Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 281
Zarządzanie kampanią reklamową

Aplikacją komputerową, która najlepiej sprawdza się zarówno w tworzeniu papieru firmowego, jak i w korespondencji seryjnej, jest

A. Adobe Photoshop
B. Word
C. Excel
D. Access
PGF.08 Pytanie 282
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się forma promocji stosowana w różnych mediach?

A. konkurs
B. potykacz
C. twin
D. wrzutka
PGF.08 Pytanie 283
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych tekstów promujących salon jubilerski AGAT został stworzony zgodnie z zasadami pisania tekstów reklamowych?

A. Firma AGAT zaprasza Cię do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. Przyjdź, przymierz i sama oceń jej wartość. Pomożemy Ci odkryć i podkreślić Twoją unikalność
B. AGAT zaprasza wszystkich do swoich sklepów. Duży wybór produktów zapewnia sukces. Czekamy na Was
C. Firma AGAT zachęca do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. W branży uważa się ją za najlepszą. Oferujemy wiele unikalnych wzorów. Przyjdźcie i przymierzcie, bo jest znakomita
D. Salon biżuterii AGAT zapewnia świetną obsługę i czeka na swoich gości. Przyjdźcie, a nie będziecie żałować. Serdecznie zapraszamy
PGF.08 Pytanie 284
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?

A. Demograficzne
B. Geograficzne
C. Społeczne
D. Behawioralne
PGF.08 Pytanie 285
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę usług reklamowych korzystając z metody opartej na popycie, należy uwzględnić

A. wydatki ponoszone na usługi.
B. bieżący udział w rynku.
C. ceny ofert konkurencji.
D. preferencje nabywców.
PGF.08 Pytanie 286
Zarządzanie kampanią reklamową

Zaufanie między stronami, pozytywna atmosfera, kompromisy oraz ujawnienie minimalnej granicy akceptacji to charakterystyczne cechy negocjacji

A. rywalizacyjnych
B. miękkich
C. rzeczowych
D. twardych
PGF.08 Pytanie 287
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu

A. snobizmu
B. super produktu
C. Veblena
D. owczego pędu
PGF.08 Pytanie 288
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych dotyczącej klientów jest

A. ustalenie celu, do którego ma służyć baza danych
B. budowanie systemów zaawansowanego wyszukiwania
C. wstępne podpisanie umowy z ekspertami od oprogramowania
D. opracowanie algorytmów sortujących
PGF.08 Pytanie 289
Zarządzanie kampanią reklamową

Próbka towaru załączona do gazety to forma reklamy prasowej zwana

A. kalka
B. wrzutka
C. wklejka
D. wszywka
PGF.08 Pytanie 290
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja przygotowała ofertę w programie Microsoft Office Word. W jakim formacie powinno się przesłać ofertę do klienta, aby jak najlepiej zachować spójność dokumentu, oryginalne formatowanie, umożliwić odczyt ozdobnych czcionek oraz uniknąć zmiany wyglądu i treści dokumentu po otwarciu na urządzeniach i oprogramowaniu klienta?

A. PDF
B. DOC
C. DOCX
D. TXT
PGF.08 Pytanie 291
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama skierowana do odbiorców, mająca na celu zachęcenie do zmian w społeczeństwie, to apel

A. moralny
B. emocjonalny
C. informacyjny
D. racjonalny
PGF.08 Pytanie 292
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient firmy zajmującej się reklamą wystosował zapytanie w sprawie dwustronnego druku wizytówek w pełnej gamie kolorów po obu stronach. Należy mu przesłać wycenę dla wizytówek, gdzie jeden z parametrów wynosi

A. 4+4
B. 4+1
C. 2+2
D. 4+0
PGF.08 Pytanie 293
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych z tabeli oblicz ile wyniesie łączny techniczny koszt wytworzenia obydwu zleceń.

Pozycja kalkulacyjnaZlecenie A, złZlecenie B, zł
Materiały bezpośrednie5 000,004 200,00
Płace bezpośrednie2 000,001 800,00
Koszty wydziałowe6 200,005 800,00
Techniczny koszt wytworzenia??

A. 13 200,00 zł
B. 25 000,00 zł
C. 17 800,00 zł
D. 32 600,00 zł
PGF.07 Pytanie 294
Wykonywanie przekazu reklamow…

W planowaniu strategicznym przekazu reklamowego powinno się

A. zróżnicować kolorystykę przekazu, aby klient odbierał pozytywnie reklamowany produkt
B. dążyć do maksymalnego skrócenia trwania kampanii reklamowej, aby zaoszczędzić pieniądze
C. stworzyć spójną kolorystykę wszystkich środków reklamowych
D. zróżnicować hasła reklamowe dla przekazania wielu treści w zależności od mediów
PGF.08 Pytanie 295
Zarządzanie kampanią reklamową

W kontekście reklamy - dobór reklamy zależy od

A. funkcji perswazyjnej oraz przypominającej
B. formatu indoor i outdoor
C. organizacji oraz firmy
D. produktu oraz usługi
PGF.07 Pytanie 296
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przedstawiony na ilustracji slogan reklamowy został utworzony przy użyciu

Ilustracja do pytania 16
A. majuskuł, kroju pisma: pisanki dwuelementowej
B. kapitalików, kroju pisma: dwuelementowego bezszeryfowego
C. wersalików, kroju pisma: jednoelementowego szeryfowego
D. kapitalików, kroju pisma: jednoelementowego szeryfowego
PGF.08 Pytanie 297
Zarządzanie kampanią reklamową

Określenie koncepcji, oczekiwań oraz celów, stworzenie treści i jej struktury, a także zorganizowanie hostingu to kroki w tworzeniu

A. cityscrolla
B. citylightu
C. strony www
D. telebimu
PGF.08 Pytanie 298
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy klient poprosił o wykonanie materiałów reklamowych POS, które mają być umieszczone na ladzie, jaki produkt reklamowy powinien być uwzględniony w zamówieniu?

A. Hanger
B. Dangler
C. Stand
D. Wobbler
PGF.08 Pytanie 299
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku kampanii mającej na celu zaprezentowanie działania produktu oraz utrwalenie jego marki, należy wykorzystać reklamę

A. zewnętrzną
B. radiową
C. telewizyjną
D. prasową
PGF.08 Pytanie 300
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa podejmuje się wykonania wywiadu dotyczącego jakości serwisu pogwarancyjnego wiodącego producenta urządzeń AGD. Na prośbę klienta, wywiad zostanie przeprowadzony metodą CATI, czyli z zastosowaniem ankiety.

A. telefonicznej
B. audytoryjnej
C. opakowaniowej
D. pocztowej
PGF.08 Pytanie 301
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt zakupu netto długopisów promocyjnych wynosi 3 000,00 zł. Marża to 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaka będzie cena sprzedaży brutto długopisów, jeśli stawka VAT to 23%?

A. 3 690,00 zł
B. 3 900,00 zł
C. 4 797,00 zł
D. 5 371,43 zł
PGF.07 Pytanie 302
Wykonywanie przekazu reklamow…

Zamieszczony przykład prasowej reklamy drukowanej to

Ilustracja do pytania 22
A. plakat
B. ogłoszenie drobne
C. banderola
D. ulotka
PGF.08 Pytanie 303
Zarządzanie kampanią reklamową

Krajowa firma odzieżowa planuje wprowadzenie nowej kolekcji odzieży młodzieżowej na rynek krajowy. Powinna w tym celu skorzystać przede wszystkim z reklamy

A. w gazetach krajowych
B. w gazetach lokalnych
C. telewizyjnej lokalnej
D. telewizyjnej krajowej
PGF.08 Pytanie 304
Zarządzanie kampanią reklamową

W pierwszym kwartale agencja reklamowa wystawiła faktury VAT swoim klientom na sumę 50 000,00 zł netto. Jednocześnie otrzymała faktury VAT za zakup towarów i usług o wartości 20 000,00 zł netto. Stawka podatku VAT wynosiła 23% zarówno dla zakupów, jak i sprzedaży. Jaką kwotę podatku VAT agencja musi przekazać do Urzędu Skarbowego za pierwszy kwartał?

A. 6 900,00 zł
B. 4 600,00 zł
C. 11 500,00 zł
D. 16 100,00 zł
PGF.08 Pytanie 305
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką strategię przyjmuje firma, która sprzedaje wszystkie swoje wyroby pod jedną marką?

A. Rodzinną
B. Produktową
C. Indywidualną
D. Kombinowaną
PGF.07 Pytanie 306
Wykonywanie przekazu reklamow…

Korzystając z danych zawartych w tabeli, dobierz papier termotransferowy do wykonania nadruku natorbach z mieszanki bawełny i poliestrów, przy założeniu, że torby będą mogły być prane w temperaturze40oC, a łączny czas wykonania nadruku i odrywania warstwy nośnej ma być najkrótszy?

Ilustracja do pytania 26
A. AAA
B. DDD
C. CCC
D. BBB
PGF.08 Pytanie 307
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel małego, niedrogiego pensjonatu w rejonie Łodzi, znajdującego się w dużym, pięknym parku z placem zabaw, pragnie powiadomić gości o nowej ofercie na weekend. Na który segment rynku należy skierować reklamy w pierwszej kolejności?

A. Do rodzin z małymi dziećmi.
B. Do zorganizowanych grup emerytów.
C. Do przedsiębiorców.
D. Do entuzjastów sportów ekstremalnych.
PGF.08 Pytanie 308
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli zostały podane średnie dopuszczalne poziomy hałasu w zależności od rodzaju pomieszczenia i charakteru wykonywanej w nim pracy. Na podstawie podanych parametrów określ, jaka może być dopuszczalna intensywność hałasu w dziale kreatywnym agencji reklamowej.

Rodzaj pomieszczeniaDopuszczalny poziom hałasu
[dB]
pomieszczenia ze źródłem hałasu75
sale interesantów w urzędach, bankach65
lokale biurowe, w których odbywa się praca koncepcyjna55
inne rodzaje biur55 – 65
PN-N-01307: 1994 – dopuszczalny równoważny poziom dźwięku w czasie pobytu pracownika

A. 55 dB
B. od 55 do 65 dB
C. 65 dB
D. 70 dB
PGF.07 Pytanie 309
Wykonywanie przekazu reklamow…

Uniwersytet zlecił agencji reklamowej oznaczenie 600 sztuk długopisów krótkim hasłem promującymnowy kierunek studiów. Która technika druku jest najbardziej odpowiednia dla tego zlecenia?

A. Fleksografia
B. Tampondruk
C. Druk offsetowy
D. Druk cyfrowy
PGF.08 Pytanie 310
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent odzieży dżinsowej zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu znaku graficznego, który powinien obejmować kolorystykę, proporcje, pole ochronne oraz zastosowanie znaku. W ramach realizacji tego zlecenia, pracownik agencji powinien przygotować projekt

A. księgi znaku
B. materiałów reklamowych
C. layoutu
D. opakowania
PGF.08 Pytanie 311
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykorzystanie techniki BATNA w procesie negocjacyjnym polega na

A. zaprezentowaniu wyników badań wspierających tezy negocjacyjne
B. zaakceptowaniu alternatywnego rozwiązania, które zapewnia sukces stronie negocjującej bez osiągania porozumienia z drugą stroną
C. odrzucaniu wszelkich propozycji drugiej strony, bez uwzględniania ich argumentacji
D. wdrożeniu programu ustępstw względem przeciwnika w negocjacjach
PGF.08 Pytanie 312
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z sposobów prezentacji oferty handlowej rozprzestrzenianej przez Internet przez użytkowników jest

A. telemarketing
B. akwizycja
C. marketing wirusowy
D. sprzedaż on-line
PGF.07 Pytanie 313
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu zwrócenia uwagi czytelnika, nagłówek typu nowość w prasowym ogłoszeniu modułowym należy umieścić w pozycji numer

Ilustracja do pytania 33
A. 4
B. 2
C. 1
D. 3
PGF.08 Pytanie 314
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki jest symbol klasyfikacji statystycznej, który powinien znajdować się na fakturze VAT?

A. stawka VAT.
B. numer identyfikacji podatkowej.
C. kod PKWiU.
D. numer dokumentu.
PGF.08 Pytanie 315
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechą charakterystyczną dla reklamy jest jej duży zasięg, wysoka selektywność geograficzna i demograficzna oraz znaczna wiarygodność?

A. prasowej
B. zewnętrznej
C. radiowej
D. internetowej
PGF.08 Pytanie 316
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiej metody zbierania danych nie powinno się używać, gdy chcemy szybko przeprowadzić badanie i uniknąć wysokich wydatków?

A. PAPI
B. CAPI
C. CATI
D. CAWI
PGF.08 Pytanie 317
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nie polega na przedstawianiu produktu lub usługi

A. przy użyciu mediów
B. w sposób bezosobowy
C. poprzez promocję sprzedaży
D. za pieniądze
PGF.08 Pytanie 318
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamowej kampanii tuszu do rzęs znanej marki kosmetyków uzyskano następujące wskaźniki: GRP - 180 oraz całkowity zasięg reklamy - 60%. Co oznacza, że każdy odbiorca, do którego trafiła reklama, miał z nią kontakt średnio

A. 33 razy
B. 0,33 razy
C. 3 razy
D. 13 razy
PGF.08 Pytanie 319
Zarządzanie kampanią reklamową

Najszerszy zasięg witryny internetowej firmy określa się mianem zasięgu

A. regionalnym
B. międzynarodowym
C. globalnym
D. lokalnym
PGF.08 Pytanie 320
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?

A. Odzyskanie dawnych klientów
B. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
C. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
D. Uzyskanie dominującego udziału w rynku