rysunku symbolem X?

A. 148 × 210 mm
B. 125 × 176 mm
C. 105 × 148 mm
D. 176 × 250 mm
PGF.08 Pytanie 1 290
Zarządzanie kampanią reklamową
Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?
A. CPP
B. GRP
C. ATL
D. BTL
PGF.08 Pytanie 1 291
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest pierwsze zadanie w procesie produkcji spotu reklamowego, które agencja reklamowa powinna pokazać swojemu klientowi?
A. Animatic
B. Casting
C. Storyboard
D. Udźwiękowienie
PGF.08 Pytanie 1 292
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy tworzeniu komunikatu reklamowego należy mieć na uwadze, że promuje się korzyści, a nie sam produkt lub usługę, ponieważ
A. techniczne parametry lub standardy formalne oferty są najważniejsze dla klienta
B. klient koncentruje się na technologii zastosowanej do wyprodukowania produktu lub usługi
C. cechy produktu lub usługi są zależne od kosztów ich produkcji
D. klient zazwyczaj kupuje wizję produktu oraz korzyści związane z jego zakupem
PGF.07 Pytanie 1 293
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który z wymienionych programów umożliwia stworzenie bazy danych klientów, w której jest możliwe automatyczne wyszukiwanie kontrahentów?
A. Program do edycji grafiki wektorowej
B. Edytor HTML
C. Program do edycji grafiki rastrowej
D. Arkusz kalkulacyjny
PGF.07 Pytanie 1 294
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które kryterium segmentacji rynku zastosowała agencja reklamy wybierając swoich klientówinstytucjonalnych w oparciu o ich częstotliwość zakupu?
A. Behawioralne
B. Demograficzne
C. Społeczne
D. Geograficzne
PGF.08 Pytanie 1 295
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie analizy powinny zostać dokonane, aby zweryfikować, czy możliwe jest poszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa przez dodanie nowych produktów do oferty?
A. Prognostyczne.
B. Analizujące.
C. Kontrolne.
D. Kreatywne.
PGF.08 Pytanie 1 296
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt produkcji 150 kubków promocyjnych zakładając, że koszty stałe wynoszą
1 500,00 zł, a koszt jednostkowy wyprodukowania jednego kubka to 3,50 zł?
A. 525,00 zł
B. 2 025,00 zł
C. 1 650,00 zł
D. 1 500,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 297
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel niewielkiej firmy postanowił nabyć samochód do użytku służbowego. Chciałby, aby samochód ten mógł również być wykorzystywany przez jego rodzinę w trakcie wakacji. Dlatego zamierza okleić auto reklamą, tak aby mógł ją w każdej chwili łatwo usunąć i na nowo przymocować. Można mu zaproponować grafikę wykonaną na folii
A. z nadrukiem solwentowym
B. magnetycznej
C. ploterowej
D. wylewnej
PGF.08 Pytanie 1 298
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie cennika koszulek reklamowych wskaż, który model koszulki jest najtańszy przy zamówieniu 50 szt.
Cennik koszulek reklamowych | ||
---|---|---|
typ koszulki reklamowej | liczba sztuk | cena jednostkowa netto, zł |
M21 | do 100 | 30,00 |
powyżej 100 | 26,00 | |
M22 | do 30 | 24,00 |
powyżej 30 | 22,00 | |
M23 | do 1 000 | 25,00 |
powyżej 1 000 | 15,00 | |
M24 | do 50 | 25,00 |
powyżej 50 | 20,00 |
A. M22
B. M21
C. M23
D. M24
PGF.08 Pytanie 1 299
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z poniższych materiałów stanowi wtórne źródło danych marketingowych?
A. Ankieta
B. Film z obserwacji jednostki poddanej badaniu
C. Wywiad bezpośredni
D. Rocznik statystyczny GUS
PGF.08 Pytanie 1 300
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł
A. 20%
B. 2%
C. 15%
D. 5%
PGF.08 Pytanie 1 301
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie elementy wykorzystuje radio jako medium reklamowe w swoim przekazie?
A. animację oraz słowo
B. słowo i grafikę
C. dźwięk i słowo
D. obraz oraz tekst
PGF.08 Pytanie 1 302
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić, jaki jest koszt dotarcia do jednego procenta odbiorców z określonej grupy, należy przeanalizować wyniki parametru kosztowego
A. COW
B. CPP
C. CPT
D. CCS
PGF.08 Pytanie 1 303
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest dysonans pozakupowy?
A. pożądany rezultat obsługi klienta
B. negatywny stan emocjonalny nabywcy powstały w wyniku ujawnienia się negatywnych cech produktu
C. negatywny stan społecznego odrzucenia spowodowany ujawnieniem się negatywnych cech produktu
D. pozytywny stan emocjonalny nabywcy po realizacji zakupu
PGF.08 Pytanie 1 304
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie tabeli wybierz cenę reklamowej podkładki pod myszkę, przy której zysk ze sprzedaży będzie najwyższy.
Koszt produkcji, zł | Cena, zł | Wielkość sprzedaży, szt. |
---|---|---|
1,80 | 2,00 | 1 000 |
2,00 | 3,00 | 800 |
4,00 | 5,00 | 700 |
5,50 | 7,00 | 400 |
A. 2,00 zł
B. 7,00 zł
C. 5,00 zł
D. 3,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 305
Zarządzanie kampanią reklamową
Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest
A. zmiana wartości życia
B. stopa podatkowa
C. etyka reklamy
D. faza rozwoju branży
PGF.08 Pytanie 1 306
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych tekstów promujących salon jubilerski AGAT został stworzony zgodnie z zasadami pisania tekstów reklamowych?
A. Firma AGAT zaprasza Cię do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. Przyjdź, przymierz i sama oceń jej wartość. Pomożemy Ci odkryć i podkreślić Twoją unikalność
B. AGAT zaprasza wszystkich do swoich sklepów. Duży wybór produktów zapewnia sukces. Czekamy na Was
C. Salon biżuterii AGAT zapewnia świetną obsługę i czeka na swoich gości. Przyjdźcie, a nie będziecie żałować. Serdecznie zapraszamy
D. Firma AGAT zachęca do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. W branży uważa się ją za najlepszą. Oferujemy wiele unikalnych wzorów. Przyjdźcie i przymierzcie, bo jest znakomita
PGF.08 Pytanie 1 307
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy obserwuje się zmniejszenie sprzedaży danego towaru, głównym zamiarem reklamy staje się
A. usunięcie towaru z rynku
B. wydłużenie cyklu życia towaru
C. informowanie o nowinkach rynkowych
D. namawianie do nabywania produktów rywalizujących
PGF.08 Pytanie 1 308
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się
A. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
B. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
C. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
D. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
PGF.08 Pytanie 1 309
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim typie rywalizacji na rynku można zaobserwować wielu przedsiębiorców z niewielkimi udziałami, którzy nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen na rynku?
A. Monopolu
B. Oligopolu
C. Rywalizacji doskonałej
D. Rywalizacji monopolistycznej
PGF.08 Pytanie 1 310
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowała dla klienta cennik interesujących go banerów reklamowych.
Oblicz brakującą w cenniku cenę brutto.
Baner reklamowy lity (frontligh) | Cena netto za 1 m² | Stawka VAT | Cena brutto za 1 m² |
---|---|---|---|
do 1 m² | 20,00 zł | 23% | 24,60 zł |
1 m²÷5 m² | 15,00 zł | 23% | 18,45 zł |
1 m²÷5 m² | 10,00 zł | 23% | ? |
A. 10,23 zł
B. 12,30 zł
C. 13,20 zł
D. 11,23 zł
PGF.08 Pytanie 1 311
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa prowadzi negocjacje z potencjalnym klientem. Jaką metodę negocjacyjną wykorzystuje negocjator, mówiąc "W tej chwili kończą się nasze uprawnienia i nie jesteśmy w stanie podejmować decyzji w tej kwestii"?
A. Dobra - zła postawa
B. Ograniczone kompetencje
C. Zarządzanie czasem
D. Celuj wysoko
PGF.08 Pytanie 1 312
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja, która zamierza zwiększyć sprzedaż swoich istniejących produktów na aktualnych rynkach, wdroży strategię
A. dywersyfikacji rynkowej
B. penetracji rynkowej
C. zbierania śmietanki rynkowej
D. cen wysokich
PGF.08 Pytanie 1 313
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych programów komputerowych nie służy do tworzenia baz danych klientów?
A. Microsoft Excel
B. Corel Draw
C. Open Base
D. Microsoft Access
PGF.08 Pytanie 1 314
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu kampanii reklamowej obliczono wskaźnik, który określa relację między osiągniętymi celami reklamowymi a wydatkami na reklamę. Jaki to wskaźnik?
A. zasięgu reklamy
B. skuteczności reklamy
C. efektywności reklamy
D. sprzedaży reklamy
PGF.07 Pytanie 1 315
Wykonywanie przekazu reklamow…
W briefie reklamowym zawarto informacje dotyczące przygotowania projektu ulotek składanych w harmonijkę. Wskaż czynność, którą należy zastosować aby zrealizować zlecenie.
A. Bigowanie
B. Kalandrowanie
C. Perforowanie
D. Oczkowanie
PGF.08 Pytanie 1 316
Zarządzanie kampanią reklamową
Przeniesienie emocji wywołanych przez reklamę na dany produkt określane jest mianem efektu
A. owczego pędu
B. konsekwencji
C. halo
D. coctail party
PGF.08 Pytanie 1 317
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach promocji sprzedażowej skierowanej na klientów, mającej na celu zwiększenie obrotów, nie wykorzystuje się
A. szkoleń dla sprzedawców
B. próbek produktów
C. broszur informacyjnych
D. konkursów z nagrodami
PGF.08 Pytanie 1 318
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik biura obsługi klienta otrzymał zalecenia dotyczące przeprowadzania negocjacji z kluczowym klientem:
– trzymaj się pozycji firmy,
– dąż do znalezienia rozwiązania sprzyjającego firmie,
– żądaj ustępstw jako warunku dalszej rozmowy.
Jakiego stylu negocjacji powinien użyć pracownik?
A. Kompromisowy
B. Twardy
C. Merytoryczny
D. Łagodny
PGF.08 Pytanie 1 319
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma specjalizująca się w nowoczesnych technologiach informacyjnych planuje promować swoje usługi w prasie krajowej. Aby podkreślić dynamikę swoich działań oraz nieprzerwany rozwój, powinna w reklamie zastosować kompozycję
A. horyzontalną
B. statyczną
C. dynamiczną
D. wertykalną
PGF.07 Pytanie 1 320
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przedstawiony na rysunku layout należy wykorzystać, projektując reklamę

A. zewnętrzną
B. modułową w magazynach
C. modułową w prasie
D. internetową