Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 161
Zarządzanie kampanią reklamową
A. monochromatyczne
B. prostolinijne
C. kontrastowe
D. harmonijne
PGF.08 Pytanie 162
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjacje, w których jedna strona stawia drugiej grupie konkretne i zdecydowane wymagania, określane są jako negocjacje
A. integratywne
B. twarde
C. miękkie
D. łagodne
PGF.08 Pytanie 163
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów marketingu mix 4P należy:
A. dystrybucja, public relations, cena, produkt
B. produkt, cena, promocja, dystrybucja
C. produkt, promocja, reklama, dystrybucja
D. cena, rabat, produkt, dystrybucja
PGF.08 Pytanie 164
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?
A. Psychograficznych.
B. Zachowań.
C. Ekonomicznych.
D. Demograficznych.
PGF.08 Pytanie 165
Zarządzanie kampanią reklamową
Cechą charakterystyczną dla reklamy jest jej duży zasięg, wysoka selektywność geograficzna i demograficzna oraz znaczna wiarygodność?
A. prasowej
B. internetowej
C. radiowej
D. zewnętrznej
PGF.08 Pytanie 166
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są cele reklamy społecznej?
A. modyfikacja postaw odbiorców
B. wzmacnianie lojalności wśród klientów
C. kreowanie wizerunku marki
D. zwiększenie efektywności sprzedaży
PGF.08 Pytanie 167
Zarządzanie kampanią reklamową
Kodeks etyki reklamowej wskazuje, że działania dotyczące marketingu bezpośredniego powinny
A. zawierać dane o nazwach, adresach oraz numerach telefonów sprzedawcy i reklamodawcy
B. trwać przez całą dobę w przypadku telemarketingu
C. być adresowane do szerokiego grona odbiorców
D. oferować produkty, za które wymagana jest płatność bez wcześniejszego ich zamówienia
PGF.08 Pytanie 168
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.
Stacja telewizji regionalnej | Liczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.) | Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.) |
---|---|---|
Twoja TV | 2 540 | 1 524 |
Region 1TV | 3 250 | 2 750 |
Region 2TV | 2 880 | 2 600 |
Małopolska TV | 2 645 | 1 587 |
A. Region 1TV
B. Region 2TV
C. Małopolska TV
D. Twoja TV
PGF.08 Pytanie 169
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją oraz dystrybucją wody mineralnej planuje wprowadzenie na rynek nowego napoju energetycznego, który ma mieć korzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej podczas ćwiczeń. Agencja reklamowa powinna zaproponować stworzenie spotów reklamowych o charakterze
A. informującym
B. motywującym
C. przypominającym
D. perswazyjnym
PGF.07 Pytanie 170
Wykonywanie przekazu reklamow…
W projekcie logotypu wykorzystano model kolorów CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przydzielenie wartości cyfrowej kolorów jest poprawne?
A. CMYK (20, 60, 70, 30)
B. CMYK (30, 20, 60, 70)
C. CMYK (60, 20, 70, 30)
D. CMYK (70, 30, 20, 60)
PGF.08 Pytanie 171
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zwrócił się do agencji reklamowej z prośbą o przeprowadzenie redesignu opakowania, czyli
A. zaplanowania zupełnie innego opakowania
B. stworzenia wizualizacji nowego oraz poprzedniego opakowania
C. unowocześnienia wizerunku wcześniejszego opakowania
D. zrealizowania testów użytkowników nowego opakowania
PGF.08 Pytanie 172
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę
A. SWOT
B. TOWS
C. PEST
D. BCG
PGF.08 Pytanie 173
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały
A. 30% powierzchni reklamy
B. 25% powierzchni reklamy
C. 15% powierzchni reklamy
D. 20% powierzchni reklamy
PGF.07 Pytanie 174
Wykonywanie przekazu reklamow…
Do wykonania reklamy z wykorzystaniem folii OWV (One Way Vision) stosuje się technikę
A. termotransferu
B. druku offsetowego
C. fleksografii
D. druku solwentowego
PGF.08 Pytanie 175
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych jest przeznaczony do tworzenia prezentacji multimedialnych?
A. Microsoft Word
B. Microsoft InfoPath
C. Microsoft Excel
D. Microsoft PowerPoint
PGF.08 Pytanie 176
Zarządzanie kampanią reklamową
Krajowa firma odzieżowa planuje wprowadzenie nowej kolekcji odzieży młodzieżowej na rynek krajowy. Powinna w tym celu skorzystać przede wszystkim z reklamy
A. telewizyjnej lokalnej
B. telewizyjnej krajowej
C. w gazetach lokalnych
D. w gazetach krajowych
PGF.08 Pytanie 177
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent zabawek przeprowadził analizę portfelową BCG dla swoich wyrobów. W której kategorii znajdują się artykuły, które nie generują istotnych zysków i nie mają szans na rozwój?
A. Znaki zapytania
B. Gwiazdy
C. Psy
D. Dojne krowy
PGF.08 Pytanie 178
Zarządzanie kampanią reklamową
Przepisy prawne dotyczące promowania wyrobów tytoniowych zezwalają na
A. reklamowanie wyrobów tytoniowych w mediach drukowanych
B. emitowanie reklam wyrobów tytoniowych w telewizji
C. wsparcie działalności sportowej przez firmy tytoniowe
D. prezentowanie informacji o wyrobach tytoniowych w punktach sprzedaży
PGF.08 Pytanie 179
Zarządzanie kampanią reklamową
Na efektywność reklamy detergentu do prania nie wpływa
A. zawartość komunikatu reklamowego
B. wykorzystanych metod reklamowych
C. zalety promowanego produktu
D. kapitał własny agencji reklamowej
PGF.08 Pytanie 180
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest profil kompetencyjny?
A. zestaw działań, które wykonuje pracownik w celu osiągnięcia określonego celu.
B. zestaw umiejętności zawodowych niezbędnych do realizacji zadania.
C. spis zawodowych osiągnięć kandydata na stanowisko.
D. zbiór wewnętrznych regulacji obowiązujących w firmie.
PGF.08 Pytanie 181
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowuje kampanię promocyjną dla producenta kombinezonów i kapeluszy dla pszczelarzy. Aby osiągnąć maksymalną efektywność w dotarciu do właściwej grupy odbiorców, powinna wybrać reklamę w
A. środkach transportu miejskiego
B. czasopiśmie branżowym
C. lokalnej telewizji
D. punkcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 182
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji
A. selektywnej
B. masowej
C. ekskluzywnej
D. intensywnej
PGF.08 Pytanie 183
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?
A. Racjonalny
B. Moralny
C. Rekomendacji
D. Emocjonalny
PGF.08 Pytanie 184
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działanie ilustruje wykorzystanie up-sellingu w trakcie rozmowy handlowej?
A. Zachęcanie klienta do nabycia produktu o wyższej jakości.
B. Zachęcanie klienta do zakupu produktu o niższej jakości.
C. Proponowanie towarów, które nie są dostępne w ofercie.
D. Proponowanie dóbr zastępczych.
PGF.08 Pytanie 185
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?
A. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
B. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
C. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
D. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
PGF.08 Pytanie 186
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt produkcji plakatu w formacie A4 wynosi 2,00 zł, a planowany zysk firmy to 5% wydatków. Jaką cenę netto należy ustalić na sprzedaż?
A. 2,20 zł
B. 3,00 zł
C. 2,10 zł
D. 1,90 zł
PGF.08 Pytanie 187
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę badania słuchalności radia stosuje się, aby zadać respondentom pytania o to, jakie stacje i programy słuchali w dniu poprzednim?
A. SLB
B. COW
C. DAR
D. CDT
PGF.08 Pytanie 188
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:
A. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
B. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
C. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
D. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
PGF.08 Pytanie 189
Zarządzanie kampanią reklamową
Ceny ustalone w aquaparku są porównywalne z cenami innych krytych pływalni w regionie. W aquaparku zastosowano metodę ustalania cen, która opiera się na
A. zapotrzebowaniu na usługę.
B. kosztach.
C. konkurencji.
D. postrzeganej wartości.
PGF.08 Pytanie 190
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowanie w propozycji sprzedaży dla klienta agencji reklamowej opisu konkretnego projektu, zawierającego dokładne dane o jego realizacji, to
A. brief
B. proof cyfrowy.
C. case study.
D. debrief.
PGF.08 Pytanie 191
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku, gdy analizowany przekaz reklamowy oraz populacja, która jest badana, dzieli się na różne grupy lub kategorie, a następnie z każdej z tych warstw (grup) losowane są niezależne próby, to mamy do czynienia z doborem próby
A. warstwowy
B. nielosowy
C. kuli śniegowej
D. losowy
PGF.08 Pytanie 192
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką z poniższych metod płatności za usługi oraz produkty reklamowe można uznać za gotówkową?
A. Przelew na konto
B. Karta płatnicza
C. Przekaz pocztowy
D. Czek rozrachunkowy
PGF.08 Pytanie 193
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?
A. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
B. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
C. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
D. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
PGF.08 Pytanie 194
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zadanie od sklepu mięsnego na stworzenie propozycji handlowej dotyczącej gadżetów promocyjnych. Które z tych gadżetów powinna uwzględnić w ofercie, aby najlepiej kojarzyły się z branżą mięsną?
A. Długopisy
B. Fartuszki
C. Kalkulatory
D. Kalendarze
PGF.08 Pytanie 195
Zarządzanie kampanią reklamową
Ocena poprawnego nałożenia kolorów poszczególnych separacji jest kluczowa przed wydrukowaniem grafiki?
A. w technologii druku cyfrowego
B. w technice akwaforty
C. w technice sitodruku
D. w technologii Computer to Plate
PGF.08 Pytanie 196
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych osób, według obowiązujących przepisów prawnych oraz norm etyki zawodowej, nie może promować swojej działalności zawodowej?
A. Lekarz
B. Sportowiec
C. Polityk
D. Aktor
PGF.08 Pytanie 197
Zarządzanie kampanią reklamową
W wyniku analizy segmentacji oraz wyboru grupy docelowej, agencja reklamowa postanowiła dostosować elementy marketingu mix specjalnie dla swojego klienta – dużej sieci handlowej. Jaką strategię marketingową postanowiła wdrożyć ta agencja?
A. Marketingu zróżnicowanego
B. Marketingu zindywidualizowanego
C. Marketingu niezróżnicowanego
D. Marketingu masowego
PGF.08 Pytanie 198
Zarządzanie kampanią reklamową
Który wskaźnik dotyczący efektywności reklamy online wskazuje na stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń?
A. CTR
B. TRP
C. CPA
D. OTS
PGF.07 Pytanie 199
Wykonywanie przekazu reklamow…
W którym stylu negocjacji strony skupiają się na rozwiązaniu problemów, dążą do porozumienia korzystnego dla każdej ze stron, skupiają się na interesach a nie na stanowiskach oraz ulegają zasadnym argumentom a nie presji?
A. Rzeczowym
B. Twardym
C. Rywalizacyjnym
D. Miękkim
PGF.08 Pytanie 200
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile wynosi intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
Parametr | Wartość parametru |
---|---|
Koszt kampanii | 160 000,00 zł |
Zasięg kampanii | 80% |
Częstotliwość kampanii | 2 |
A. 40 GRP
B. 2 000 GRP
C. 160 GRP
D. 128 000 GRP