Filtrowanie pytań
Na podstawie zapisów Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków dla osób fizycznych w Banku Pocztowym S.A. można stwierdzić, że
Fragment Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków dla osób fizycznych w Banku Pocztowym S.A. | |
(…) | |
§ 26 | |
1. | Transakcję uważa się za prawidłowo autoryzowaną, jeżeli Posiadacz rachunku wyraził zgodę na jej realizację w trybie i na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie. |
2. | Posiadacz rachunku udziela zgody na realizację transakcji płatniczej przed jej wykonaniem z zastrzeżeniem ust. 3. |
3. | W uzgodnionych przypadkach, zgoda może zostać udzielona po wykonaniu transakcji płatniczej. |
4. | Autoryzacja stałego zlecenia płatniczego jest równoznaczna z autoryzacją wszystkich transakcji płatniczych wykonywanych w ramach tego zlecenia, aż do jego odwołania albo do dnia zakończenia cyklu płatności. |
5. | Bank wykonuje transakcje płatnicze na podstawie zleceń płatniczych złożonych poprzez usługi bankowości elektronicznej i usługi bankowości telefonicznej Telekonto zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulaminami określonymi w Warunkach. |
6. | Poprawność i autentyczność złożonego zlecenia płatniczego w placówce Banku lub placówce pocztowej potwierdzana jest przez Posiadacza własnoręcznym podpisem zgodnym ze wzorem złożonym na Umowie. Podpis składany jest na potwierdzeniu złożonego zlecenia płatniczego. |
7. | Zlecenie płatnicze uznaje się za otrzymane w momencie, w którym zostało ono otrzymane przez Bank. W przypadku otrzymania przez Bank zlecenia płatniczego w dniu niebędącym dla Banku dniem roboczym, uznaje się, że zlecenie płatnicze zostało otrzymane pierwszego dnia roboczego po tym dniu. Bank nie obciąża rachunku przed otrzymaniem zlecenia płatniczego. |
8. | Uwierzytelnianie zleceń i dyspozycji Posiadacza składanych w usłudze bankowości telefonicznej Telekonto oraz w usłudze bankowości elektronicznej następuje na zasadach określonych w Warunkach. |
9. | Zgoda na obciążanie rachunku w ramach polecenia zapłaty, musi zostać: 1) złożona przez płatnika w Banku i u odbiorcy, albo 2) dostarczona do Banku przez odbiorcę lub bank odbiorcy. |
(…) |
Jakie są cechy planu kierowania?
Jaką usługę powinien wybrać nadawca, aby mieć gwarancję otrzymania zapłaty za wysłaną przesyłkę do odbiorcy?
Jaką liczbę cyfr zawiera kod cvv2/cvc2 umieszczony na odwrocie karty płatniczej, który jest wymagany do transakcji bez fizycznego użycia karty (na przykład przy zakupach online)?
Skrót POZ stosowany w logistyce oraz ekspedycji oznacza
Jaką usługę musi świadczyć operator wyznaczony na podstawie ustawy Prawo pocztowe?
Jaką maksymalną sumę można ustalić jako kwotę pobrania dla przesyłki pobraniowej?
Jaki dokument powinien być dołączony do przesyłki międzynarodowej?
Jakie przesyłki w punktach ekspedycyjno-rozdzielczych powinny być priorytetowo opracowywane?
List polecony wysłany zgodnie z ogólnymi zasadami uznaje się za dostarczony, jeśli adresat nie podejmie jego odbioru mimo dwukrotnego awizowania w ciągu
Urządzenie do liczenia i stemplowania
Przesyłanie środków z jednego konta na inne konto w tym samym banku to przelew
Jakie działania wchodzą w skład czynności recepcyjnych?
W przypadku gdy przesyłka nie została dostarczona odbiorcy, jakie działanie powinno zostać podjęte w stosunku do takich przesyłek?
Czy termin doręczenia przesyłki D+3 oznacza, że przesyłka musi być dostarczona
Rejestracja może zastąpić sumariusz.
Czek jest środkiem do realizacji płatności w gotówce
Jaki rachunek banku krajowego w banku zagranicznym jest wykorzystywany do rozliczeń pomiędzy tymi instytucjami?
Na podstawie zamieszczonego przepisu określ, jaka maksymalna wysokość odszkodowania przysługuje klientowi za zaginięcie listu poleconego.
Fragment Ustawy Prawo pocztowe | |
Art. 88. | |
1. | Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi powszechnej przysługuje odszkodowanie: |
1) | za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego za traktowanie przesyłki jako przesyłki poleconej; |
2) | za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie; |
3) | za utratę przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki; |
Jakie typy ładunków są rozróżniane w ramach usług pocztowych i kurierskich?
Skrót O używany jest do oznaczania przesyłek, które zawierają
Jakiego dokumentu należy użyć do wydania towaru z magazynu do działu produkcyjnego?
Faktura na kwotę mniejszą niż 450 zł nie musi zawierać
Zgłoszenie rezygnacji z umowy dotyczącej usługi powszechnej, w kontekście przesyłki rejestrowanej, można zrealizować
Gdy pracownik sortowni podczas ręcznego segmentowania listów nierejestrowanych zauważy, że opłata jest niższa od wymaganej, to
Obowiązek prowadzenia rejestru operatorów pocztowych spoczywa na
Kartka adresowa jest używana do identyfikacji
W celu zestawienia dochodów i wydatków związanych z listami poleconymi, wykorzystuje się
Jak powinna wyglądać poprawna forma zapisu kodu pocztowego w Polsce?
Oblicz, jaki był wskaźnik terminowości realizacji przesyłek, jeżeli do urzędu pocztowego dotarło 30 000 przesyłek, z czego 900 przesyłek było spóźnionych?
Na podstawie zamieszczonego fragmentu regulaminu świadczenia usług powszechnych wskaż cechę charakterystyczną dla przesyłek niedoręczalnych.
nadawcy w placówce, w której została nadana przesyłka.
Fragment Regulaminu świadczenia usług powszechnych | |
---|---|
§ 36 | |
1. | Przesyłka pocztowa, której nie można doręczyć adresatowi ani zwrócić nadawcy z powodu braku lub błędnego adresu nadawcy zwana przesyłką niedoręczalną, może zostać otwarta przez Pocztę Polską w celu uzyskania danych umożliwiających jej doręczenie lub zwrócenie nadawcy. |
2. | Placówki pocztowe kierują przesyłki niedoręczalne do wyznaczonej jednostki organizacyjnej, gdzie dokonywane są czynności związane z otwieraniem przesyłek i ustalaniem danych umożliwiających ich doręczenie albo zwrócenie nadawcy, na ogólnie obowiązujących zasadach. |
3. | Informacja o lokalizacji jednostki organizacyjnej, o której mowa w ust. 2, dostępna jest: 1) w każdej placówce pocztowej, 2) na stronie internetowej www.poczta-polska.pl. |
(…) |
Jakie przesyłki są oznaczane literowym skrótem W?
Odciski datownika mogą być realizowane jedynie tuszem w kolorze
Jaką usługę zgodnie z ustawą o Prawie pocztowym musi realizować wyznaczony operator?
Poczta, z której odchodzi spóźniony kurs, powinna poinformować o tym zdarzeniu
Fragment kodu kreskowego stosowanego w przesyłkach znajdujący się na etykietach adresowych to
Pracownik poczty zajmujący się klientem, który planuje wysłać 1 000 listów standardowych, aby ułatwić proces przyjmowania przesyłek, powinien użyć
Wysokość oprocentowania środków na rachunku, zgodnie z zamieszczonym fragmentem regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych, jest
§ 10 1. Środki pieniężne zgromadzone na rachunku oprocentowane są według zmiennej stopy procentowej w stosunku rocznym, z zastrzeżeniem postanowień dotyczących lokat w ramach ROR. 2. Wysokość i rodzaj oprocentowania w dniu otwarcia rachunku podawane są w Umowie. Jeżeli otwarcie rachunku następuje w innym terminie niż podpisanie Umowy, informacja ta dostępna jest na potwierdzeniu otwarcia rachunku. 3. W przypadku rachunków, gdzie stopa procentowa zależna jest od wysokości salda na rachunku (stopa progresywna), przy naliczaniu odsetek uwzględnia się aktualny stan salda na koniec dnia roboczego oraz odpowiednią do wysokości salda stopę oprocentowania, która dla poszczególnych progów podawana jest w Komunikacie załączanym do Umowy i stanowiącym jej integralną część. |
Na podstawie fragmentu Ustawy Prawo pocztowe określ, w jakiej wysokości przysługuje odszkodowanie za uszkodzenie zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością.
Art. 88. 1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi powszechnej przysługuje odszkodowanie: | |
1) | za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego za traktowanie przesyłki jako przesyłki poleconej; |
2) | za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie; |
3) | za utratę przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki; |
4) | za ubytek zawartości lub uszkodzenie paczki pocztowej lub przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę lub w wysokości zwykłej wartości utraconych lub uszkodzonych rzeczy, nie wyższej jednak niż maksymalna wysokość odszkodowania, o którym mowa w pkt 1 lub 2; |
5) | za ubytek zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości zwykłej wartości utraconych rzeczy; |
6) | za uszkodzenie zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości zwykłej wartości rzeczy, których uszkodzenie stwierdzono. |