Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.07 Pytanie 241
Wykonywanie przekazu reklamow…

Ile wyniesie cena brutto wykonania reklamy, jeżeli jej cena netto wynosi 40 000,00 zł a stawka VAT 23%?

A. 49 200,00 zł
B. 9 200,00 zł
C. 30 800,00 zł
D. 42 300,00 zł
PGF.08 Pytanie 242
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechą pozytywną reklamy zewnętrznej jest

A. zastosowanie wielu kolorów
B. przedstawienie wszystkich właściwości towaru
C. wykorzystanie wizerunku znanej osobistości
D. prosta forma przekazu
PGF.08 Pytanie 243
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument wystawiany w momencie wydania materiałów lub towarów na zewnątrz to dokument

A. PZ
B. MM
C. KP
D. WZ
PGF.07 Pytanie 244
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą formę reklamy zastosowano na zamieszczonej ulotce?

Ilustracja do pytania 4
A. Oczywistą
B. Ukrytą
C. Niepełną
D. Przesadną
PGF.08 Pytanie 245
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej

A. dumpingu
B. przejęcia
C. dominacji
D. skimmingu
PGF.07 Pytanie 246
Wykonywanie przekazu reklamow…

Która forma powierzchni reklamowej w czasopiśmie zaznaczona jest na ilustracji kolorem zielonym?

Ilustracja do pytania 6
A. Insert
B. Ogłoszenie modułowe
C. French gate
D. Banderola
PGF.08 Pytanie 247
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma

A. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
B. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
C. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
D. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
PGF.08 Pytanie 248
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzia z zakresu marketingu bezpośredniego powinna wykorzystać agencja reklamowa do promowania swoich usług?

A. Telemarketing
B. Reklamę telewizyjną
C. Sponsoring
D. Reklamę radiową
PGF.08 Pytanie 249
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant zapisuje swoje dzieła w formacie grafiki rastrowej, korzystając z kompresji bezstratnej. Które z poniższych rozszerzeń mogą być przypisane do tych plików?

A. PNG
B. JPEG
C. AI
D. JPEG 2000
PGF.08 Pytanie 250
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z

A. portale informacyjne
B. blogi wpływowe
C. media społecznościowe
D. portale tematyczne
PGF.08 Pytanie 251
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego nośnika reklamowego powinno użyć biuro podróży, które koncentruje się na organizacji luksusowych wyjazdów dla zamożnych klientów?

A. Reklama telewizyjna w kanale emitującym programy dla młodzieży
B. Interstitial na portalu o tematyce rozrywkowej
C. Banderola w magazynie kulinarnym
D. Insert w czasopiśmie poświęconym kolekcjom uznanych artystów i aukcjom dzieł sztuki
PGF.08 Pytanie 252
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywcy, którzy jako pierwsi decydują się na zakup nowości oferowanych przez firmę, to

A. ostrożni optymiści
B. stale narzekający klienci
C. innowatorzy
D. nieufni liderzy
PGF.08 Pytanie 253
Zarządzanie kampanią reklamową

Szybkość oraz łatwość w montażu i demontażu, a także możliwość wielokrotnego użycia do oklejania auta to charakterystyka folii

A. izotermicznej
B. magnetycznej
C. bąbelkowej
D. translucentnej
PGF.08 Pytanie 254
Zarządzanie kampanią reklamową

Nieetyczna praktyka polegająca na rejestrowaniu różnych wersji domen internetowych znanych brandów i ich sprzedaży po zawyżonej cenie podmiotom, które wcześniej takich domen nie zarejestrowały, to?

A. cybersquatting
B. framing
C. linking
D. typosquatting
PGF.08 Pytanie 255
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla przedsiębiorstwa z Wrocławia, które współpracuje z trzema krajami Unii Europejskiej, zaproponuj działania marketingowe na rynku

A. narodowym
B. światowym
C. międzynarodowym
D. regionalnym
PGF.08 Pytanie 256
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj reklamy powinna zaproponować agencja, w odpowiedzi na brief reklamowy sieci pizzerii, którego fragment załączono?

Brief reklamowy
Charakterystyka produktu/usługipizza o ciekawych i nowych zestawieniach smakowych, możliwość własnej kompozycji smaków
Celpoinformowanie o firmie i jej działalności
Grupa docelowaosoby młode, aktywne, lubiące towarzystwo
Kluczowe korzyścidobry smak, szybka obsługa, możliwość zamówienia on line
Budżet1 000,00 zł

A. Internetową.
B. W punkcie sprzedaży.
C. Telewizyjną.
D. Radiową.
PGF.08 Pytanie 257
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy agencja reklamowa ma prawo wystawić fakturę VAT zaliczkową w związku

A. z błędem na wystawionej fakturze VAT
B. z realizacją usługi reklamowej
C. z uregulowaniem otrzymanej zaliczki na przyszłe usługi
D. z uzyskaniem całkowitej płatności za świadczoną usługę
PGF.08 Pytanie 258
Zarządzanie kampanią reklamową

W analizie skuteczności reklamy zbadano, jak kampania reklamowa wpłynęła na wyniki sprzedaży danego produktu na dwóch zbliżonych rynkach, przy czym działania promocyjne przeprowadzono tylko na jednym z nich. W tym przypadku zastosowano

A. badanie segmentacyjne
B. metodę historyczną
C. test rynkowy
D. technikę AdEval
PGF.08 Pytanie 259
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przygotować projekt ogłoszenia prasowego do druku, najlepiej wybrać format pliku z rozszerzeniem

A. .psd
B. .png
C. .jpeg
D. .pdf
PGF.07 Pytanie 260
Wykonywanie przekazu reklamow…

Któremu pracownikowi agencji reklamy należy powierzyć opracowanie hasła reklamowego dla klienta?

A. Account managerowi
B. Grafikowi
C. Copywriterowi
D. Księgowemu
PGF.08 Pytanie 261
Zarządzanie kampanią reklamową

Propozycja agencji marketingowej powinna zawierać działania związane z public relations, dlatego konieczne jest, aby uwzględnić

A. publicity.
B. promocję sprzedaży.
C. sponsoring.
D. reklamę zewnętrzną.
PGF.08 Pytanie 262
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się przedstawienie i ocenę sytuacji negocjacyjnej, które jest zgodne z rzeczywistością, bez wpływu własnych przekonań, emocji i interesów?

A. Egocentryzm
B. Subiektywizm
C. Altruizm
D. Obiektywizm
PGF.08 Pytanie 263
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli w trakcie rozmów na temat umowy dotyczącej usługi reklamowej jeden z uczestników pociera swoje oko, jakie znaczenie ma zastosowany sygnał komunikacji niewerbalnej?

A. bunt
B. obronę
C. atak
D. kłamstwo
PGF.08 Pytanie 264
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stosuje 20% marżę, którą dolicza do cen netto zakupu. Ile zapłaci klient, który zamówił 200 sztuk wizytówek?

L.p.ProduktCena zakupu
jednostkowa (netto)
1wizytówki0,90 zł
2plakat A41,20 zł
3ulotki0,50 zł

A. 180,00 zł
B. 221,40 zł
C. 216,00 zł
D. 265,68 zł
PGF.08 Pytanie 265
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma działa na rynku od pół roku. W planie reklamowym postanowiła dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Jednakże promocja nie może być zbyt droga, gdyż firma jeszcze nie osiągnęła profitów. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem będzie wybór takiego nośnika jak

A. neony świetlne w centrach miast.
B. spoty reklamowe w radio.
C. bannery reklamowe w Internecie.
D. telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej.
PGF.08 Pytanie 266
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skłonić potencjalnych klientów do zakupów, firma produkcyjna pragnie, aby mogli oni otrzymać spójny komunikat w różnych mediach: zobaczyć spot reklamowy w telewizji, otrzymać katalog oraz odebrać wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jaką strategię powinna zaproponować agencja reklamowa w swojej ofercie dla tej firmy?

A. TTL (Marketing zintegrowany Through The Line)
B. BTL (Below The Line)
C. ATL (Above The Line)
D. SLB (Stąy Look Buy)
PGF.08 Pytanie 267
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod promocji sprzedaży wliczają się:

A. wystawy w sklepach, ulotki, reklamy telewizyjne
B. public relations produktu, lobbing, relacje z mediami
C. sponsoring, jingles reklamowe, broszury
D. kupony, obniżki cen, nagrody za lojalność
PGF.08 Pytanie 268
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod ilościowych stosowanych w badaniach rynku zalicza się

A. badania oparte na heurystyce
B. wywiady pogłębione
C. metody projekcyjne
D. wywiady grupowe
PGF.08 Pytanie 269
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy firma zajmująca się reklamą pragnie, aby grafika reklamowa skutecznie przyciągała uwagę, powinna wykorzystać kolor

A. żółty
B. zielony
C. czarny
D. niebieski
PGF.08 Pytanie 270
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić

A. 40% efektywności skutecznej sprzedaży
B. 100% efektywności skutecznej sprzedaży
C. 90% efektywności skutecznej sprzedaży
D. 70% efektywności skutecznej sprzedaży
PGF.08 Pytanie 271
Zarządzanie kampanią reklamową

Który typ reklamy jest najbardziej efektywny dla produktu w trzeciej fazie cyklu życia (fazie dojrzałości)?

A. Edukacyjna
B. Przypominająca
C. Motywacyjna
D. Obronna
PGF.08 Pytanie 272
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie marketingowe wpłynie na klienta w sklepie podczas podejmowania decyzji o zakupie sprzętu AGD?

A. Artykuł opłacony w lokalnej gazecie
B. Reklama w telewizji
C. Wsparcie lokalnej drużyny sportowej
D. Sprzedaż osobista
PGF.08 Pytanie 273
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę reklamy mogłaby wykorzystać lokalna piekarnia, aby przy minimalnych kosztach pokazać ofertę dnia wraz z ceną?

A. Potykacza przed sklepem.
B. Rollupu z ofertą w obrębie sklepu.
C. Reklamy w telewizji.
D. Backlightu ustawionego przy drodze.
PGF.08 Pytanie 274
Zarządzanie kampanią reklamową

Co oznacza pojęcie corporate identity?

A. wizualna tożsamość firmy
B. normy obsługi klienta
C. tożsamość marki
D. kreatywność marki
PGF.07 Pytanie 275
Wykonywanie przekazu reklamow…

Nowo powstała sieć prywatnych placówek medycznych chce umieścić swoje reklamy na bocznej powierzchni blacharskiej i szybach strony bezdrzwiowej krótkich autobusów miejskich. Który z wymienionych nośników powinien zostać wykorzystany w kampanii?

A. Dual busboard
B. Bus standard
C. Back
D. Busboard
PGF.08 Pytanie 276
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego nagłówka należy użyć w kampanii reklamowej, która informuje o nowych wcześniejszych godzinach otwarcia biblioteki?

A. Czego jeszcze nie udało Ci się przeczytać?
B. Teraz możesz wpaść po książki jeszcze wcześniej niż zazwyczaj!
C. Nowe książki są na wyciągnięcie ręki
D. W tym miejscu nie musisz płacić za książki
PGF.08 Pytanie 277
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca zabawki dla dzieci postanowiła przeprowadzić kampanię reklamową w krajowej telewizji. Reklama przedsiębiorstwa będzie emitowana kilkukrotnie w ciągu dnia o różnych porach. Najmniej korzystnym czasem emisji w tym przypadku będzie

A. ranek - od godz. 6.00 do 12.00
B. wieczór, okres największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
C. południe - od godz. 12.00 do 17.00
D. popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
PGF.08 Pytanie 278
Zarządzanie kampanią reklamową

W dzisiejszych czasach oprócz klasycznych metod jakościowych wykorzystuje się również badania jakościowe w Internecie. W jakich sytuacjach zaleca się zastosowanie tego rodzaju badań?

A. Celem badania jest zrozumienie funkcjonowania uczestników w ich codziennym środowisku
B. Grupą docelową są osoby w starszym wieku lub mniej aktywne w korzystaniu z Internetu
C. Badanie dotyczy obszaru wymagającego obserwacji uczestników oraz dynamiki grupowej
D. Do analizy jest duża liczba danych i badanie powinno być przeprowadzone w krótkim czasie
PGF.08 Pytanie 279
Zarządzanie kampanią reklamową

W dużej agencji reklamowej przed rozpoczęciem emisji reklamy w telewizji odpowiedzialność za wybór najlepszego podwykonawcy (stylisty, fotografa) spoczywa na

A. Copywriter
B. Art Buyer
C. Media Planner
D. Traffic
PGF.08 Pytanie 280
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile dni reklamowych ma możliwość zakupu firma zajmująca się sprzedażą obuwia w trakcie swojej kampanii promocyjnej, jeśli planuje codziennie emitować 2 spoty po 1 200,00 zł, a całkowity budżet na kampanię wynosi 90 000,00 zł?

A. 37 dni
B. 38 dni
C. 75 dni
D. 45 dni