Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 361
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak złożyć zgłoszenie do konkursu efektywności EFFIE?

A. korzystając z platformy konkursowej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
B. poprzez uzupełnienie formularza elektronicznego na witrynie Ministerstwa Rozwoju i Technologii
C. przez e-mail
D. w formie listu poleconego
PGF.08 Pytanie 1 362
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z demograficznych wskaźników opisujących grupę docelową jest

A. sposób spędzania czasu wolnego
B. zachowanie życiowe
C. wiek
D. przywiązanie do marki
PGF.08 Pytanie 1 363
Zarządzanie kampanią reklamową

W ofercie sprzedaży reklam na stronach www w części dotyczącej wymagań technicznych button opisano jako: "Przycisk reklamowy w lewej nawigacyjnej części strony, animowany bądź statyczny, w formacie pliku gif jpg, html lub flash." Zgodnie z wymaganiami, klient powinien zapisać plik z animacją w standardzie

A. .cdr
B. .swf
C. .avi
D. .psd
PGF.08 Pytanie 1 364
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju temperament charakteryzuje klienta, który ma cechy lidera, dąży do praktycznych rozwiązań, skupia się na ustalonym celu oraz ma trudności z akceptowaniem argumentów innych osób?

A. Melancholiczny
B. Flegmatyczny
C. Choleryczny
D. Sangwiniczny
PGF.08 Pytanie 1 365
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę

A. ciągłą
B. skoncentrowaną
C. okresową
D. pulsacyjną
PGF.07 Pytanie 1 366
Wykonywanie przekazu reklamow…

Głównym celem reklamy społecznej jest

A. zmiana zachowań odbiorców
B. budowanie marki firmy
C. poprawa wyników sprzedaży
D. budowanie lojalności wśród nabywców
PGF.08 Pytanie 1 367
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie Fanta - niesamowity smak pomarańczy użyto

A. personifikację
B. aliterację
C. porównanie
D. oksymoron
PGF.08 Pytanie 1 368
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument powstający na skutek debriefingu klienta z agencją reklamową to brief?

A. marketingowy
B. mediowy
C. reklamowy
D. kreatywny
PGF.08 Pytanie 1 369
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzajem umowy, dzięki której znana marka przekazuje innej firmie możliwość korzystania z jej znaku towarowego oraz know-how, przy zachowaniu niezależności obu przedsiębiorstw, jest

A. franczyza
B. koncentracja marketingowa
C. współpraca marketingowa
D. połączenie
PGF.08 Pytanie 1 370
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z podanych form reklamy w sieci będzie najodpowiedniejsza do promowania usług turystycznych, aby na bieżąco informować klientów o przygotowanych przez firmę promocjach i okazjach?

A. Baner.
B. Newsletter.
C. Okno-córka.
D. Interstitial.
PGF.07 Pytanie 1 371
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który rodzaj druku powinien być zastosowany do produkcji wielkoformatowej reklamy zewnętrznej drukowanej atramentami na bazie rozpuszczalników, charakteryzującymi się dużą odpornością na warunki atmosferyczne typu deszcz i promieniowanie UV?

A. Hot-stamping
B. Sitowy
C. Offsetowy
D. Solwentowy
PGF.08 Pytanie 1 372
Zarządzanie kampanią reklamową

W którym z nagłówków reklamy w prasie użyto formy "ciekawość"?

A. Telefon za złotówkę.
B. Kredyt w jeden dzień!
C. Złapiesz okazję zanim będzie za późno?
D. Nowe mieszkania od ręki.
PGF.08 Pytanie 1 373
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant stworzył w programie graficznym wektorowym wizualizację plakatu reklamowego. Jakie działania powinien podjąć w odniesieniu do tekstów, aby uniknąć problemów z ich drukiem oraz bezstratnym powiększaniem po przesłaniu projektu do drukarni?

A. Zastosować rasteryzację
B. Zamienić na krzywe
C. Wykonać morphing
D. Użyć digitalizacji
PGF.07 Pytanie 1 374
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który z wymienionych etapów opracowywania spotu telewizyjnego realizowany jest jako ostatni?

A. Betacam
B. Master
C. Storyboard
D. Casting
PGF.08 Pytanie 1 375
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w dziale obsługi klienta w agencji reklamowej, która codziennie kontaktuje się z klientami oraz kontroluje przebieg różnych działań reklamowych, nazywa się Account

A. Supervisor
B. Assistant
C. Executive
D. Director
PGF.08 Pytanie 1 376
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką funkcję należy wykorzystać, aby w bazie danych klientów stworzonej w MS Excel, odnaleźć i pokazać kontrahentów agencji tylko z województwa podkarpackiego?

A. Klastryzacja.
B. Układanie.
C. Zestawienie.
D. Filtrowanie.
PGF.08 Pytanie 1 377
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, razem z próbkami swoich produktów, zdecydowała się na wysłanie broszury, która prezentuje oferowane artykuły do potencjalnych klientów. Wewnętrzne strony broszury mają być drukowane na papierze offsetowym 90 g, natomiast okładkę, aby podkreślić jakość i wiarygodność, należy wydrukować na papierze

A. kredowym 90 g
B. satynowym 100 g
C. offsetowym 80 g
D. kredowym 170 g
PGF.08 Pytanie 1 378
Zarządzanie kampanią reklamową

Zbiór dokumentów potrzebnych do zlecenia robót produkcyjnych, rejestrowania ich przebiegu oraz późniejszego rozliczenia kosztów własnych produkcji to dokumentacja

A. projektowa
B. fabryczna
C. konstrukcyjna
D. inwestycyjna
PGF.08 Pytanie 1 379
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik TRP definiuje

A. rzeczywisty zasięg publikacji reklamy
B. procent grupy docelowej, która nie miała styczności z reklamą
C. łączny zasięg wszystkich publikacji reklamy
D. przeciętną liczbę interakcji z reklamą
PGF.08 Pytanie 1 380
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła cenę jednostkową produktu z 2,00 zł na 1,50 zł, co oznacza, że obniżka wynosi

A. 5%
B. 25%
C. 75%
D. 50%
PGF.08 Pytanie 1 381
Zarządzanie kampanią reklamową

Wsparcie finansowe banku dla tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie stanowi przykład sponsoringu

A. osobowego
B. emblematowego
C. projektowego
D. instytucjonalnego
PGF.08 Pytanie 1 382
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę druku powinno się wybrać do wykonania 20 sztuk banerów reklamowych?

A. Sitodruk
B. Solwent
C. Offset
D. Tamponodruk
PGF.08 Pytanie 1 383
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nowego modelu odkurzacza, zgodnie z matrycą FCB, powinna mieć określony cel

A. kształtujący nawyki
B. przynoszący zadowolenie
C. dostarczający informacji
D. odwołujący się do emocji
PGF.08 Pytanie 1 384
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel firmy drukarskiej otrzymał zapytanie o wycenę 250 ulotek o formacie Dl. Po przeanalizowaniu cen konkurencji zorientował się, że przeciętna stawka za tego rodzaju zlecenie wynosi 200 zł. Taką kwotę zaproponował klientowi, ustalając ją w oparciu o kalkulację ceny, która określana jest jako zasada

A. naddatku na koszty
B. docelowego zysku
C. postrzeganej wartości
D. naśladownictwa
PGF.07 Pytanie 1 385
Wykonywanie przekazu reklamow…

Dwukierunkowa, czerwona strzałka umieszczona w przedstawionym logo, to element graficzny określany jako

Ilustracja do pytania 25
A. motto
B. logotyp
C. claim
D. sygnet
PGF.08 Pytanie 1 386
Zarządzanie kampanią reklamową

Faza kampanii reklamowej, w której opracowuje się sposoby i techniki komunikacji wizualnej oraz dźwiękowej, nosi nazwę

A. media briefu
B. briefu kreatywnego
C. briefu strategicznego
D. media planu
PGF.08 Pytanie 1 387
Zarządzanie kampanią reklamową

Zakres prawa autorskiego oraz własności intelektualnej obejmuje to, co jest stosowane w działalności agencji reklamowej

A. opublikowany dokument patentowy
B. program komputerowy
C. emblemat urzędowy
D. akty prawne
PGF.08 Pytanie 1 388
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, nie informując twórców utworu, poważnie zmieniła i wykorzystała jego fragment w reklamie telewizyjnej. Jakie prawa zostały naruszone?

A. Majętnościowe prawa autorskie
B. Prawa do własności intelektualnej
C. Osobiste prawa autorskie
D. Specjalne prawa do reklamy
PGF.08 Pytanie 1 389
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca urządzeń wędkarskich, pragnąc dokładnie zaprezentować wędkarzom swój produkt, powinien wykorzystać reklamę

A. w radiu
B. w telewizji ogólnopolskiej
C. w kinie
D. w prasie specjalistycznej
PGF.08 Pytanie 1 390
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą technikę badań zastosowano w ankiecie, której fragment zamieszczono w ramce?

Formularz ankiety z firmy produkującej ekskluzywną biżuterię damską

Odpowiedź zaznacz X

Pytanie:

Co Pani przychodzi na myśl, gdy rozmawia Pani o ekskluzywnej biżuterii dla kobiet?

  • Diamenty
  • Złoto
  • Luksus

A. Uzupełnianie.
B. Kolaż.
C. Skojarzenia słowne.
D. Chiński portret.
PGF.08 Pytanie 1 391
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zadanie zbadania wyników oglądalności programów emitowanych przez stację telewizyjną na podstawie analiz CBOS (Centrum Badania Opinii Społecznej). Które z podanych źródeł danych zostaną zastosowane?

A. Wtórne, wewnętrzne
B. Wtórne, zewnętrzne
C. Pierwotne, wewnętrzne
D. Pierwotne, zewnętrzne
PGF.07 Pytanie 1 392
Wykonywanie przekazu reklamow…

Z okazji jubileuszu firma produkcyjna zorganizowała dni otwarte dla swoich klientów w celu utrzymania jak najlepszych relacji. Które narzędzie promocji zostało zastosowane?

A. Sponsoring
B. Reklama
C. Promocja sprzedaży
D. Public relations
PGF.07 Pytanie 1 393
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na której ilustracji przedstawiono akcydens?

Ilustracja do pytania 33
A. Na ilustracji 1
B. Na ilustracji 3
C. Na ilustracji 2
D. Na ilustracji 4
PGF.08 Pytanie 1 394
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowuje dla danej instytucji system wizualnej identyfikacji. Używany w tym kontekście układ graficzny nazywany jest jako

A. draw-out
B. check-out
C. screen-out
D. lay-out
PGF.08 Pytanie 1 395
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, co może być przedmiotem ochrony prawnoautorskiej?

A. prosta informacja prasowa
B. opublikowany opis patentowy
C. dokument urzędowy
D. slogan reklamowy
PGF.08 Pytanie 1 396
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z wymienionych klientów można określić jako klienta nielojalnego?

A. Kupującego w swoim ulubionym sklepie dyskontowym
B. Wybierającego produkty wyłącznie na podstawie ceny
C. Czującego dumę z bycia klientem danej marki
D. Odpornym na marketingowe działania konkurencji
PGF.08 Pytanie 1 397
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju proces produkcji materiałów promocyjnych opisuje poniższy tekst?

Procedura polegająca na nałożeniu na zadrukowaną powierzchnię folii lub tkaniny, którą można stosować m.in. do wizytówek, broszur, ulotek, aby zapewnić im odporność na działanie czynników zewnętrznych lub uzyskać efekt błyszczący albo matową powłokę.

A. Laminowania
B. Falcowania
C. Impregnowania
D. Lakierowania
PGF.08 Pytanie 1 398
Zarządzanie kampanią reklamową

Opracowanie układu w wybranym medium przez agencję reklamową odnosi się do

A. scenariusza spotu radiowego
B. strategii mediów w reklamie telewizyjnej
C. układu graficznego ogłoszenia prasowego
D. konstrukcji mediów w kampanii promocyjnej
PGF.08 Pytanie 1 399
Zarządzanie kampanią reklamową

W kontekście analiz diagnostycznych dotyczących reklamy można wskazać obszar związany z chęcią zakupu oraz korzystaniem z konkretnej marki. Jakie to jest obszar?

A. etyczna
B. wolicjonalna
C. kognitywna
D. informacyjna
PGF.08 Pytanie 1 400
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument, który ma na celu definiowanie grupy docelowej kampanii, zawierający zapytanie o wskazanie obszaru, branży, wieku, płci oraz słów kluczowych, zostanie wysłany do klienta, który zwrócił się o wycenę reklamy

A. radiowej
B. telewizyjnej
C. prasowej
D. internetowej