Filtrowanie pytań
PGF.07 Pytanie 201
Wykonywanie przekazu reklamow…
A. Sortowanie
B. Filtrowanie
C. Kompilacja
D. Grupowanie
PGF.08 Pytanie 202
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych jest
A. ustalenie celu, jaki ma spełniać baza danych
B. zbieranie i porządkowanie wymaganych danych
C. uzyskanie aktualnych oraz precyzyjnych informacji
D. zastosowanie zasad normalizacji
PGF.08 Pytanie 203
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o
A. firmie oraz jej produktach
B. nowej lokalizacji siedziby firmy
C. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
D. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
PGF.08 Pytanie 204
Zarządzanie kampanią reklamową
Użytkownicy, którzy kupują produkty jako pierwsi w początkowej fazie ich wprowadzania na rynek, to
A. wczesna większość
B. naśladowcy
C. maruderzy
D. innowatorzy
PGF.08 Pytanie 205
Zarządzanie kampanią reklamową
Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?
A. Statyczny
B. Dynamiczny
C. Rytmiczny
D. Symetryczny
PGF.08 Pytanie 206
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, które są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców i mogą obejmować różne branże, to targi
A. wertykalne
B. zamknięte
C. skoncentrowane
D. horyzontalne
PGF.08 Pytanie 207
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent obuwia planuje poprzez reklamę zbudować silniejsze przywiązanie klientów do swojej marki. W treści reklamy powinien nawiązywać do
A. lojalności
B. zadowolenia
C. substytucyjności
D. satysfakcji
PGF.08 Pytanie 208
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama nie polega na przedstawianiu produktu lub usługi
A. przy użyciu mediów
B. poprzez promocję sprzedaży
C. w sposób bezosobowy
D. za pieniądze
PGF.08 Pytanie 209
Zarządzanie kampanią reklamową
Do przygotowania oferty handlowej z informacjami teleadresowymi agencji reklamowej w nagłówku i stopce, używa się programu
A. Microsoft Access
B. Microsoft Word
C. Microsoft Clip Organizer
D. Microsoft InfoPath Filler
PGF.08 Pytanie 210
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z przepisami prawa reklamowego, nie wolno promować napojów alkoholowych w telewizji?
A. poprzez informowanie o wspieraniu wydarzeń masowych
B. zawierających mniej niż 8% alkoholu
C. poprzez ukazywanie w reklamie osób młodszych niż 18 lat
D. przed godziną 2000
PGF.08 Pytanie 211
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?
A. przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych
B. wdrożenie newslettera na stronie internetowej firmy
C. zadawanie trafnych pytań podczas procesu sprzedaży
D. umieszczenie ankiety w sprzedawanych produktach
PGF.08 Pytanie 212
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się zbiór norm zachowań i zasad kultury osobistej, które obowiązują w sieci?
A. Etykieta
B. Netmoda
C. Netykieta
D. Etyka
PGF.08 Pytanie 213
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się rodzaj reklamy zewnętrznej, wykonanej z elastycznego lub siatkowego materiału, zawieszonej na przykład na budynkach przy użyciu lin i zaczepów?
A. Kaseton
B. Billboard
C. Baner
D. Diapazon
PGF.08 Pytanie 214
Zarządzanie kampanią reklamową
Podstawową zasadą, która powinna być brana pod uwagę podczas tworzenia opakowania nowego produktu w serii już istniejących, jest użycie
A. powtarzalnych elementów wizualnych.
B. przyciągających uwagę grafik.
C. wyrazistego liternictwa.
D. dużej liczby intensywnych barw.
PGF.08 Pytanie 215
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?
A. Pięciu sił Portera
B. PEST
C. SWOT
D. Portfelową
PGF.08 Pytanie 216
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który ma silne więzi z firmą i poleca ją innym, jest klientem
A. lojalnym.
B. stałym.
C. zaangażowanym ekonomicznie.
D. narzekającym na ceny.
PGF.08 Pytanie 217
Zarządzanie kampanią reklamową
Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje
A. medialne
B. talentów
C. ATL
D. BTL
PGF.08 Pytanie 218
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamowym materiale informacyjnym, gdzie powinny znajdować się śródtytuły?
A. w lewym dolnym rogu publikacji
B. nad tekstem
C. w prawym dolnym rogu publikacji
D. pod tekstem
PGF.08 Pytanie 219
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama dóbr luksusowych, skierowana do klientów o wysokich dochodach, nosi nazwę reklamy
A. niezwykłej
B. laurowej
C. prestiżowej
D. ostentacyjnej
PGF.08 Pytanie 220
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych formatów ulotek zapewnia największą przestrzeń reklamową?
A. A6
B. A4
C. A5
D. DL
PGF.08 Pytanie 221
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie reklamy z uwzględnieniem wizualnej ścieżki postrzegania, polegającej na układzie elementów w formie "Z" lub "S", związane jest z zastosowaniem zasady
A. harmonii
B. spójności
C. kolejności
D. kontrastu
PGF.08 Pytanie 222
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych baz danych posiada charakter analityczny?
A. Informacji kontaktowych klientów
B. Obrazów oraz opisów towarów
C. Danych dotyczących sprzedaży z minionych lat
D. Serwisowania klientów
PGF.08 Pytanie 223
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa obliczyła koszt usługi zaprojektowania ulotki, biorąc pod uwagę m.in. wynagrodzenie grafika komputerowego. W związku z tym zastosowała cenę ustaloną na podstawie
A. wysokości ponoszonych wydatków
B. preferencji przyszłych nabywców
C. największego zysku
D. cen rywali
PGF.08 Pytanie 224
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt zakupu netto długopisów reklamowych wynosi 3 000,00 zł. Marża wynosi 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaką kwotę brutto należy ustalić dla długopisów, gdy stawka VAT wynosi 23%?
A. 3 900,00 zł
B. 5 371,43 zł
C. 4 797,00 zł
D. 3 690,00 zł
PGF.08 Pytanie 225
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim formacie zamkniętym warto wysłać ofertę sprzedaży, aby utrudnić modyfikację jej treści?
A. .docx
B. .pdf
C. .doc
D. .xls
PGF.08 Pytanie 226
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z procesów w tworzeniu reklamy radiowej jest mastering, który obejmuje
A. opracowanie treści reklamy przez copywritera
B. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji
C. nagraniu różnych wersji tekstu w studiu nagraniowym i późniejszym montażu
D. dodawanie efektów dźwiękowych do tekstu
PGF.08 Pytanie 227
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu sesji zdjęciowej stwierdzono, że agencja reklamowa nie zawarła z modelkami umów dotyczących wykorzystania ich wizerunku. Możliwość publikacji zdjęć z sesji istnieje, jeżeli
A. modelki wcześniej miały sesje dla tej agencji
B. na fotografiach nie widać ich twarzy
C. zdjęcia będą użyte w kampanii społecznej
D. modelki otrzymały wynagrodzenie za przeprowadzoną sesję
PGF.08 Pytanie 228
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście reklamy - dobór reklamy zależy od
A. formatu indoor i outdoor
B. organizacji oraz firmy
C. produktu oraz usługi
D. funkcji perswazyjnej oraz przypominającej
PGF.08 Pytanie 229
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?
A. lateralnej
B. alternatywnej
C. szeptanej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 230
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma planuje zrealizować kampanię marketingową, wykorzystując reklamy typu BTL. W związku z tym powinna wybrać agencję reklamową, która ma doświadczenie
A. w planowaniu i zakupie mediów
B. w tworzeniu telewizyjnych spotów reklamowych
C. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych
D. w tworzeniu strategii medialnej
PGF.08 Pytanie 231
Zarządzanie kampanią reklamową
Głównym celem tego podejścia do negocjacji jest zachowanie pozytywnych relacji z partnerem na dłuższą metę, przy czym osoba negocjująca świadomie rezygnuje z niektórych swoich aspiracji. Tego typu styl często kończy się wynikiem 'wygrany-przegrany'. Jak nazywa się ten styl?
A. dominuje
B. osiąga kompromis
C. dostosowuje
D. unika
PGF.07 Pytanie 232
Wykonywanie przekazu reklamow…
Materiał filmowy przedstawia wykonanie retuszu fotografii portretowej z wykorzystaniem
A. kanałów
B. filtrów
C. maski warstwy
D. narzędzia korygującego
PGF.08 Pytanie 233
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim celu stosuje się justowanie?
A. żeby dostosować czcionkę do estetyki tekstu
B. aby utrzymać równą odległość pomiędzy wierszami
C. do wyrównania tekstu względem marginesów
D. w celu kojarzenia tekstu z innymi elementami w publikacji
PGF.08 Pytanie 234
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa uczestnicząca w przetargu na realizację usług promocji opracuje początkowe propozycje do kampanii w oparciu o dokument nazywany jako
A. plan mediów
B. brief kreatywny
C. zapytanie ofertowe
D. brief marketingowy
PGF.08 Pytanie 235
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę wykończenia druku powinno się zastosować podczas produkcji folderów reklamowych A4, 4+4 w ilości 1 tys. egzemplarzy?
A. Tłoczenie
B. Hot-stamping
C. Lakierowanie
D. Laminacja
PGF.07 Pytanie 236
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który dokument zawiera opis konstrukcji oraz zasady prawidłowego używania grafiki przedstawionej na ilustracji?

A. Brief mediowy
B. Media plan
C. Flowchart
D. Księga znaku
PGF.08 Pytanie 237
Zarządzanie kampanią reklamową
Cennik otrzymany od dostawcy, zapisany w formacie pliku .xlsx, powinien zostać otwarty w aplikacji
A. PowerPoint
B. Outlook
C. Word
D. Excel
PGF.08 Pytanie 238
Zarządzanie kampanią reklamową
W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań
A. panelowych
B. ilościowych
C. dzienniczkowych
D. jakościowych
PGF.08 Pytanie 239
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie czynniki są analizowane w kontekście polityczno-prawnym, ekonomicznym, społecznym i technologicznym?
A. Przypadków
B. PEST
C. 5-ciu Sił Portera
D. SWOT
PGF.08 Pytanie 240
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?
A. Zakończenia kampanii reklamowej
B. Planowania wykonania zlecenia
C. Przygotowania kampanii promocyjnej
D. Wystawienia faktury za zrealizowaną usługę