Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

TKO.07 Pytanie 241
Organizacja i prowadzenie ruc…

Każde uszkodzenie w urządzeniach do zarządzania ruchem oraz wszelkie problemy z ich prawidłowym funkcjonowaniem nastawniczy ma obowiązek natychmiast zgłosić dyżurnemu ruchu, a także zapisać w książce kontroli urządzeń oraz

A. w dzienniku oględzin rozjazdów
B. zgłosić dyspozytorowi
C. zgłosić mistrzowi
D. w książce przebiegów
TKO.08 Pytanie 242
Planowanie i realizacja przew…

Obowiązkiem jest weryfikacja dokumentacji przewozowej z listą pojazdów w składzie pociągu

A. ustawiacza pociągów
B. odprawiacza pociągów
C. dyżurnego ruchu
D. rewidenta taboru
TKO.07 Pytanie 243
Organizacja i prowadzenie ruc…

Pracownik obsługi jest uprawniony do zablokowania bloku końcowego dopiero w chwili, gdy pociąg całkowicie opuścił miejsce sygnałowe, a semafor sygnalizuje sygnał

A. wątpliwy
B. zezwalający
C. "Stój"
D. zastępczy
TKO.07 Pytanie 244
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zespół stacji oraz posterunków ruchu, które są ze sobą połączone, nazywamy

A. węzłem kolejowym
B. posterunkiem odgałęźnym
C. górką rozrządową
D. stacją węzłową
TKO.08 Pytanie 245
Planowanie i realizacja przew…

Wskaźnik użycia czasu pracy lokomotywy manewrowej uzależniony jest od

A. ilorazu czasu pracy lokomotywy do czasu spędzonego na jeździe.
B. ilorazu prędkości operacyjnej do prędkości technicznej.
C. ilorazu czasu pracy lokomotywy do liczby przewiezionych wagonów w ciągu doby.
D. ilorazu przejechanego dystansu lokomotywy manewrowej do czasu jazdy.
TKO.08 Pytanie 246
Planowanie i realizacja przew…

Jaką liczbę wagonów czteroosiowych należy wykorzystać do transportu ładunku o całkowitym ciężarze 2 500 t, gdy maksymalne obciążenie osi zestawów kołowych wynosi 22,5 t/oś, a waga wagonu jest 10 t?

A. 71 szt.
B. 32 szt.
C. 18 szt.
D. 50 szt.
TKO.08 Pytanie 247
Planowanie i realizacja przew…

Sygnał przedstawiony na rysunku obowiązuje

Ilustracja do pytania 7
A. tylko dla jazd pociągowych.
B. tylko dla jazd manewrowych.
C. dla jazd pojazdów drogowych.
D. dla jazd pociągowych i manewrowych.
TKO.07 Pytanie 248
Organizacja i prowadzenie ruc…

Oznakowanie ograniczenia prędkości jazdy na szlaku poniżej 10 km/h powinno być zabezpieczone tarczami

A. D6 i wskaźnikiem W9
B. D1 i D6
C. D6 i wskaźnikiem W14
D. D0 i D1
TKO.07 Pytanie 249
Organizacja i prowadzenie ruc…

W pociągach z podwójnym napędem na pierwszej pozycji powinna znajdować się lokomotywa o

A. mniejszej masie
B. mniejszej prędkości konstrukcyjnej
C. większej masie
D. większej prędkości konstrukcyjnej
TKO.07 Pytanie 250
Organizacja i prowadzenie ruc…

Informacje o masie oraz długości pociągu do systemu SWDR wprowadza

A. dyżurny ruchu dysponujący
B. dyspozytor zakładów
C. dyspozytor linii
D. dyżurny ruchu towarowego
TKO.08 Pytanie 251
Planowanie i realizacja przew…

Jazda manewrowa może przebiegać z prędkością maksymalną 40 km/h, gdy lokomotywa

A. pcha jeden wagon, o czym prowadzący pojazd nie został poinformowany
B. jedzie luzem lub ciągnie skład manewrowy po torze wolnym, o czym prowadzący pojazd został poinformowany
C. jedzie luzem, o czym prowadzący pojazd nie został poinformowany
D. ciągnie skład manewrowy składający się z 5 wagonów po torze, o czym prowadzący pojazd został poinformowany
TKO.08 Pytanie 252
Planowanie i realizacja przew…

Kto wypełnia kartę próby hamulca i urządzeń pneumatycznych pociągu?

A. dyżurny ruchu
B. nastawniczy
C. zwrotniczy
D. rewident taboru
TKO.08 Pytanie 253
Planowanie i realizacja przew…

W czasie 12-godzinnej pracy lokomotywy manewrowej zrealizowano 6 usług bocznicowych, podstawiając za każdym razem
15 wagonów, a na górce rozrządowej rozformowano 8 pociągów po 35 wagonów i ogółem podstawiono na stacyjne punkty ładunkowe 110 wagonów. Jaki jest współczynnik pracy manewrowej, wyrażony jako stosunek liczby wagonów do lokomotywo-godzin?

A. 50
B. 30
C. 40
D. 60
TKO.08 Pytanie 254
Planowanie i realizacja przew…

Co należy zrobić, jeśli procent rzeczywistej masy hamowania jest niższy niż procent wymaganej masy hamowania?

A. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony hamowane
B. zmienić typ lokomotywy pociągowej
C. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony niehamowane
D. obniżyć wymagany procent hamowania
TKO.07 Pytanie 255
Organizacja i prowadzenie ruc…

Aby wyłączyć zwrotnicę z ześrodkowanego nastawiania w urządzeniach mechanicznych, należy to zrobić przez

A. zabezpieczenie zastawki zerwania pędni w napędzie zwrotnicowym sworzniem
B. unieruchomienie dźwigni zwrotnicowej przy pomocy drążka i klina zastawczego
C. podniesienie oraz zabezpieczenie podpórką naprężaczy danej zwrotnicy
D. wyjęcie sworznia łączącego pręt napędowy z zamknięciem nastawczym
TKO.08 Pytanie 256
Planowanie i realizacja przew…

Wskaź, jaki typ lokomotywy jest przystosowany do obsługi pociągu zdawczego, wykonującego manewry na stacjach oraz ładowniach.

A. EP 07
B. ET 22
C. SN 61
D. SM 42
TKO.07 Pytanie 257
Organizacja i prowadzenie ruc…

Instrukcję ostrożnego prowadzenia pociągu wraz z redukcją prędkości wydaje się dzięki rozkazowi

A. S
B. N rob
C. N
D. O
TKO.08 Pytanie 258
Planowanie i realizacja przew…

Współczynnik efektywności stacji, określany jako stosunek liczby wagonów wysłanych w ciągu 24 godzin do łącznej liczby wagonów przybyłych w tym okresie oraz pozostałych z poprzedniego dnia, wynosi

A. mniejszy lub równy 1.
B. większy od 1, ale mniejszy od 2.
C. 1.
D. większy lub równy 1.
TKO.07 Pytanie 259
Organizacja i prowadzenie ruc…

Która zasada definiuje numerację torów na dwutorowych szlakach?

A. Numerację torów ustala zakład linii kolejowych
B. Tor prawy, patrząc od początku linii w kierunku jej końca, to tor nr 1, a tor lewy – to tor nr 2
C. Numerację torów wyznacza projektant stacji oraz węzłów kolejowych
D. Tor prawy, patrząc od początku linii w kierunku jej końca, to tor nr 2, a tor lewy – to tor nr 1
TKO.07 Pytanie 260
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zasady działań pracowników zatrudnionych na stanowiskach technicznych podczas przyjmowania dyżuru określa

A. regulamin techniczny posterunku ruchu
B. instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1
C. instrukcja dla pracowników posterunków nastawczych Ir-2
D. regulamin techniczny stacji
TKO.07 Pytanie 261
Organizacja i prowadzenie ruc…

Początek serii nieprawidłowości, które przyczyniły się do wystąpienia zdarzenia, stanowi przyczynę

A. bezpośrednia
B. pośrednia
C. pierwotna
D. systemowa
TKO.07 Pytanie 262
Organizacja i prowadzenie ruc…

Najważniejszym zadaniem pracowników w posterunkach technicznych jest

A. koordynowanie ruchu pociągów
B. zapewnienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego
C. zapewnienie terminowości pociągów
D. obsługiwanie urządzeń do sterowania ruchem kolejowym
TKO.08 Pytanie 263
Planowanie i realizacja przew…

Aby obsługiwać pociąg pasażerski poruszający się z prędkością do 160 km/h, należy zastosować lokomotywę należącą do serii

A. ET22
B. EP09
C. ET21
D. EU07
TKO.08 Pytanie 264
Planowanie i realizacja przew…

Podczas obserwacji odjeżdżającego pociągu dostrzeżono, że koła jednej z osi nie obracają się, lecz ślizgają po torze. W takiej sytuacji należy

A. zatrzymać odjeżdżający pociąg
B. powiadomić dyżurnego ruchu w najbliższej stacji mającej tory do odstawienia wagonów
C. zatrzymać pociąg na najbliższej stacji
D. powiadomić dyżurnego ruchu w najbliższej stacji węzłowej
TKO.08 Pytanie 265
Planowanie i realizacja przew…

Pociągi, które służą do transportu ładunków przypisanych do obszaru obsługi konkretnej stacji rozrządowej, nazywa się

A. zdawczymi
B. liniowymi
C. regionalnymi
D. intermodalnymi
TKO.08 Pytanie 266
Planowanie i realizacja przew…

Harmonogram obsługi wagonów na torach przyjazdowych stacji manewrowej nie obejmuje

A. ogólnych oględzin.
B. sporządzania dokumentu rozrządowego.
C. próby hamulców.
D. technicznych oględzin.
TKO.08 Pytanie 267
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku wagonu typu węglarka, który ma widoczną skarpę zasypu węgla, współczynnik wykorzystania ładowności wynosi

A. mniej niż zero.
B. mniej lub równo zero.
C. zero.
D. więcej niż zero.
TKO.08 Pytanie 268
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku pożaru w wagonie pasażerskim, co należy zrobić w pierwszej kolejności?

A. ewakuować pasażerów
B. sporządzić raport ze służby
C. poinformować bezpośredniego przełożonego o wystąpieniu pożaru
D. zawiadomić straż pożarną
TKO.07 Pytanie 269
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jakie jest podstawowe ograniczenie prędkości w trakcie manewrowania?

A. 20 km/h
B. 25 km/h
C. 15 km/h
D. 40 km/h
TKO.07 Pytanie 270
Organizacja i prowadzenie ruc…

Gdy zachodzi potrzeba zatrzymania pociągu na torze z powodu uszkodzenia elementów infrastruktury oraz przejazdu przez obszar uszkodzony pod nadzorem, należy sporządzić pisemny rozkaz

A. O
B. S
C. N
D. N rob
TKO.07 Pytanie 271
Organizacja i prowadzenie ruc…

Każde naciśnięcie plombowanego przycisku na pulpicie nastawczym powinno być odnotowane przez dyżurnego ruchu w

A. kontroli zajęcia torów wjazdowych
B. dzienniku telefonicznym
C. książce przebiegów
D. książce kontroli urządzeń sterowania ruchem kolejowym
TKO.07 Pytanie 272
Organizacja i prowadzenie ruc…

Udzielenie zgody na wyprawienie pociągu powinno być zrealizowane za pomocą telefonogramu według ustalonego wzoru

A. Dla pociągu droga jest wolna
B. Pociąg może odjechać ze stacji
C. Dla pociągu numer ... droga jest wolna
D. Pociąg numer .... może odjechać
TKO.08 Pytanie 273
Planowanie i realizacja przew…

W kosztorysie dla klienta dotyczącego transportu ładunku z bocznicy konieczne jest uwzględnienie opłaty zgodnie z taryfikatorem, biorąc pod uwagę

A. tonokilometry
B. czas pracy lokomotywy
C. czas pracy drużyny pociągowej
D. pracę manewrową
TKO.07 Pytanie 274
Organizacja i prowadzenie ruc…

W jaki sposób należy określić zabezpieczenie pojazdów kolejowych przed niekontrolowanym ruchem na stacji?

A. w instrukcji prowadzenia ruchu pociągów
B. w instrukcji dotyczącej techniki manewrowania
C. w rozkładzie pociągów
D. w regulaminie technicznym
TKO.07 Pytanie 275
Organizacja i prowadzenie ruc…

Osoba, która w wyniku zdarzenia losowego doznała uszczerbku na zdrowiu i z tego powodu przebywała w szpitalu przez ponad 24 godziny, zgodnie z regulacjami kolejowymi jest klasyfikowana jako

A. lekko ranna
B. z kontuzją ciała
C. ciężko ranna
D. rana
TKO.07 Pytanie 276
Organizacja i prowadzenie ruc…

Przyjęcie pociągu w odstępstwie od wewnętrznego rozkładu jazdy na torze zakończonym kozłem oporowym realizowane jest na podstawie pisemnego rozkazu "O" oraz z limitem prędkości wynoszącym

A. 50 km/h
B. 40 km/h
C. 30 km/h
D. 20 km/h
TKO.07 Pytanie 277
Organizacja i prowadzenie ruc…

Aby zapobiec dostępowi osób trzecich do radiowej sieci zapowiadawczej podczas komunikacji radiotelefonicznej związanej z pociągami oraz przekazywaniu informacji mogących negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo ruchu, wprowadza się

A. telefony komórkowe
B. dodatkowe oznaczenia literowe
C. tablice tożsamości
D. regulamin techniczny posterunku
TKO.07 Pytanie 278
Organizacja i prowadzenie ruc…

Plany ewakuacyjne powinny być

A. ustalane tylko w przypadku pociągów międzynarodowych
B. dostępne tylko dla maszynisty
C. przechowywane w zamkniętej szafie na stacji
D. znane wszystkim członkom załogi pociągu
TKO.08 Pytanie 279
Planowanie i realizacja przew…

Jakie cyfry znajdują się na trzeciej i czwartej pozycji numeru inwentarzowego wagonu zarejestrowanego w Polsce?

A. 5 i 1
B. 2 i 1
C. 5 i 2
D. 6 i 1
TKO.07 Pytanie 280
Organizacja i prowadzenie ruc…

Pociąg pasażerski może być skierowany na tor boczny jedynie w jakich okolicznościach?

A. w miejscach o wysokim natężeniu ruchu pociągów
B. wyłącznie w przypadku awarii lub uszkodzenia torów głównych
C. po uzyskaniu zgody od dyspozytora liniowego lub dyżurnego ruchu manewrowego
D. jedynie dla krótkich składów przyjmowanych lub wyprawianych