Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 121
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu

A. Veblena
B. snobizmu
C. owczego pędu
D. super produktu
PGF.08 Pytanie 122
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać, aby dotrzeć do hurtowników i detalistów przy użyciu poczty?

A. Katalog firmowy
B. Lokowanie produktu
C. Newsletter
D. Ogłoszenie
PGF.08 Pytanie 123
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?

A. Społeczno-kulturowe
B. Ekonomiczne
C. Polityczne
D. Technologiczne
PGF.08 Pytanie 124
Zarządzanie kampanią reklamową

Matryca nie jest stosowana w technologii druku nazywanej

A. druk offsetowy.
B. druk solwentowy.
C. sitodruk.
D. tampondruk.
PGF.07 Pytanie 125
Wykonywanie przekazu reklamow…

Pracownik działu kreatywnego uległ w drodze do pracy wypadkowi i w związku tym zdarzeniem przebywał na zwolnieniu lekarskim przez 40 dni. W tym czasie pracownikowi przysługuje

A. renta socjalna
B. comiesięczne odszkodowanie
C. urlop wypoczynkowy
D. zasiłek chorobowy
PGF.08 Pytanie 126
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz, ile wyniesie koszt wytworzenia 200 sztuk parasoli reklamowych z nadrukiem monochromatycznym.

AsortymentJednostkowy koszt wytworzenia parasola
Parasol reklamowy monochromatyczny50 zł
Parasol reklamowy kolorowy80 zł
Parasol biały72 zł

A. 14 400 zł
B. 10 000 zł
C. 1 400 zł
D. 1 000 zł
PGF.08 Pytanie 127
Zarządzanie kampanią reklamową

Która forma promocji w postaci bloga umożliwia publikowanie filmów w porządku chronologicznym?

A. Vlog
B. Interstitial
C. Microblog
D. Photoblog
PGF.08 Pytanie 128
Zarządzanie kampanią reklamową

Kodeks Etyki Reklamy odnosi się do zasad dotyczących reklamy porównawczej. W świetle przepisów tam zawartych, zabronione jest porównywanie produktów

A. mających wiele cech dających się zweryfikować.
B. spełniających te same potrzeby.
C. stworzonych w odmiennym celu.
D. o zróżnicowanej cenie.
PGF.08 Pytanie 129
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy klientami przedsiębiorstwa są bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej firmy), to najskuteczniejszym sposobem dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie

A. wrzutek
B. katalogu
C. przesyłek pocztowych
D. e-mailingu
PGF.08 Pytanie 130
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zbiera dane w bazie B2C

A. o dostawcach
B. o konkurentach
C. o konsumentach
D. o pracownikach
PGF.08 Pytanie 131
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy otrzymało zlecenie na wydrukowanie 18 sztuk naklejek o wymiarach 90x90 mm. Naklejki będą drukowane na arkuszach A4 (210x297 mm) papieru samoprzylepnego. Jaką minimalną liczbę arkuszy A4 należy przygotować, aby zrealizować to zlecenie?

A. 18 szt.
B. 3 szt.
C. 9 szt.
D. 2 szt.
PGF.08 Pytanie 132
Zarządzanie kampanią reklamową

Kwota netto za wydruk jednego plakatu wynosi 5 zł. Jaką kwotę brutto uiści klient za wykonanie 10 plakatów (stawka VAT 23%)?

A. 61,50 zł
B. 48,50 zł
C. 38,50 zł
D. 50,00 zł
PGF.08 Pytanie 133
Zarządzanie kampanią reklamową

Który członek zespołu agencji reklamowej odpowiada za zakup mediów do kampanii reklamowych oraz za dokumentowanie wydatków związanych z mediami?

A. Account supervisor
B. Media buyer
C. Account manager
D. Media planner
PGF.08 Pytanie 134
Zarządzanie kampanią reklamową

Najbardziej skutecznym narzędziem promocji dla klientów w kontekście biura podróży jest

A. próbka towaru
B. upominek firmowy
C. kupon rabatowy
D. wspólna reklama
PGF.08 Pytanie 135
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik sekcji reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zmotywować kilka dużych koncernów farmaceutycznych do umieszczania ogłoszeń w czasopiśmie. Które z narzędzi promocji będzie najskuteczniej perswadować klientom do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Public relations
B. Promocja handlowa
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Promocja konsumencka
PGF.08 Pytanie 136
Zarządzanie kampanią reklamową

Sieć dystrybucji napojów alkoholowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w telewizji, promującą produkty alkoholowe oraz pokrewne. Ustalono czas emisji w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte kroki są zgodne z przepisami prawnymi?

A. Nie, ponieważ łamią ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. Tak, ponieważ są odpowiednie w kontekście działalności hurtowni
C. Nie, gdyż są niezgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
D. Tak, ponieważ to najlepsze godziny na tego typu promocję
PGF.08 Pytanie 137
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie negocjacji żadna ze stron nie próbowała ustąpić na rzecz swojego oponenta. W związku z tym obie strony zastosowały typ negocjacji

A. opartych na mediacjach
B. miękkich
C. opartych na kompromisie
D. twardych
PGF.08 Pytanie 138
Zarządzanie kampanią reklamową

Z jakiego powodu wykorzystuje się techniki projekcyjne?

A. do oceny efektywności reklamy
B. w celu poznania zdania ekspertów
C. do analizy poziomu przychodów ze sprzedaży
D. aby zbadać motywacje i preferencje klientów
PGF.08 Pytanie 139
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tabeli określ, w których godzinach ceny emisji spotu radiowego są najwyższe.

GodzinaMnożnik ceny emisji
600 – 8001,2
800 – 10001,5
1000 – 13001,4
1300 – 15001,0
1500 – 17001,2
1700 – 20001,3
2000 – 6001,1

A. 13.00 - 15.00
B. 20.00 - 6.00
C. 8.00 - 10.00
D. 15.00 - 17.00
PGF.08 Pytanie 140
Zarządzanie kampanią reklamową

W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?

A. 1,5
B. 15
C. 5
D. 10
PGF.07 Pytanie 141
Wykonywanie przekazu reklamow…

Do elementów tworzących księgę znaku nie zalicza się

A. niedopuszczalnych modyfikacji
B. paserów formatowania
C. alternatywnej wersji znaku
D. użytej typografii
PGF.08 Pytanie 142
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystywane są analizy

A. poekspozycyjne
B. koncepcji reklamy
C. mediów reklamy
D. testowe off air
PGF.08 Pytanie 143
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów pozwala na sortowanie oraz filtrowanie bazy danych kontrahentów według określonego kryterium?

A. Word
B. Corel Draw
C. Excel
D. Publisher
PGF.08 Pytanie 144
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie promocji przynosi korzyści obu stronom poprzez finansowe, usługowe lub rzeczowe wsparcie innego podmiotu w zamian za umieszczanie znaku towarowego lub nazwy przedsiębiorstwa?

A. Public relations
B. Promocja sprzedaży
C. Reklama
D. Sponsoring
PGF.08 Pytanie 145
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się dystrybucją produktów oraz usług związanych z reklamą. Cena ustalona w wyniku negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na jej finalną wartość, nazywana jest ceną

A. okazyjna
B. stała
C. promocyjna
D. umowna
PGF.08 Pytanie 146
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie

A. katalogu
B. wrzutki
C. e-mailingu
D. przesyłki pocztowej
PGF.07 Pytanie 147
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przygotowana reklama w wersji elektronicznej została przekazana klientowi do akceptacji jako plik z rozszerzeniem MP3. Który zwymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta?

A. Animacja komputerowa
B. Plakat wielkoformatowy
C. Spot radiowy
D. Spot telewizyjny
PGF.08 Pytanie 148
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z 40 000,00 zł na 30 000,00 zł, co oznacza redukcję o

A. 20%
B. 30%
C. 25%
D. 15%
PGF.08 Pytanie 149
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kosztorys kampanii reklamowej w telewizji, największą część funduszy powinno się przeznaczyć na budżet

A. storyboardu
B. medialny
C. kreacji
D. postprodukcji
PGF.08 Pytanie 150
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wynosi CPP dla telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?

ParametrWartość parametru
Koszt kampanii400 000,00 zł
Zasięg kampanii200
Częstotliwość kampanii40

A. 50,00 zł
B. 8 000,00 zł
C. 40,00 zł
D. 10 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 151
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniach rynku, które mają na celu zbadanie zmian w zachowaniach konsumentów w czasie, powinna być wykorzystana metoda

A. panelowa
B. heurystyczna
C. projekcyjna
D. introspekcyjna
PGF.08 Pytanie 152
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów komputerowych powinna wykorzystać agencja do prezentacji projektów w formie slajdów, stworzonych według zamówienia, którego fragment został dołączony?

Zamówienie: wykonanie grafiki oraz wizytówki według załączonego briefu. Proszę o przedstawienie propozycji w postaci pokazu slajdów w ciągu dwóch tygodni od momentu otrzymania zamówienia.

A. Corel Draw
B. Audacity
C. Adobe Photoshop
D. Power Point
PGF.08 Pytanie 153
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie procesu sprzedaży klient może poczuć się zlekceważony. Może to wynikać z

A. niedostatecznej liczby kontaktów wzrokowych pomiędzy sprzedającym a klientem.
B. braku przerw w konwersacji między sprzedającym a klientem.
C. zadawania sprzedającemu krótkich i rzeczowych pytań.
D. zbyt częstych i szczegółowych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem.
PGF.08 Pytanie 154
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest

A. efekt defensywności
B. efekt satysfakcji
C. dysonans pozakupowy
D. efekt halo
PGF.08 Pytanie 155
Zarządzanie kampanią reklamową

Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii

A. ekonomicznej
B. wychowawczej
C. osobowości
D. społecznej
PGF.08 Pytanie 156
Zarządzanie kampanią reklamową

Wstępna wersja filmu, która zawiera opisane elementy dźwiękowe oraz wizualne, przedstawiona za pomocą ilustracji i fotografii, używana do zaprezentowania koncepcji klientowi, to

A. mastering
B. diagram przepływu
C. postprodukcja
D. storyboard
PGF.08 Pytanie 157
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zgłosił się do agencji reklamowej z gotową księgą znaku swojej firmy, jednak pragnie uzyskać podstawowe nośniki wizerunku marki. W związku z tym pracownik agencji powinien wykonać zlecenie na

A. wykup powierzchni reklamowej
B. realizację animacji komputerowej
C. projekt kampanii telewizyjnej
D. projekt papeterii firmowej
PGF.08 Pytanie 158
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja opracowała załączony cennik reklam planszowych. W którym z wymienionych programów najłatwiej i najszybciej zastosować style formatowania tabeli?

Rodzaj reklamyCena
Emisja ogłoszenia drobnego (np. sprzedam, kupię, zamienię, itp.)
– dla członków STVK „Centrum" Zgierz
5,00 zł/doba
2,00 zł/doba
Emisja planszy reklamowej15,00 zł/doba
Opracowanie graficzne planszy reklamowej50,00 zł

A. Alligator Flash Designer
B. Adobe Photoshop
C. Adobe InCopy
D. Microsoft Office Word
PGF.08 Pytanie 159
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj rabatu stosuje stacja radiowa?

Cennik reklamy stacji radiowej na rok 2017
Godzina emisjiIlość spotówCena spotu, zł
6:00-8:00170,00
6:00-8:00566,50
6:00-8:001063,00

A. Ilościowy.
B. Gotówkowy.
C. Promocyjny.
D. Sezonowy.
PGF.08 Pytanie 160
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa firma, która promuje swoje usługi bez pośredników, wykorzystuje kanał dystrybucji

A. średni
B. klasyczny
C. innowacyjny
D. bezpośredni