Kwalifikacja: SPL.05 - Organizacja transportu oraz obsługa klientów i kontrahentów
Przedsiębiorstwo MIG zleciło spedytorowi zorganizowanie przewozu ładunku. Przewóz miał być zrealizowany 10 stycznia br. Na podstawie przedstawionego fragmentu OPWS określ, w jakiej formie i do kiedy zleceniodawca powinien złożyć reklamację do spedytora, który dostarczył do odbiorcy uszkodzony ładunek. Przedsiębiorstwo MIG o zaistniałej szkodzie dowiedziało się 11 stycznia bieżącego roku.
Fragment Ogólnych Polskich Warunków Spedycyjnych (OPWS) |
---|
Reklamacje § 24 |
24.1. Reklamacja zleceniodawcy złożona spedytorowi winna być wniesiona do spedytora na piśmie w ciągu 6 dni od daty, w której zleceniodawca dowiedział się lub powinien był się dowiedzieć o zaistniałej szkodzie. W terminie 14 dni od jej otrzymania spedytor zobowiązany jest do potwierdzenia otrzymania reklamacji i udzielenia wyjaśnień, co do sposobu i terminu jej rozpatrzenia. |
24.2. Reklamacji powinny towarzyszyć dokumenty stwierdzające stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody/braków. |